Perintömökki ja sinne änkeävät sukulaiset! Ärsyttää!!!
Mies peri viime vuonna toiselta vanhemmaltaan mökin missä heidän perheensä on viettänyt aikaa lapsuudessaan.
Remppasimme mökkiä viime kesänä ja nyt olen viettänyt kesälomaa täällä lapsien kanssa.
Miehen muut sisarukset ovat pyytämättä ilman lupaa tulleet mökille ja eivät millään meinanneet uskoa kun sanoin että haluaisin olla ihan rauhassa lapsien kanssa.
Kokevat vissiin vieläkin oikeudekseen tulla ja mennä mökillä miten huvittaa.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap on täyttänyt lähestulkoon yksin koko viestiketjun itseänsä 'tukien' lol - näkee ip:stä että samasta numerosta lähes joka viesti BWHAHAAAAaaaaa ::DDDDDDD
Väittelehän vähän lisää itsesi kanssa, peikko.
Sinä et pysty muiden ip:ta näkemään, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap on täyttänyt lähestulkoon yksin koko viestiketjun itseänsä 'tukien' lol - näkee ip:stä että samasta numerosta lähes joka viesti BWHAHAAAAaaaaa ::DDDDDDD
Väittelehän vähän lisää itsesi kanssa, peikko.
Sinä et pysty muiden ip:ta näkemään, trolli.
Se on varmaan se miehen sisko, joka on heitetty ulos täältä, joka on riehunut koko ketjun ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele enää avioerojen määrää, jos on yleinenkin ajatus, ettei vaimolla ole mitään sanavaltaa miehen perimään mökkiin, jonka remontoimiseen on käytetty vaimonkin rahoja. Mitä ihmettä te ymmärrätte sanalla parisuhde tai avioliitto?
T. nainen, perintömökin omistaja, ja aviomieheni (jo yli 20 v.) todellakin on mökillä kuin omallaan niin kuin pitääkin.
Olen niin kanssasi samaa mieltä! Kun ihmiset ovat kerran noin hukassa, niin suosittelen jokaista kysymään potentiaaliselta puolisolta ennen yhteen muuttoa ja avioliittoa, että mihin asemaan hänen mielestään puoliso kuuluu. Parisuhteessa puoliso ja alaikäiset lapset ovat aina ykkössijalla, muuten kyseessä ei ole mikään parisuhde, vaan reppana on naimisissa sukunsa kanssa. Ja puhun nyt 40 vuoden avioliitto kokemuksella, oma vaimo on aina ollut ykkössijalla ja lapset heidän ollessa alaikäisiä. Vaimon kanssa olemme pitäneet toistemme puolta, emme ole koskaan haukkuneet toisiamme edes omille sukulaisillemme ja jos joku on erehtynyt arvostelemaan puolisoa, niin on saanut kuulla kunniansa, vaikka sitten olisi oma sukulainen. Ja jos jostain myös sukuunpäin liittyvästä asiasta on pitänyt neuvotella, niin olemme aina puolison kanssa puhuneet ja sopineet asian selväksi ensin kahden kesken ja sitten pitäneet yhtä köyttä sukulaisiin päin, ihan sama kumman suvusta on kyse. Emmekä myöskään ole sallineet sukulaisten puuttua millään tavalla parisuhteeseemme tai perheemme asioihin, toki hyviä neuvoja on kuunneltu, mutta parisuhde on aina kahden kauppa ja muut on kakkosia.
Tällaisessa mökkiasiassa siis jos puoliso kokee jonkun tulemisen mökille tai kotiimme kiusalliseksi, niin mikäli sitä ei saada keskenään sovussa muutettua mukavaksi, niin minä pidän puolison puolta loppuun asti ja päinvastoin. Oma puoliso on oma rakas ja kaikkein tärkein ja arvokkain vielä 40 vuoden jälkeenkin.
Juuri näin. Minulle ainakin oli itsestäänselvyys, että kun mennään naimisiin ja hankitaan lapsia, perhe on oma puoliso ja lapset. Lapsuuden ydinperheen jäsenistä tulee sukulaisia, he eivät ole enää perheenjäseniä samassa merkityksessä kuin ennen. Aikuisten pitäisi ymmärtää tämä ja elää muuttuneen tilanteen mukaan, aivan kuten aiemmatkin sukupolvet ovat tehneet.
