SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö muilla ne pisteet paikkansa mitä olitte itse laskeneet.. mulla ei pitänyt.
Täytyy tarkistaa kun oli vähemmän.Piti. Oot vaan laskenut väärin. Itekin laskin alakanttiin pisteet jottei tulisi pettymyksiä,helposti mokaa kun itse laskee. Virallisiin pisteisiin voi kyllä luottaa.
Perustat väitteesi mihin?
On niissä ennenkin ollut virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö muilla ne pisteet paikkansa mitä olitte itse laskeneet.. mulla ei pitänyt.
Täytyy tarkistaa kun oli vähemmän.Piti. Oot vaan laskenut väärin. Itekin laskin alakanttiin pisteet jottei tulisi pettymyksiä,helposti mokaa kun itse laskee. Virallisiin pisteisiin voi kyllä luottaa.
Perustat väitteesi mihin?
On niissä ennenkin ollut virheitä.
Todennäköisyyksiin. En ole vielä törmännyt kertaakaan tapaukseen,että jonkun yksittäisen ihmisen pisteet olisi laskettu väärin ja annettu väärä tulos vaikka useampaa hakua ja hakuketjua seurannut. Kerro lisää näistä?
Mulla on laskettu väärin pisteet yli 10:llä
Hei. Hain sosionomiksi päivätoteutukseen metropoliaan ja monimuotoon diakiin ja laureaan Tikkurilaan.
Sain esivalinnasta 60.8pistettä joten odotan kutsua valintakokeeseen.
Miten ihmeessä valmistautua?? Onko siinä matikkaa? Se on mun heikoin.....
Joo mullakin on laskettu väärin! En millään oo voinut saada niin montaa virhettä, kuin mitä pisteet antaa ymmärtää. Miinustin jokaisesta virheestä 0,3 pistettä ja pisteet heittää kymmenillä!
Eiku...
Miten hitossa muka englannin osion mitätöidystä kysymyksestä voi saada pisteen jos koko kysymystä ei edes enää ole?
Lukee vaan "huom tämä kysymys on jätetty pois pisteytyksestä" ja itse kysymys pyyhitty pois!
Eipä tuo yksi mitätöity tehtävä ja monen ilmaiseksi saama piste taida negatiivisesti vaikuttaa muihin kuin niihin, jotka vastasivat siihen oikein ja jonka pisteet ovat juuri hyväksyttävän rajan tuntumassa ja joiden ohi sitten jotkin ilmaisen pisteen saaneet ehkä sen pisteen ansiosta kiilaavat.
Luulis että täällä olis enemmän huutelijoita väärin lasketuista pisteistä kun suurin osa oli vahvasti sitä mieltä viime viikolla, että vääristä miinustetaan -1,3. Itsellä piti paikkaansa kun olin laskenut pisteet ottamalla -0,3 vääristä. Virallisiin pisteisiin ei oltu kyllä huomioitu sitä englannin mitätöityä kysymystä...
Vierailija kirjoitti:
Luulis että täällä olis enemmän huutelijoita väärin lasketuista pisteistä kun suurin osa oli vahvasti sitä mieltä viime viikolla, että vääristä miinustetaan -1,3. Itsellä piti paikkaansa kun olin laskenut pisteet ottamalla -0,3 vääristä. Virallisiin pisteisiin ei oltu kyllä huomioitu sitä englannin mitätöityä kysymystä...
Ei hyvää päivää! Siis se, pitääkö sun miinustaa 0,3 vai 1,3 riippuu ihan siitä, millä tavalla lasket. Miten voi olla, että tästä pitää vieläkin jauhaa :’DD
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Tuon oli pakko olla vitsi. Jos ei niin.. huohhhhhhh :D
Veikkaan ettet loistanu matikan osiossa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Joo mullakin on laskettu väärin! En millään oo voinut saada niin montaa virhettä, kuin mitä pisteet antaa ymmärtää. Miinustin jokaisesta virheestä 0,3 pistettä ja pisteet heittää kymmenillä!
Eiku...
Ai että kun olet suorastaan vitsikäs olevinaan.
Minä miinustin 0,3 väärästä kyllä.
Tosin en laskenutkaan mistään maksimipisteistä miinustellen vaan ihan niistä kunkin osion oikeista pisteistä miinustin väärät ja jokaisen osion laskin erikseen ja lopuksi yhteen kaikki.
Tapoja kun on monia.
59,7/80 pistettä tuli. Pääseeköhän sh:n pääsykokeisiin? Katselin kevään ja viimevuoden pisterajoja mutta tuskinpa nyt syksyllä on samat.
Vastailkaa tosiaan tohon mun kysymykseen sosionomi jutusta että kui valmistautuu☺️
Maanantaihin asti joutuupi oottelemaan valintakoekutsuja.. luulen kyllä, että pääsen kokeeseen asti, se ei vaan ole sanottu, että silti sisään asti..
Ja sulle joka kyselet miten valmistautua niin käy nyt hyvä ihminen ensin tutustumassa niitten koulujen sivuille mitä valintakokeista sanotaan, tai opintopolun kautta kun valintakokeita on hyvin erilaisia vaikka sama tutkinto olis kyseessä. Katso mitä edessä ja valmistaudu sen mukaan.
Mä jo tossa pisteet saatuani mietin, että oisko joku muu ala kuitenkin..😄ainoa mikä meni oikeesti putkeen niin suomenkieli eli äidinkieli 15/15 mikä kyllä onkin mun vahvuus.. aineisto kans meni melko hyvin, muutama tyhmä moka oli.
Kyllä hyvänen aika mutta esim laurealla ei lukenut mitään. Ei oo ainakaan ennakkotehtäviä.
Tiedän millaiset valintakokeet suunnilleen ovat mut onko tietoa onko niissä esim matikkaa joka kerta? Esimerkkejä millaisia olleet?
Laurealla 4 min pikakoe, ongelmanratkaisutehtäviä, nopeeta päässälaskua, loogista päättelykykyä ja rauhallisuutta kysyy. Lisäks haastattelu ja keskustelua ryhmässä jostain ajankohtaisesta aiheesta. Ainakin viime keväänä näin.
Kyllä. Miksi ei? Ihan on päätoimista. Ainakin JAMK:ssa. Pitää vaan liittyä opiskelijayhdistukseen ja sitä kautta.