Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Morsiuspari saa totta kai järjestää sellaiset juhlat kuin haluavat, mutta jos heidän sääntönsä ei sovi sinulle, jää kotiin ja anna miehesi edustaa teitä molempia. Sinuna tekisin niin. Kukin tyylillään, nämähän ovat ennen kaikkea käytännöllisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Painattikohan ne tuon saman tekstin joka kutsuun. Joka tapauksessa aika tyylitöntä laittaa kutsuun. Huolehtisivat siistin ja mukavan tilan imettämiselle ja laittaisivat selkeän opasteen jos asia mietityttää morsiusparia etukäteen.
Ap on varmaan ehtinyt lyödä lollottimet esiin kahvipöydässä hääparin läsnäollessa ja nyt kustomoidulla kutsulla yrittävät hienovaraisesti vihjata, että jos ei hääjuhlassa sentään...
Uskokaa tai älkää, mutta olen ollut häissä, joissa venkoilevan kolmevuotiaan tytön äiti pullautti tissin esiin ja työnsi lapsen suuhun siinä keskellä vierasjoukkoa. Hääseremonia oli juuri alkamassa..Että ehkä tuo kutsu on joillekin täysin aiheellinen (vaikka epäilen aloitusta provoksi).
Jaa. Olen itsekin tässä pohtinut viitsinkö lähteä kuukauden ikäisen vauvan kanssa häihin, joka vielä lähestulkoon asuu rinnalla. Ajattelin, että voin imettää harson kanssa huomaamattomasti muiden seurassa. Ainoa asia mitä jännitin tätä ennen, että jos vauva itkee kovasti.
Mutta ilmeisesti täytynee minunkin ilmoittaa, etten tule, kun en tajunnut tällaista asiaa imettämisestä, että juuri häissä se ei olekaan sallittua. En halua kuitenkaan olla vessassa tai autossa koko hääjuhlaa imettämässä, niin parempi jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D
Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!
Ehkä hääpari on itse ollut vieraina häissä, joissa on ollut mammoja ilman alkeellisiakaan käytöstapoja ja mainitsevat sen ihan siksi, kun ei se muuten ole selvää (vaikka luulisi olevan).
Mielestäni kertoo enemmänkin siitä, että hääpari on todella pikkumaisia, jos viitsivät nipottaa kutsussa tuollaisesta asiasta. Tai ovat ilkeitä ja haluavat näpäyttää juuri tuota imettävää äitiä. Luulisi omana hääpäivänä kiinnittävän aivan johonkin muuhun huomionsa. Itse en ainakaan olisi hääpäivänäni huomannut tuollaista pikku seikkaa! Onkohan kutsussa ollut pitkä lista "virheistä", mitä vieraat ei saa tehdä! "Poltathan savukkeesi vain sille varatulla alueella"..."muistathan parkkeerata oikein, jos saavut autolla"...
Ehkä vieraissa on useampi sellainen, jolle julkinen imetys ois isompi järkytys ja loukkaus kuin teidän kutsuun tuon pyynnön laittaminen. Imetä syrjässä eläkä tee siitä numeroa.
Mä pitäisin kyllä tuollaista huomautusta hääkutsussa aika tökerönä. Siis tietenkin ihan sanomatta menisin johonkin rauhallisempaan paikkaan imettämään kuin keskelle juhlarumbaa. Eihän se vauva pystyisi edes keskittymään syömään, kun maailma vain pyörii ympärillä ja enpä niin välittäisi, että tissini ikuistetaan paljaana jonkun kaiman serkun kameraan. Imetän kyllä julkisesti, mutta ei kuitenkaan kaikkein levottomimmissa paikoissa, vaan just kääntyneenä pois ihmismassoista tms. Mutta vessaan en kyllä koskaan pakoon pötki. En ala syöttämään vauvaani töryn keskellä ja pissan käryssä. Mutta kumminkin, tuollainen huomautus kutsussa saisi minut tuntemaan itseni jotenkin vähemmän tervetulleeksi ja tulisi tunne, että hääpari jotenkin häpeää mua, kun imetän, että on ihan tarve pistää mut piiloon, ettei kukaan vaan näe sitä hirveää imetystä. Jos on yhtään järkeä päässä, niin eihän kukaan normaalisti imetä sillä tavoin kaiken keskellä tissit aivan esillä.
Miltäs itsestäsi tuntuisi jos tulisin häissä heiluttelemaan munaa ja runkkaamaan sinun eteesi? Ihan sama koskee imetystä.
Tuliko kutsussa selväksi ovatko järjestäneet sen toivotun erillisen tilan vai pitääkö se itse tehdä? Jättäisin menemättä, ei jaksa alkaa tuollaista stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!
Jos sulho on tissifriikki ja sekoo vieraista tisseistä?