Kuulehan trollipissis. Ennen nimenomaan mentiin miehelään ja anoppilassa asuttiin ns anopin nurkissa maataloissa. Siellä ei pissikset tosiaan määräillyt, että ketä saa tulla tai mennä, vaaan miehen sukuun sopeuduttiin monekin sukupolven talossa. Sitten kun piisssis tuli itse anoppi-ikään, saattoi kyykyttää seuraavaa miniäehdokasta. Että näin.
Ei ihme, että Suomessa erotaan jos tmäntasoisia pissiksiä tarjolla. :
Se oli ennen se. Ja silloinkin erityisesti kaupungeissa elettiin ydinperheinä. Kun perheissä oli paljon lapsia, ei mummoja riittänyt ihan joka tuvan nurkkaan valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele enää avioerojen määrää, jos on yleinenkin ajatus, ettei vaimolla ole mitään sanavaltaa miehen perimään mökkiin, jonka remontoimiseen on käytetty vaimonkin rahoja. Mitä ihmettä te ymmärrätte sanalla parisuhde tai avioliitto?
T. nainen, perintömökin omistaja, ja aviomieheni (jo yli 20 v.) todellakin on mökillä kuin omallaan niin kuin pitääkin.
Olen niin kanssasi samaa mieltä! Kun ihmiset ovat kerran noin hukassa, niin suosittelen jokaista kysymään potentiaaliselta puolisolta ennen yhteen muuttoa ja avioliittoa, että mihin asemaan hänen mielestään puoliso kuuluu. Parisuhteessa puoliso ja alaikäiset lapset ovat aina ykkössijalla, muuten kyseessä ei ole mikään parisuhde, vaan reppana on naimisissa sukunsa kanssa. Ja puhun nyt 40 vuoden avioliitto kokemuksella, oma vaimo on aina ollut ykkössijalla ja lapset heidän ollessa alaikäisiä. Vaimon kanssa olemme pitäneet toistemme puolta, emme ole koskaan haukkuneet toisiamme edes omille sukulaisillemme ja jos joku on erehtynyt arvostelemaan puolisoa, niin on saanut kuulla kunniansa, vaikka sitten olisi oma sukulainen. Ja jos jostain myös sukuunpäin liittyvästä asiasta on pitänyt neuvotella, niin olemme aina puolison kanssa puhuneet ja sopineet asian selväksi ensin kahden kesken ja sitten pitäneet yhtä köyttä sukulaisiin päin, ihan sama kumman suvusta on kyse. Emmekä myöskään ole sallineet sukulaisten puuttua millään tavalla parisuhteeseemme tai perheemme asioihin, toki hyviä neuvoja on kuunneltu, mutta parisuhde on aina kahden kauppa ja muut on kakkosia.
Tällaisessa mökkiasiassa siis jos puoliso kokee jonkun tulemisen mökille tai kotiimme kiusalliseksi, niin mikäli sitä ei saada keskenään sovussa muutettua mukavaksi, niin minä pidän puolison puolta loppuun asti ja päinvastoin. Oma puoliso on oma rakas ja kaikkein tärkein ja arvokkain vielä 40 vuoden jälkeenkin.
Juuri näin. Minulle ainakin oli itsestäänselvyys, että kun mennään naimisiin ja hankitaan lapsia, perhe on oma puoliso ja lapset. Lapsuuden ydinperheen jäsenistä tulee sukulaisia, he eivät ole enää perheenjäseniä samassa merkityksessä kuin ennen. Aikuisten pitäisi ymmärtää tämä ja elää muuttuneen tilanteen mukaan, aivan kuten aiemmatkin sukupolvet ovat tehneet.
Kuulehan trollipissis. Ennen nimenomaan mentiin miehelään ja anoppilassa asuttiin ns anopin nurkissa maataloissa. Siellä ei pissikset tosiaan määräillyt, että ketä saa tulla tai mennä, vaaan miehen sukuun sopeuduttiin monekin sukupolven talossa. Sitten kun piisssis tuli itse anoppi-ikään, saattoi kyykyttää seuraavaa miniäehdokasta. Että näin.
