Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkasin jalkani. 49-v työtön anoppini ei jaksa auttaa vauvan hoidossa, 70-v isäni jaksaa hyvin.

Vierailija
04.07.2018 |

Minulla 5 kk vauva ja loukkasin jalkani tapaturmaisesti. Jalkaterä meni käytännössä ihan atomeiksi. Ja nyt tarvitaan apua. Tähän asti selvitty ilman ulkopuolista hoitoapu. Mies yrittäjä ja parhaansa mukaan järjestänyt töitänsä, mutta kaikkia urakoita ei pysty ulkoistamaan. Perheiden kotiapua käytetty. Nöyrin mielin ollaan käännytty myös sukulaisten puoleen. Anoppi ilmoitti heti alkuunsa, että ei enää tuon ikäisenä jaksa enää vauvaa hoitaa. Kyseesssä perusterve nainen. Isäni onneksi on mielellään rientänyt apuun.

Nyt kun isäni on osallistunut auttamiseen, anoppi hokee käydessään miten itse yksin hoiti omansa, vaikka ensimmäisen sai jo teininä. Itseäni v*tuttaa, ettei veri kierrä.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Jos ei, niin mikäs hänen syy on ettei voi auttaa?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

Kyllä pitää olla aika huonossa kunnossa elämän tavat, jos ei omaa lapsenlastakaan jaksa muutamaa tuntia siellä täällä hoitaa. Ei ap varmaankaan mitään 24/7 apua kaipaa. Miten te sitten olette mummoja ja pappoja lapsenlapsillenne, jos ette jaksa sen vertaa, että lapsi kyläilee joskus tmv? Oma äitini on kohta 50 ja oikein mielellään silloin tällöin ottaa siskoni 6v tytön hoitoon ihan yökyläänkin ja muutenkin menee ja tekee asioita, eikä ole mikään köppänä tuon ikäisenä. Sen ymmärrän, että täysipäiväisesti ei kukaan enää tuon ikäisenä halua/jaksa hoitaa lasta, mutta sitä en, että jos vielä työelämässäkin on ja muuten jaksaa normaalisti niin mihin ne voimat yhtäkkiä katoaa, kun saisi tai no ilmeisesti sinun ja ap:n anopin tapauksessa joutuisi viettämään aikaa lapsenlapsen kanssa...

Mulla ei ole lapsenlapsia vielä ja en tiedä onko koskaan tulossakaan. Ja toki toivon, että jos joskus lapsenlapsi/a on, niin siinä vaiheessa olisin edes kohtuullisessa kunnossa, jotta jaksaisin heitä hoitaa silloin tällöin.

En ole työelämässä ja on paljon ongelmia tällä hetkellä, jotka rajoittavat toimintaani ja elämääni. Tämän takia vain huomautin ap:lle, että ei voi koskaan tietää mikä kenenkin kunto on, vaikka saattaa näyttää että kaikki on ok. Kaikki henkilön ongelmat eivät tarvitse olla fyysisiä, vaan jo mielenterveysongelmat rajoittavat jaksamista ja toisinaan jopa toimintakykyä. 

Ihmettelen, että ap tietää paljonkin anopin voinnista ja nukkumisista, mutta ei kuitenkaan voi keskustella, että miksi anoppi kokee vauvan hoitamisen juuri nyt vaikeana... Ehkäpä anoppi ei ihan kaikkea kerrokaan miniälle.

Sama täällä, itsestäni ei päälle päin näy työttömyys eikä terveysongelmat. Yksi prosentti lähipiiristäni tietää asian oikean laidan ja näin sen haluan olevankin.

No te ette varmaan kuitenkaan käyttäydy kuin marttyyrit niinkuin ap:n mukaan anoppi nyt on tehnyt, kun huomasi, että itseään 20v vanhempi ap:n isä jaksoikin auttaa vauvan hoidossa sen verran, mitä tarvis oli.

Vierailija
42/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n oma äiti sitten jo kuollut, kun häntä ei aloituksessa mainittu ollenkaan?

Itse olen vasta 43-vuotias ja en itsekään jaksaisi enää vauvaa/pikkulapsia hoitaa. Siihen on omat syyni ja välttämättä en miniälle (ei ole vielä) näitä syitä haluaisi paljastaa, varsinkin jos välit eivät ole kovin hyvät.

