Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
1441/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tunnuksilla sinne eduuniwikiin kirjaudutaan? Kysyy tietämätön

.... Jos taso on tämä ja sitten taas mietitään miksi haetaan 10 kertaa opiskelemaan eikä millään päästä. 

Vierailija
1442/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tunnuksilla sinne eduuniwikiin kirjaudutaan? Kysyy tietämätön

.... Jos taso on tämä ja sitten taas mietitään miksi haetaan 10 kertaa opiskelemaan eikä millään päästä. 

Tämä kysyjä onkin jo ”mummoikäinen”, eikä ollenkaan hakemassa! 😅 Kunhan muuten olen seurannut yleisestä mielenkiinnosta! Ja mummot voi kysellä kaikenlaista höpöä 👵🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös vähintään kerran päivässä käynyt opintopolussa ja täällä useamman kerran päivässä.🙈

Heh,ei kannata vielä aloittaa päivittäistä opintopolussa ramppaamista tai menetät järkes. Tulokset tulee aikaisintaan ensi viikolla mutta sekin on epätodennäköistä. Voi olla että tulevat vasta 29.11 illalla,näin oli keväällä..

Vierailija
1444/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut vielä niin hätäinen, että olisi kysellyt koululta mitään tuloksiin liittyen, esim. milloin voisi tulla aikaisintaan jne.?

Kertoiskohan ne jo nyt, jos mun valintakoe olisi hylätty kokonaan, niin ei turhaan tarvitsisi odottaa montaa viikkoa lopullisia tuloksia?

Vierailija
1445/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko joku ilmoittautua polkuopintoihin? Osassa ilmoittautuminen alkaa jo ennen tulosten saapumista mutta polkuopintopaikan voi kai perua jos pääsee samaan amk:hon tutkinto-opiskelijaksi? Onko joillain jo kokemusta polkuopinnoista? Kannattaako? 😊

Vierailija
1446/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikooko joku ilmoittautua polkuopintoihin? Osassa ilmoittautuminen alkaa jo ennen tulosten saapumista mutta polkuopintopaikan voi kai perua jos pääsee samaan amk:hon tutkinto-opiskelijaksi? Onko joillain jo kokemusta polkuopinnoista? Kannattaako? 😊

Ilmoittauduin ja pääsin. Jos tulee tutkinto-opiskelijaksi valituksi, peruuntuu polkuopiskelut. Tänään tuli tervetuloa kirje kotia. Ainakin jotain mitä odottaa :)

Vierailija
1447/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Mulla ei oo vielä alkanut polkuopintoihin ilmoittautuminen täällä pääkaupunkiseudulla. Harkitsen kyllä vakavasti niihin hakemista 😊 Jännittää vaan että pitääkö arvosanat olla tosi hyviä että voi sitten hakea erillishaussa tutkinto-opiskelijaksi? Onko hyvien arvosanojen saaminen amk:ssa helpohkoa kohtuutyöllä ja järjellä?

Onko joku jo opiskellut amk:ssa jotain? Plussia ja miinuksia?

Vierailija
1448/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittauduin ja pääsin. Jos tulee tutkinto-opiskelijaksi valituksi, peruuntuu polkuopiskelut. Tänään tuli tervetuloa kirje kotia. Ainakin jotain mitä odottaa :)

En tiedä miten on nyt käytäntö ja riippuu varmaan myös koulusta, mutta minulla ainakin oli polkuopintoihin hyväksymisestä vain alle viikko, kun piti maksaa se maksu ja samalla vahvistaa opiskelupaikka. Sen jälkeen olisi voinut kyllä peruuttaa, mutta rahojaan ei olisi saanut takaisin.

Itse aloitin nyt syksyllä polkuopinnot. En ollut edes kokeillut muuta kautta päästä kouluun, koska tein opiskelupäätöksen sen jälkeen kun kevään haku oli jo mennyt enkä halunnut odottaa seuraavaan vuoteen.

Nyt kävin valintakokeessa, josta pitäisi saada hyväksytty tulos (ei tarvitse kilpailla pisteistä), jotta ensimmäisen vuoden opintojen jälkeen voin saada oikean opiskelupaikan.

Vierailija
1449/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Mulla ei oo vielä alkanut polkuopintoihin ilmoittautuminen täällä pääkaupunkiseudulla. Harkitsen kyllä vakavasti niihin hakemista 😊 Jännittää vaan että pitääkö arvosanat olla tosi hyviä että voi sitten hakea erillishaussa tutkinto-opiskelijaksi? Onko hyvien arvosanojen saaminen amk:ssa helpohkoa kohtuutyöllä ja järjellä?

Onko joku jo opiskellut amk:ssa jotain? Plussia ja miinuksia?

Ei tarvitse arvosanojen olla todela hyviä ainakaan missä itse opiskelen. Nyt jo pystyi hakemaan tutkinto-opiskelijaksi (aloitin syksyllä) eikä mitään arvosanoja edes vielä annettu. Hyväksytty valintakoetulos riittää ja sen jälkeen pääsee tutkinto-opiskelijaksi kun 60 opintopistettä on täynnä.

Nämä kyllä varmasti vähän vaihtelee kouluittain.

Vierailija
1450/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lukee tuolla ctrl+f metropolia varasija 189. Voikohan olla totta vai onko kaikilla sama :D ja joo en itsekään usko että vielä mitään näkyisi kun ei ole sijoiteltu jonoihin

Vierailija
1451/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut vielä niin hätäinen, että olisi kysellyt koululta mitään tuloksiin liittyen, esim. milloin voisi tulla aikaisintaan jne.?

Kertoiskohan ne jo nyt, jos mun valintakoe olisi hylätty kokonaan, niin ei turhaan tarvitsisi odottaa montaa viikkoa lopullisia tuloksia?

Valitettavasti keväällä ainakin hylsyt tuli samalla muidenkin tulosten kanssa,eli ihan viimeisenä mahdollisena päivänä..

Vierailija
1452/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaaa kirjoitti:

Nyt lukee tuolla ctrl+f metropolia varasija 189. Voikohan olla totta vai onko kaikilla sama :D ja joo en itsekään usko että vielä mitään näkyisi kun ei ole sijoiteltu jonoihin

Ootko käynyt lukion? Oisko tuo todistusvalinnan varasija..

Vierailija
1453/3148 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Mä kans hain ja pääsin :) eli koulu alkaa jokatapauksessa tammikuussa :)

Vierailija
1454/3148 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan kysynyt pisteitä ennen kuin ne on tullut opintopolkuun oppilaitoksesta? Kerran ne on jo tuon eduunin mukaan laskettu.

Vierailija
1455/3148 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kerro koululta pisteitä kenellekään soittelijalle..

Vierailija
1456/3148 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saa taas alkaa jännittämään. Josko ne tulokset ensi viikolla tulisi!

Vierailija
1457/3148 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko soteli tulokset tullu jo?

Vierailija
1458/3148 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko soteli tulokset tullu jo?

On. Kaikki, joille ei ole tullut tietoa, on hylätty.

Vierailija
1459/3148 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduunissa lukee nyt kaikkien 1. ryhmän kohdalla että valintakoepisteet tallennettu. Tarkoittaako mitään?

Vierailija
1460/3148 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduunissa lukee nyt kaikkien 1. ryhmän kohdalla että valintakoepisteet tallennettu. Tarkoittaako mitään?

Samoten nelos ryhmä. Ääk oon niin malttamaton 😅

Ja centrialla luki kaikissa kohdissa että laitettu eteen päin. Mites centriaan hakeneet? Onko paikka tullut?