Vähintäänkin 2-3 sukupolvea on jo enimmäkseen oppinut siihen, että perheen muodostaa vanhemmat ja alaikäiset lapset. Sitten kun lapset ovat aikuisia, he lähtevät omilleen ja muodostavat omat perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on omaisuuden erillisyyden periaate. Aviopuolisoista se jonka nimissä ao, omaisuus on, omistaa sen. Avioliiton päättyessä avioeroon enemmän omistava maksaa tasinkoa sille, joka omistaa vähemmän. Ja näin roolit tasaantuvat avioerossa. Poikkeus on avioehto jolla voidaan määrittää mikä osuus omaisuudesta jää avio- oikeudesta vapaaksi.
Tässä vaan jankataan koko ajan vaimon oikeuksia miehen omaisuuteen, mutta unohdetaan, ettei näillä sisaruksillakaan ole minkäänlaisia oikeuksia veljensä mökkiin. Ei veljen eläessä, eikä tämän kuoleman jälkeen. Sisaruksilla on omat erilliset omaisuutensa, eikä veljen mökille ole mitään asiaa sopimatta siitä veljen kanssa. Ja tämänhän nämä sisarukset oli unohtaneet tehdä. Moka oli heidän, ei veljen vaimon, joka oli mökillä ihan sovitusti. Jos mökki olis jollain vieraalla vuokralla/lainassa, niin ei nää sisarukset silloinkaan vois mökille tupsahtaa noin vaan. Miksi ihmeessä veljen vaimolla ei olis oikeutta olla mökillä rauhassa.
Ja kai sitä muutenkin tajuaa, että jos paukauttaa jonkun mökille/kotiin vierailulle ilmoittamatta, niin aina on riski, että ei ole tervetullut. Silloin pitää vaan lähteä pois ja tehdä uudet suunnitelmat. Mokahan on oma, kun ei sopinut asiasta etukäteen. Ei muilla ole mitään velvollisuutta muuttaa omia suunnitelmiaan tuppautujan takia.
Tässä ”jankkaa” selkeä mieheltä munat irti sahaaja. Ehkäpä alkuperäisessä viestissä idea on se, että omistaja eli mies sanoo sisaruksilleen ei. Sähän jankkaat tässä nyt sitä, että mies ollessaan tossu ei siihen itse kykene vaan tarvitsee kieltämiseen vaimonsa.
Mies ei ollut paikalla, ja vaimon oli pakko kieltää. Ongelma tässä on idiootit sisarukset, ei se, kuka kieltää.
Mökeillä joudutaan siis viestittelemään viidakkorummuin? Mies voi tarttua myös toisella paikkakunnalla Iphoneensa ja soittaa sisaruksilleen ja sanoa Ei. Vai mitä mieltä olet?
Mitä ihmettä sä siellä sekoilet rummuista? Vai tarkoitatko, että se mikä ei ole erikseen kielletty, on sallittua?
Tässä sulle jalokivi neuvoksi. Jos menet toisen tontille, soitat kysyäksesi, onko ok tulla. Jos on ok, hienoa, saat mennä hyvällä mielellä. Jos ei, et vedä hernettä nenään. Jos et saa omistajia kiinni, se on ei jälleen.
Ei tarvita viidakkorumpua, ihan maalaisjärkeä.
Sullehan on selkeesti toisten kiinteistöillä vierailu tuttu juttu... ettet vaan olis ne sisarukset...
Onhan sitä tullut vierailtua, mutta aina kutsuttuna. Kertaakaan en väkisin ovesta tunge sisään.
Mutta sulla varmaan äidinkielen numero todistuksessa on aika surkea, sillä luetun ymmärtäminen kompuroi pahasti.
Vielä vinkki sulle. Sitten kun sut on kutsuttu jonnekin vieraisille, on kohteliasta tuoda tullessaan jotakin tullessaan. Kahvittelulle palanpainiketta tai kahvipakettia, mökkivierailulle omat ruuat vähintään, vessapapereita ja muita käyttötavaroita. Jos olet yötä, tuo makuupussi tai omat lakanat myös. Ihan vinkkinä sulle kun tuntuu vakavasti oleen ymmärryksessä vikaa.
Hei Ap - ole tarkkana- vinkkaileva miehesi sisarus valmistautuu selkeesti jo ensi viikonlopun mökkivisiitille. Sano sille miehellesi, että tekee säännöt selviksi, että tää ainakin vinkkeineen pysyy omalla kiinteistöllään.