Äitini on kuollut. Anoppini on edelleen naimisissa työssäläyvän appeni kanssa. Isäni on tietenkin eläkkeellä. Meillä on anopin kanssa ollut hyvät välit. Olen hoitanut hänen lemmikkejään ulkomaanmatkojen aikana ja miehen kanssa jeesattu rahallisesti ja käytännön hommissa. ap

Niin, mutta et sinä silti voi tietää miksi anoppisi kokee ettei jaksa hoitaa kauemmin vauvaa, vaikka tiedät tai luulet häntä perusterveeksi. Ehkä anoppiasi rasittaa työttömyys ja on jotain mielenterveysvaikeuksia tämän takia, vaikka saattaa ulospäin näyttää hyvinvoivalta. Tai raha-asiat painaa ja unettomuutta, ymv... Ehkä on parempikin ettei hän hoida vauvaa, jos ei ole kunnossa kaikin tavoin.

Kun teillä nähtävästi on ok puhevälit, niin etkö pysty kysymään suoraan asioista? 

Joo onhan se mahdollista, että rajoitteita on. Tosin unettomuutta ei ainakaan ole. On aina kertonut nukkuvansa kuin tukki ja nukkuu vähintään 9 tunnin yöunet. Tosin mikään työ ei oikein tunnu kelpaavan. Ollut lyhyitä pätkiä siellä sun täällä, kouluun ei halua mennä. Työnantajissa aina jotain vikaa. ap

No en minäkään enää menis kouluun tossa iässä, ja jos pätkätöitä on tai 9 euron kuntouttavaa, niin ei ihme. Mutta tuo puhetyylisi kuvastaa hyvin asennettasi työttömiä kohtaan.

Minun ystäväni opiskeli lähihoitajaksi 55-v, että voisi olla töissä ennen eläkeikää. Näin on myös käynyt. Onko 50-v joku oikeus istua kotona odottamasa ja valittaa ettei mitään ANNETA ilmaiseksi.

Ei kaikista ole lähäreiksi. Kiitä onneasi etten ole hoitamassa sua, koska ei vois kiinnostaa paskaakaan kyseinen ammatti tai ihmisläheisyys. Saisit maata kivuissas ja verissäs, jos olisin työvuorossa. Eläimistä välitän, mutta ihmiset...😤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla aika huonossa kunnossa elämän tavat, jos ei omaa lapsenlastakaan jaksa muutamaa tuntia siellä täällä hoitaa. Ei ap varmaankaan mitään 24/7 apua kaipaa. Miten te sitten olette mummoja ja pappoja lapsenlapsillenne, jos ette jaksa sen vertaa, että lapsi kyläilee joskus tmv? Oma äitini on kohta 50 ja oikein mielellään silloin tällöin ottaa siskoni 6v tytön hoitoon ihan yökyläänkin ja muutenkin menee ja tekee asioita, eikä ole mikään köppänä tuon ikäisenä. Sen ymmärrän, että täysipäiväisesti ei kukaan enää tuon ikäisenä halua/jaksa hoitaa lasta, mutta sitä en, että jos vielä työelämässäkin on ja muuten jaksaa normaalisti niin mihin ne voimat yhtäkkiä katoaa, kun saisi tai no ilmeisesti sinun ja ap:n anopin tapauksessa joutuisi viettämään aikaa lapsenlapsen kanssa...

Mulla ei ole lapsenlapsia vielä ja en tiedä onko koskaan tulossakaan. Ja toki toivon, että jos joskus lapsenlapsi/a on, niin siinä vaiheessa olisin edes kohtuullisessa kunnossa, jotta jaksaisin heitä hoitaa silloin tällöin.

En ole työelämässä ja on paljon ongelmia tällä hetkellä, jotka rajoittavat toimintaani ja elämääni. Tämän takia vain huomautin ap:lle, että ei voi koskaan tietää mikä kenenkin kunto on, vaikka saattaa näyttää että kaikki on ok. Kaikki henkilön ongelmat eivät tarvitse olla fyysisiä, vaan jo mielenterveysongelmat rajoittavat jaksamista ja toisinaan jopa toimintakykyä. 

Ihmettelen, että ap tietää paljonkin anopin voinnista ja nukkumisista, mutta ei kuitenkaan voi keskustella, että miksi anoppi kokee vauvan hoitamisen juuri nyt vaikeana... Ehkäpä anoppi ei ihan kaikkea kerrokaan miniälle.

Sama täällä, itsestäni ei päälle päin näy työttömyys eikä terveysongelmat. Yksi prosentti lähipiiristäni tietää asian oikean laidan ja näin sen haluan olevankin.

No te ette varmaan kuitenkaan käyttäydy kuin marttyyrit niinkuin ap:n mukaan anoppi nyt on tehnyt, kun huomasi, että itseään 20v vanhempi ap:n isä jaksoikin auttaa vauvan hoidossa sen verran, mitä tarvis oli.

Hah, missä näin väitettiin? Anoppihan totesi miten asiat on. Ei siinä käynyt ilmi mitenkään anopin marttyyriys. Ap vain veti herneet nenään, koska anoppi kieltäytyi.

