Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa keski-ikäiset ja vanhemmat miehet, jotka kuvittelevat mun olevan heistä kiinnostunut

Vierailija
05.07.2018 |

Koska joudun hymyilemään heille asiakaspalvelutyössäni. Viimeksi eilen joku vanhempi mies kinus mun numeroa ja loukkaantui, kun en sitä sille suostunut antamaan.

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa häiriköivistä äijistä häiriköi ihan kiusaamistarkoituksessa. Ei ne setämiehet oikeasti kuvittele mitään saavansa, kunhan haluavat, että nuori, kaunis ja saavuttamaton saa kokea sen loukkauksen että häntä pidetään helppona ja kevytkenkäisenä . 

Se on muuten just näin. Todennäköisesti heillä itsellään ei ole nuorena ollut menestystä naismaailmassa, ja nyt iän tuoman auktoriteetin avulla kostavat asian kollektiivisesti naissukupuolelle ahdistelemalla nuoria aspoja, jotka ei pääse tilanteesta "karkuun". He nauttivat siitä että saavat nuoren nolattua ja esim. punastumaan. Tällä ei ole mitään tekemistä sen nuoren ulkonäön kanssa, vaan kyse on vallasta. Niinkuin ahdistelussa aina. Vallasta, naisten halveksumisesta ja omanarvontunnon pönkittämisestä toista halventamalla. Toki myös miesaspoja ahdistellaan, siinä vaan on hiukan eri vaikutusmekanismi taustalla. (Yleensä liittyy ns. perinteisen sukupuoliroolien ylikorostumiseen höystettynä joihinkin ammatteihin liittyvillä stereotypioilla)

Höpö höpö ! Kaupassa (99%:lla asiakkaista)  on kyse sieltä päivittäisten elintarvikkeiden hankkimisesta ja saamisesta ja sitä varten siellä vain käydään. (ne  1 % tulevat sitten kauppaan jossain muussa tarkituksessa, kuin ostamaan) . Myymälävarkautta suorittamaan, esimerkiksi.

Jos joku kassojen seksuaalinen ahdistelu olisi noin yleistä,(tai jos sitä yleensä ollenkaan siellä ilmenisi) niin kuin väität , niin kai niitä tapauksia sellaisesta sitten muutkin asiakkaat siellä kassajonoissa päivittäin näkisivät.

Itse esim. en koko ikänäni ole törmännyt ainoaankaan sellaiseen tilanteeseen, jossa joku asiakas siellä ahdistelisi jotain kassatyöntekijää ja jo  yli 30 vuotta olen sentään kaupoissa tullut elämässäni asioineeksi.

En myöskään ole törmännyt kassaneitien ahdisteluihin. Se sijaan kassaneitien epäkohteliaaseen käytökseen olen törmännyt. Ostoksia olen tehnyt yli 40-vuotta.

Ap:n logiikalla pitäisi nyt alkaa haukkua kaikki kassatytöt :D

Vierailija
242/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa häiriköivistä äijistä häiriköi ihan kiusaamistarkoituksessa. Ei ne setämiehet oikeasti kuvittele mitään saavansa, kunhan haluavat, että nuori, kaunis ja saavuttamaton saa kokea sen loukkauksen että häntä pidetään helppona ja kevytkenkäisenä . 

Se on muuten just näin. Todennäköisesti heillä itsellään ei ole nuorena ollut menestystä naismaailmassa, ja nyt iän tuoman auktoriteetin avulla kostavat asian kollektiivisesti naissukupuolelle ahdistelemalla nuoria aspoja, jotka ei pääse tilanteesta "karkuun". He nauttivat siitä että saavat nuoren nolattua ja esim. punastumaan. Tällä ei ole mitään tekemistä sen nuoren ulkonäön kanssa, vaan kyse on vallasta. Niinkuin ahdistelussa aina. Vallasta, naisten halveksumisesta ja omanarvontunnon pönkittämisestä toista halventamalla. Toki myös miesaspoja ahdistellaan, siinä vaan on hiukan eri vaikutusmekanismi taustalla. (Yleensä liittyy ns. perinteisen sukupuoliroolien ylikorostumiseen höystettynä joihinkin ammatteihin liittyvillä stereotypioilla)