Voi elämä miten ihminen voi olla yksinkertainen. Joopa joo, apn miehen siskot paukkaa mökille vaikka ap selkeästi sanonut että nyt tarvitsee omaa rauhaa ja minä sanon että mökille saa mennä vain kutsuttuna, jos lupaa ei heru, ei mökille mennä. Joten tällä logiikalla mun täytyy olla kyseinen ihminen, onpa sulla selkeä järjenjuoksu. Aika sherlock oot, mensan jäsen.
Yks kysymys, kuinka monta kertaa oot vauvana päälles pudonnut? Koska kerta ei riitä sun nerouteen.
Helpotetaanpa sun työtäs. Mulla ei ole veljeä, eikä perintömökkiä. Siskolla on ostettu mökki, siellä vieraillut tasan kolme kertaa, kutsuttuna joka kerta.
Näillä tiedoilla päättelet varmaan yhä että olen apn käly?
Sun tajunnanvirtasi alkaa käydä koko ajan kuluneemmaksi ja tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on omaisuuden erillisyyden periaate. Aviopuolisoista se jonka nimissä ao, omaisuus on, omistaa sen. Avioliiton päättyessä avioeroon enemmän omistava maksaa tasinkoa sille, joka omistaa vähemmän. Ja näin roolit tasaantuvat avioerossa. Poikkeus on avioehto jolla voidaan määrittää mikä osuus omaisuudesta jää avio- oikeudesta vapaaksi.
Tässä vaan jankataan koko ajan vaimon oikeuksia miehen omaisuuteen, mutta unohdetaan, ettei näillä sisaruksillakaan ole minkäänlaisia oikeuksia veljensä mökkiin. Ei veljen eläessä, eikä tämän kuoleman jälkeen. Sisaruksilla on omat erilliset omaisuutensa, eikä veljen mökille ole mitään asiaa sopimatta siitä veljen kanssa. Ja tämänhän nämä sisarukset oli unohtaneet tehdä. Moka oli heidän, ei veljen vaimon, joka oli mökillä ihan sovitusti. Jos mökki olis jollain vieraalla vuokralla/lainassa, niin ei nää sisarukset silloinkaan vois mökille tupsahtaa noin vaan. Miksi ihmeessä veljen vaimolla ei olis oikeutta olla mökillä rauhassa.
Ja kai sitä muutenkin tajuaa, että jos paukauttaa jonkun mökille/kotiin vierailulle ilmoittamatta, niin aina on riski, että ei ole tervetullut. Silloin pitää vaan lähteä pois ja tehdä uudet suunnitelmat. Mokahan on oma, kun ei sopinut asiasta etukäteen. Ei muilla ole mitään velvollisuutta muuttaa omia suunnitelmiaan tuppautujan takia.
Tässä ”jankkaa” selkeä mieheltä munat irti sahaaja. Ehkäpä alkuperäisessä viestissä idea on se, että omistaja eli mies sanoo sisaruksilleen ei. Sähän jankkaat tässä nyt sitä, että mies ollessaan tossu ei siihen itse kykene vaan tarvitsee kieltämiseen vaimonsa.
Mies ei ollut paikalla, ja vaimon oli pakko kieltää. Ongelma tässä on idiootit sisarukset, ei se, kuka kieltää.
Mökeillä joudutaan siis viestittelemään viidakkorummuin? Mies voi tarttua myös toisella paikkakunnalla Iphoneensa ja soittaa sisaruksilleen ja sanoa Ei. Vai mitä mieltä olet?
Mitä ihmettä sä siellä sekoilet rummuista? Vai tarkoitatko, että se mikä ei ole erikseen kielletty, on sallittua?
Tässä sulle jalokivi neuvoksi. Jos menet toisen tontille, soitat kysyäksesi, onko ok tulla. Jos on ok, hienoa, saat mennä hyvällä mielellä. Jos ei, et vedä hernettä nenään. Jos et saa omistajia kiinni, se on ei jälleen.
Ei tarvita viidakkorumpua, ihan maalaisjärkeä.
Sullehan on selkeesti toisten kiinteistöillä vierailu tuttu juttu... ettet vaan olis ne sisarukset...
Onhan sitä tullut vierailtua, mutta aina kutsuttuna. Kertaakaan en väkisin ovesta tunge sisään.
