Jos voittaisit 90 miljoonaa, käyttäisitkö överikalliita designer-vaatteita, -laukkuja ja muita vastaavia tuotteita?
Kysymys otsikossa. Tarkennan sen verran, että käyttäisitkö 5000 euron laukkuja, 2000 euron kenkiä tai vaikka 100 000 euron koruja? Itse olen sen verran arkinen ja mukavuudenhaluinen, että en käyttäisi. Ostaisin toki siistejä ja laadukkaita vaatteita, mutta en ikipäivänä maksaisi jostain Guccin t-paidasta tai vastaavasta 500 euroa - tai mitä ikinä ne nyt sitten kalleimmillaan maksaakaan.
Käyttäisin ennemmin rahani matkusteluun, jonka tietenkin taas toteuttaisin mukavasti, eli business- ja 1st class -luokissa, laatuhotelleissa, yksityisvilloissa jne. Mutta niissäkin pitäisin ennemmin 30 euron kuin 1000 euron paitaa. :D
Kommentit (122)
Käyttäisin sellaisia joista pitäisin. Esimerkiksi koruihin en laittaisi 100 000, sillä minkään esineen (ehkä autoa lukuunottamatta) arvo ei putoa niin nopeasti kuin korun ostamisen jälkeen. 10 000 timanttisormuksesta saa hädin tuskin 2000 jne. Ellei sitten ole vara ostaa jotain todella uniikkia timanttia, mutta sellaista en alkaisi ostaa.
Sen sijaan kyllä varmaankin matkustelisin, hemmottelisin itseäni ja perhettä, siivooja kävisi, lapset saisivat omat opiskelija-asunnot, illanistujaisiin tulisi pitopalvelu jne.
Ja ostaisin pari taulua, joihin olen iskenyt silmäni :) Ja silkkisiä alusvaatteita. Kivoja hajuvesiä ja yhden vähän vanhemman keräilyauton. Siinäpä se. Ai niin, ja sisustusdesignerin apua käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos ne ovat hyvännäköisiä ja laadukkaita. Yleensä merkkituotteet ovat laadukkaita, mutta eivät välttämättä hyvännäköisiä, esimerkiksi minusta valtaosa kalliista merkkilaukuista on oikeasti rumia!
Mutta en maksaisi merkistä, koska minun olisi turhaa osoitella muille mitään. Tarve pröystäillä kummasti vähenee, jos on oikeasti rikas!
Voisin mieluummin vaikka ostaa nuorten suunnittelijoiden uniikkivaatteita, samalla tukisin heidän työtään ja pukeutuisin originaalisti.
Tämä on muuten totta. Nuorempana kun raha oli tiukemmassa piti olla merkki sitä ja merkki tätä. Nyt kun asun mukavasti, on useampi auto ja sijoitusasuntoja - eipä juuri ole väliä mitä merkkiä on kunhan on sopiva. Usein sopiva löytyy käytettynä, markettimatkalla tai online.
Joo ei mitään Guccia tietenkään, eikä mitään kaikkien tuntemaa luksusmerkkiä, mutta voi olla että piipahtaisin vaikka Japanissa tutkailemassa minkälaisia vaatteita ja kenkiä siellä lyhyt nainen voi saada.
Samoin kuin aloittaja panostaisin matkustusmukavuuteen. Lennot ensimmäisessä tai businessluokassa. Majoittumisessa hakisin kuitenkin enemmänkin ympäristöä ja tunnelmaa kuin ökyilyä ja luksusta.
Kuntoloman pitäisin ihan takuulla!
Vierailija kirjoitti:
Menisin blingblingit päällä baariin ja ekan mirkun luo. Jou matafakaa ja iskisin sellatteen roskapöntöllisen cashia syliin ja give to me beibe.
😂😂😂
Bling-blingistä en ole koskaan välittänyt, ja vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä, joten 30 euron verkkareissa, lenkkareissa ja tavallinen reppu selässä mentäisiin todennäköisesti jatkossakin.