Höpö höpö ! Kaupassa (99%:lla asiakkaista)  on kyse sieltä päivittäisten elintarvikkeiden hankkimisesta ja saamisesta ja sitä varten siellä vain käydään. (ne  1 % tulevat sitten kauppaan jossain muussa tarkituksessa, kuin ostamaan) . Myymälävarkautta suorittamaan, esimerkiksi.

Jos joku kassojen seksuaalinen ahdistelu olisi noin yleistä,(tai jos sitä yleensä ollenkaan siellä ilmenisi) niin kuin väität , niin kai niitä tapauksia sellaisesta sitten muutkin asiakkaat siellä kassajonoissa päivittäin näkisivät.

Itse esim. en koko ikänäni ole törmännyt ainoaankaan sellaiseen tilanteeseen, jossa joku asiakas siellä ahdistelisi jotain kassatyöntekijää ja jo  yli 30 vuotta olen sentään kaupoissa tullut elämässäni asioineeksi.

En myöskään ole törmännyt kassaneitien ahdisteluihin. Se sijaan kassaneitien epäkohteliaaseen käytökseen olen törmännyt. Ostoksia olen tehnyt yli 40-vuotta.

No täytyy myöntää, että joihinkin sellaisiin työntekijöihin olen minäkin tullut joskus toisinaan törmänneeksi asiakkaana, mutta pääsääntöisesti  tapaamani kassat ovat kyllä käyttäytyneet,ainakin  minua kohtaan ihan moitteettoman asiallisen kohteliaasti.

Siihen sellaiseen peruskäytökseen ja asennoitumiseen asiakkaita kohtaan ei ihmiseltä kassatyöntekijänä todellakaan vaadita mitään kovin kummia.

Tottakai, jos on jonkun saman lähikaupan kassan tavannut aina ostoksilla siellä käydessään  jo esim. yli 20 vuoden ajan, niin onhan se sitten aivan eri asia jo, kuin joku tilapäinen kassa tai kesätyöntekijä siellä .

Tarkoitan nyt  täällä vain sitä , että ainahan sitä joku ystävällinen lause tai kysymys tulee tutulle kassalle heitettyä puolin ja toisin .

(tyyliin:" Ai,  olitte lomalla Rhodoksella ?" ;

" Ai, onko Pekka (kassatyöntekijän  poika) päässyt jo armeijasta ?" 

No olitteko tänä kesänä siellä Punkaharjulla?" tms.

eli sitä ns. arjen 'small talkia' jolla nyt ei sinänsä ole kummallekaan sen kummempaa merkitystä tietoina sinänsä, mutta joka nyt vain ikäänkuin 'läheistää, keventää  ja rentouttaa' sekä työntekoa, että sitä  kaupassakäynnin tunnelmaa,eli ihan juuri  niinkuin sellaisten pikku repliikkien tarkoitus yleensä  onkin.

Jos nyt joku asiakas haluaa vielä,vaikka  sen kolmenkymmenen vuoden asiakassuhteen jälkeenkin siihen liikkeeseen, jossa päivittäin käy, olla aivan yhtä  kommunikoimaton ja vaitonainen kassojen edessä,kuin silloin aivan ensimmäistä kertaa siinä liikkeessä käydessään ja asioidessaan ,  niin kaikin mokomin.

Kyllä se sopii kassoille niinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan vaan ammattinimikkeellä kasssatyöntekijöistä, sillä onhan niissä nykyisin miehiäkin, (vaikka  siis jotain nuoria poikiahan ne usein ovat.) .

Vierailija
244/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään terve mies ei voi olla kiinnostunut kypsymättömästä kassatytöstä. Korkeintaan seksiä hakee.

