Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö rumasti laitetuissa kahviloissa ja ravintoloissa? Miksi / Miksi ette?

En käsitä
06.07.2018 |

Olen ihmetellyt jo lapsesta asti, miten jotkut voivat mennä asiakkaaksi rumasti sisustettuihin ravintoloihin ja kahviloihin. Minulle suuri osa nautintoa on se, että paikka on kauniisti laitettu. Enkä nyt puhu siitä, että jokin sisustustyyli ei natsaa, vaan siitä, että ei vain ole mitään tyyliä, vaan näyttää vain joltain huoltoaseman kahvilalta. Huoltsikoiden asiakkaat ymmärrän, koska he ovat vain menossa paikasta A paikkaan B eikä välttämättä ole juuri muuta tarjolla kuin kolhot ABC:t, mutta miten kaupunkien keskustoissa voi olla rumia kahviloita/ravintoloita, jotka pärjäävät? Yksi tuttu sanoi kerran, että hänelle on sama, missä päiväkahvinsa juo, kunhan saa sen päiväkahvin. En voi käsittää! En todellakaan maksaisi siitä, että joudun istumaan kuin jonkun sairaalan kanttiinissa. Mieluummin sitten pahvikahvi kioskilta mukaan, jos se kofeiini on ainoa asia, mitä tarvitsen.

Yksi tuttavapariskunta matkusti Dubaihin ja kertoivat etukäteen, miten kaikki on niin viimeisen päälle ja ottivat kalliimman hotellinkin ja kaikki. Matkalta tuli iloisia viestejä, joissa kertoivat "upeista kahviloista". Kun sitten palasivat, olin ihan innoissani, kun halusivat esitellä kuvia matkalta. Eräskin "upea kahvila" -maininta oli ilmeisesti viitannut pelkästään tarjoiluihin, sillä kahvila itsessään oli sellainen, etten olisi uskonut Dubaista löytyvän: muoviset puutarhatuolit istuimina, kolhot vinksallaan olevat teräspöydät ja valkoinen, saumoistaan paskaiseksi mennyt laattalattia. Ja siinä se. Valkoiset seinät. Ei kasveja, ei tauluja, ei tekstiilejä, ei edes oikeita tuoleja. Ei kukkia pöydällä. Ei mitään. Näky oli masentava. Kuvasta esittelivät siis kakkupalojaan, mutta kuva oli otettu niin, että näkyi tää pariskunta ja tietenkin ympäristöä myös. En ikinä astuisi tuollaiseen paikkaan ellei olisi kysymys elämästä ja kuolemasta. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää. Ei missään ole niin hyvää safkaa, että minut saisi pelkästään sen takia noin rumaan tilaan aikaa viettämään. Tämän tuttavapariskunnan kohdalla ei myöskään ollut rahasta kiinni, vaikken nyt tuon edellä mainitun kahvilan hintatasosta mitään tiedäkään.

Onko muita, jotka ovat mieluummin ilman kuin myöntyvät menemään rumiin paikkoihin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan aito 1st world problem. Ei voi turhempaa asiaa miettiä.

"laitettu"-kuolen nauruun. Keksi parempi  synonyymi  jooko.

Vierailija
2/12 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen dilemma: "ihmiset eivät olekkaan samanlaisia kuin minä, en vaan voi uskoa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, etsin aina pahimman lähiöräkälän mikä löytyy ja petyn pahasti jos ruuasta ei löydy kärpästä tai hiusta!

Vierailija
4/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts-auts-auts! Taisi osua mammoja arkaan paikkaan :D En mäkään halua maksaa rumasta sisustuksesta silloin harvoin kun käyn kahviloissa tai ravintoloissa. Eikä näteissä paikoissa mitenkään kalliimpaa ole. Nätimpää kyllä senkin edestä.

Vierailija
5/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "laitettu" voi myös olla tosi häiritsevää. Meidän lähellä on 200-vuotiaaseen navettaan kunnostettu kahvila, joka on remontoitu täysin vailla tyylitajua. Laminaattilattiat ja maalarinvalkoiset seinät. Jotain turhaa sisustuskrääsää siellä kyllä on, joten Ap kyllä varmaan viihtyisi.

Vierailija
6/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas näitä teidän vastauksia! Vaikka ettehän te edes vastanneet, vaan yrititte olla jotenkin tosi nokkelia.

"Sulla on ihan aito 1st world problem. Ei voi turhempaa asiaa miettiä.

