Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkasin jalkani. 49-v työtön anoppini ei jaksa auttaa vauvan hoidossa, 70-v isäni jaksaa hyvin.

Vierailija
04.07.2018 |

Minulla 5 kk vauva ja loukkasin jalkani tapaturmaisesti. Jalkaterä meni käytännössä ihan atomeiksi. Ja nyt tarvitaan apua. Tähän asti selvitty ilman ulkopuolista hoitoapu. Mies yrittäjä ja parhaansa mukaan järjestänyt töitänsä, mutta kaikkia urakoita ei pysty ulkoistamaan. Perheiden kotiapua käytetty. Nöyrin mielin ollaan käännytty myös sukulaisten puoleen. Anoppi ilmoitti heti alkuunsa, että ei enää tuon ikäisenä jaksa enää vauvaa hoitaa. Kyseesssä perusterve nainen. Isäni onneksi on mielellään rientänyt apuun.

Nyt kun isäni on osallistunut auttamiseen, anoppi hokee käydessään miten itse yksin hoiti omansa, vaikka ensimmäisen sai jo teininä. Itseäni v*tuttaa, ettei veri kierrä.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun ja erityisesti vauvan on parempi olla ilman anopin hoitoapua. Tuo vinoilu siitä, kuinka hän ihan itse lapsensa hoitoon, kun sinä tarvitset hoitoapua terveydentilan vuoksi, kertoo kaiken. Ei tuollaisille kannata luottaa lasta, jotka ilkeilevät omaa egoa pönkittää käen pienten lasten äideille.

Muistat sitten tämän, kun sulla on se helppo viisivuotias, johon anoppi haluaakin luoda suhteen, kun saisi hänestä itselleen oman pikku ihailijan. Sillä sitähän ne tuollaiset lapsista itselle kaipaavat, joille itsensä korostaminen on tärkeämpää kuin normaali empatia.

Ja ongelma ei ole siinä, ettäkö joku ei hoida lastasi, vaan siinä että tahallaan loukkaa sinua. Suosittelen ihan oikeasti muistamaan tuon loukkaamishalun.

Ai että lasta käytetään surutta koston välikappaleena?! Millaisia äitejä ja ihmisiä te (kommentoija + peukuttajat) oikein olette? Aikuisten välit erikseen ja lasta ei siihen sotketa. Lapsella on oikeus omiin sukulaissuhteisiinsa, eikä ne ole mitään äitien omistuskappaleita, joita pompotellaan mielin määrin.

Kyseessä ei ole kosto, vaan ihan sen tosiasian toteaminen, että sellaisen mummon seura, joka arvostelee miniäänsä jalka paketissa hoitoavun vastaanottamisesta, ei todellakaan ole hyvä lastenhoitaja. Sellaisen ihmisen ei täydy viettää lastenlasten kanssa aikaa ilman vanhempien läsnäoloa.

Kyse ei ole lasten pompottelusta. Se olisi lasten pompottelusta, jos heitä vietäisiin sinne ja tänne hoitoon vain sukulaisten mieliksi - vaikka ei itse hoitajan empatiakykyyn luottaisi.

Ei kai kukaan täysjärkinen arvostele itsensä loukannutta suht vasta synnyttänyttä (vauva vasta 5kk!) äitiä avun vastaanottamisesta.

Vierailija
102/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Vastailen tässä yleisesti useisiin viesteihin, kun en ole ehtinyt olemaan palstalla. Tosiaan selvyyden vuoksi vielä kerran, en ole ennen tapaturmaa tarvinnut enkä pyytänyt keneltäkään ulkopuoliselta apua vauvan hoitoon. En ole myöskään etukäteen ajatellut, että lähtökohtaisesti isovanhemmat olisivat normaalitilanteessa mitään ilmaisia lapsenvahteja. Sekä isäni ja anoppini asuu lähellä ja olemme olleet tekemisissä useita kertoja viikossa, lähes päivittäin, molempien kanssa. Ihan vain sen takia, että haluavat nähdä vauvaa ja olemme muutenkin läheisiä. Mitään apua emme ole tätä ennen pyytäneet.

Onnettomuuden jälkeenkään avun tarve ei ole ollut 24/7. Mieheni hoiti vauvan sairaalassaoloajan. Asuntoamme ei vain ole suunniteltu invalidille, joten ennen kun saadan muutettua koti toimivaksi, tarvitaan apua. Tulemme pian pärjäämää itse, vaikka jalkani on paketissa. Se miksi tässä tilanteessa olemme kääntyneet isovanhempien puoleen, johtuu myös siitä, että vauvamme ei vierasta heitä, toisin kuin kaikkia vieraita ihmisiä.

Vaikkei jotkut ymmärrä, niin olen ärsyyntynyt anopin toiminnasta. Pitää kyllä itseään työkykyisenä. Ei juo eikä polta, ylipainoa tosin on. Haaveilee jonkinlaisesta omasta yritystoiminnasta, koska ei halua muiden "käskytettäväksi". Valittelee "oman rahan" puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi ois just samanlainen ku ap:n.

Onneksi ei oo lapsia.

Anoppi aina omalle tyttärelle (kun tämä harvoin pyytää voisiko ottaa lapsen hoitoon, että hän voi pitää vähän omaa aikaa) paasaa sitä, että hän on omat lapset kasvattanu ja ei oo paljo omaa vapautta siihen aikaan saanut.

Jatkuva marttyyrivaihde silmässä.

Ja aina vetoaa (n. 50v) "iän tuomaan viisauteen".

Halusi, että minä kouluttaudun siivoojaksi (vaikka olen koulut jo käynyt ja matkalla ammattikorkeaan).

Jos mieheni aikoo jotain laittaa omalla rahalla itselleen, tulee anoppi siihen päsmäröimään säästämisestä.

Tilanteet joissa anoppi viittaa "olen vanhempi ja viisaampi" liittyvät usein asioihin kuten, koulutus, rahankäyttö, lemmikeiden hoitaminen (tässäkin tapauksessa koirani on erittäin allerginen tuoreelle tomaatille, mikä on anoppini mielestä mahdotonta), autot, talonhoito ja tietokoneet (silti joutuu aina pyytämään apua puhelimen ja tietokoneen käytön kanssa).

Ja aina ihan sama mitä kukakin tekee, me teemme sen väärin ja anoppi on aina oikeassa. 😁

Vierailija
104/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei oo lapsia.

Anoppi aina omalle tyttärelle (kun tämä harvoin pyytää voisiko ottaa lapsen hoitoon, että hän voi pitää vähän omaa aikaa) paasaa sitä, että hän on omat lapset kasvattanu ja ei oo paljo omaa vapautta siihen aikaan saanut.

Halusi, että minä kouluttaudun siivoojaksi (vaikka olen koulut jo käynyt ja matkalla ammattikorkeaan).

Jos mieheni aikoo jotain laittaa omalla rahalla itselleen, tulee anoppi siihen päsmäröimään säästämisestä.

Tilanteet joissa anoppi viittaa "olen vanhempi ja viisaampi" liittyvät usein asioihin kuten, koulutus, rahankäyttö, lemmikeiden hoitaminen (tässäkin tapauksessa koirani on erittäin allerginen tuoreelle tomaatille, mikä on anoppini mielestä mahdotonta), autot, talonhoito ja tietokoneet (silti joutuu aina pyytämään apua puhelimen ja tietokoneen käytön kanssa).

Ja aina ihan sama mitä kukakin tekee, me teemme sen väärin ja anoppi on aina oikeassa. 😁

Minullakin on marttyyri anoppi, joka on siunattu "iän tuomalla viisaudella".

Minulla on ystäviä, jotka ovat vanhempia kuin anoppini, enkä ole koskaan heidän suustaan kuullut mitään ikä tuo viisautta juttuja.

Ja pidän vanhempia ystäviäni viisaina, koska he ovat nähneet jo maailmaa, heidän ei tarvitse koko ajan tuoda sitä esille.

Eräs ystäväni (66vuotias) järkyttyi kun kuuli anoppini käyttävän "ikä tuo viisautta" lausahdusta eräässä pöytä keskustelussa ja löi jauhot suuhun 😂.

Sanoi osapuilleen näin "no minä olen pöydän vanhin, joten kai olen viisain. Vaikka tuo "ikä tuo viisautta" perustuu oikeasti elettyyn elämään ja kyllä aika moni nuorikin ihminen on saattanut kokea saman verran elämää lyhyessä ajassa kuin me tähän päivään mennessä."

Anoppi vain tuhahti. 😂

Vierailija
105/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei oo lapsia.

Minullakin on marttyyri anoppi, joka on siunattu "iän tuomalla viisaudella".

Minulla on ystäviä, jotka ovat vanhempia kuin anoppini, enkä ole koskaan heidän suustaan kuullut mitään ikä tuo viisautta juttuja.

Ja pidän vanhempia ystäviäni viisaina, koska he ovat nähneet jo maailmaa, heidän ei tarvitse koko ajan tuoda sitä esille.