Vierailija
245/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan vaan ammattinimikkeellä kasssatyöntekijöistä, sillä onhan niissä nykyisin miehiäkin, (vaikka  siis jotain nuoria poikiahan ne usein ovat.) .

Miesvihakontekstissa on kyse nimenomaan kassatytöistä. Miesvihatrollit eivät tiedä miten suhtautua ajatukseen, että miespuolinen asiakas flirttailisi miespuolisen kassaduudin kanssa. Toisaalta se on söpöä varsinkin näin pridettelyn jälkimainingeissa, toisaalta se on hämmentävää ja jollain lailla naisilta pois.

Vierailija
246/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis kirjoitti:

Yksikään terve mies ei voi olla kiinnostunut kypsymättömästä kassatytöstä. Korkeintaan seksiä hakee.

Korkeintaan seksiä 😂. Sehän ei olekaan häiritsevää.

Vierailija
247/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt asiana ja keskustelun aiheena  kassatyö kaupoissa, vai nuo ap:n kuvitelmat ...

...(ja 'vitutelmat') siitä kuka hänestä on kiinnostunut ?

Vierailija
248/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä nyt asiana ja keskustelun aiheena  kassatyö kaupoissa, vai nuo ap:n kuvitelmat ...

...(ja 'vitutelmat') siitä kuka hänestä on kiinnostunut ?

Aspoja ahdistelevat vanhemmat miehet. Mä en ymmärrä kuinka porukka vääntää tän koskemaan kaikkia miehiä, kun kyse on niistä ahdistelevista miehistä.

Itse heiluttelet leimakirvestä toteamalla, että kyse on a) vanhoista ja b) miehistä. Paljon pienemmällä vaivalla voisit paheksua vain sitä, että ylipäänsä on olemassa (?) ihmisiä, jotka lähentelevät asiakaspalvelutyyppejä. Sen sijaan lietsot tämänkin tekosyyn varjolla vihaa tiettyä väestöryhmää kohtaan.

Vierailija
249/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taitaa kassaneidit hieman yliarvioida omaa kiinnostavuuttaan.

Vierailija
250/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karvan päälle neljäkybänen mies ja kyllä ne on ollut ihan ne nuoremmat naiset jotka ovat olleet allekirjoittaneesta kiinnostuneita. Ikähaarukka on ollut jotain 10-20 vuotta minua nuorempia.

Olen tästä kerran aikaisemminkin tänne kirjoittanut, täysin totuudenmukaisesti. Luonnollisesti silloin heti itseni ikäiset naiset katkerana alkoivat pilkkaamaan, että kirjoitan täyttä potaskaa. Että keksin kaiken.

No, EI pidä paikkaansa.

Minä olen keski-ikäinen äijä (vaikka en kai sitä haluaisi aina myöntääkään) jolle mm. ventovieraat selvästi nuoremmat naiset hymyilevät esim. kun olemme molemmat kaupassa samaan aikaan asiakkaina. Tälläinen käytös ei ole suomalaisessa sosiaalisessa kulttuurissa tavallista, eli he eivät tee sitä vain ollakseen yht'äkkiä ystävällisiä ventovieraalle.

Minä olen siis mies, jonka kohdalla aikuistuminen on toteuttanut "5 sekunnin säännön", eli tietty osa (EIVÄT tietenkään läheskään kaikki) naisista pitää minua kiinnostavana, tavalla tai toisella, nähtyään minun ensimmäisen 5 sekunnin ajan.

Itse taas en ole ketään nuorta pimua lähestynyt, ahdistelusta puhumattakaan. Itseasiassa minun pitäisi olla luultavasti sosiaalisempi noin yleensäkin, ihan arjessakin.

Vierailija
251/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen karvan päälle neljäkybänen mies ja kyllä ne on ollut ihan ne nuoremmat naiset jotka ovat olleet allekirjoittaneesta kiinnostuneita. Ikähaarukka on ollut jotain 10-20 vuotta minua nuorempia.

