Olen vieraana mökillä tätini ja hänen miehensä luona. Hämmentävää
Että heillä on tarkat perinteiset sukupuoliroolit. Vain tytöt/naiset tiskaavat, laittavat ruokaa ja hoitavat kasveja/kukkia, petaavat, vaihtavat lakanat, leipoivat ym Miehet rakentavat, ajavat moottorivenettä, polttavat roskat, lämmittävät saunan ja laittavat verkot veteen ja nostavat ne.
Ei se muuten haittaisi, mutta lapset/teinit saavat aivanvääristyneen käsityksen kotitöistä.
Poika on taantunut aivan onnettomaksi, lähtee ruokapöydästä, ettei korjaa välineitään ja tyttö pidetään kyökissä kun pojat käyttävät moottorisahaa tai onkivat.
Mökki on oikein ihana ja vierailemme siellä mielellämme. Vain tuo räikeä sukupuoliroolitus häiritsee.
Kommentit (36)
Minua hämmentää eniten se, että oletat muutaman päivän vierailun muuttavan lastesi käsitykset kotitöistä. Vai ovatko nämä niitä tynnyrissä kasvatettuja?
Katoaako sun kasvatusvastuu pennuistasi muiden nurkissa vai mitävittua selität.
No onneksi teidän taloudessa näin ei ole.
Voithan mainita tälle tädillesi, että sinusta olisi kiva jos tytär otettaisiin verkoille mukaan ja että poikasi korjaisi pöydän. Fiksu ihminen ymmärtäisi yskän.
No lähtekää pois sieltä loisimasta. Opetat sitten kotona lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Voithan mainita tälle tädillesi, että sinusta olisi kiva jos tytär otettaisiin verkoille mukaan ja että poikasi korjaisi pöydän. Fiksu ihminen ymmärtäisi yskän.
Sinäkö vieraana alat komentelemaan isäntäparia, mitä heidän pitää tehdä ja kenet ottaa verkoille matkaan. Minä potkaisisin äkkiä tuollaiset vieraat mäkeen. Jos haluan käydä verkoilla yksin, ei joku kiihkomamma kyllä voi määrätä pentuaan minulle matkaan.
Mites se sanonta menee - talossa talon tavalla tai talosta pois?
Hämmentävää tämä ennenmuuta on. Juuri käskettiin tyttö pöytää kattamaan. Poika kaivaa matoja tunkiolla.
Täti miehineen on oikein mukava, ja vieraanvaraisia ovat, vain tämä selittämätön roolitus ärsyttää.
Täti huusi miehensä juuri laittamaan kaasun päälle grilliin, kun aikoo grillata. Ei voi ymmärtää.
Jos minun talossa vieraat alkavat selittämään kuinka minun tulisi olla, tulee kenkää p.e.r.s.e.e.s.e.e.n ja nopeasti.
Ihana loma miesväelle ja orjatyöleiri tytöille.
Jaa mä pidän perinteisistä arvoista ja meillä menee aikalailla noin kun alussa sanoit. Mä tykkään kokata ja siivota. Meillä ei kenenkään vieraan tarvi tehdä mtn ja jos meidän tavat ei miellytä meiltä voi lähteä koska vaan pois. N29
Tunteekohan se tätisi mies itsensä tärkeäksi kun tarvitaan jopa kaasunupin painantaan?
Minkä ikäisiä ne on? Ne johtaa teidän olemista siellä ja määräilee tehtäviä? Voithan ehdottaa: tyttö haluaisi tulla kalareissulle mukaan myös/poika haluaa paistaa lettuja, sopiiko?
Ei kai ne sitten kehtaa kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö vieraana alat komentelemaan isäntäparia, mitä heidän pitää tehdä ja kenet ottaa verkoille matkaan. Minä potkaisisin äkkiä tuollaiset vieraat mäkeen. Jos haluan käydä verkoilla yksin, ei joku kiihkomamma kyllä voi määrätä pentuaan minulle matkaan.
Hohhoijaa, tervetuloa nykyaikaan.
Luitko edes aloitusta? Tuskin, koska onhan sinun kapeakatseisuus se oikea vaihtoehto.
En itse jaksaisi viettää aikaani niin kivikautisten ihmisten kanssa, jotka eivät näe lainkaan omaa napaa pidemmälle. Toivottavasti ap:n täti herää kuplastaan, mutta ennen kaikkea toivon, että ap palstalla vuodattamisen sijaan mainitsisi asiasta asianomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tunteekohan se tätisi mies itsensä tärkeäksi kun tarvitaan jopa kaasunupin painantaan?
Roolit ovat molemminpuolisia ja tämä 50+ pariskunta vahvistaa toistensa rooleja ja ovat oikein tyytyväisiä omiinsa. Itse olen uhka teen kotona kaikkea, paitsi sähkötöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mites se sanonta menee - talossa talon tavalla tai talosta pois?
Näin se vain on. Kutsun joka kesä vieraita mökille yllättääkseni naisväen kesken saunomisen tarjoamalla selänpesua erektion pullottoaessa uimahousuissa. Meillä täällä Noormarkussa isäntä on aina päässyt kourimaan vieraita saunassa ja jos talon saunasääntöjä ei kunnioiteta lähetän vieraat matkoihinsa.
Kysyin tädiltä, eikö hän muka ole ikinä ajanut moottorivenettä, joka heidän rinnassaan seisoo. Täti nauroi että sehän se vielä puuttuisikin!
Joku kommentoi tuolla että poika pääsee helpolla.
Täytyy kyllä olla hiukan eri mieltä.. ulkohuussin tyhjennys ja kalojen perkaus kuuluu tällä mökillä miehille.
Ap
Menen kutsuttuna mökille passattavaksi ja alan heti arvostella vanhaa pariskuntaa siellä ja komentelemaan, miten hommien pitäisi minun mielestä mennä.
Ei ihme, että täällä on niin paljon niitä ketjuja, missä kirotaan mökkivieraita.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tädiltä, eikö hän muka ole ikinä ajanut moottorivenettä, joka heidän rinnassaan seisoo. Täti nauroi että sehän se vielä puuttuisikin!
Joku kommentoi tuolla että poika pääsee helpolla.
Täytyy kyllä olla hiukan eri mieltä.. ulkohuussin tyhjennys ja kalojen perkaus kuuluu tällä mökillä miehille.
Ap
Oma tupa, oma lupa.
Toiseksi, miksi ette tee mitään, vaan tädin pitää komentaa joku kattamaan pöytää. En kehtaisi mädätä vain paikoillani teinien kanssa ja passauttaa vanhempaa pariskuntaa.
Pikkuisen rotia nyt ja se aihe vapaa pois ja alahan auttelemaan pariskuntaa ja lopeta arvostelu
0/5