Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde ja sekasauna - hot or not?

jellona
04.07.2018 |

Otsikossahan se tulikin - parisuhteessa olevien sekasaunominen. Selasin aiheesta jo aikaisempia ketjuja, mutta aloitan kuitenkin nyt uuden, tuntui sen verran kuumalta aiheelta ;)

Taustaa: Olen juuri alkanut seurustelemaan uuden miehen kanssa, jonka kanssa olemme alusta saakka kyennyeet puhumaan avoimesti ja rehellisesti ajatuksista, mielipiteistä ja arvoista. Olemme seurustelleet parisen kuukautta, ja hetki sitten puheeksi tuli sekasaunominen.

Saunon itsekin ystäväporukoilla, enkä koe saunomisessa kavereiden kesken olevan mitään intiimiä tai seksuaalista. Myöskään alastomuus itsessään ei minulle ystävien kesken ole ongelmallista/vaivaannuttavaa, vaan täysin luonnollinen asia. Meillä kuitenkin on porukassa "kirjoittamaton sääntö" - kun paikalla on seurustelevia osapuolia, saunaan mennään uikkareissa/pyyhe päällä. Omasta mielestäni tapa on ihan kohtelias, sillä se kunnioittaa niitä kotona odottavia kolmansia osapuolia; kaikki kun eivät ajattele alastomuudesta samoin kuin minä itse, ja osa aidosti harmistuu nakusaunoista. Myös siis itse suhteessa ollessani olen jättänyt "turhat nakuilut", sillä haluan itse kunnioittaa kumppaniani ja koen, että haluan suhteessa ollessani "nakuilla vain sille kumppanille".

Nyt ollaankin dilemman edessä. Miehellä on tulossa kaveriporukan mökkireissu, jossa on aina saunottu alasti porukalla. Yritin avata ajatuksiani, mutta mies ei oikein tuntunut käsittävän. (Osittain?) vitsillä heittikin, että hei kiva nyt olla ainoa niuhottaja jonka emäntä pakottaa saunomaan pyyhe päällä ja jota kotona kielletään menemästä, jos mimmit on alasti.
Ymmärrän, että tapa on porukalla vanha ja kaikille (minulle täysin tuntemattomille) kavereille normaali, mutta...
En tiedä, jotenkin ajatus tuntuu ei-niin-kivalta. Olen aina pitänyt itseäni avoimena enkä todellakaan hysteerisen ylimustasukkaisena, mutta nyt tuosta itsellekin niin tutusta sekasaunasta on tullut takaraivoon melkoinen mörkö. Pirttihirmu en halua olla mutta tuntuu hankalalta, kun mies ei tunnu käsittävän ajatuksenkulkuani tai sitä, että hänen saunareissunsa minulle tuntemattomien naisten kanssa saa oloni epävarmaksi.

Saunotteko te/teidän kumppanit sekasaunoissa? Miten hitossa pääsen nyt yli tästä omasta ajatuksenkulustani, sillä en halua asettaa miestäkään hankalaan asemaan?

Lisätään vielä, että luottoa löytyy, suhde toimii ja mies kyllä vaikuttaisi ulkonäöstänikin pitävän ja olen itsekin itseeni ihan tyytyväinen. Näitä joku kuitenkin tulee nostamaan esiin :)

Kommentit (319)

Vierailija
201/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ettäkö miehet, jotka suurin piirtein ajaa ojaan bussipysäkeiden rintaliivimainoksia  tai teinityttöjä helletopeissaan nähdessään, ei muka YHTÄÄN oo kiinnostuneita alastomista naisista kosketusetäisyydellä  sekasaunassa? Ja alastomien naisten seurassa hengailussa ei ole mitään seksuaalista?? Uskokoon ken tahtoo! Pettäjää se ei kenestäkään tee, sekasaunominen, mutta älkää nyt ihan täysin sinisilmäisiä sentään olko. Kukaan heteromies ei VOI olla katsomatta alastonta, suht normaalivartaloista naista ilman mitään seksuaalisia tuntemuksia. 

Vierailija
202/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ettäkö miehet, jotka suurin piirtein ajaa ojaan bussipysäkeiden rintaliivimainoksia  tai teinityttöjä helletopeissaan nähdessään, ei muka YHTÄÄN oo kiinnostuneita alastomista naisista kosketusetäisyydellä  sekasaunassa? Ja alastomien naisten seurassa hengailussa ei ole mitään seksuaalista?? Uskokoon ken tahtoo! Pettäjää se ei kenestäkään tee, sekasaunominen, mutta älkää nyt ihan täysin sinisilmäisiä sentään olko. Kukaan heteromies ei VOI olla katsomatta alastonta, suht normaalivartaloista naista ilman mitään seksuaalisia tuntemuksia. 