Olen tästä kerran aikaisemminkin tänne kirjoittanut, täysin totuudenmukaisesti. Luonnollisesti silloin heti itseni ikäiset naiset katkerana alkoivat pilkkaamaan, että kirjoitan täyttä potaskaa. Että keksin kaiken.

No, EI pidä paikkaansa.

Minä olen keski-ikäinen äijä (vaikka en kai sitä haluaisi aina myöntääkään) jolle mm. ventovieraat selvästi nuoremmat naiset hymyilevät esim. kun olemme molemmat kaupassa samaan aikaan asiakkaina. Tälläinen käytös ei ole suomalaisessa sosiaalisessa kulttuurissa tavallista, eli he eivät tee sitä vain ollakseen yht'äkkiä ystävällisiä ventovieraalle.

Minä olen siis mies, jonka kohdalla aikuistuminen on toteuttanut "5 sekunnin säännön", eli tietty osa (EIVÄT tietenkään läheskään kaikki) naisista pitää minua kiinnostavana, tavalla tai toisella, nähtyään minun ensimmäisen 5 sekunnin ajan.

Itse taas en ole ketään nuorta pimua lähestynyt, ahdistelusta puhumattakaan. Itseasiassa minun pitäisi olla luultavasti sosiaalisempi noin yleensäkin, ihan arjessakin.

Jaha! Entäs jos kuitenkin tulkitset nuo hymyt väärin? No nytkun otin tämän näkökulman esiin, olen vanha ja katkera nainen, eiks niin.

Vierailija
252/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha! Entäs jos kuitenkin tulkitset nuo hymyt väärin? No nytkun otin tämän näkökulman esiin, olen vanha ja katkera nainen, eiks niin.

No, uskallan väittää että en tulkitse väärin. Vaikka mies olenkin ja sterotyyppisesti siis automaattisesti täysin sokea sosiaalisille signaaleille ja yms. kanssakäymiselle.

Sitä katsos kutsutaan elämänkokemukseksi ja ehkä peräti jopa viisastumiseksi.

Vierailija
253/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska joudun hymyilemään heille asiakaspalvelutyössäni. Viimeksi eilen joku vanhempi mies kinus mun numeroa ja loukkaantui, kun en sitä sille suostunut antamaan.

Miehet nyt vain joutuvat tekemään satoja  iskuyrityksiä kunnes yksi tärppää, ns spray & pray -taktiikka. Eivät he oletusarvoisesti pidä kovinkaan todennäköisenä että olet kiinnostunut mutta joskus arpa napsahtaa.

Vierailija
254/254 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain luulet suuressa erinomaisuudessasi että kaikki ihastuvat sinun jumalattomaan kauneuteesi hetkessä.

Ja pyytävät puhelinnumeroa tai treffeille? Luulen, että sinulla on liian suuret luulot itsestäsi eikä aloittajalla.

Koettu on tuo miesten häirintä, mutta onneksi se iän myötä katoaa. Tai ainakin harvenee.

Minä olen senkin ihmeen kokenut, että "ihailijani" vietiin vartijavoimin pois, kun ei muuten lähtenyt. Kiusallista oli. Miehillä on valtavia vaikeuksia käsittää, mitä naisen ei tarkoittaa, saati ettei asiakaspalveluhymy ole mikään pariutumiskutsu.

Siinä kohtaa teillä on vielä paljon kehittymistarvetta, miehet. Tilannetajussa, käytöstavoissa, kommunikaatiossa.

Mullekin kävi hiljattain niin, että nainen täräytti valoissa pikkuautolla perään. En kuitenkaan ryhtynyt sillä perusteella paasaamaan, että ”teillä” naisilla on vielä paljon kehittymistarvetta liikennetilanteen seuraamisessa jne.

Ketju on lukittu.