Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosissa on parasta menkkaturvotuksen ja mielialavaihteluiden loppuminen

Vierailija
02.12.2025 |

Ei minkäälaista turvotusta enää. Ja hormoniraivarit  muisto enää.

Muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan menkkojen loppuminen

Vierailija
2/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko vaihdevuosien loppumisessa? Koska vaihdevuosissa eli menopaussi ssa menkat vielä tulee. Post-menopaussissa ne on loppuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan vaan menkkojen loppuminen

Tämäkin. Saletti oli, että joka ikinen kerta kun lähti lomamatkalle  menkat alkoi. Joka kerta!

Nimim. Epässäännölliset kuukautiset

Vierailija
4/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mielisalaoireet ovat hyvin tavallinen vaihdevuosioire.

Vierailija
5/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle.

Vierailija
6/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissahan ne hormonit on hirveämmät kuin murrosiässä. Tarkoitat varmaan aikaa vaihdevuosien jälkeen?

Vierailija
7/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissahan ne hormonit on hirveämmät kuin murrosiässä. Tarkoitat varmaan aikaa vaihdevuosien jälkeen?

Ei kumnassakaan. En tiedä miten käsität vaiihdevuodet 😅

Vierailija
8/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä kun tämä hulluus loppuu että keskivaiheessa kuuta on aina pirteä ja energinen olo ja ennen menkkoja itkuinen olo ja sitten taas parempi olo kun menkat alkaa on mun onnenpäivä.

Itsellä alkoi 12v ja nyt 47v ja yhä se sama 28 päivää. Koko elämä pyörinyt tän ympärillä.mustan yläasteella kun oli menkat niin tiesi et koe menee päin persettä.  Asiat taas aina hyvin ovulaatio aikaan. Aina uinnit ja kaikki määritellyt. Outoa kun kohta olen varmaan vapas tästä,onneksi on jo näin vanha.

Vierailija
9/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päivä kun tämä hulluus loppuu että keskivaiheessa kuuta on aina pirteä ja energinen olo ja ennen menkkoja itkuinen olo ja sitten taas parempi olo kun menkat alkaa on mun onnenpäivä.

Itsellä alkoi 12v ja nyt 47v ja yhä se sama 28 päivää. Koko elämä pyörinyt tän ympärillä.mustan yläasteella kun oli menkat niin tiesi et koe menee päin persettä.  Asiat taas aina hyvin ovulaatio aikaan. Aina uinnit ja kaikki määritellyt. Outoa kun kohta olen varmaan vapas tästä,onneksi on jo näin vanha.

Mulla loppui vasta 55 v. V..tutti kuin pientä oravaa kun jatkui ja jatkui ja jatkui vain.

Vierailija
10/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumnassakaan. En tiedä miten käsität vaiihdevuodet 😅

Vaihdevuodet on se aika n 35-55 välillä kun estrogeenitasot, progesteronitasot ja muut vastaavat alkaa laskea, mikä näkyy erilaisina VAIHDEVUOSIoireina, kuten ne mielialaheittelyt, kuukautiskierron häiriöt ym.

Vaihdevuodet loppuvat kuukautisten loppumiseen noin viisikymppisenä, ja alkaa post menopaussi. 

Vierailija
11/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat ovat yksi vaihdevuosien ikävimmistä oireista. 

Vierailija
12/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, elämä on vaivatonta nyt kun pahin menopaussi oireilu on ohi. Yöunet hyvät, nivelkivut poissa ja tosiaan mieliala tasainen. En ikävöi kuukautisia, turvotuksia ja pms raivareita. Ex parka, kumpikaan ei tajuttu että silloiset raivarini johtui hormoneista.

Vierailija
13/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui vasta 55 v. V..tutti kuin pientä oravaa kun jatkui ja jatkui ja jatkui vain.

Sama, niin suuri helpotus se loppuminen.

Vierailija
14/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postmenopaussisena nautin elämästä. Minulle tuli jäätävä makeanhimo tutuksi kuukautisten myötä ja sitä jatkui vuosikymmeniä kerran kuukaudessa muutama päivä, jolloin olisin voinut syödä suklaata kuin näkkileipää.

Ihana rauha nykyään kun jo pelkkä jäätelöpuikon päällä oleva suklaamäärä on melkein liikaa suklaata. Joulun aikaan voin syödä konvehdin tai pari. Kolme olisi jo liikaa. Mitä tahansa suklaata en enää suostu syömään. 

Vierailija
15/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postmenopaussisena nautin elämästä. Minulle tuli jäätävä makeanhimo tutuksi kuukautisten myötä ja sitä jatkui vuosikymmeniä kerran kuukaudessa muutama päivä, jolloin olisin voinut syödä suklaata kuin näkkileipää.

Ihana rauha nykyään kun jo pelkkä jäätelöpuikon päällä oleva suklaamäärä on melkein liikaa suklaata. Joulun aikaan voin syödä konvehdin tai pari. Kolme olisi jo liikaa. Mitä tahansa suklaata en enää suostu syömään. 

Joo, tuttua. Ei miehet tiedä mitään hormonimyrskyistä. 

Vierailija
16/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuosioireilut kolmivitosena kun kuukautiskierto lyheni, nyt 8 v päästä kk kierto heittelee parillakin viikolla, ja herään JOKA YÖ pirteänä aamukolmelta. Ulkonäkö on myös tyystin rupsahtanut kiitos estrogeenin vähyyden. 

Vierailija
17/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuttua. Ei miehet tiedä mitään hormonimyrskyistä. 

Monestako kokemusta?

Vierailija
18/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kärsitte noin pitkään kuukautisista kun niistä pääsee eroon (useimmiten) pillereillä, hormonikierukalla, kohdun limakalvon polttamisella?

Vierailija
19/19 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla samat oireet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi