Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Miksi ihmiset edes järjestävät juhlia kun vaikuttavat vihaavan vieraitaan? Menkää naimisiin maistraatissa jos ette pidä ihmisistä. Tai järjestäkää häät vain miehille, jos vihaatte naisia ja lapsia.
Olin juuri häissä, jossa oli mukana 1-vuotias, 1,5-v ja 5- ja 7-vuotiaat. Yhdestäkään ei ollut pienintäkään haittaa. Eikä vanhemmat esittäneet mitään erityistoiveita.
Verholla oli eristetty leikkitila, jossa oli muutama lelu ja vanhemmat olivat tuoneet lisäksi lastensa omat lempilelut mukanaan. Jotenkin ne lapset hoidettiin ihan huomaamatta, yksivuotias imetettiin leikkitilassa tuolilla istuen, siellä oli myös hoitoalusta. Vanhemmilla omat kassi, jossa vaihtovaattet, kosteuspyyhkeet ja ties mitä nyt tarvitsivat.
Pienimmät laitettiin illalla yöpuvuissaan nukkumaan vaunuihin ja rattaisiin ikkunoiden ulkopuolelle itkuhälyttimineen ja näköyhteys oli koko ajan. Isommat vietiin hoitoon jossain vaiheessa iltaa, siitäkään sen isompaa numeroa tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Imetys ei kuulu juhlatilanteisiin. Sen voi hoitaa ihan hyvin sivummalla. Rauhoitu AP sen lapsesi kanssa. Ei todellakaan ole maailmannapa. AV palsta ruokkii juuri tuollaista vääränlaista äiditainaoikeassa -asennetta.
Totta. Varsinkin kun lasten alkukin tapahtuu pimeässä huoneessa peiton alla silmät kiinni lähetyssaarnaajassa.
Joistakin ihmisistä vauvan ruokailukin on siis kiihottavaa? Itse vissiin pulloruokinnassa lapsena ja siitä jäänyt tissikateus? Pitääkö hengittämään mennä sivuhuoneeseen, entä esim. Jos tarve ottaa nitro? Outoa. Samaan aikaan toisaalla...
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin kamalaa mennä imettämään johonkin rauhalliseen paikkaan? Vai onko joillain ihmisillä vain joku luonnollinen tarve tehdä lapsen ruokkimisesta yleistä kansanhuvia?
Menisitkö itse häihin, joissa jäät ilman ruokaa ja ohjelmakin menee ohi? Sopivassa hetkessä rauhallinen paikka on parempi, mutta harvoin häitä järjestetään vauvan ruokailujen mukaan. Kaikkialta ei myöskään löydy hyvää ja rauhallista imetyspaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin kamalaa mennä imettämään johonkin rauhalliseen paikkaan? Vai onko joillain ihmisillä vain joku luonnollinen tarve tehdä lapsen ruokkimisesta yleistä kansanhuvia?
Se rauhallinen paikka pitää ensin järjestää. Täälläkin on ehdotettu, että imettää voi vessassa, keittiön nurkassa tai tuomalla itse tuolista lähtien kaikki mukaan juhlapaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö itse häihin, joissa jäät ilman ruokaa ja ohjelmakin menee ohi? Sopivassa hetkessä rauhallinen paikka on parempi, mutta harvoin häitä järjestetään vauvan ruokailujen mukaan. Kaikkialta ei myöskään löydy hyvää ja rauhallista imetyspaikkaa.
Kuinka kauan sinä oikein imetät? Tuskin ruokailu ja ohjelma hetkessä ohi on. Ja jos ei löydy rauhallista paikkaa imetykselle, voi ainakin siirtyä tilan sivustalle ja pyytää joku ystävällinen siirtämään tuolin sinne ja imettää huomiota vaatimatta. Kuinka vaikeaa kaikesta oikein täytyy tehdä? Minulla ei ole mitään lapsia eikä imetystä vastaan, mutta ehkä se nyt ei kuitenkaan juhlatilaisuudessa sovi imettää pöydässä samalla kun haarukoi ruokaa omaan suuhunsa, vaikka kotina niin olisi tottunut tekemäänkin.
Ja jos se imetys nyt sitten on kovin vaikeaa ja hankalaa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa kiittää kutsusta ja ilmoitta, ettei valitettavasti pääse tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä ei kannata lähteä niihin häihin ylipäätään jos vauvan imettäminen kestää tunnin.
Kumpia vihaat enemmän, vauvoja vaiko naisia? Luulen että kaikille paras ratkaisu olisi että sinunkaltaisesi jättävät juhlat ystävällisille ja iloisille ihmisille.
Vihaan äitejä jotka kuvittelevat maailman ja muiden juhlien pyörivän heidän ja jälkeläistensä ympärillä.
Sinun ympärilläsihän tässä pyöritään. Normaali ihminen keskittyy häissä juhlimaan juhlaparia, ei kyttää vauvoja. Sinun takiasi toisen vieraan pitäisi vaikka olla kokonaiset häät nälässä koska et kestä normaalia elämää.
Mitä ihmettä? Mulle on aivan herttaisen sama missä te niitä vauvojanne imetätte vai imetättekö ollenkaan. Kommentoin tuolle jonka mielestä jokaiselta äityliltä pitäisi kysyä erikseen toiveita imetystilan järjestelyihin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rauhallinen paikka pitää ensin järjestää. Täälläkin on ehdotettu, että imettää voi vessassa, keittiön nurkassa tai tuomalla itse tuolista lähtien kaikki mukaan juhlapaikalle.
Höpön löpön. Sanoin että vesilasin ja servetin voi ottaa itse mukaan sinne imetystilaisuuteen, ei odottaa että ne on sinne sisustettu äityliä varten etukäteen. Tuolista en puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan sinä oikein imetät? Tuskin ruokailu ja ohjelma hetkessä ohi on. Ja jos ei löydy rauhallista paikkaa imetykselle, voi ainakin siirtyä tilan sivustalle ja pyytää joku ystävällinen siirtämään tuolin sinne ja imettää huomiota vaatimatta. Kuinka vaikeaa kaikesta oikein täytyy tehdä? Minulla ei ole mitään lapsia eikä imetystä vastaan, mutta ehkä se nyt ei kuitenkaan juhlatilaisuudessa sovi imettää pöydässä samalla kun haarukoi ruokaa omaan suuhunsa, vaikka kotina niin olisi tottunut tekemäänkin.
Ja jos se imetys nyt sitten on kovin vaikeaa ja hankalaa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa kiittää kutsusta ja ilmoitta, ettei valitettavasti pääse tulemaan.
Eihän häissä ole yhtään ystävällistä vieraita, ne on kaikki samanlaisia räyhähenkiä mitä tällä palstalla. Jos joltain pyytää apua, onkin vain oman napansa ympärillä pyörivä, erityiskohtelua vaativa ja jälkikasvunsa vuoksi itsestään liikoja luuleva äitsykkä, jonka olisi pitänyt jäädä kotiin.
Miksi pitää ilmoittaa, jos ei pääse? Eihän kukaan halua ketään äitiä vauvoineen juhliin, joten kutsu on vahinko eikä sitä olisi pitänyt edes postittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Sanoin että vesilasin ja servetin voi ottaa itse mukaan sinne imetystilaisuuteen, ei odottaa että ne on sinne sisustettu äityliä varten etukäteen. Tuolista en puhunut mitään.
Kuinka monta kättä sinä kuvittelet äidillä olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos se imetys nyt sitten on kovin vaikeaa ja hankalaa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa kiittää kutsusta ja ilmoitta, ettei valitettavasti pääse tulemaan.Eihän häissä ole yhtään ystävällistä vieraita, ne on kaikki samanlaisia räyhähenkiä mitä tällä palstalla. Jos joltain pyytää apua, onkin vain oman napansa ympärillä pyörivä, erityiskohtelua vaativa ja jälkikasvunsa vuoksi itsestään liikoja luuleva äitsykkä, jonka olisi pitänyt jäädä kotiin.
Miksi pitää ilmoittaa, jos ei pääse? Eihän kukaan halua ketään äitiä vauvoineen juhliin, joten kutsu on vahinko eikä sitä olisi pitänyt edes postittaa.
Jos on kutsun saanut, niin on kohteliasta ilmoittaa. Etenkin kun niissä tuppaa olemaan se RSVP tiettyyn pvm mennessä. On junttimaista ja hyvin epäkohteliasta olla vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Toisella käsivarrella menee vauva, toiseen käteen mahtuu vesilasi ja servetti. Ja on kai sillä vauvalla useinmiten isäkin.
Paskalla käyminenkin on luonnollinen asia,mutta ei sitäkään kenenkään juhlissa keskellä tanssilattiaa tarvitse tehdä..kaikella on aikansa,kaikella on paikkansa.