Eräs ystäväni (66vuotias) järkyttyi kun kuuli anoppini käyttävän "ikä tuo viisautta" lausahdusta eräässä pöytä keskustelussa ja löi jauhot suuhun 😂.

Sanoi osapuilleen näin "no minä olen pöydän vanhin, joten kai olen viisain. Vaikka tuo "ikä tuo viisautta" perustuu oikeasti elettyyn elämään ja kyllä aika moni nuorikin ihminen on saattanut kokea saman verran elämää lyhyessä ajassa kuin me tähän päivään mennessä."

Anoppi vain tuhahti. 😂

Tämä on niin totta!

Olen jutellut monien nuorien ihmisten kanssa, joilla on ollut hyviä näkökulmia elämästä!

Ikä ei todellakaan aina tuo viisautta, jos sen istuu neljän seinän sisällä vaan juurikin se eletty elämä.

M68

Vierailija
106/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILLU62 kirjoitti:

Anoppisi tietää, että olet koko ajan kännissä ja siksi satutat itseäsi jatkuvasti.

Ajattelee, että hoida itses kun kerran kännäätkin.

Juu, terveisiä sinne Porvooseen. En kännää. Hauskinta tässä jutussa on se, että loukkasin jalkani, kun oltiin miehen kanssa anoppia auttamassa. Kannettiin aittaan huonekaluja uusien tieltä.

Vierailija
107/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette ap? Jos anoppi on 49 ja isäsi 70 vuotias...

Itse oon 19, mies 24, minun isäni 60 ja anoppi 44. Eipä mitenkään harvinaista edes, kaikki kun ei halua lapsiaan 40v.

Vierailija
108/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa tulee mieleen, että joidenkin mielestä työttömyys antaa jonkinlaisen suojan toisten auttamiseen. Ei tartte auttaa muita, kun on työtön ja muutenkin elämä perseestä. Mistäköhän se työttömyys tällaisella ihmisellä johtuu?

Vierailija
109/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette ap? Jos anoppi on 49 ja isäsi 70 vuotias...

Itse oon 19, mies 24, minun isäni 60 ja anoppi 44. Eipä mitenkään harvinaista edes, kaikki kun ei halua lapsiaan 40v.

Kenen isä oli 70v?

Vierailija
110/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anopilla ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun sikiämää pentua. Eri asia olisi, jos anoppi pitäisi sinusta ja lapsesta, silloin varmaan auttaisi..... katsoppa peiliin, mitä siellä näkyy..?

Vierailija
111/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anopilla ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun sikiämää pentua. Eri asia olisi, jos anoppi pitäisi sinusta ja lapsesta, silloin varmaan auttaisi..... katsoppa peiliin, mitä siellä näkyy..?

Anoppini pitää lapsestani, haluaa nähdä, ikävöi, haluaa lapsen syliin, sanoo mummun kullaksi. Pyytää meitä kylään. Viikottain olemme olleet toistemme kanssa tekemisissä vuosien ajan. Olen kuunnellut anopin murheita ja auttanut häntä parhaani mukaan. ap

Vierailija
112/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini pitää lapsestani, haluaa nähdä, ikävöi, haluaa lapsen syliin, sanoo mummun kullaksi. Pyytää meitä kylään. Viikottain olemme olleet toistemme kanssa tekemisissä vuosien ajan. Olen kuunnellut anopin murheita ja auttanut häntä parhaani mukaan. ap

Teillä on ehkä eri käsitykset teidän läheisyydestä. Et taida olla niin suosittu miniä kuin luulet.

Vierailija
113/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Jos ei, niin mikäs hänen syy on ettei voi auttaa?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

Kyllä pitää olla aika huonossa kunnossa elämän tavat, jos ei omaa lapsenlastakaan jaksa muutamaa tuntia siellä täällä hoitaa. Ei ap varmaankaan mitään 24/7 apua kaipaa. Miten te sitten olette mummoja ja pappoja lapsenlapsillenne, jos ette jaksa sen vertaa, että lapsi kyläilee joskus tmv? Oma äitini on kohta 50 ja oikein mielellään silloin tällöin ottaa siskoni 6v tytön hoitoon ihan yökyläänkin ja muutenkin menee ja tekee asioita, eikä ole mikään köppänä tuon ikäisenä. Sen ymmärrän, että täysipäiväisesti ei kukaan enää tuon ikäisenä halua/jaksa hoitaa lasta, mutta sitä en, että jos vielä työelämässäkin on ja muuten jaksaa normaalisti niin mihin ne voimat yhtäkkiä katoaa, kun saisi tai no ilmeisesti sinun ja ap:n anopin tapauksessa joutuisi viettämään aikaa lapsenlapsen kanssa...

