Jos voittaisit 90 miljoonaa, käyttäisitkö överikalliita designer-vaatteita, -laukkuja ja muita vastaavia tuotteita?
Kysymys otsikossa. Tarkennan sen verran, että käyttäisitkö 5000 euron laukkuja, 2000 euron kenkiä tai vaikka 100 000 euron koruja? Itse olen sen verran arkinen ja mukavuudenhaluinen, että en käyttäisi. Ostaisin toki siistejä ja laadukkaita vaatteita, mutta en ikipäivänä maksaisi jostain Guccin t-paidasta tai vastaavasta 500 euroa - tai mitä ikinä ne nyt sitten kalleimmillaan maksaakaan.
Käyttäisin ennemmin rahani matkusteluun, jonka tietenkin taas toteuttaisin mukavasti, eli business- ja 1st class -luokissa, laatuhotelleissa, yksityisvilloissa jne. Mutta niissäkin pitäisin ennemmin 30 euron kuin 1000 euron paitaa. :D
Kommentit (122)
En. Toki varmaan huolettomammin ostaisin kalliimpia tuotteita mitä nyt ostan. Varmaan pysyisi elämä kohtuu samanlaisena, asunto varmaan vaan vaihtuisi isompaan, auto uudempaan ja matkustelisin enemmän.
En. Olisi melko typerää tuhlata rahaa tavaroihin. Tavara kun ei tuo onnea. Hetken mielihyvä ja sen jälkeen on kaapit täynnä rojua.
Maksaisin asuntovelallisia pois, ostaisin sijoitusasuntoja (vuokraisi sukulaisille halvalla), antaisin rahaa hyväntekeväisyyteen sekä yhdelle yliopiston tutkimusryhmälle avustusta ilman että yliopisto pääsisi rahaan käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
En. Olisi melko typerää tuhlata rahaa tavaroihin. Tavara kun ei tuo onnea.
Et vain tiedä missä käydä ostoksilla.
En, mutta kyllä minä astetta parempaa ostaisin kuin nyt. Jotain luksusta ehkä kuitenkin, en kuitenkaan tuollaisia ökykoruja tai tonnien lenkkareita.
90 miljoonaa on jo sellainen summa, että pitäisi kysyä, palkkaisitko työntekijöitä. Ajaisitko itse esim. autoa ja kävisitkö itse kaupassa?
Mutta joo, varmaan itse käyttäisin aika pitkälle samanlaisia vaatteita kuin nyt, kun vuositulot ovat n. 70 000 euroa. Tosin luulen, että pukeudun (nyt jo) tuloihini nähden melko vaatimattomasti.
Jos te, jotka niin jalomielisesti nyt lupaatte jakaa rahoja sinne ja tänne, nyt voittaisitte, ei olisi rahat ehtinyt tilille asti, kun nuo lupaukset olisivat unohtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olisi melko typerää tuhlata rahaa tavaroihin. Tavara kun ei tuo onnea.
Et vain tiedä missä käydä ostoksilla.
Sinäkö luulet, että onnea voi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
90 miljoonaa on jo sellainen summa, että pitäisi kysyä, palkkaisitko työntekijöitä. Ajaisitko itse esim. autoa ja kävisitkö itse kaupassa?
Mutta joo, varmaan itse käyttäisin aika pitkälle samanlaisia vaatteita kuin nyt, kun vuositulot ovat n. 70 000 euroa. Tosin luulen, että pukeudun (nyt jo) tuloihini nähden melko vaatimattomasti.
Ajaisin kyllä 95 % ajasta itse ja loput taksilla. Joku autonkuljettaja olisi ihan järjetön investointi, ellei sitten olisi miljardööri.
Jotkut ihmiset on niin köyhiä, että niillä on pelkästään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vautsi, ihanko itse keksit? Mielestäsi jollakin 19 000 euroa vuodessa tienaavalla olisi "pelkästään rahaa" sen jälkeen, kun voittaisi Eurojackpotissa 90 miltsiä? Mihin se kaikki muu katoaisi?
No en ehkä ihan tuollaisia mitä mainitsit. Tai mistä sitä tietää, mutta en ainakaan haaveile siitä.
Mutta käyttäisin varmasti vain hyvien suunnittelijoiden mittatilausvaatteita, ostaisin huippulaatua enkä enää koskaan mitään massana tuotettuja h&m-rättejä.
Kuluttaisin rahaa mieluummin muuten. Palkkaisin muita ihmisiä tekemään kaikki mahdolliset tylsät kotityöt uudessa isossa talossani ja harrastaisin sijoittamista.
Jos ihminen maksaa tonnin lenkkareista pidän häntä Helve tin tyhmänä. Joten ei, en ostaisi mitään ökytuotteita toki ostaisin hyvää laatua mutta rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin metsää.
Ostaisitko rehellistä mäntymetsää vai överikallista designer-balsaa?
En ostaisi. On idioottimaista maksaa pelkästä merkistä moninkertainen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vautsi, ihanko itse keksit? Mielestäsi jollakin 19 000 euroa vuodessa tienaavalla olisi "pelkästään rahaa" sen jälkeen, kun voittaisi Eurojackpotissa 90 miltsiä? Mihin se kaikki muu katoaisi?
Ohi meni sulta, että heilahti :)
Kyllä ostaisin. Olisi ihanaa pukeutua haute couture'iin ja aitoihin koruihin. Ne sopisivat hyvin minulle, koska olen kaunis, laiha ja pitkä.
En ostaisi, koska sellainen tyyli ei ole ollenkaan makuuni. Toki muuten ostaisin vähän kalliimpia vaatteita mitä minulla nyt on, ihan sen takia, että etsisin parempaa laatua, ja enemmän lempivärejäni yms. Etenkin ulkoiluvaatteissa ja kengissä laatu, mukavuus ja kestävyys ois luksusta. Saattaisin jopa jotakin teetättää ompelijallakin, koska makuni on vähän suomalaisesta valtavirrasta poikkeava.
Muutenkaan en tahtoisi näyttää varakkaalta, jos olisinkin varakas. Mitä sillä näyttämisellä muka saavuttaisin? Kateutta, ja feikki-ystäviä? Ei kiitos.
En merkin vuoksia, mutta uskon että joitain kalliita kenkiä, laukkuja tai vaatteita tulisi ostettua, kun ei tarvitsisi hintaa miettiä vaan voisi ostaa juuri omaa silmää miellyttävää. En tosin usko, että ostaisin Guccia ikinä, mutta eettisiä, kalliita merkkejä kyllä varmaan.
En, koska niillä ei ole minulle mitään merkitystä. Olen tehnyt listan ihmisistä ja kohteista, joille jakaisin rahaa.