Tämä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka on aapeen kannalla siinäKIN, että tuntemattomatkin voisivat ottaa huomioon ne kavereiden toiset puoliskot huomioon ja ei työnny varattujen kanssa alasti saunaan ainakaan varmistamatta että se on kaikille osapuolille ok? Sekä miehet että naiset. Missä ihmisten empatia? Saunokoot alasti kunhan se on kaikille ok, sen verran voi joustaa että pistää sitten ne intmiimit alueet piiloon jos tietää että jotakuta, kuten aapeeta nyt tässä, harmittaa

Mieti nyt hetki tätä asiaa. Kuvittele että sinulla on kaveriporukka, jonka kanssa olette tottuneet tekemään jotain yhdessä tietyllä tavalla. Yhtäkkiä jonkun tuore seurustelukumppani alkaisi odottaa, että muutatte tapojanne hänen arvomaailmansa perusteella. Ei minulle ainakaan kävisi. Korkeintaan se suhteessa oleva saisi jäädä pois kyseisestä jutusta.

No höpöhöpö, kyllä sitten on oltava joku tarve esitellä itseään, jos tuommoinen asia aiheuttaa yhden pihalle heittämisen, jos siis tätä saunaa ajatellaan. En voi käsittää miksi sinkkunainen haluaa väkisin saunoa alasti varattujen kanssa eikä kunnioita miehen kumppania, etenkin jos tietää ettei alastomuus ole toisen mielestä kivaa. Halpaa.

Vierailija
204/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä tulee totuus: olipa kavereita tai ei, niin jos nainen menee miesten kanssa saunaan, niin voi olla varma että päätyy ainakin jonkin kanssasaunojamiehen wank bankiin, eli tiirailee tissit ja pyllyn ja myöhemmin fantasioi niistä. En ole nainen, niin en tiedä tekeekö naiset samaa miehistä.

Voin vastata vain itseni puolesta, mutta en tee.

Ja jos joku ukko haluaa tissejäni miettiä, niin ei se minua haittaa. Aion saunoa jatkossakin.

Jos joku nainen miettisi kulliani tai muita osiani, niin olisin valtavan otettu ja onnellinen.

Itse asiassa olisin otettu ja onnellinen silloinkin, jos joku mies miettisi minua seksuaalisesti. Vaikka itse en olekaan miehistä kiinnostunut. Olisi vain mahtavaa olla haluttu joskus. Kateeksi käy naisia ja komeita miehiä, jotka voivat itse päättää ja säädellä, milloin haluavat toisten halua ja milloin eivät.

Minä en pääse tähän sisälle. En ole koskaan halunnut olla seksuaalisesti _haluttu_ - eihän se merkitse mitään. Rakastettu olen kyllä halunnut olla - hulluuteen saakka.

Kyllä se monelle merkitsee päätellen siitä, miten paljon monet naiset seksuaalista halua yrittävät kerätä. Ja onhan se toki portti rakkauteen. Yritäpä olla rakastettu ilman, että sinussa nähtäisiin minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa.

Onko siis sekasaunassa alastomana ”itsensä esittely” myös pyrkimys tuntea - ehkä yllättävältä suunnalta - itsensä seksuaalisesti halutuksi - jos se kerran on niin tärkeää? Ainakin osalle saunojista?

No tottakai on. Kyllähän ihminen on luonnostaan seksuaalinen eläin, ja laumaeläimenä kilpailee siitä, kuka pääsee pariutumaan, jos nyt hieman kärjistetään tuonne eläinmaailman puolelle. En epäile sekuntiakaan etteikö monissa porukoissa olisi juuri näitä, jotka todella tulevat itseään esittelemään ja vastakkaista sukupuolta kiusaamaan tunteakseen olonsa halutuksi (ja "paremmaksi" kuin mahdollisesti varatun miehen kumppani, nainen on naiselle kyllä susi).