Oi aikoja,oi tapoja..oletko koskaan edes ajatuksen tasolla miettinyt toisten huomioimista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Toisella käsivarrella menee vauva, toiseen käteen mahtuu vesilasi ja servetti. Ja on kai sillä vauvalla useinmiten isäkin.
Sitten se äiti kumartuu laittamaan vesilasin ja servetit lattialle ja lähtee etsimään mistä mahtaa löytyä tuoli. Ensin tietenkin äidin pitää kiertää koko juhlatila läpi, että löytyy joku rauhallinen nurkkaus. Kun sitä ei löydy, niin ainahan siellä parkkipaikalla on tilaa istua jossain kivetyksen reunalla.
Eräs sukulainen-5n lapsen äiti imetti aina keskellä juhlatilaa , valtavankokoiset tummat nännipihat ja isot tissit-siinä meni suvun vanhoiltapojilta kahvit väärään kurkkuun-ei halunnut jäädä mistää jutusta paitsi , oli niin utelias ettei voinut poistua sivuhuoneisiin.. hääpöydässä näyttäisi ruokottamalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos se imetys nyt sitten on kovin vaikeaa ja hankalaa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa kiittää kutsusta ja ilmoitta, ettei valitettavasti pääse tulemaan.Eihän häissä ole yhtään ystävällistä vieraita, ne on kaikki samanlaisia räyhähenkiä mitä tällä palstalla. Jos joltain pyytää apua, onkin vain oman napansa ympärillä pyörivä, erityiskohtelua vaativa ja jälkikasvunsa vuoksi itsestään liikoja luuleva äitsykkä, jonka olisi pitänyt jäädä kotiin.
Jos on kutsun saanut, niin on kohteliasta ilmoittaa. Etenkin kun niissä tuppaa olemaan se RSVP tiettyyn pvm mennessä. On junttimaista ja hyvin epäkohteliasta olla vastaamatta.
Kyllä siitä kutsusta huomaa, onko kyseessä oikea kutsu vai onko se laitettu vain muodon vuoksi eikä kutsun saajaa ole edes laskettu mukaan vierasmäärään. Turha siinä on mitään ilmoitella itsestään selvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltäs itsestäsi tuntuisi jos tulisin häissä heiluttelemaan munaa ja runkkaamaan sinun eteesi? Ihan sama koskee imetystä.
Aika hämmentävää yhdistää imetystä eli vauvan ruokkimista sukupuolielinten esittelyyn ja masturbointiin. No ei todellakaan ole lainkaan sama tehdä seksuaalisia eleitä ja imettää.
Ei todellakaan ole sama , mutta tähän samaan syssyyn mietin vaan että yhtä lailla tässä on intiimin vartalonosan esittely kuin vilauttelu ilman syytä . Siis , kun joillekin naisille se ei tunnu olevan sama asia ollenkaan , sehän on imetystä!
Meinaan siis näitä ketkä ei mitään harsoakaan tyyliin käytä vaan kaikki heitetään tiskiin tosta noin vaan. Ethän sä muutenkaan riisuis paitaa niin miten tää ois eri asia?
Täää oli vähän huonosti kirjoitettu ja varmaan tulee paskat niskaan mut siinä on todellakin eroa miten imetyksen hoitaa. Ja ei , ei sinun tarvi mennä johonkin paskaiseen vessaan ( ethän sinäkään syö vessassa- argumentin esiin vetäjille) mutta kanssaihmisille / ventovieraille voi olla vaivaannuttavaa nähdä aivan kaikki vaikka olis miten luonnollista. Ihan puhdasta toisten huomioonottamista tämä. Itsellä tulisi toki jo se vastaan etten tuntisi oloa mukavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten se äiti kumartuu laittamaan vesilasin ja servetit lattialle ja lähtee etsimään mistä mahtaa löytyä tuoli. Ensin tietenkin äidin pitää kiertää koko juhlatila läpi, että löytyy joku rauhallinen nurkkaus. Kun sitä ei löydy, niin ainahan siellä parkkipaikalla on tilaa istua jossain kivetyksen reunalla.
No kuule, jos kaikki on noin vaikeaa eikä saa suutaan auki apua pyytääkseen, niin on todellakin parasta jäädä kotiin ja osallistua juhliin sitten, kun lapsi on vähän isompi. Etenkin, jos isää tai muuta tukihenkilöä ei ole kuvioissa tai hän on aivan kädetön.