Loukkasin jalkani. 49-v työtön anoppini ei jaksa auttaa vauvan hoidossa, 70-v isäni jaksaa hyvin.
Minulla 5 kk vauva ja loukkasin jalkani tapaturmaisesti. Jalkaterä meni käytännössä ihan atomeiksi. Ja nyt tarvitaan apua. Tähän asti selvitty ilman ulkopuolista hoitoapu. Mies yrittäjä ja parhaansa mukaan järjestänyt töitänsä, mutta kaikkia urakoita ei pysty ulkoistamaan. Perheiden kotiapua käytetty. Nöyrin mielin ollaan käännytty myös sukulaisten puoleen. Anoppi ilmoitti heti alkuunsa, että ei enää tuon ikäisenä jaksa enää vauvaa hoitaa. Kyseesssä perusterve nainen. Isäni onneksi on mielellään rientänyt apuun.
Nyt kun isäni on osallistunut auttamiseen, anoppi hokee käydessään miten itse yksin hoiti omansa, vaikka ensimmäisen sai jo teininä. Itseäni v*tuttaa, ettei veri kierrä.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Ei anopilla ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun sikiämää pentua. Eri asia olisi, jos anoppi pitäisi sinusta ja lapsesta, silloin varmaan auttaisi..... katsoppa peiliin, mitä siellä näkyy..?
Onko sinun miniä nuin perseestä, että heijastat omia ongelmia myös muiden ongelmaksi?
Miksi ap:n anoppi ees kehtaa pyytää apua muilta, jos ei ole sitä itse halukas antamaan takaisin?
Miksi luullaan, että työtön anoppi jaksaisi hoitaa lasta (sehän on ns. "kokopäivä työtä"), jos anoppi ei ole halukas edes menemään työhön, mistä saisi rahaa.
Luin pari sivua.
Uuteen muotoon kirjoitettu työttömien syyllistämisketjuhan tämä olikin.
On ihan ok, että tuntee omat rajansa. Anopilla saattaa olla terveysongelmia joista et tiedä. Olen itse ei-perusterve nuori nainen. Tätä ei arvaisi päällepäin, vain läheiset tietää ongelmistani. Olen saanut tuhahtelua ja vittuilua siitä, kun olen kieltäytynyt sellaisesta avustamisesta jonka tiedän etukäteen olevan itselleni liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luullaan, että työtön anoppi jaksaisi hoitaa lasta (sehän on ns. "kokopäivä työtä"), jos anoppi ei ole halukas edes menemään työhön, mistä saisi rahaa.
Kokopäiväisesti ei tarvittu apua. Eikä olisi tarvinnut olla vauvan kanssa yksin. Apujalkoja ja käsiä olen tarvinnut tilapäisesti, silloin kun mies ei ole kotona. ap
Vierailija kirjoitti:
Luin pari sivua.
Uuteen muotoon kirjoitettu työttömien syyllistämisketjuhan tämä olikin.
Ei kaikilla työttömillä ole ap:n anopin asennetta. t. Työtön ja avulias ihminen
Mikäs siinä sitten, isäsi on vetreä ukko, ja hyvä niin. Anoppisi taas on väsähtänyt keski-ikäinen mummoihminen eikä siinäkään mitään. Hieno juttu, että isäsi jaksaa ja haluaa auttaa.
Jos olisin anoppisi tilalla, tuntisin syyllisyyttä loukkaantumisestasi. Ja tekisin kaikkeni auttaakseni. En voi todellakaan ymmärtää häntä.
Enkä niitä, jotka täällä huutavat, ettei anoppi ehkä jaksa kokopäiväisesti lasta hoitaa. Jos anoppi hoitaisi välillä, vanha isä välillä ja mies silloin kun töiltään ehtii, kukaan ei kuormittuisi liikaa.
Jotkut ihmiset tosiaan on täysiä köpöjä mummoja 50-v. Laiskoja ja lihavia. Harvoin miehet tuossa iässä pappaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntavat tietty vaikuttaa terveyteen ja jaksamiseen. Mielummin hoitajaksi virkeä innokas seittemänkymppinen kuin kremppainen vastahakoinen viiskymppinen.