Vierailija
205/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka on aapeen kannalla siinäKIN, että tuntemattomatkin voisivat ottaa huomioon ne kavereiden toiset puoliskot huomioon ja ei työnny varattujen kanssa alasti saunaan ainakaan varmistamatta että se on kaikille osapuolille ok? Sekä miehet että naiset. Missä ihmisten empatia? Saunokoot alasti kunhan se on kaikille ok, sen verran voi joustaa että pistää sitten ne intmiimit alueet piiloon jos tietää että jotakuta, kuten aapeeta nyt tässä, harmittaa

Mieti nyt hetki tätä asiaa. Kuvittele että sinulla on kaveriporukka, jonka kanssa olette tottuneet tekemään jotain yhdessä tietyllä tavalla. Yhtäkkiä jonkun tuore seurustelukumppani alkaisi odottaa, että muutatte tapojanne hänen arvomaailmansa perusteella. Ei minulle ainakaan kävisi. Korkeintaan se suhteessa oleva saisi jäädä pois kyseisestä jutusta.

No höpöhöpö, kyllä sitten on oltava joku tarve esitellä itseään, jos tuommoinen asia aiheuttaa yhden pihalle heittämisen, jos siis tätä saunaa ajatellaan. En voi käsittää miksi sinkkunainen haluaa väkisin saunoa alasti varattujen kanssa eikä kunnioita miehen kumppania, etenkin jos tietää ettei alastomuus ole toisen mielestä kivaa. Halpaa.

No onpa taas ihme porukkaa liikkeellä. Ei, sinä et voi määrätä tuntemattomien ihmisten saunapukeutumista, eikä se tee näistä tuntemattomista ihmisistä mitenkään huonompia vaan ihan normaaleja aikuisia ihmisiä. Sinä päätät omasta puolestasi, muut omastaan. Yritä nyt hyväksyä se.

Vierailija
206/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä tulee totuus: olipa kavereita tai ei, niin jos nainen menee miesten kanssa saunaan, niin voi olla varma että päätyy ainakin jonkin kanssasaunojamiehen wank bankiin, eli tiirailee tissit ja pyllyn ja myöhemmin fantasioi niistä. En ole nainen, niin en tiedä tekeekö naiset samaa miehistä.

Voin vastata vain itseni puolesta, mutta en tee.

Ja jos joku ukko haluaa tissejäni miettiä, niin ei se minua haittaa. Aion saunoa jatkossakin.

Jos joku nainen miettisi kulliani tai muita osiani, niin olisin valtavan otettu ja onnellinen.

Itse asiassa olisin otettu ja onnellinen silloinkin, jos joku mies miettisi minua seksuaalisesti. Vaikka itse en olekaan miehistä kiinnostunut. Olisi vain mahtavaa olla haluttu joskus. Kateeksi käy naisia ja komeita miehiä, jotka voivat itse päättää ja säädellä, milloin haluavat toisten halua ja milloin eivät.

Minä en pääse tähän sisälle. En ole koskaan halunnut olla seksuaalisesti _haluttu_ - eihän se merkitse mitään. Rakastettu olen kyllä halunnut olla - hulluuteen saakka.

Kyllä se monelle merkitsee päätellen siitä, miten paljon monet naiset seksuaalista halua yrittävät kerätä. Ja onhan se toki portti rakkauteen. Yritäpä olla rakastettu ilman, että sinussa nähtäisiin minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa.

Onko siis sekasaunassa alastomana ”itsensä esittely” myös pyrkimys tuntea - ehkä yllättävältä suunnalta - itsensä seksuaalisesti halutuksi - jos se kerran on niin tärkeää? Ainakin osalle saunojista?

No tottakai on. Kyllähän ihminen on luonnostaan seksuaalinen eläin, ja laumaeläimenä kilpailee siitä, kuka pääsee pariutumaan, jos nyt hieman kärjistetään tuonne eläinmaailman puolelle. En epäile sekuntiakaan etteikö monissa porukoissa olisi juuri näitä, jotka todella tulevat itseään esittelemään ja vastakkaista sukupuolta kiusaamaan tunteakseen olonsa halutuksi (ja "paremmaksi" kuin mahdollisesti varatun miehen kumppani, nainen on naiselle kyllä susi).

Meillä miehillä on sama ”leikki” sekasaunoissa. Elimenvertaus naisten silmien edessä.

Vierailija
207/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sekasaunovat miehet ajattelette siellä saunassa nähdessänne alastomia naisia?

Vierailija
208/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei nähdä sekasaunassa ongelmaa ja ollaan sekasaunottu yhdessä ja erikseen. Minusta tämä(kin) on asia jonka ihminen voi päättää vain omasta puolestaan, ei toisen puolesta. Ja se nyt on vaan kertakaikkiaan liikaa, että ap alkaisi määräilemään myös ulkopuolisten saunapukeutumista. Jos saa puhuttua miehen ympäri pyyhkeeseen niin fine, mutta ei voi määrätä muitakin pyyhkeisiin kuten minulle jäi aloituksesta käsitys.