Vähän paremman vaatekokonaisuuden (iltapuvun, jakkupuvun) voisin teetättää erityistapauksia varten. Voisin myös harkita ostaa yhden näyttävän korun, vaikkapa Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakorun tjms. iltapuvun kanssa pidettäväksi. Mutta en välttämättä.
Käyttäisin rahaa parin tontin lunastamiseen, mukaviin asuntoihin (ei mitään ökylukaaleja kuitenkaan vaan pienehkö omakotitalo + kaupunkikaksio), pariin autoon ja lomamatkoihin + maksaisin pois sukulaisten asuntolainat. Lisäksi antaisin rahaa mm. erään oppilaitoksen stipendeihin ja ideoisin ulkopuolisen tahon kanssa tietyn taidepalkinnon.
Elelisin siis loppuseltaan melko hiljaista elämää harrastusteni ja matkailun parissa. Pyrkisin käymään kaikissa maailman maissa - ja kyllä, lentäisin etenkin pitemmät matkat aina bisnesluokassa (10+ tunnin lennot economyssä ovat yhtä tuskaa).
Toisin sanoen tiedän täsmälleen, mitä rahoillani tekisin. Harmi vaan, kun voiton todennäköisyys on n. 1 : 95 000 000.
En muuten käsitä näitä, jotka hokevat, ettei rahalla saa onnea tai terveyttä.
Höpö höpö. Kyllä ainakin itselläni olo olisi selvästi tyynempi ja rauhallisempi, kun arjen laskuista ei enää olisi huolta ja voisi keskittyä elämässä siihen, mistä itse oikeasti nauttii.
Terveyden osalta taas olisi varaa mennä hoidattamaan itsellä yksityisellä aina, kun tarve vaatii. Myös ravinnon puolesta valintojen teko helpottuisi, voisi vihdoinkin ottaa sen kalliin salaatin ilman laskemista.
Ja kun kuolema alkaisi vihdoin kolkutella ovelle, olisi varaa lähteä Sveitsiin Exit-järjestön sohvalle nauttimaan se viimeinen malja. Ei siis tarvitsisi kitua suomalaisessa "saattohoidossa" pahimmillaan kuukausikaupalla vaan voisi poistua tästä maailmasta rauhallisesti ja siististi läheistensä läsnäollessa.
Yhden kalliin ostoksen tekisin...punainen Birkin käsilaukku...sen kun joskus saisi....
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys. Satsaisin varmasti enemmän laatuun, kun se olisi taloudellisesti kerrankin mahdollista. Laatuhan ei tarkoita minulle 2 000€ lenkkareita, vaan about 60-70€ lenkkareita 😂
Kyllä ne laatulenkkarit on siellä 100 euron paremmalla puolella. :D
Minusta suurinta luksusta on osata tehdä asioita itse. Esimerkiksi suunnitella ja ommella omat vaatteet laadukkaista ja eettisistä materiaaleista, tai osata laittaa huipputason ruokaa omassa keittiössään. Ainoa ökyjyttu mihin voisin rahaa käyttää, on matkustaminen lentokoneessa ykkösluokassa. Vihaan lentämistä, mutta tykkäisin matkustella. Koska olen opettaja ammatiltani, kiinnostaisi perustaa johonkin köyhään maahan koulu ja toimia siellä opettajana. Mikään kallis materia ei korvaa sitä, että on jotenkin hyödyksi muille ihmisille.
En. Minulla olisi niihin jo nyt varaa, mutta ei kiinnosta. Ostaisin osakkuuden yksityissuihkukoneeseen, helpottaisi elämää paljon.
Vierailija kirjoitti:
En. Minulla olisi niihin jo nyt varaa, mutta ei kiinnosta. Ostaisin osakkuuden yksityissuihkukoneeseen, helpottaisi elämää paljon.
En kyllä lähtisi tuohon yksityiskonepelleilyyn, ellen olisi miljardööri, mitä en viimeksi ollut, kun nettipankista katsoin saldoa.