Olen 49v ja hoidan tyttäreni vauvaa, kun hän ja hänen miehensä tarvitsevat apua. Siis usein 2-3 päivää ja yötä ihan yksin. MUTTA olen hyvässä kunnossa, urheillut aina ja teen fyysistä työtä. Ja haluan olla pikkuhepun kanssa.
Olen saman ikäinen enkä todellakaan hyvässä kunnossa mutta jaksaisin hoitaa minäkin ap:n vauvaa. Johtunee siitä että kuopus vasta 7v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntavat tietty vaikuttaa terveyteen ja jaksamiseen. Mielummin hoitajaksi virkeä innokas seittemänkymppinen kuin kremppainen vastahakoinen viiskymppinen.
Olen 49v ja hoidan tyttäreni vauvaa, kun hän ja hänen miehensä tarvitsevat apua. Siis usein 2-3 päivää ja yötä ihan yksin. MUTTA olen hyvässä kunnossa, urheillut aina ja teen fyysistä työtä. Ja haluan olla pikkuhepun kanssa.
Olen saman ikäinen enkä todellakaan hyvässä kunnossa mutta jaksaisin hoitaa minäkin ap:n vauvaa. Johtunee siitä että kuopus vasta 7v.
Isälläni on ollut anopin ikäisenä 5 vuotias huollettavana, sekä kaksi kouluikäistä lasta leskenä. Ei hän todellakaan koskaan ikäänsä ole valittanut. Eikä edelleenkään tunnu vanhalta. Arvostan isääni todella. Minusta anopin oli ala-arvoista kerskua lasten yksin hoitamisella kaikin puolin. ap
Yleensä läheiset tarjoutuvat apuun, kun on hätä. En ole ikinä kuullut, että joku paheksuisi sitä, että toista autetaan onnettomuuden jälkeen. Hyvin erikoista käytöstä.
Minä myös anoppisi ikäinen ja itsellä 8- vuotias lapsi... Hyvin jaksan :-)
Ei 49-vuotiaalla ikä näy kunnossa vielä mitenkään. Kyse ei ole kuitenkaan kilpaurheilusta. Kyse on muusta jaksamisesta eli huvittamisesta, kiinnostuksesta.
Siis jos ap miehineen on hoitanut anopin lemmikkejä tämän matkojen aikana ja kun ap hätätilanteessa pytää apua anopilta, jolla olisi aikaa, niin tämä on työttömien syyllistämistä jonkun mielestä. Samoin anoppi ilkeilee miniälleen. Minusta tämä on ainoastaan kuvaus inhottavasta ihmisestä, ei työttömästä eikä anopista.
Minä ap:nä jättäisin jatkossa anopin lemmikin hoidon välistä. Tottakai ensin täytyy jutella miehen kanssa asiasta, mutta vastavuoroisuuden pitäisi toimia tällaisessa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, TYTTÄRESI vauvaa. Kuten tässäkin tapauksessa ISÄ hoitaa TYTTÄRENSÄ vauvaa. Hyvä niin, mutta anoppi nyt vaan on pakko haukkua, siitä tulee niin hyvä mieli, kun muutkin lähtevät siihen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoida itse äpäräs. Aina ollaan itkemässä muita apuun. Vaikka on yksi jalka tohjona, niin varmaan kädet kuitenkin toimii? Pää ei näköjään sitä vertaa.
Koetapa huviksesi liikkua kyynärsauvoilla ja samalla kantaa lapsi yhdellä kädellä vaipan vaihtoon ja pesulle? Ei vaan vittu onnistu.
T. Toinen jolla on jalka kipsissä ja 3vk ikäinen lapsi.
Tai selkä murtuneena. Ap:n anoppi on kyllä aika ku si pää. En olisi missään tekemisissä enää tämän jälkeen. Tuon ikäisenä painellaan vielä ihan täysillä. Toivottavasti mies ei ole perinyt äitinsä luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, TYTTÄRESI vauvaa. Kuten tässäkin tapauksessa ISÄ hoitaa TYTTÄRENSÄ vauvaa. Hyvä niin, mutta anoppi nyt vaan on pakko haukkua, siitä tulee niin hyvä mieli, kun muutkin lähtevät siihen mukaan.
Vauva, joka kaipaisi hoitoa, on anopin oman pojan lapsi, hänen lapsenlapsensa.
Ap:n anoppi ei jaksa edes vähää aikaa. Lienee työhaluttomuus ja kotiäitiys lamamauttaneet.