Vierailija
44/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran palkkaatte apua niin Kysykää anopilta olisiko hän kiinnostunut tekemään teille palkan edestä töitä Jotta saisi edes aktiivimalli tuntinsa täyteen eikä menettäisi työttömyysetuutta

Vierailija
45/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kuollut. Anoppini on edelleen naimisissa työssäläyvän appeni kanssa. Isäni on tietenkin eläkkeellä. Meillä on anopin kanssa ollut hyvät välit. Olen hoitanut hänen lemmikkejään ulkomaanmatkojen aikana ja miehen kanssa jeesattu rahallisesti ja käytännön hommissa. ap

No se varmaan loppui nyt?

Vierailija
46/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on itsekäs ja yksinkertaisesti laiska anoppi. Jurppii aina tuollaiset ihmiset, jotka ovat käsi ojossa ottamassa rahaa ja lemmikinhoitoapua vastaan tai mitä milloinkin, mutta sitten kun joku läheinen oikeasti apua tarvitsee, niin liukenevat takavasemmalle.

Totta kai sitä ainakin läheisiltään vastavuoroisuutta odottaa. Ja vaikka vauvanhoito väsyttäisi kuinka, niin luulisi työttömän pystyvän järjestämään muutaman tunnin edes yhtenä päivänä, ja vaikka lepäämään ne loput kuusi päivää raskaasta vauvan hoidosta.

Missä puhuttiin yhdestä päivästä?

Jos jalka on paskana, niin tuskin apu rajoittui yhteen päivään.

Ja mistä tiedät mitä menoa anooilla on? Tiedän lukuisia työttömiä, joiden vapaa-aika on hyvin rajoitettua vapaaehtois- ynnämuissa hyväntekeväisyysjutuissa. Näitä ei vaan mainosteta.

Vierailija
47/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin jaksaisin hyvin vauvaa hoitaa. Täytän tänään 49v eli olen ap:n anopin kanssa saman ikäinen.

Silloin kun minä synnyin, äitini meni töihin ollessani 3-4kk ikäinen ja mummoni 53v tuli hoitamaan minua kahdeksi vuodeksi ja hyvin oli kuulemma jaksanut.

Vierailija
48/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on vaan noin helvetin rajoittuneita ja itsekkäitä, kuin ap:n anoppi. On surullista ja käsittämätöntä, että empatiakykyä ei riitä edes omien lasten jälkeläisten hoitoon, vaan näille ikäänkuin kostetaan sitä omaa hoitoavun puutetta aikoinaan. Oikein laitetaan paha tietoisesti kiertämään, koska "minua ei autettu, niin en itsekään auta". Peukku näille ankeilijoille.

Vierailija
49/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse äpäräs. Aina ollaan itkemässä muita apuun. Vaikka on yksi jalka tohjona, niin varmaan kädet kuitenkin toimii? Pää ei näköjään sitä vertaa.

Koetapa huviksesi liikkua kyynärsauvoilla ja samalla kantaa lapsi yhdellä kädellä vaipan vaihtoon ja pesulle? Ei vaan vittu onnistu.

T. Toinen jolla on jalka kipsissä ja 3vk ikäinen lapsi.

Kantoliinalla onnistuu kyllä.

Vierailija
50/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on siinä iässä että voi olla vaihdevuodet pahimmoillaan päällä. Voi olla, että se ihan oikeasti ei tällä hetkellä fyysisesti jaksa. Parin vuoden päästä voisi hyvinkin jaksaakin.

Jos ap olisi vaivautunut kysymään anopilta miksi tämä ei jaksa tai tahdo, meidän ei tarvitsisi spekuloida netissä. Ja jos ap:ta vituttaa, senkin voisi sanoa suoraan sille anopille netissä vinkumisen sijaan.

Kommunikoikaa, hyvät ihmiset.

Vierailija
51/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä ainakin jaksaisin hyvin vauvaa hoitaa. Täytän tänään 49v eli olen ap:n anopin kanssa saman ikäinen.

Silloin kun minä synnyin, äitini meni töihin ollessani 3-4kk ikäinen ja mummoni 53v tuli hoitamaan minua kahdeksi vuodeksi ja hyvin oli kuulemma jaksanut.

No sittenhän kaikki muutkin jaksaa..

Vierailija
52/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

Tehdään lapsia ja oletetaan, että anoppi on joku ilmainen hoitoautomaatti. Koska sattuu olemaan anoppi. Ja vielä TYÖTÖN.

Kasvakaa aikuisiksi ja eläkää omaa elämäänne.

Ja antakaa anopin elää omaansa.

