Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkasin jalkani. 49-v työtön anoppini ei jaksa auttaa vauvan hoidossa, 70-v isäni jaksaa hyvin.

Vierailija
04.07.2018 |

Minulla 5 kk vauva ja loukkasin jalkani tapaturmaisesti. Jalkaterä meni käytännössä ihan atomeiksi. Ja nyt tarvitaan apua. Tähän asti selvitty ilman ulkopuolista hoitoapu. Mies yrittäjä ja parhaansa mukaan järjestänyt töitänsä, mutta kaikkia urakoita ei pysty ulkoistamaan. Perheiden kotiapua käytetty. Nöyrin mielin ollaan käännytty myös sukulaisten puoleen. Anoppi ilmoitti heti alkuunsa, että ei enää tuon ikäisenä jaksa enää vauvaa hoitaa. Kyseesssä perusterve nainen. Isäni onneksi on mielellään rientänyt apuun.

Nyt kun isäni on osallistunut auttamiseen, anoppi hokee käydessään miten itse yksin hoiti omansa, vaikka ensimmäisen sai jo teininä. Itseäni v*tuttaa, ettei veri kierrä.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei sitten jaksa. Sä et toisen ihmisen voimavaroja tiedä.

Olet ymmärtämätön ja tyhmä.

Hoida itse lapsesi tai palkkaa hoitaja.

Vierailija
82/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Jos ei, niin mikäs hänen syy on ettei voi auttaa?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

Äitini on kuollut. Anoppini on edelleen naimisissa työssäläyvän appeni kanssa. Isäni on tietenkin eläkkeellä. Meillä on anopin kanssa ollut hyvät välit. Olen hoitanut hänen lemmikkejään ulkomaanmatkojen aikana ja miehen kanssa jeesattu rahallisesti ja käytännön hommissa. ap

Niin, mutta et sinä silti voi tietää miksi anoppisi kokee ettei jaksa hoitaa kauemmin vauvaa, vaikka tiedät tai luulet häntä perusterveeksi. Ehkä anoppiasi rasittaa työttömyys ja on jotain mielenterveysvaikeuksia tämän takia, vaikka saattaa ulospäin näyttää hyvinvoivalta. Tai raha-asiat painaa ja unettomuutta, ymv... Ehkä on parempikin ettei hän hoida vauvaa, jos ei ole kunnossa kaikin tavoin.

Kun teillä nähtävästi on ok puhevälit, niin etkö pysty kysymään suoraan asioista? 

Joo onhan se mahdollista, että rajoitteita on. Tosin unettomuutta ei ainakaan ole. On aina kertonut nukkuvansa kuin tukki ja nukkuu vähintään 9 tunnin yöunet. Tosin mikään työ ei oikein tunnu kelpaavan. Ollut lyhyitä pätkiä siellä sun täällä, kouluun ei halua mennä. Työnantajissa aina jotain vikaa. ap

No en minäkään enää menis kouluun tossa iässä, ja jos pätkätöitä on tai 9 euron kuntouttavaa, niin ei ihme. Mutta tuo puhetyylisi kuvastaa hyvin asennettasi työttömiä kohtaan.

Minun ystäväni opiskeli lähihoitajaksi 55-v, että voisi olla töissä ennen eläkeikää. Näin on myös käynyt. Onko 50-v joku oikeus istua kotona odottamasa ja valittaa ettei mitään ANNETA ilmaiseksi.

Ai hlvetin pitkä(ltä tuntuva) loppuelämä  on tiedossa, jos perusterve ihminen 49-vuotiaana vaan passiivisena odottelee eläkeikää!! Alimpaan eläkeikäänkin on yli 15 vuotta. Tsemppiä ap, pahoitteluni ja pikaista paranemista. 

terveisin 49-vuotias 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ottaa sen huomioon siinä vaiheessa kun itse tarttee apua.

Vierailija
84/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Jos ei, niin mikäs hänen syy on ettei voi auttaa?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

Äitini on kuollut. Anoppini on edelleen naimisissa työssäläyvän appeni kanssa. Isäni on tietenkin eläkkeellä. Meillä on anopin kanssa ollut hyvät välit. Olen hoitanut hänen lemmikkejään ulkomaanmatkojen aikana ja miehen kanssa jeesattu rahallisesti ja käytännön hommissa. ap

Niin, mutta et sinä silti voi tietää miksi anoppisi kokee ettei jaksa hoitaa kauemmin vauvaa, vaikka tiedät tai luulet häntä perusterveeksi. Ehkä anoppiasi rasittaa työttömyys ja on jotain mielenterveysvaikeuksia tämän takia, vaikka saattaa ulospäin näyttää hyvinvoivalta. Tai raha-asiat painaa ja unettomuutta, ymv... Ehkä on parempikin ettei hän hoida vauvaa, jos ei ole kunnossa kaikin tavoin.

