Palasin opiskelupaikkakunnalle ja en oo sen jälkeen puhunut sanaakaan kellekään
ellei lasketa kaupan kassaa. Yksin nyhjötän yksiössäni vain ja luen tenttiin. Ei täällä kaupungissa ole mulla ketään vaikka opiskelenkin! Arvaa vaan keskeytänkö koulun! Kyllä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkejä?
Tällaisessa muuttuvassa elämäntilanteessa ja tilanteessa, jossa matkustelen, en ota lemmikkejä.
Matkusteletko yksin? Jos uskallat matkustella, niin miksi et voi baariin mennä yksin? Terassille tai pubiin, niissä voi puhuakin. Ja kai siellä jotain tapahtumiakin on, johon voit mennä. Nyt ulos sieltä nyhjöttämästä.
Matkustan yksin porukoilleni. :D Se nyt ei varmaan hirveästi rohkeutta vaadi ainakaan, jos matkustuksesta on tullut jo rutiinimasta touhua. Baariin tai terassille en ole ikinä yksin mennyt. En uskalla.
Toinen yksinäinen opiskelija täällä, käy se koulu loppuun jos ala kiinnostaa. Sen sijaan jos ala ei kiinnosta, ei kannata hukata tukikuukausia turhaan. Yksinäisyyden kanssa voi oppia elämään ja kenties huomaamattasi saatkin jostain pari kaveria.
Olen itse opiskellut kolme vuotta, ja olen oppinut käsittelemään omia yksinäisyyden tunteitani. Ensimmäinen vuosi otti kovimmille, mutta sen jälkeen asiat lähtivät helpottumaan :) Tsemppiä, kannattaa vaan jatkaa yrittämistä!
Sä oot vähän niinku mä. Kokemuksesta sanon, että ahdistus ja harhainen ajattelu vaan lisääntyy, mitä enemmän olet yksin. Toisaalta on parempi olla yksin kuin hakeutua kyseenalaisiin porukoihin. Ulkoile ja ole ihmisten ilmoilla niin paljon kuin suinkin.
Nykynuoret on ihmeen uusavuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olit keväällä masentunut?
Sairastuin reaktiiviseen masennukseen, koska olin yksinäinen ja ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret on ihmeen uusavuttomia.
Miten tämä liittyy tähän? Voisi pikemminkin sanoa, että nykyinen yhteiskunta aiheuttaa helpoti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyden kokemuksia. Eletään hyvin erilaisessa yhteisössä tai "yhteisössä" kuin maaseutuyhteisöt olivat.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot vähän niinku mä. Kokemuksesta sanon, että ahdistus ja harhainen ajattelu vaan lisääntyy, mitä enemmän olet yksin. Toisaalta on parempi olla yksin kuin hakeutua kyseenalaisiin porukoihin. Ulkoile ja ole ihmisten ilmoilla niin paljon kuin suinkin.
Samalta kuulostaa kyllä. Ulkoilen silloin, kun saan lähdettyä ulos. Viimeistään sitten, kun jääkaappi ammottaa tyhjyyttään, pakko mennä ulos.
En yhtään ihmettele, ettei sulla ole kavereita, kun mikään muutosehdotus ei kelpaa. Sanot, että ymmärrät ettei sua tulla kotoa hakemaan, mutta vaikutat kuitenkin odottavan sitä.
En ole ap, mutta minua ärsyttää miten ihmeellisen ylenkatsovia kommentteja tähän ketjuun on sadellut. Jos väheksyt yksinäisyyttä ongelmana, sinulla ei varmaan ole hajuakaan miltä se todellisuudessa tuntuu. Jos tietäisit, et olisi täällä vähättelemässä toisten kokemuksia.
Saattaisit jopa ymmärtää, että ihminen on sosiaalinen eläin ja pitkittynyt yksinäisyys ei tee kenellekään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minua ärsyttää miten ihmeellisen ylenkatsovia kommentteja tähän ketjuun on sadellut. Jos väheksyt yksinäisyyttä ongelmana, sinulla ei varmaan ole hajuakaan miltä se todellisuudessa tuntuu. Jos tietäisit, et olisi täällä vähättelemässä toisten kokemuksia.
Saattaisit jopa ymmärtää, että ihminen on sosiaalinen eläin ja pitkittynyt yksinäisyys ei tee kenellekään hyvää.
Itse tiedän kyllä, miltä yksinäisyys tuntuu. Minulla ei ole koskaan ollut kavereita, eikä varsinkaan ystäviä ja olen ollut koulukiusattu 12 vuotta (peruskoulu + lukio). Mutta en ainakaan vingu siitä jatkuvasti siten, ettei mikään kenenkään ehdottama muutos kelpaa. Tilanne on mikä on, mutta itse viihdyn tällä hetkellä itsekseni paremmin. Jos en viihtyisi, yrittäisin tehdä asialle jotakin enkä sanoisi jokaiseen ehdotukseen ei. Ja ei, kaikkeen ei tarvitse sanoa myöskään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, ettei sulla ole kavereita, kun mikään muutosehdotus ei kelpaa. Sanot, että ymmärrät ettei sua tulla kotoa hakemaan, mutta vaikutat kuitenkin odottavan sitä.
Sanoin kylläkin harkitsevani tuota kaverisovellusta eli en ole tyrmännyt kaikkea. Ja jos olen masentunut, niin ehkä pitäisi saada toimintakykyä ensin ylös, jotta kykenisin tekemään kaikkia ehdottamianne asioita. Ei se ole niin helppoa mennä terasille tai aloittaa harrastus yksin. Okei, ehkä se on sitä jollekin, mutta minulle ei. Ihmiset, joiden toimintakyky on täys kymppi ei vaan aina tajua, että vaikka se kaupassakäynti voi joskus olla suuren ponnistelun takana. Tällä hetkellä se ei sitä aina minulle ole, mutta joskus se on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä et ymmärrä, että yksinäisyyden kanssa itse rimpuilleet kertovat mikä on tärkeintä: opiskelut ja ammatti on avain elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kylläkin harkitsevani tuota kaverisovellusta eli en ole tyrmännyt kaikkea. Ja jos olen masentunut, niin ehkä pitäisi saada toimintakykyä ensin ylös, jotta kykenisin tekemään kaikkia ehdottamianne asioita. Ei se ole niin helppoa mennä terasille tai aloittaa harrastus yksin. Okei, ehkä se on sitä jollekin, mutta minulle ei. Ihmiset, joiden toimintakyky on täys kymppi ei vaan aina tajua, että vaikka se kaupassakäynti voi joskus olla suuren ponnistelun takana. Tällä hetkellä se ei sitä aina minulle ole, mutta joskus se on ollut.
Miksi märehdit omassa olossasi ja oletat että kaikilla muilla on "toimintakyky täys kymppi". Sairastan itse myös masennusta, PTSD:tä ja syömishäiriötä, mutta en pidä niitä tekosyynä. Mutta niin, sinähän olet se kaikista sairain, mutta et ymmärrä ettei se ole mikään kilpailu. Mikään ei muutu jos mikään ei muutu.
Matkusteletko yksin? Jos uskallat matkustella, niin miksi et voi baariin mennä yksin? Terassille tai pubiin, niissä voi puhuakin. Ja kai siellä jotain tapahtumiakin on, johon voit mennä. Nyt ulos sieltä nyhjöttämästä.