Vierailija
53/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 5 kk vauva ja loukkasin jalkani tapaturmaisesti. Jalkaterä meni käytännössä ihan atomeiksi. Ja nyt tarvitaan apua. Tähän asti selvitty ilman ulkopuolista hoitoapu. Mies yrittäjä ja parhaansa mukaan järjestänyt töitänsä, mutta kaikkia urakoita ei pysty ulkoistamaan. Perheiden kotiapua käytetty. Nöyrin mielin ollaan käännytty myös sukulaisten puoleen. Anoppi ilmoitti heti alkuunsa, että ei enää tuon ikäisenä jaksa enää vauvaa hoitaa. Kyseesssä perusterve nainen. Isäni onneksi on mielellään rientänyt apuun.

Nyt kun isäni on osallistunut auttamiseen, anoppi hokee käydessään miten itse yksin hoiti omansa, vaikka ensimmäisen sai jo teininä. Itseäni v*tuttaa, ettei veri kierrä.

Se että lääkäreiden mukaan on perusterve, ei oikeasti kerro ihmisen terveydentilasta mitään.

Vierailija
54/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tämä taas ihan käsittämätön ketju. Olen pahoillani puolestasi, ap. Itselläni on vastikään ollut jalkamurtuma ja arki oli todella hankalaa, vaikka lapset jo vauvaikää isompia onneksi ovatkin. Apua todella tarvitsee kun pientenkin asioiden hoitaminen on hankalaa ja jalka on kipeä.

Olisihan se aika hienoa, että hädän hetkellä läheiset tulisivat apuun. Pienikin avutarjoaminen on iso asia. Tämä on ihan väärä hetki anopille ottaa "itsekin jouduin omat lapseni yksin hoitamaan" -asenne.

Paljon tsemppiä ja pikaista toipumista ap:lle! Toivottavasti teillä on myös ystäviä, jotka voivat auttaa.

Vierailija
55/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kommentteja täällä. Itse olen vela enkä minäkään ymmärrä lasten hoidatusta isovanhemmilla, mutta tässä ei nyt ole kyse siitä. Tuskinpa ap mitään ympärivuorokautista apua tarvitsee jos isäkin auttaa, mutta kyllä mun mielestä olisi kohtuullista anopinkin laittaa tikkua ristiin. Varsinkin kun olette häntäkin auttaneet.

Vierailija
56/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinäkään jaksa auttaa häntä missään. Olet väsynyt koska sulla on pieni lapsi. ;)

Vierailija
57/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein ymmärrä mikä tässä v*tuttaa? Anopin rehellisyys? Vaiko ei jaksa?

Näin me ihmiset ollaan erilaisia, toiset jaksaa 80 vuotiaana juosta ekan maratonin, toinen ei koko elämänsä aikana.

Pakko tunnustaa, että tuskin mäkään jaksaisin vauvaa hoidella nyt 46 vuotiaana noin kokonaisvaltaisesti. Auttaisin sitten, vaikka ostamalla palvelun kotiin.

Ehkä mä olen vähän liian tottunut tähän aikuiseen kivaan elämääni.

Vierailija
58/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotjut anopit saattavat kahdehtia poikiensa vaimoja. Rietas vahna nainen. Pidä se eukko erossa lapsestasi! Älä koskaan päästä edes käymään!

Vierailija
59/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 vuotias ja nuorin lapseni on 5 vuotias. Kevyesti tässä yks vauva menis. Olen kylläkin töissä päivät. Mummokin voisin olla kun vanhin lapseni on 27.

Tästä ap:n tarinasta tuli mieleen tätini, joka aina tuhisi harmissaan, kun hänen ainut lapsenlapsi tuli yökylään. Töin ja tuskin otti pari kertaa vuodessa. Lapsi oli jo omatoiminen ja tätini oli 50 ja rapiat. Oli todennut serkulleni. Niin minäkin olen yksin omani hoitanut ja voisi muutkin hoitaa.. Sellast se on meitä on moneen junaan. On yli-innokkaita anoppeja ja patalaiskoja anoppeja.

Vierailija
60/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, missä näin väitettiin? Anoppihan totesi miten asiat on. Ei siinä käynyt ilmi mitenkään anopin marttyyriys. Ap vain veti herneet nenään, koska anoppi kieltäytyi.

Jos luit koko ketjun niin huomasit varmaan ap:n lisäämän kommentin, jossa kertoi anopin tuumanneen, että itsekseen hänenkin piti lapset hoitaa, vaikka ekan sai teininä, kun oli saanut kuulla, että ap:n isä käynyt auttamssa. Ja tässä kun kyse ei ollut siitä, etteikö ap itse jaksaisi hoitaa vauvaansa, vaan ihan oikeasti yksin kotona kyynärsauvojen varassa vauvan kanssa olo saattaa olla todella hankalaa, joten ihan kiva, että joku pääsee silloin tällöin avuksi.