Kun teillä nähtävästi on ok puhevälit, niin etkö pysty kysymään suoraan asioista? 

Joo onhan se mahdollista, että rajoitteita on. Tosin unettomuutta ei ainakaan ole. On aina kertonut nukkuvansa kuin tukki ja nukkuu vähintään 9 tunnin yöunet. Tosin mikään työ ei oikein tunnu kelpaavan. Ollut lyhyitä pätkiä siellä sun täällä, kouluun ei halua mennä. Työnantajissa aina jotain vikaa. ap

No en minäkään enää menis kouluun tossa iässä, ja jos pätkätöitä on tai 9 euron kuntouttavaa, niin ei ihme. Mutta tuo puhetyylisi kuvastaa hyvin asennettasi työttömiä kohtaan.

Minun ystäväni opiskeli lähihoitajaksi 55-v, että voisi olla töissä ennen eläkeikää. Näin on myös käynyt. Onko 50-v joku oikeus istua kotona odottamasa ja valittaa ettei mitään ANNETA ilmaiseksi.

Ai hlvetin pitkä(ltä tuntuva) loppuelämä  on tiedossa, jos perusterve ihminen 49-vuotiaana vaan passiivisena odottelee eläkeikää!! Alimpaan eläkeikäänkin on yli 15 vuotta. Tsemppiä ap, pahoitteluni ja pikaista paranemista. 

terveisin 49-vuotias 

Luulenpa, että anopilla on ihan aktiivista elämää ilman Ap:n passaamista. Näin työttömänä elämä tuppaa olemaan kiireisempää kuin töissä ollessa. Ja nautinnollisempaa :)

T. 43-vuotias

Vierailija
85/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, montako hoitajaa tarvitaan, jos siellä on jo paappa auttamassa. Anoppimollausketju taas.

Ap on tuossa tilassa varmaan aika pitkään ka tarvitsee apua joka päivä. Aika työllistävää isoisälle.

Aloituksessa; jaksaa hyvin. Ja alkaa siinä vähän kerrallaan hoitamaan itse. Monet pystyvät siihen, vaikka istuvat pyörätuolissa. Ei siihen vastahakoista anoppia tarvita.

Vierailija
86/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on laiskaa väkeä.

Monella on tupakka- ja olutperhetaustaa.

Höpö höpö. Kun ei juo ja polta, jää rahaa enemmän shoppailuun ja matkusteluun.

Vierailija
87/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, montako hoitajaa tarvitaan, jos siellä on jo paappa auttamassa. Anoppimollausketju taas.

Ap on tuossa tilassa varmaan aika pitkään ka tarvitsee apua joka päivä. Aika työllistävää isoisälle.

Aloituksessa; jaksaa hyvin. Ja alkaa siinä vähän kerrallaan hoitamaan itse. Monet pystyvät siihen, vaikka istuvat pyörätuolissa. Ei siihen vastahakoista anoppia tarvita.

Eikä isoisää. 5 kk vauva ei liiku mihinkään. Jos Ap imettää ja on puhdistuspyyhkeitä, niin siinä ei paljoa tarvitse liikuskella, kun pitää kamat käden ulottuvilla.

Vierailija
88/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa pätkällä näin meillekin sanottiin kun mies oli tajuttomana sairaalassa.

Maksat kaikesta avusta itse jos sellaista tarvitset. Et saa työllistää sukulaisiasi

Vierailija
89/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, sinä taidat olla siinä jaksamattomassa iässä sitten kun anoppi on vanhus. "Voi voi kun auttaisin, mutta tässä iässä en enää millään jaksa."

Eli kosto? Ilmankos maailma on tällainen kuin on...

Vierailija
90/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuules Ap. Tarvitse ihmetellä,kun 70-kymppinen jaksa ja paljon nuorempi ei.

Täällähän on jatkuvasti kitisijöitä ,jotka ovat 20-50 vuotiaita ja joidenelämä on milloin miltäkin kantilta sairaan väsyttävää .Ei jaksa sitä eikä tätä jne.Sit tällainen 70-kymppinen jaksaa kuntoilla paljonkin ,pitää ykkös-ja kakkoskodit siistinä ,laittaa ruokaa ja löhöillä,jopa lukea näitä kummallisia palstoja issä nuoret äidit ja isät ovat kehäraakkeja.

Vierailija
91/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama norsunvitulla!

Vierailija
92/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

92.sinullako.

