Tuore tutkimus kertoo huolestuttavasta ilmiöstä: Nuorten naisten perhehaaveet vaarassa miesten takia
ttps://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/tuore-tutkimus-kertoo-huolestuttavasta-ilmiosta-nuorten-naisten-perhehaaveet-vaarassa-miesten-takia/
"Koulutetut miehet eivät halua enää lapsia, Väestöliiton perhekysely paljastaa. Lapsettomien määrä kasvaa tulevaisuudessa, tutkija ennustaa. "Nämä ovat dramaattisia lukuja." "
"Hän on huolissaan etenkin hyvässä sosioekonomisessa asemassa olevien miesten aikeista.
Väestöliiton kyselyn perusteella miehet suunnittelevat iästä, tuloista ja koulutuksesta riippumatta perheen perustamista ylipäätään vähemmän kuin naiset, mutta erityisesti suosituimmassa lisääntymisiässä olevien 30–34-vuotiaiden miesten perheenperustamisaikeissa on tapahtunut huima pudotus.
Kun heiltä kymmenen vuotta sitten vuoden 2008 barometrissä kysyttiin, kuinka moni suunnittelee hankkivansa tulevaisuudessa lapsen tai lisää lapsia, noin 60 prosenttia vastasi myöntävästi. Nyt tämä porukka on kutistunut 35 prosenttiin.
Hyvin koulutetut miehet suunnittelevat lisääntymistä kaikkein vähiten, ja koska ihmisillä on taipumus pariutua kaltaistensa kanssa, etenkin pääkaupunkiseudulla asuvien koulutettujen ja hyvätuloisten naisten voi olla tulevaisuudessa hankala löytää itsensä ikäistä lisääntymishaluista miestä."
Niin. Nyt löytyi iso syy siihen, miksi syntyvyys laskee Suomessa.
Kommentit (466)
Lasten kasvatuksesta on tullut ihme sirkusta. Nykyään tunnutaan vanhemmilta vaadittavan yli-inhimillistä panostusta, kun ennen lapset hoidettiin ja kasvatettiin ihan hyvin normaalin aikuiselämän ohessa. Naisista muuttuu äidiksi tultuaan muumiksi pukeutuvia sormiruokailuhulluja ja isiltäkin vaaditaan ties mitä. Ei kiinnosta sekaantua tällaiseen touhuun.
-M24
Tuttu mies DI 50+ ei naimisissa koskaan, ei lapsia. Kovasti haluaisi lapsen kunpa vaan löytäisi naisen joka antaa rellestää ja mennä viipottaa, ympäri maailmaa, asua useassa paikassa, olla Paljon kavereiden kaa, kutsua ne myös kotiin juopottelemaan, sammumaan sohvalle, yrjöämään pontikasta, tehdä töitä silloin kuin hiúvittaa esim öisin ja Siks nukkua pitkään, dokata, ainakin flirttailla rajusti ellei petä, niin ja tosi kiva jos tämä nainen olisi nuorempi juristi jolla talous kunnossa, niin että mies voisi tehdä riskisijoituksia eikä koko ajan jankuttais pikkurahasta. Ja ostais itse kaiken maailman korut ja naisten hömpötykset. Mutta siis joo, haluaa kyllä perheen. Oikeesti. On vaan ollu hiukan haasteellista löytää se oikea...
Olen koulutettu ja johtavassa asemassa työskentelevä 35v mies. En todellakaan halua lapsia pilaamaan minun elämääni. Juuri tulin V8 avoautollani kruisailemasta puhtaaseen kotiini ja nyt narskautan oluen auki ja nautin elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.paitsi että nykyään tehdään lapset, sitten loppuu seksi ja läheisyys kuin seinään, ero vuoden tai kahden sisään ja siitä sitten makselemaan elareita ja ottamaan lapset kerran kuukaudessa viikonlopuksi hoitoon. Kuka sellaista elämää haluaa? Ei kukaan.
Minun nainen halusi kauniin talon ja lapsia. Lopun voi arvata. En suosittele kenellekkään.
No annappa kun arvataan, talo sinun maksamanasi tietty, ne kersat todistettavasti sinun, jotta maksu & elatusvelvollisuus syntyy, naimisiin, tottakai ilman avioehtoa, jotta pääsee tekemään tilin sopivan ajankohdan osuessa kohdalle, ja kuten arvata saattaa, koko homma täyttä paskaa läpikotaisin. Ainoana hyödynsaajana koko paskassa nainen, joka ei luonnollisestikkaan "ole suunnitellut mitään etukäteen" . . . . ?
Että ihan vain _sattui_ hyödyntämään järjestelmää 100% :sti oman edun tavoittelussa, niin että saa laskun siitä siirrettyä jonkun muun maksettavaksi. Toki niin että, itse saa kaiken haluamansa, mutta se maksaja, Pyh !, se joutaa maksaa kun MINULLA on OIKEUS ja sillä on VELVOLLISUUS vain maksaa ?
Niin tavallinen tarina että oksettaa, ja lähinnä vain suomalaiset naiset. Loisia ja kuppaavia hyväkkäitä kaikki tyynni.