Niin, mitäs menette hankkimaan lapsenlapsia, jollette jaksa niitä hoitaa!

Seuraavaksi pitääkin miettiä lapsia hankkiessaan, että on myös halukas että kyvykäs aikoinaan hoitamaan myös lapsenlapsia. Itse olen 55v eikä minulla ole vielä lapsenlapsia ja toivon, ettei niitä tulekaan ainakaan 10 vuoteen ja varsinkaan ettei kukaan raijaa niitä minulle hoitoon. 

Vierailija
114/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ehkä eri käsitykset teidän läheisyydestä. Et taida olla niin suosittu miniä kuin luulet.

En kai sitten. Kovasti olen vain kelvannut seuraksi ja avuksi. Ja paljon sitä avun tarvetta on ollut. ap

Vierailija
115/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeästi tuli ilmi, miksei anoppi halua hoitaa vauvaa. Ap halveksii anoppia, koska tämä on työtön. Entisenä työttömänä näen asian selkeästi. Niiden kanssa, jotka halveksivat, ei halua olla tekemisissä. Enkä nyt ihan heti allekirjoita ap:n kertomaa. Minuakin sanottiin juopoksi sossupummiksi, vaikka olen absolutisti enkä olisi edes tiennyt silloista sossun sijaintia, ellen olisi kerran käynyt viemässä sinne hakemusta - työhakemusta!

Kun tämä anoppini kyllä haluaa olla tekemisissä kanssani. Oikein hyvin kelpasin hänelle kuskiksi 3 viikon ajan ennen synnytystä, kun hänen auto oli rikki. Minulla kun oli aikaa, kun en ollut töissä. Mieheni lopulta korjasi auton ja osti jopa tarvittavat osat. ap

Vierailija
116/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeästi tuli ilmi, miksei anoppi halua hoitaa vauvaa. Ap halveksii anoppia, koska tämä on työtön. Entisenä työttömänä näen asian selkeästi. Niiden kanssa, jotka halveksivat, ei halua olla tekemisissä. Enkä nyt ihan heti allekirjoita ap:n kertomaa. Minuakin sanottiin juopoksi sossupummiksi, vaikka olen absolutisti enkä olisi edes tiennyt silloista sossun sijaintia, ellen olisi kerran käynyt viemässä sinne hakemusta - työhakemusta!

Kun tämä anoppini kyllä haluaa olla tekemisissä kanssani. Oikein hyvin kelpasin hänelle kuskiksi 3 viikon ajan ennen synnytystä, kun hänen auto oli rikki. Minulla kun oli aikaa, kun en ollut töissä. Mieheni lopulta korjasi auton ja osti jopa tarvittavat osat. ap

Vierailija
117/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa näkee asenteesi. Pitäisi auttaa toisia, jos ei ole töiszä, hoida pentusi yksin ylemmyydentuntoinesi!

Vierailija
118/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa näkee asenteesi. Pitäisi auttaa toisia, jos ei ole töiszä, hoida pentusi yksin ylemmyydentuntoinesi!

Oho. Ihan kohta hoidankin yksin, ilman ylemmyydentuntoa. ap

Vierailija
119/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Jos ei, niin mikäs hänen syy on ettei voi auttaa?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

.... Sen ymmärrän, että täysipäiväisesti ei kukaan enää tuon ikäisenä halua/jaksa hoitaa lasta....

Tiesitkö, että jotkut saavat tuon ikäisinä vielä omiakin lapsia? Itsellä lähipiirissä kolme, joista kaksi oli 50-vuotiaita, yksi 48-vuotias. Nuo viisikymppiset saivat ainokaisensa, 48-vuotias kahdeksannen lapsen.

Vierailija
120/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki haukkuu ap:ta vaikka vika on selvästi anopissa?

Tässähän tuli selväksi, että anopille ollaan oltu 3 viikkoa kuskina, autettu kantamaan tavaraa aittaan ja nyt kun olisi aika vastapalvelukselle siihen asti, että asunto saadaan pyörätuoli kuntoon, nakkaakin anoppi takin narikkaan ja marttyyri vaihteen silmään.

Ja autoki on tuommoselle korjattu omista rahoista.

Ja jos joku kehtaa sanoa, että on anopilta tässä vaiheessa liikaa vaadittu, että auttaa lapsen hoidossa (vieläpä pätevän syyn varjolla) niin hohhoijaa!