Vierailija
93/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä isoisää. 5 kk vauva ei liiku mihinkään. Jos Ap imettää ja on puhdistuspyyhkeitä, niin siinä ei paljoa tarvitse liikuskella, kun pitää kamat käden ulottuvilla.

Juuri näin.

Vierailija
94/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun ja erityisesti vauvan on parempi olla ilman anopin hoitoapua. Tuo vinoilu siitä, kuinka hän ihan itse lapsensa hoitoon, kun sinä tarvitset hoitoapua terveydentilan vuoksi, kertoo kaiken. Ei tuollaisille kannata luottaa lasta, jotka ilkeilevät omaa egoa pönkittää käen pienten lasten äideille.

Muistat sitten tämän, kun sulla on se helppo viisivuotias, johon anoppi haluaakin luoda suhteen, kun saisi hänestä itselleen oman pikku ihailijan. Sillä sitähän ne tuollaiset lapsista itselle kaipaavat, joille itsensä korostaminen on tärkeämpää kuin normaali empatia.

Ja ongelma ei ole siinä, ettäkö joku ei hoida lastasi, vaan siinä että tahallaan loukkaa sinua. Suosittelen ihan oikeasti muistamaan tuon loukkaamishalun.

Ai että lasta käytetään surutta koston välikappaleena?! Millaisia äitejä ja ihmisiä te (kommentoija + peukuttajat) oikein olette? Aikuisten välit erikseen ja lasta ei siihen sotketa. Lapsella on oikeus omiin sukulaissuhteisiinsa, eikä ne ole mitään äitien omistuskappaleita, joita pompotellaan mielin määrin.

Vierailija
95/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi ei välitä sinusta koska et ole hänen lapsensa. Simple as that.

Mun kaverin isä kuoli kun hän oli lapsi . Anoppi sanoi kolmen lapsen yksinhuoltajalle Älä soita tänne jos tulee ongelmia lasten kanssa.

Vierailija
96/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi ei ole lastenhoitaja kirjoitti:

Minun vanhempani ja sukuni asuvat Kainuussa, miehen Turussa, joten itse oli oltava vastuussa lastensa hoitamisesta 100 %:sesti täällä pääkaupunkiseudulla. Meillä oli maksullinen yksityinen päivähoitopaikka ja koulun alkuvaiheessa iltahoitopaikkakin. Joskus harvoin, tarvittaessa, palkattu lapsenvahti. Jokainen on kyllä itse vastuussa omista lapsistaan ja niiden hoidosta. Ei sukulaisia voi vastuuttaa tuollaisessa asiassa. Luojan kiitos, vanhemmat voivat jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin pariksi päiväksi, jos hoitopaikkaa tai hoitajaa ei ole millään saatavissa. Monet eivät edes yritä saada kotiin hoitajaa, vaan surutta ovat poissa töistä, kun lapsi on sairaana. Tällaiset työntekijät eivät ole suosittuja, koska muut joutuvat vastuuseen heidänkin töistään. Sääli työnantajia! 

Ja mitenkä hoiditte sen kun sinulla oli jalka paketissa ja pieni vauva?

Vierailija
97/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinen kirjoitti:

Koittakaa pätkällä näin meillekin sanottiin kun mies oli tajuttomana sairaalassa.

Maksat kaikesta avusta itse jos sellaista tarvitset. Et saa työllistää sukulaisiasi

Sähän avasit täällä silloin ketjun, jossa ruikutit, miten on kamalaa, ettei yhteiskunta tarjoa mitään apua tilanteessasi (et saa apua, että pääsisit järjestelemään juhannusjuhlia).

Vierailija
98/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, sinä taidat olla siinä jaksamattomassa iässä sitten kun anoppi on vanhus. "Voi voi kun auttaisin, mutta tässä iässä en enää millään jaksa."

Eli kosto? Ilmankos maailma on tällainen kuin on...

Ei kosto vaan perheen kulttuuri ja anopin luoma toimintamallin muutos. Alkuperäisessä mallissa perheenjäseniä autettiin (hoidettiin lemmikkejä ja autettiin taloudellisesti). Pitää sopeutua siihen, mitä anoppi haluaa, eli apua ei anneta. Se on kunnioitusta.

Vierailija
99/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, Ap sais hävetä. Kerskuu vielä miten käyttää hyväkseen 70-vuotiasta vanhaa miestä.

Höpö höpö, 70-v. ei ole vanha. Mun vanhempani rientäisivät heti apuun ja ovat niin tehneetkin.

Toinen lelliperse!

Joo, rakastettu ja välitetty on.

Vierailija
100/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olis vanhan AV:n aikana syntynyt tällaista ketjua.