En todellakaan. Maksaisin laskut ja velat ensin itseltä, sitten vanhemmilta ja sisaruksilta. Todennäköisesti sijoittaisin suuren osan rahoista maata ostamalla. Vaikka pörssikurssit romahtelisi ja pankit menisivät konkurssiin, maapalstat ovat silti olemassa.
No varmaan juu ostaisin mutta ne eivät tuntuisi övereiltä vaan ihan tavallisilta vaatteilta, kengiltä, laukuilta jne mutta kyllä siis. Sanon kyllä. Mutta ostaisin vaan tarpeeseen. Tietysti. Minulla ei ole laskuja tai velkoja joita maksella joten sellaiseen ei rahaa nyt just tarvita ja meillä on just sellainen luksusauto kun haluttiinkin eli se raha lähinnä toisi sellaista mielenrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurinta luksusta on osata tehdä asioita itse. Esimerkiksi suunnitella ja ommella omat vaatteet laadukkaista ja eettisistä materiaaleista, tai osata laittaa huipputason ruokaa omassa keittiössään. Ainoa ökyjyttu mihin voisin rahaa käyttää, on matkustaminen lentokoneessa ykkösluokassa. Vihaan lentämistä, mutta tykkäisin matkustella. Koska olen opettaja ammatiltani, kiinnostaisi perustaa johonkin köyhään maahan koulu ja toimia siellä opettajana. Mikään kallis materia ei korvaa sitä, että on jotenkin hyödyksi muille ihmisille.
Kyllä.
Jokaisen pitäisi osata tehdä popliinipaita itselleen, on ainakin kestävä.
Muuttaisin erämökkiin ja pysyisin siellä. Ei tarvitsisi pyöriä tässä oravanpyörässä enää päivääkään.
Käyttäisin rahat taloon ja sisustukseen. En mitään jättitaloa, vaan pieni jo kompakti, mutta kauniisti sisustustettu ja "ylellinen". Varmasti meren rannalla. Lisäksi jonkin verran matkustelisin ja silloin hyvissä hotelleissa ja hienoja matkoja kaukomaille. Palkkaisin sisustussuunnittelijan ja arkkitehdin suunnittelemaan talon. Sitten siivoojan ja puutarhurin ja ehkä silloin tällöin jopa kokin laittamaan ruokaan. Ja tietysti personal trainerin. Vaatteet olisivat laadukkaita, mutta ei ökyhintaisia. Ostamisen apuna olisi personal shopper, koska en tykkää kaupoissa kiertelystä.
Teettäisin vaatteita enemmän. Saisin minulle tehtyjä bulkkivaatteiden sijaan.
Ei, en ostaisi ökykallista, mutta varmasti siirtyisin hm:stä kalliimpaan ja laadukkaampaan kauppaan.
Varmasti ostaisin myös kalliimpia laukkuja ja kenkiä kuin nyt, mutta ihan tavallisesta kenkäkaupasta. Tai en kalliimpaa, mutta ei tarviis aleja kytätä. Laukuista taas tuskin maksaisin tonnia. Muutaman satasen korkeintaan. Koruja varmaan ostaisin, mut ne olis hintaluokaltaan Kalevalaa.
Ostaisin asuntoja ja palveluja. Ja terveyden hoitaisin yksityisellä.
Juhlavaatteisiin ja laadukkaisiin "edustusasuihin" varmasti panostaisin jotain. Mutta en arkipukeutumista mitenkään oleellisesti muuttaisi, ehkä vähän nopeammalla syklillä uusisin vaatevarastoa (käytän yleensä vaatteet ihan loppuun). Merkin takia en ostaisi yhtään mitään.
Jonkinverran varmasti myös ostelisin kalliimpia koruja, jos niiden ulkonäkö miellyttäisi muuten.
Kyllä niin varmaan tekisit,jakelisit kaikki köyhille....hehhehhhhehhheeeehheh....odotas,jos se päivä oikeasti koittaisi,et tiedä miten kovaa pitäisit joka pennistä kiinni.