Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintömökki ja sinne änkeävät sukulaiset! Ärsyttää!!!

Vierailija
07.07.2018 |

Mies peri viime vuonna toiselta vanhemmaltaan mökin missä heidän perheensä on viettänyt aikaa lapsuudessaan.

Remppasimme mökkiä viime kesänä ja nyt olen viettänyt kesälomaa täällä lapsien kanssa.

Miehen muut sisarukset ovat pyytämättä ilman lupaa tulleet mökille ja eivät millään meinanneet uskoa kun sanoin että haluaisin olla ihan rauhassa lapsien kanssa.

Kokevat vissiin vieläkin oikeudekseen tulla ja mennä mökillä miten huvittaa.

Kommentit (430)

Vierailija
181/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blood is thicker than water.

Näin se on lopulta. Veri on vettä sakeampaa.

Vaimot vaihtuu, sisarukset jää.

Vierailija
182/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä varasi, saatat joutua sinäkin vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkin voi käydä, että vaimo pysyy ja sisarukset jää taakse, jos riittävästi kiusataan. Kyllä mies omaansa puolustaa.

Vierailija
184/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvaimot on kertakäyttöTAVARAA. Meni minunkin veljeni vaimo vaihtoon, kun tarpeeksi sukuamme pyöritti. Just oli nää mökkitouhutkin kuten ap:lla. Eli veli kyllästyi siihen riidankylvämisen ja nyt on paljon parempi tilalla.

:)

Siskothan ei mene vaihtoon. Vaimot menee.

Vierailija
185/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain piireissä varmaan näin. Paremmissa perheissä vaimoon sitoudutaan loppuelämäksi.

Vierailija
186/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyvaimot on kertakäyttöTAVARAA. Meni minunkin veljeni vaimo vaihtoon, kun tarpeeksi sukuamme pyöritti. Just oli nää mökkitouhutkin kuten ap:lla. Eli veli kyllästyi siihen riidankylvämisen ja nyt on paljon parempi tilalla.

Hankkisit jotain apua itsellesi, tuo ei ole tervettä.

Vierailija
187/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmettelen, että kukaan veli haluaisi olla tuollaisen siskon kanssa tekemisissä. Nainen, joka puhuu toisista naisista noin, ei ole terve.

Vierailija
188/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisen kertakäyttötavaran veljesi tuo sukuun tämän nykyisen jälkeen? Sen ymmärrän hyvinkin, että itse olet vielä käyttämätön tavara.

Vierailija
189/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Minä ainakin menin naimisiin mieheni kanssa, en koko hänen sukunsa.

Vierailija
190/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa taas ihmetellä miten paljon Suomessa on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä luettua sanaa. Äänioikeus esimerkiksi pitäisi tälläisiltä ottaa pois.

Vierailija
191/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että yhteisistä rahoista on maksettu perintöverot ja remontit ja vastaavasti minun aikoinaan saama perintö on käytetty yhteisiin menoihin.

Ollaan oltu jo niin monta vuotta yhdessä ettei lasketa enää sinun ja minun rahoja, kun molemmilla on saman suuruiset tulot ja töitä tehdään yhtä paljon.

Ap

Kenen nimissä mökki on?

Mitä väliä sillä on? Sama asia jos miehen sisarukset tulisivat ap:n kotiin kuin omaansa.

Sitä väliä, että ap:lla ei ole mitään sananvaltaa siihen, ketä kyseiselle mökille tulee, jos hän ei ole omistaja niin kuin nyt vaikuttaa, ettei ole. Miehen olisi tämä sukulaisten tulo kiellettävä.

Jos mökillä ei saisi olla rauhassa, kun miehen sisarukset siellä kulkisi kuin omilla mökeillään, jättäisin vain menemättä itse. Mies saisi hoitaa asian sisarustensa kanssa ja jos hänelle passaa, että yhtäkkiä piha on täynnä sukulaisia ja aikovat saunoa ja yöpyä ja syödä siellä, niin hoitakoot itse. Minä osaan viettää lomia muuallakin. Mies saisi viettää lomansa mökillä sisarusten ja sisarustensa perheiden kanssa

Vierailija
192/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että yhteisistä rahoista on maksettu perintöverot ja remontit ja vastaavasti minun aikoinaan saama perintö on käytetty yhteisiin menoihin.

Ollaan oltu jo niin monta vuotta yhdessä ettei lasketa enää sinun ja minun rahoja, kun molemmilla on saman suuruiset tulot ja töitä tehdään yhtä paljon.

Ap

Kenen nimissä mökki on?

Mitä väliä sillä on? Sama asia jos miehen sisarukset tulisivat ap:n kotiin kuin omaansa.

Sitä väliä, että ap:lla ei ole mitään sananvaltaa siihen, ketä kyseiselle mökille tulee, jos hän ei ole omistaja niin kuin nyt vaikuttaa, ettei ole. Miehen olisi tämä sukulaisten tulo kiellettävä.

Jos mökillä ei saisi olla rauhassa, kun miehen sisarukset siellä kulkisi kuin omilla mökeillään, jättäisin vain menemättä itse. Mies saisi hoitaa asian sisarustensa kanssa ja jos hänelle passaa, että yhtäkkiä piha on täynnä sukulaisia ja aikovat saunoa ja yöpyä ja syödä siellä, niin hoitakoot itse. Minä osaan viettää lomia muuallakin. Mies saisi viettää lomansa mökillä sisarusten ja sisarustensa perheiden kanssa

Juuri näin. Ja mökkiähän ei sitten vaimon varoilla kunnosteltaisi, jos se ei kerran menisikään perheen yhteiseksi hyväksi.

Vierailija
193/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse omistan sukumökkimme ja sinne on sisarukset aina tervetulleita. Ei tulisi mieleenkään ajaa pois. Myös miehen sisarukset tervetulleita.

Ihanaa kuulla. Tuleekohan moni ajatelleeksi, miten tärkeää on ihmissuhteissa olla esimerkkinä lapsillekin. Serkkujen välinen ystävyys tällaisessa asetelmassa  on mielestäni paljon enemmän kuin päiväkoti/koulu- tai harrastuskaverit.

Vierailija
194/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kenen nimissä mökki on?

Jos puolisoni ei antaisi minulle mitään sananvaltaa mökin suhteen, en vain kävisi siellä. Mies saisi yksin huoltaa ja maksaa sen kulut, turha mennä yhteiselle rahapussille. Lapset vähintään joka toiselle reissulle mukaan.

Menisi äijällä sormi suuhun aika äkkiä kun yksin joutuisi puut pilkkomaan, siivoamaan, vedet kantamaan, ruohot leikkaan, ruohikkoalueet trimmaamaan ja muut huoltotyöt ja ylläpito työt.... Jos hän nimittäis tuumisi, että yksin siinä päättäisi, yksin hän sen hoitaisi. En kokisi erityistä tarvetta siellä oleskella.

Onneksi puolisoni ei ole tyhmä ja olettaa, että jos käskisin kälyni hevon vttuun, niin minulla on siihen paivampi syy kuin kälyni oikeis lomailuun veljensä mökillä.

Luojan kiitos kälyni on myös älykäs ja ei vaan rynni kutsumatta sisään ovenkarmit kaulassa. Hänellä on ihan normaalin ihmisen sosiaalinen ymmärrys, joten soittaa ensin ja varmistaa, sopiiko vierailu.

Vierailija
195/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, ollaan näemmä saatu uusi palstahullu: kälyhullu.

Vierailija
196/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Minä ainakin menin naimisiin mieheni kanssa, en koko hänen sukunsa.

Sama juttu. Ja jos mies olisi väkisin tuomassa sisaruksiaan mukaan avioliittoomme, laittaisin miehen vaihtoon, pitäköön sisaruksensa.

Vierailija
197/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei sun ongelmiasi tiedä, jos et kerro.

Hirvee tiukkapipo!

Kuluuko järvi, jos siellä uidaan?

Ehkä lapset tykkää kun serkut tulee kylään.

Vierailija
198/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei sun ongelmiasi tiedä, jos et kerro.

Hirvee tiukkapipo!

Kuluuko järvi, jos siellä uidaan?

Ehkä lapset tykkää kun serkut tulee kylään.

Ei heille aina ne ongelmat kuulukkaan, silti on oikeus olla rauhassa niitä selvitellä. Tai no, puolisolla ainakin suurempi kuin ei enää suvun mökkinä toimivana sisaruksilla.

Ja vaikka lapset tykkäisi, joskus tulee pettymyksiä. Ensi kerralla sitten kun kutsutaan

Vierailija
199/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä huolestuisin kovin sisarukseni puolisosta, jos hän ajaisi pois uimariporukan, lastensa serkut vanhempineen. Tätä olisi kuitenkin harrastettu ennenkin ja kyseessä ei ole mikään passausta vailla oleva poppoo, vaan sukulaiset. Varmaan jokin muukin uimapaikka löytyisi, jonne voisi kamansa levitellä ja eväät syödä, mutta kyllä lähtisi huolestunut soitto sisarukselleni, että kai hän tietää, että hänen perheellään ei ole kaikki nyt ihan hyvin...

Vierailija
200/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ostin mökin ja sanoin sisaruksilleni, että sitä saa lainata. Annoin veljelle avaimenkin. No, hänpä paukkaa sinne jonkin tuttunsa kanssa ja alkaa kaadella puita. Minusta tuo meni jo yli sen lainaamisen. Rajat.