SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XAMK varasijalla 12, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään, mitä luulette? Se oli eka hakutoive, Kareliaan pääsen jos tuo ei onnistu. Hirvittää vaan muuttohärdelli niin lyhyellä aikataululla...
Viime keväänä mun varasija Xamkilla oli 21, hyväksymisajan loputtua sijoitus oli 9. Kaikki on mahdollista
Okei, toivoa ei ole siis vielä menetetty. :)
Vierailija kirjoitti:
XAMK varasijalla 12, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään, mitä luulette? Se oli eka hakutoive, Kareliaan pääsen jos tuo ei onnistu. Hirvittää vaan muuttohärdelli niin lyhyellä aikataululla...
Nykyisin ei jonot liiku enää niin paljoa, että noilta varasijoilta olisi mitään mahiksia sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ootko mille linjalle hakenut ja ensikertalainen vai ei-ensikertalainen?
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa mieltä, epäreilua on. Itse hain ei-ensikertalaisena ja todistusvalinnan raja ylittyi mutta en päässyt suoraan todistuksella, vaan ensikertalaiset menivät ohi heikommilla pisteillä. Jouduin pääsykokeisiin, minkä kautta sitten onneksi pääsin. Mielestäni koko todistusvalinnan voisi poistaa sote-alalta, todella huolestuttavaa että pelkällä todistuksella pääsee alalle. Ja ensikertalaisille 50% prosentin kiintiö olisi aivan riittävä.
Samaa mieltä tuosta todistusvalinnasta. Kyllä sinne kouluun ottamiselle pitää olla muitakin perusteita kuin hyvät numerot ja syrjäytymisvaara. Minä olen käynyt ammattikoulun enkä ole päivääkään tehnyt sen alan töitä. Olen ollut yhteensä kolme vuotta työttömänäkin. Sekö ei ole syrjäytymistä?
Saman arvoiset tilaisuudet kaikille! Ja ne pääsykokeet haastatteluineen.
Juu on se opintopolku varmaan jo aamulla päivittynyt mutta jobot eivät vaan ole liikkunut koska kukaan ei ole luopunut paikastaan vielä
Oon kyllä iloinen opiskelupaikan saaneiden puolesta, mutta kyllä harmittaa olla 8. varasijalla ekaan vaihtoehtoon, kun sisään on otettu joku mua vähemmän pisteitä saanut... 3. vaihtoehtoon olen varasijalla 5 ja sinne on otettu vielä huonommilla pisteillä sisään kuin mulla. Tuntuu todella epäreilulta, että rankaistaan siitä, että on jo suorittanut yhden tutkinnon. Tosi surullista, varsinkin kun on tehnyt pärjännyt kokeessa hyvin ja todella nähnyt vaivaa :/
Vierailija kirjoitti:
Eikös eilen päivittynyt 15.30 maissa
Mulla ei ainkaan oo vieläkään liikkunut sijat yhtään.. onkos jollain muulla tänään?
Vierailija kirjoitti:
Juu on se opintopolku varmaan jo aamulla päivittynyt mutta jobot eivät vaan ole liikkunut koska kukaan ei ole luopunut paikastaan vielä
Ai kukaan tuhansista opiskelijoista ei olisi just tänään ollut ottamatta paikkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kukaan tuhansista opiskelijoista ei olisi just tänään ollut ottamatta paikkaa ?
Salaliitto meitä vastaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Te jotka haitte sh ja ette pääsyt savonlinnaan lisähaku sh :)
Ääääääähhh en kestä 😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Hitsi ku harmittaa opiskelupiakka oli yhdestä pisteestä kii😭
Mulla oli keväällä myös näin. Ja kyllä harmitti, silloin jäin ilman opiskelupaikkaa.
Tosta ensikertalaisuudesta. Mun mielestäni on hyvä, että on toi kiintiö. Täällä kun on mahdollista opiskella verovaroilla, niin on ihan hyvä että jo kerran korkeakoulussa opiskelleille on kiintiöt. Näin ne, jotka eivät ole käyttäneet yhteiskunnan varoja siihen, ovat mun mielestäni ihan ansaitusti etulyöntiasemassa.
Jos en varasijalta pääse niin jäi 0,25 pisteen päähän koulupaikka 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi ku harmittaa opiskelupiakka oli yhdestä pisteestä kii😭
Mulla oli keväällä myös näin. Ja kyllä harmitti, silloin jäin ilman opiskelupaikkaa.
Tosta ensikertalaisuudesta. Mun mielestäni on hyvä, että on toi kiintiö. Täällä kun on mahdollista opiskella verovaroilla, niin on ihan hyvä että jo kerran korkeakoulussa opiskelleille on kiintiöt. Näin ne, jotka eivät ole käyttäneet yhteiskunnan varoja siihen, ovat mun mielestäni ihan ansaitusti etulyöntiasemassa.
Samaa mieltä, itse hain ekaa kertaa amk ja pääsin sisään. Tosin toi verovaroilla opiskelu ei ihan kaikille ole mahdollista. Itse olen viimeiset 10 vuotta ollut työelämässä ja maksanut veroja, mutta koska okt ja avoliitto, ei tukia juurikaan tipu. Tammikuussa siis alkaa koulu ja täysipäiväinen työnteko jatkuu silti.
Viime keväänä mun varasija Xamkilla oli 21, hyväksymisajan loputtua sijoitus oli 9. Kaikki on mahdollista