Palstamiehet aina painottavat, että miehillä ei ole mitään väliä sille, mikä naisen koulutus ja ammatti on. Pitäisi olla, se näkyy sinunkin kommentista. Suomalaiset naiset ovat lähes aina työelämässä, mutta minne ne naisten rahat oikein menee, kun palstamiehet joutuvat yksin maksamaan talon ja elämisen? Ei ainakaan ulkonäön vaalimiseen. Avioehtokaan ei ole mikään salaisuus, kyllä jokainen tietää siitä. Ei naimisiinkaan ole pakko mennä, avoliitto ei ole enää syntiä. Lapsiakaan ei ole pakko hankkia.
Miesten vika tämäkin. Kyllä on taas feminismille töitä, että saadaan miehet naisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutettu ja johtavassa asemassa työskentelevä 35v mies. En todellakaan halua lapsia pilaamaan minun elämääni. Juuri tulin V8 avoautollani kruisailemasta puhtaaseen kotiini ja nyt narskautan oluen auki ja nautin elämästäni.
Tuossa on kirjallisena ElämänLaatua by Mies™. Erittäin, erittäin jees !. Muchos Bueno !
Tätä ketjua lukiessani tulin siihen tulokseen, että on todella hyvä asia, ettei suomalaiset hanki lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole miehestä kiinni mm. itselläni. Ihan ITSE en halua.
Deittisivustoillakin 99 % miehistä haluaa lapsia kyllä / ehkä.
Noistakin miehistä valtaosa on pillun perässä ja raksii niitä vaihtoehtoja, joiden arvioi auttavan helman saamisessa.
Feministit on aina julistaneet ettei miehiä tarvita mihinkään ja spermatkin saa pankista, joten turha valittaa kun toiveet alkaa toteutumaan.
Pojuilta kysytty mutta tosimies haluaa hyvän naisen kanssa perheen ja lapsia.
Voisin harkita parisuhdetta ja lasta, jos saan lottovoiton tai muuten pääsen eroon palkkatöistä. Muuten ei vuorokaudessa tunnit riitä, kun omaakin aikaa pitää olla arkisin ainakin 6 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
No minkä takia te "hyvät naiset" itkette sitten? Ottakaa sellainen tosimies ja tehkää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.Ok, ihan ymmärrettävää. Mutta mitä tuolla tavalla ajattelevat miehet sitten kaipaavat tuohon tilalle?
Eli elämän tarkoitusko on vaan pukata kersaa, ja niiden kersojenkin elämän tarkoitus tulevaisuudessa pukata kersaa? Ja mitään muuta elämän tarkoitusta ei voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Kukas noin määrittelee? Tämä meinaan kuulostaa aika menneeltä...tosin ymmärtää naisten hädän kun ei enää olekaan niin itseselvyys keskiluokkainen unelma, kun miehet eivät suostu perheperseilyyn. Joten pitäähän sitä sityen lapsellisesti vedota tosimies-tekosyyllä.
T: "Tosimies" (tyhmyyttään)
Vierailija kirjoitti:
Tosimies-statusta ei voi syödä tai juoda eikä siitä kai maksetakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.Ok, ihan ymmärrettävää. Mutta mitä tuolla tavalla ajattelevat miehet sitten kaipaavat tuohon tilalle?
Eli elämän tarkoitusko on vaan pukata kersaa, ja niiden kersojenkin elämän tarkoitus tulevaisuudessa pukata kersaa? Ja mitään muuta elämän tarkoitusta ei voisi olla?
Mummojaa JA niiden sisältää, UUSIA mummojaaaaaaa-aaaaa ♪♫♫♪♫♪♪ . . . . . .
(en muista mikä yhtye oli . . . . .)
Rupes naurattamaan naisten ahdinko. Joutuvat elämään köyhää, yksinäistä vanhuutta kun ei ole lapsia, puolisoa, perhettä eikä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummojaa JA niiden sisältää, UUSIA mummojaaaaaaa-aaaaa ♪♫♫♪♫♪♪ . . . . . .
(en muista mikä yhtye oli . . . . .)
Miljoonasade on yhtye.
Vierailija kirjoitti:
Rupes naurattamaan naisten ahdinko. Joutuvat elämään köyhää, yksinäistä vanhuutta kun ei ole lapsia, puolisoa, perhettä eikä rahaa.
Ei nyt välttämättä köyhää, mutta akkainlehtien standardoitu elämäntyyli jää väliin kun ei löydy tarpeeksi aaseja maksamaan sitä. Mikä sinänsä on hyvä asia, joutuvat isommassa kuvassa tekemään realitycheckin ajan myötä - onko nainen enää "palkinto" miehelle vai joutuisko jo antamaan jotain muutakin takaisin kuin pelkästään pipaa..
Niin, suomalainen kansa on tutkitusti älykkyydeltään yhdeksäntenä maailmassa, joten jäljelle jää kahdeksan maata, missä on niitä mainitsemiasi parempia geenejä ja ne ovat lähinnä kaukoidässä. Kannattaa miettiä tätä jos haluaa fiksuja lapsia.