No aloittajahan on jo moneen otteeseen korostanut ettei voi muita, ei edes omaa miestään, määräilemään, hohhoi. Mielestäni aloittajalta on tullut ihan fiksuja kommentteja ja pohdintoja, eikä mitään "ulkopuoleisten määräilyä".

Vierailija
209/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh ei kai se niiden sinkkunaisten syytä ole. Siitähän se ulkopuolelle jääminen on kiinni, että suostuuko porukan miehet enemmin erillisiin vuoroihin kuin perinteiseen kimppasaunaan.

Vierailija
210/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotan ap.n vastausta siihen että miksi mies on sitä mieltä että ap. ei saisi sekasaunoa, jos kerran itselleen sallii kaikkien kanssa saunomisen.

Vierailija
211/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sekasaunovat miehet ajattelette siellä saunassa nähdessänne alastomia naisia?

Pildejä, tissejä, mahdollisuuksia panna.

Vierailija
212/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt sekasaunassa harrastusporukalla iät ajat ja tulen tekemään niin myös jatkossa, sanoo vaimo mitä tahansa. 

Sinun vartalo, sinä päätät.  t. vaimosi 

Vierailija
213/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös varattuna (tuota panemista)?

Vierailija
214/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelee seksiä aina hyvännäköisen naisen nähdessään. Aina. Oli nainen vaatetettu tai alasti.

Ap, tee pelisäännöt miehellesi selväksi. Jos ei niitä hyväksy, vaihda miestä.

Vierailija
215/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N18 kirjoitti:

Jos seurustelisin, mua häiritsisi jos poikaystävä saunoisi sekasaunassa alasti. Olen epävarma kehostani, joten tulisi väkisin mieleen, että hän vertailee kroppaani muihin naisiin ja kuolaa heidän peräänsä.

Toisaalta, jos kaveriporukka on sama ja hän on ennenkin nähnyt muut saunojat alasti, mitä väliä.

Ymmärrän tämän pointin muuten, mutta tästä alastomuusnäkökulmasta en saa kiinni. Kyllähän vaikka bikinitkin paljastavat täydellisesti, minkälainen keho naisella on (puhumattakaan Speedoista miehellä). Nännit nyt ei ole niin ihmeellinen juttu naisellakaan, eikä tuherosta näy paljon mitään.

Vierailija
216/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että muuten haluaisin nähdä (muiden) naisten alastomia vartaloita? Vaikka puhe on muussa, on sekasaunassa aina alla seksuaalinen jännite. Näitä sitten ”muistellaan” vuoden aika yksin intiimisti. Aina kiihottuminen ja seksuaalisuus on mukana sekasaunomisessa - muodosaa tai toisessa. Joka muuta väittää valehtelee.

Vierailija
217/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto mies ajattelee panemista tuon tuosta. Varsinkin nähdessään hedelmällisessä iässä olevan naisen, oli se sitten television tietovisan juontaja, naisystävän teinitytär edellisestä liitosta tai kaverinaiset paljussa. Mitään merkitystä ei ole sillä, onko mies varattu vai ei. Ei miesten vaistot ja vietit sellaista ymmärrä.

Vierailija
218/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että muuten haluaisin nähdä (muiden) naisten alastomia vartaloita? Vaikka puhe on muussa, on sekasaunassa aina alla seksuaalinen jännite. Näitä sitten ”muistellaan” vuoden aika yksin intiimisti. Aina kiihottuminen ja seksuaalisuus on mukana sekasaunomisessa - muodosaa tai toisessa. Joka muuta väittää valehtelee.

Ei nyt sentään aina. Onhan ihan aitoja aseksuaalejakin.

Vierailija
219/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ajattelee seksiä aina hyvännäköisen naisen nähdessään. Aina. Oli nainen vaatetettu tai alasti.

Normaalissa parisuhteessa pelisäännöistä kyllä sovitaan yhdessä.

Vierailija
220/319 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta parisuhteelta, jos siinä "tehdään pelisääntöjä selväksi" toiselle. Varsinkin tällaisissa asioissa, jotka eivät mitenkään kosketa pelisääntöjen selvittäjää. Itse en sellaisessa suhteessa olisi.