Mutta sulla varmaan äidinkielen numero todistuksessa on aika surkea, sillä luetun ymmärtäminen kompuroi pahasti.
Vielä vinkki sulle. Sitten kun sut on kutsuttu jonnekin vieraisille, on kohteliasta tuoda tullessaan jotakin tullessaan. Kahvittelulle palanpainiketta tai kahvipakettia, mökkivierailulle omat ruuat vähintään, vessapapereita ja muita käyttötavaroita. Jos olet yötä, tuo makuupussi tai omat lakanat myös. Ihan vinkkinä sulle kun tuntuu vakavasti oleen ymmärryksessä vikaa.
Hei Ap - ole tarkkana- vinkkaileva miehesi sisarus valmistautuu selkeesti jo ensi viikonlopun mökkivisiitille. Sano sille miehellesi, että tekee säännöt selviksi, että tää ainakin vinkkeineen pysyy omalla kiinteistöllään.
Voi elämä miten ihminen voi olla yksinkertainen. Joopa joo, apn miehen siskot paukkaa mökille vaikka ap selkeästi sanonut että nyt tarvitsee omaa rauhaa ja minä sanon että mökille saa mennä vain kutsuttuna, jos lupaa ei heru, ei mökille mennä. Joten tällä logiikalla mun täytyy olla kyseinen ihminen, onpa sulla selkeä järjenjuoksu. Aika sherlock oot, mensan jäsen.
Yks kysymys, kuinka monta kertaa oot vauvana päälles pudonnut? Koska kerta ei riitä sun nerouteen.
Helpotetaanpa sun työtäs. Mulla ei ole veljeä, eikä perintömökkiä. Siskolla on ostettu mökki, siellä vieraillut tasan kolme kertaa, kutsuttuna joka kerta.
Näillä tiedoilla päättelet varmaan yhä että olen apn käly?
Sun tajunnanvirtasi alkaa käydä koko ajan kuluneemmaksi ja tylsäksi.
Älä huoli, ymmärrän oikein hyvin että sua väsyttää käyttää aivojasi.
Siis kuvitteleeko tämä yksi jankka, ettei täällä kirjoita muita kuin aloittaja ja hän itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun miehelle ole tullut yhtään kiinteistöverolappua 15 vuoteen vaikka omistaa isänsä kanssa lapsuudenkotinsa puoliksi. Eikä ole maksanut yhtään laskua tai remonttia.
Ei hän sitten omista sitä. Verottaja lähettää kyllä laput oikeille omistajille ja lapsuudenkodin omistusosuus näkyy myös verolaskelmassa omaisuutena. Kannattaa tarkistaa onko paperit kunnossa
Tämä on tosi, jos virallinen osuusjako on tehty ja kiinteistöyhtymä muodostettu mutta jos ei ole tehty vaan on edelleen kuolinpesä, lasku tulee kuolinpesälle. Eli luultavasti ne on maksettu kuolinpesän tililtä tai miehen isä on maksanut ne. Itse olen osakkaana jaetussa pesässä ja saan laskun.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteleeko tämä yksi jankka, ettei täällä kirjoita muita kuin aloittaja ja hän itse?
Taitaapi näin olla. Huolestuttavaa tavallaan, kertoo tyypin ajatusmaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalissa parisuhteessa miehen ei tarvi erikseen soitella sukulaistensa perään ja kieltää mökille tuloa. Riittää, että siellä paikalla oleva mökkeilijä sanoo, että nyt ei ikävä kyllä kyläily onnistu. Ihan samoin kuin vakituisessa asunnossa. Kotona oleva päättää sopiiko kyläily vai ei. Hän on se joka päättää, koska on paikalla ja asia koskee häntä. Ne vieraat häiritsee paikallaolijaa, ei sitä joka on muualla. Eikä tarvi esittää kauppakirjoja tai lainhuutoja. Ei valtakirjoja eikä lupalappuja. Riittää, että ei halua vieraita.
Ihan kuten ei vuokralla asuessaankaan tarvi pyytää vuokranantajalta valtakirjaa häätää ei toivotut vieraat. Asunnon sen hetkisellä haltijalla on ihan oma lupa päättää ketä juuri sillä hetkellä haluaa kestitä. Yleensä puolisot antavat toisilleen luvan hallita yhteistä kotia tai mökkiä. Eli puolisolla on toistaiseksi voimassa oleva lupa päättää milloin haluaa vieraita.
