Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2781/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XAMK varasijalla 12, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään, mitä luulette? Se oli eka hakutoive, Kareliaan pääsen jos tuo ei onnistu. Hirvittää vaan muuttohärdelli niin lyhyellä aikataululla... 

Viime keväänä mun varasija Xamkilla oli 21, hyväksymisajan loputtua sijoitus oli 9. Kaikki on mahdollista

Vierailija
2782/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XAMK varasijalla 12, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään, mitä luulette? Se oli eka hakutoive, Kareliaan pääsen jos tuo ei onnistu. Hirvittää vaan muuttohärdelli niin lyhyellä aikataululla... 

Viime keväänä mun varasija Xamkilla oli 21, hyväksymisajan loputtua sijoitus oli 9. Kaikki on mahdollista

Okei, toivoa ei ole siis vielä menetetty. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei jonot liiku enää niin paljoa, että noilta varasijoilta olisi mitään mahiksia sisään.

Vierailija
2784/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko mille linjalle hakenut ja ensikertalainen vai ei-ensikertalainen?

Vierailija
2785/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa mieltä, epäreilua on. Itse hain ei-ensikertalaisena ja todistusvalinnan raja ylittyi mutta en päässyt suoraan todistuksella, vaan ensikertalaiset menivät ohi heikommilla pisteillä. Jouduin pääsykokeisiin, minkä kautta sitten onneksi pääsin. Mielestäni koko todistusvalinnan voisi poistaa sote-alalta, todella huolestuttavaa että pelkällä todistuksella pääsee alalle. Ja ensikertalaisille 50% prosentin kiintiö olisi aivan riittävä.

Samaa mieltä tuosta todistusvalinnasta. Kyllä sinne kouluun ottamiselle pitää olla muitakin perusteita kuin hyvät numerot ja syrjäytymisvaara. Minä olen käynyt ammattikoulun enkä ole päivääkään tehnyt sen alan töitä. Olen ollut yhteensä kolme vuotta työttömänäkin. Sekö ei ole syrjäytymistä?

Saman arvoiset tilaisuudet kaikille! Ja ne pääsykokeet haastatteluineen.

Vierailija
2786/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on se opintopolku varmaan jo aamulla päivittynyt mutta jobot eivät vaan ole liikkunut koska kukaan ei ole luopunut paikastaan vielä

Vierailija
2787/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä iloinen opiskelupaikan saaneiden puolesta, mutta kyllä harmittaa olla 8. varasijalla ekaan vaihtoehtoon, kun sisään on otettu joku mua vähemmän pisteitä saanut... 3. vaihtoehtoon olen varasijalla 5 ja sinne on otettu vielä huonommilla pisteillä sisään kuin mulla. Tuntuu todella epäreilulta, että rankaistaan siitä, että on jo suorittanut yhden tutkinnon. Tosi surullista, varsinkin kun on tehnyt pärjännyt kokeessa hyvin ja todella nähnyt vaivaa :/

Vierailija
2788/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös eilen päivittynyt 15.30 maissa

Vierailija
2789/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haitte sh ja ette pääsyt savonlinnaan lisähaku sh :)

Vierailija
2790/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös eilen päivittynyt 15.30 maissa

Mulla ei ainkaan oo vieläkään liikkunut sijat yhtään.. onkos jollain muulla tänään?

Vierailija
2791/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu on se opintopolku varmaan jo aamulla päivittynyt mutta jobot eivät vaan ole liikkunut koska kukaan ei ole luopunut paikastaan vielä

Ai kukaan tuhansista opiskelijoista ei olisi just tänään ollut ottamatta paikkaa ?

Vierailija
2792/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ku harmittaa opiskelupiakka oli yhdestä pisteestä kii😭

Vierailija
2793/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kukaan tuhansista opiskelijoista ei olisi just tänään ollut ottamatta paikkaa ?

Salaliitto meitä vastaan 😂

Vierailija
2794/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on päivittyny kun ei kenelläkään oo liikkunu

Vierailija
2795/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka haitte sh ja ette pääsyt savonlinnaan lisähaku sh :)

Ääääääähhh en kestä 😍😍😍

Vierailija
2796/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keväällä myös näin. Ja kyllä harmitti, silloin jäin ilman opiskelupaikkaa.

Tosta ensikertalaisuudesta. Mun mielestäni on hyvä, että on toi kiintiö. Täällä kun on mahdollista opiskella verovaroilla, niin on ihan hyvä että jo kerran korkeakoulussa opiskelleille on kiintiöt. Näin ne, jotka eivät ole käyttäneet yhteiskunnan varoja siihen, ovat mun mielestäni ihan ansaitusti etulyöntiasemassa.

Vierailija
2797/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole vielä tänään edes päivittynyt

Vierailija
2798/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en varasijalta pääse niin jäi 0,25 pisteen päähän koulupaikka 😑

Vierailija
2799/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh voi kunpa nuo jonot voisivat nyt liikkua😥

Vierailija
2800/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keväällä myös näin. Ja kyllä harmitti, silloin jäin ilman opiskelupaikkaa.

Tosta ensikertalaisuudesta. Mun mielestäni on hyvä, että on toi kiintiö. Täällä kun on mahdollista opiskella verovaroilla, niin on ihan hyvä että jo kerran korkeakoulussa opiskelleille on kiintiöt. Näin ne, jotka eivät ole käyttäneet yhteiskunnan varoja siihen, ovat mun mielestäni ihan ansaitusti etulyöntiasemassa.

Samaa mieltä, itse hain ekaa kertaa amk ja pääsin sisään. Tosin toi verovaroilla opiskelu ei ihan kaikille ole mahdollista. Itse olen viimeiset 10 vuotta ollut työelämässä ja maksanut veroja, mutta koska okt ja avoliitto, ei tukia juurikaan tipu. Tammikuussa siis alkaa koulu ja täysipäiväinen työnteko jatkuu silti.