Hedelmöittymisestä kysymys
Ollaan vuosi yritetty lasta mutta ei onnistu.... Tosi perseestä. Kaikki on tutkittu ja kunnossa, se on hyvä.
Aamulla ollut yhdyntä niin illallla tunnen selvää kihelmöintiä/ painetta kohdussa. Silti raskaus ei ala eikä lämpö/ hormoni nouse, eikä mitään oireita tule...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon hop,hop! Julkiseen (NKL) olin kovin pettynyt, samalla kaavalla hoidettiin siellä kaikki potilaat. Tehtiin siellä pari inseminaatioita ja yksi ovi surkealla tuloksella (saatiin vain 1alkio)
Lämmin suositus suomen parhaalle klinikalle, Dextra, siellä lääkäri Simberg! Tehtiin siellä yksi Ivf, josta heti ensimmäisestä passista plussa!!
Ai Simberg on nykyään Dextralla. Iso suositus <3 (minäkin hänet olen sisääni päästänyt välineineen... ja tulosta tuli)
On se vaan erikoista kun ei tärppää vaikka kaikki on kunnossa. Meillä ollaan vain kaksi kertaa oltu ilman ehkäisyä ja kummallakin kertaa onnistu.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan erikoista kun ei tärppää vaikka kaikki on kunnossa. Meillä ollaan vain kaksi kertaa oltu ilman ehkäisyä ja kummallakin kertaa onnistu.
Legenda😂😂
Me yritettiin ensin 1,5v ilman plussan häivähdystäkään. Sitten siirryin vähähiilariseen ruokavalioon ja tulin sen jälkeen ekasta kierrosta raskaaksi. Tästä keskenmeno rv7. No, jatkoin ruokavaliota ja käyttöön tuli letrozolet myös, eikä mennyt kuin muutama kierto niin taas oli plussa testissä. Nyt mennään tätä raskautta tokalla kolmanneksella ja toivotaan parasta. Ikää mulla nyt jo 37!!
Vierailija kirjoitti:
Me yritettiin ensin 1,5v ilman plussan häivähdystäkään. Sitten siirryin vähähiilariseen ruokavalioon ja tulin sen jälkeen ekasta kierrosta raskaaksi. Tästä keskenmeno rv7. No, jatkoin ruokavaliota ja käyttöön tuli letrozolet myös, eikä mennyt kuin muutama kierto niin taas oli plussa testissä. Nyt mennään tätä raskautta tokalla kolmanneksella ja toivotaan parasta. Ikää mulla nyt jo 37!!
Mahtavaa!
Mitä tarkalleen tuohon ruokavalioon kuuluu?
Vähähiilarisesta löytyy paljon tietoa, kun googlaa hiukan. Käytännössä jätin pois (tai siis minimoin) sokerit, viljatuotteet, hedelmät yms. Tilalle paljon kasviksia, kalaa, rasvaisia sokerittomia maitotuotteita, kananmunia, pähkinöitä jne.
Mulla taustalla oli lievä pco, joka kaiketi reagoi tuohon ruokavalioon. Mutta ei mitään selvää pco:a kuitenkaan, kierto ollut säännöllinen, ovistestit useimmiten positiivisia, ei ylipainoa jne. Ainoastaan ultrassa näkyi vähän ylimääräisiä rakkuloita munasarjoissa. Mutta tähän siis uskon ruokavalion toimineen - luultavasti sai aikaan ovulaatioita, jotka ehkä sitten kuitenkin usein oli jäänet puuttumaan.
Ja gynehän ei ruokavalioasioista mitään puhunut, vaan itse törmäsin asiaan googlaillessani.
*Hedelmöitymisestä kysymys. Mistä ja minkä takia se toinen t aina tungetaan mukaan? Hedelmöityminen. Yhdellä teellä. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
*Hedelmöitymisestä kysymys. Mistä ja minkä takia se toinen t aina tungetaan mukaan? Hedelmöityminen. Yhdellä teellä. Ohis.
Häh? No eihän ole.
Äikän maikka
Itse en tullut raskaaksi vaikka melkein vuosi koitettin.Kävin yksityisellä lääkärissä ja määräsi pillereitä jolla saatiin menkat tulemaan aina samaan aikaan.7 päivää oli väliä jolloin piti isännän ruiskia eikä aikaakaan kun olin raskaana.En muista oliko siinä jotain muitakin pillereitä esim.hedelmöitys .Terve tyttö tuli ja seuraavat 2 tuli ilman pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? No eihän ole.
Äikän maikka
Todellakin on.
Biologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? No eihän ole.
Äikän maikka
Todellakin on.
Biologi.
Molemmat on oikein. Hedelmöityä ja hedelmöittyä ovat rinnakkaismuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt T:llä ole!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon vuoden yrittämisen jälkeen kyllä
Mutta kun ei ole rahaa.
Ei kannata tehdä sitten lapsiakaan, se synnytyskin maksaa, huonolla säkällä yhteensä raskausaika ja synnytys tuhansia.
24 vuotta sitten Väestöliiton klinikalla ICSI, (silloin uutta), kaksi hedelmöittynyttä munasolua ja kaksoset! Siis ekasta hoidosta! Opiskelevat nyt molemmat ja ovat jo omillaan. Eli onnistuminen on täysin mahdollista! Varsinkaan n, jos mitään vikaa ei pitäisi olla.
Mutta kun ei ole rahaa.