Mut joo, palsta mamman parisuhteet on erilaisia, niissä pitää aina soitella ja kysyä lupa tai puolison pitää vähintään soittaa sukulaisille ja kieltää. Mietitään omistajuuksia ja todistellaan niitä. Muuten saa tulla ja pistää taloksi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mies voi antaa vaimolleen pysyväisluonteisen oikeuden päättää ketä haluaa mökillä olleessaan passata? Jolloin ei tarvi joka kerta soitella erikseen ja kieltää sukulaisia. Riittää, että vaimo sanoo yllätysvieraille, että tänään ei sovi.
Olisko liian vaikeaa? Ehkä tää on liian radikaalia av-mammoille.
Ompa epäreilu systeemi. Kyllä täällä ainakin sais kolmannen maailmansodan aikaan jos veljeni vaimo kehtaisi käskeä minut pois MEIDÄN perheen mökiltä..
Ap on oikeassa. Ei lunastetulle mökille ole enää mitään asiaa, jos isäntäväki EI OLE KUTSUNUT erikseen. Ei se niin mene, että pitää kieltää, jottei tulla. Pitää kutsua, jotta tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on meidän oma! Mutta ilmeisesti muut sisaret luulevat että se on heidän!
Ap
Tai siis miehesi omistaa. Näin ymmärsin avausviestin perusteella. Eli miehesi päättää.
Voitko ilmoittaa, kun seuraavan kerran olet mökkeilemässä miehesi vuokraamalla kesämökillä ja miehesi ei ole paikalla. Tulen sitten viettämään mukavaa kesäpäivää sinne :)
Niin tai näin. Mökin omistaja (ja hallintaoikeus on hänellä, ellei sitä ole esim. pidätetty) on avausviestin perusteella ap:n "mies". Mies voi ilmoittaa halutessaan sisaruksilleen esim., ettei mökille ole mitään asiaa. Silloin asia olisi harvinaisen selvä. Virka-apua voi pyytää paikalle, jos sisarukset tunkevat edelleen mökille. Ap voi mahdollisesti saada miehensä suostumaan siihen, että hän ilmaisee tahtonsa mökin käytön suhteen.
Mikä saa sinut ajattelemaan, että sisaruksille pitäisi erikseen kertoa, että he eivät voi luvatta mennä
toisen mökille?
Luuletko, että poliisi kysyy mökin omistuskirjoja poistaessaan kutsumattomat vieraat?
Vierailija kirjoitti:
Ompa epäreilu systeemi. Kyllä täällä ainakin sais kolmannen maailmansodan aikaan jos veljeni vaimo kehtaisi käskeä minut pois MEIDÄN perheen mökiltä..
Sinä se jaksat panna veljeäsi. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Oliko perinnönjaossa jotain epäselvyyttä tai suosimista, ts. miehesi on saanut isomman osuuden kuin sisaruksensa?
Vastaavissa tapauksissa on yleensä vanhempoen ylivoimainen rakkaus esikoista kohtaan.
Muut jäävät näppejään nuolemaan, kun esikoispoika perii kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä olet raasu joutunut olemaan sellainen miniä, mutta nyt maailma muuttuu etkä pääsekään olemaan sellainen anoppi! Osanottoni!
Jos sisaret eivät ymmärrä, että mökille ei voi mennä sopimatta tulosta. Niin heille voi varmaan kertoa ihan asiallisesti kuinka vierailujen kanssa toimitaan jatkossa. Ihmeellistä valtataistelua siitä kuka saa ja kenellä on oikeus kieltää. Eikö itse asia ole tärkeämpi kuin se kuka SAA kieltää.
Tee juhannuskokko siitä murjusta.
Pura ensin - ettet saa murhapolttosyytettä..
Ennen oli ennen, nyt on nyt. Sun on ihan turha selitellä miten ennen meni, enää ei asiat onneksi ole noin. Enää vain masokistit asuu appeloiden kanssa saman katon alla ja sukulaisilla ei ole ilman kutsua asiaa kynnyksen yli.
Ryömi takas sinne navetanylisille mistä putosit homehtuneen heinäpaalin mukana,jookos? Sä tässä pissis olet. Suku väistyy kun suvun jäsen avioituu eikä suvulla ole mitään erioikeuksia.
ohis