"laitettu"-kuolen nauruun. Keksi parempi synonyymi jooko."

Monennenkohan maailman ongelma tuo sinun hätäsi laitettu-sanan käytöstäni on? Sitä paitsi mulla ei ole mitään ongelmaa siinä, että rumasti laitettuja kahviloita on olemassa - minua kiinnosti, miksi kukaan sellaiseen haluaisi mennä. Sinulla tuntuu olevan isompi ongelma.

"Ikuinen dilemma: "ihmiset eivät olekkaan samanlaisia kuin minä, en vaan voi uskoa"."

Niin siis tarkoitat itseäsi tässä nyt, vai? Miksi sinua harmittaa, että minä pidän kauniista ympäristöstä?

"Se "laitettu" voi myös olla tosi häiritsevää. Meidän lähellä on 200-vuotiaaseen navettaan kunnostettu kahvila, joka on remontoitu täysin vailla tyylitajua. Laminaattilattiat ja maalarinvalkoiset seinät. Jotain turhaa sisustuskrääsää siellä kyllä on, joten Ap kyllä varmaan viihtyisi."

Ei. En viihtyisi tuollaisessa. En tarkoita laitetulla tökerösti modernisoituja tiloja, vaan tiloja, jotka on laitettu kivasti. Joku saattaisi viihtyä tuollaisessa, jos pitää sellaista kivan näköisenä. Itse en pidä. Mielestäni tilojen alkuperää/arkkitehtuuria kannattaa useimmiten kunnioittaa. Mutta aloituksessani en nyt oikeastaan yritä sanoa, että kaikkien kahviloiden/ravintoloiden pitäisi olla minun makuni mukaisia (on esimerkiksi yltiöromanttisia kahviloita, jotka eivät ole minun makuuni, mutta on sisustettu tyylille uskollisesti ja laadukkaan näköisesti niin, että arvostan vaivannäköä ja ymmärrän, että romanttisesta tyylistä pitävä varmasti nauttii), vaan minua kiinnostaa tietää, miksi joku menisi paikkaan, joka on laitettu rumasti. Eli ehkä sitten vain jätetty laittamatta. Yritin esimerkeillä tuoda esiin, millä tavalla rumasti: esim. huoltoasematyylinen kahvila muun kuin huoltoaseman yhteydessä tai muuten vain tila, johon ei ole millään tavalla panostettu. Miksi joku haluaisi viettää aikaa sellaisessa paikassa ja maksaa siitä, kun voi mennä johonkin kivaan paikkaan. Onko nämä samoja ihmisiä, jotka kalustavat kotiaan peräreiän näköisillä nahkasohvilla?

Vierailija
7/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin käydä, jos on mukava tunnelma/sopivat hinnat/hyvää ruokaa. Mä en jotenkin niin hirveästi osaa katsella ympärilleni. Jos menee vaikka kaverille käymään ja kaveri pahoittelee, että on sotkuista, niin sanon aina että en ois havainnut yhtään mitään ilman sanomista. En ikinä huomaa, ellei ole erityisen siistiä tai jo ihan törkyisen sotkuista.

Vierailija
8/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka nainen valitsee ravintolan:

1. hinta

2. siellä pitää olla kaikkia mahdollisia kakkuja vaikka juon vain halvimman kahvin.

3. jos on muita asiakkaita en mene. 

4. sisustus. 

5. miksi ihmeessä kahvio lopetti?????????? 

Vierailija
9/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen usein erään kahvilan ohi, jossa sisustus on just sitä huoltoasema-luokkaa. Asiakkaita siellä kuitenkin tuntuu jonkin verran käyvän, ja vain siksi koska kahvilan pitäjät ovat syy_rialaisia tp-haki_joita.

Vierailija
10/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä syyrilalaisessa on tosi hyvää syötävää, siksi käyn. 

Vierailija
11/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin käydä rumissakin kahviloissa, jos niillä on hyvää kahvia. Joka tapauksessa luen aina kirjaa kun käyn kahvilassa, en katsele seinien värejä tai tuikkukippoja.

Vierailija
12/12 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiopaikkani, kahvila/ravintola, on ruma, erittäin karusti sisustettu, mutta erittäin suosittu. Syynä on paikan ilmapiiri ja monipuolinen asiakaskunta, mukava henkilökunta. Kaikki ovat tervetulleita, kunhan osaavat käyttäytyä. Paikka on monille toinen olohuone. Varmuuden vuoksi lisään, ettei se ole ns. räkälä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme