Voinko hankkia lähestymiskiellon
Jos sellainen ihminen, joka on heittänyt silmälasini lattialle ja naarmuttanut niitä kotoa poissa ollessani, jatkuvasti käyttää henkistä väkivaltaa, manipuloi, heittää tavaroitani roskiin, vainoaa, availee henkilökohtaisia kirjeitäni ja käy papereitani läpi.
Minulla ei ole muita todisteita kuin läsnäolijat näissä tilanteissa.
Kommentit (25)
Poliisi osaa vastata tuohon. Joudut joka tapauksessa asioimaan poliisin kanssa jos lähdet hakemaan lähestymiskieltoa, joten parasta on soittaa sinne jo tässä vaiheessa. Ei kannata miettiä liikaa etukäteen, vaan selvittää viranomaisten kanssa oikea toimintatapa.
Voit yrittää. Lähestymiskieltoa ei noin vain hankita, vaan sen määrää oikeus jos sen tarpeelliseksi katsovat.
Ala videokuvaamaan-äänittämään tilanteita todisteeksi.
Ihan ensiksi kannattaa varmaan vaihtaa osoitetta ja olla antamatta avainta tuollaiselle henkilölle.Ei lähestysmiskielto auta jos asutaan saman katon alla.
On myös uhannut minua ja henkilö alkaa jo vaikuttaa todella paljon minun henkiseen hyvinvointiin.
Alan masentua pikku hiljaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi kannattaa varmaan vaihtaa osoitetta ja olla antamatta avainta tuollaiselle henkilölle.Ei lähestysmiskielto auta jos asutaan saman katon alla.
Emme asu saman katon alla, eikä hänellä ole avainta.
Hän saattaa ammuyöstä olla asunnon ovella, tulla asuntoon sisään kun olen lähdössä töihin, eikä suostu poistumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paranoia
Millä tavalla paranoiaa?
Itse olen nähnyt vastaavan tilanteen.
Tuohan on suorastaan vainoamista jo.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi olen muuttanut osoitetiedot salaisiksi, muuttanut kyseisestä henkilöstä vielä 20kilometriä kauemmas, hankkinut security alarmin, alkanut käymään eri kaupassa (koska kyseinen henkilö käy samassa kaupassa, enkä halua törmätä häneen).
Ennenkuin muutin, jouduin aina ajamaan kaupan parkkipaikan läpi, ettei vaan hänen autoaan näy missään. Sitten suoritin pikaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi olen muuttanut osoitetiedot salaisiksi, muuttanut kyseisestä henkilöstä vielä 20kilometriä kauemmas, hankkinut security alarmin, alkanut käymään eri kaupassa (koska kyseinen henkilö käy samassa kaupassa, enkä halua törmätä häneen).
Ennenkuin muutin, jouduin aina ajamaan kaupan parkkipaikan läpi, ettei vaan hänen autoaan näy missään. Sitten suoritin pikaostokset.
Ap
Kun itse menet autoon niin lukitset ne ovet keskuslukituksesta, ettei pääse sisälle.
Miksi avaa ulko oven jo kyseinen henkilö on siellä takana?
Oletko niitä vätyksiä jotka ovat hiiriä ja valittavat takanapäin kun ensin edessäpäin annetaan kaikki periksi?
RYHDISTÄYDY NYT HELVETISSÄ..
Miten tuollaisia bimboja on oikeasti olemassakaan?
Sitten ihmetellään kun kohdellaan huonosti. Ei yhtään selkärankaa havaittavissa, että pitäis omia puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhaisuutta
Sinun täytyy ihan ensimmäiseksi tehdä kirjallisesti selväksi, ettet ole häneen yhteydessä.
Oikeuteen ei riitä yksi tekstari kuitenkaan. Laitat tämän muutaman kerran viestinä hyvin selkeästi. Jos ilman pätevää syytä (pätevää on, jos hänellä on esim. jokin esine luonasi) edelleen on yhteyksissä voit hakea.
Mutta olennaista siis on sinun ehdoton kieltosi. Älä vastaa mihinkään puheluun, älä avaa ovea.
Lähestymiskielto yleensä myönnetään jatkuvan häirinnän vuoksi. Ei sitä ihan vain pyynnöstä saa ja tarvitset evidenssiä siitä, että häiritsee.
Jos on käyttäytynyt huonosti asunnossasi, niin se ei ole peruste. Peruste on, että kiellostasi huolimatta jatkuvasti häiritsee sinua, jopa vainoaa..
https://www.poliisi.fi/rikokset/lahestymiskielto
https://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/emb…
On se googlettaminen kyllä pirun vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa ammuyöstä olla asunnon ovella, tulla asuntoon sisään kun olen lähdössä töihin, eikä suostu poistumaan.Ap
112, joka kerta. Ja toki se lähestymiskieltokin, mutta eihän se mitään oikeasti auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa ammuyöstä olla asunnon ovella, tulla asuntoon sisään kun olen lähdössä töihin, eikä suostu poistumaan.Ap
Tällaisessa tilanteessa sinun tietysti pitää soittaa poliisi. Siinä on vahva dokumentti myös läh.kiellon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse menet autoon niin lukitset ne ovet keskuslukituksesta, ettei pääse sisälle.
Miksi avaa ulko oven jo kyseinen henkilö on siellä takana?
Oletko niitä vätyksiä jotka ovat hiiriä ja valittavat takanapäin kun ensin edessäpäin annetaan kaikki periksi?
RYHDISTÄYDY NYT HELVETISSÄ..Miten tuollaisia bimboja on oikeasti olemassakaan?
Sitten ihmetellään kun kohdellaan huonosti. Ei yhtään selkärankaa havaittavissa, että pitäis omia puoliaan.
Oveni ei ole lasia, joten en näe sen läpi.
Ap
Ihan kuin mun vanhemmat ja isovanhemmat.