Onpas tosi kohteliasta lähettää esim. 100 ihmiselle hääkutsu ja aiheuttaa niille molemmille kahdelle imettäjälle etukäteistä häpeää lapsen syöttämisestä. Jos on totta, jättäisin menemättä koko häihin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen itsekin tässä pohtinut viitsinkö lähteä kuukauden ikäisen vauvan kanssa häihin, joka vielä lähestulkoon asuu rinnalla. Ajattelin, että voin imettää harson kanssa huomaamattomasti muiden seurassa. Ainoa asia mitä jännitin tätä ennen, että jos vauva itkee kovasti.
Mutta ilmeisesti täytynee minunkin ilmoittaa, etten tule, kun en tajunnut tällaista asiaa imettämisestä, että juuri häissä se ei olekaan sallittua. En halua kuitenkaan olla vessassa tai autossa koko hääjuhlaa imettämässä, niin parempi jäädä kotiin.
Sulla on vähän eri asia kuin ap:llä. Ap:n "vauva" on jo niin iso, että syö muutakin kuin tissiä.
Tuollaiselle maininnalle kutsussa on aina jokin syy. Vilkaisepa ap peiliin, jos se löytyykin sieltä. Ei ole kohtuutonta, jos hääpari haluaa viettää juhlapäivänsä ilman sinun maitobaarishowtasi.
Onko mahdollisesti jompi kumpi jostain toisesta kulttuuripiiristä tai onko heillä lähisukulaisia muualta? Silloinhan tuollainen on ymmärrettävää ja hyväksyttävää. Suomalaisethan eivät yleensä osaa kunnioittaa ja ottaa huomioon muiden kulttuurien tapoja ja periaatteita. Monissa kulttuureissa olisi epäsuotavaa esim julkinen imettäminen.
Muuten en kyllä tuollaista pysty käsittämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hääpari on itse ollut vieraina häissä, joissa on ollut mammoja ilman alkeellisiakaan käytöstapoja ja mainitsevat sen ihan siksi, kun ei se muuten ole selvää (vaikka luulisi olevan).
Mielestäni kertoo enemmänkin siitä, että hääpari on todella pikkumaisia, jos viitsivät nipottaa kutsussa tuollaisesta asiasta. Tai ovat ilkeitä ja haluavat näpäyttää juuri tuota imettävää äitiä. Luulisi omana hääpäivänä kiinnittävän aivan johonkin muuhun huomionsa. Itse en ainakaan olisi hääpäivänäni huomannut tuollaista pikku seikkaa! Onkohan kutsussa ollut pitkä lista "virheistä", mitä vieraat ei saa tehdä! "Poltathan savukkeesi vain sille varatulla alueella"..."muistathan parkkeerata oikein, jos saavut autolla"...
Niin että penskan saaminen on niin ainutlaatuista ja harvinaista, että vain yksi vieraista olisi moisen asian tehnyt? Eiköhän samanlainen maininta ole muillakin, joilla on pikkulapsia tai sitten on todella pienet häät/vierasjoukko jos vain yksi "lapsellinen" on vieraissa.
On oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tilanteita ja tilaisuuksia, joten sitten vaikka häissä annetaan penskojen ravata ja mölytä vihkimisen aikana eikä mennä niiden kanssa ulos häiritsemästä MUIDEN vihkimistä. Kiva katsella jälkikäteen vaikka videota häistään kun mitään muuta ei kuulu kuin kiljuntaa ja mölyä.
Ne on niitä minäminäminä-ihmisiä, joille vieraana oleminen toisten juhlassakin on MINUN oikeuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Miltäs itsestäsi tuntuisi jos tulisin häissä heiluttelemaan munaa ja runkkaamaan sinun eteesi? Ihan sama koskee imetystä.
En voi lakata ihmettelemästä ihmisiä, jotka rinnastavat imetyksen seksitoimintoihin. Vaikka imettäminen ei olisikaan soveliasta juhlaseremonioissa, tuo nyt on vaan typerää.
Vierailija kirjoitti:
Aika hämmentävää yhdistää imetystä eli vauvan ruokkimista sukupuolielinten esittelyyn ja masturbointiin. No ei todellakaan ole lainkaan sama tehdä seksuaalisia eleitä ja imettää.
Vierailija kirjoitti:
Mä pitäisin kyllä tuollaista huomautusta hääkutsussa aika tökerönä. Siis tietenkin ihan sanomatta menisin johonkin rauhallisempaan paikkaan imettämään kuin keskelle juhlarumbaa. Eihän se vauva pystyisi edes keskittymään syömään, kun maailma vain pyörii ympärillä ja enpä niin välittäisi, että tissini ikuistetaan paljaana jonkun kaiman serkun kameraan. Imetän kyllä julkisesti, mutta ei kuitenkaan kaikkein levottomimmissa paikoissa, vaan just kääntyneenä pois ihmismassoista tms. Mutta vessaan en kyllä koskaan pakoon pötki. En ala syöttämään vauvaani töryn keskellä ja pissan käryssä. Mutta kumminkin, tuollainen huomautus kutsussa saisi minut tuntemaan itseni jotenkin vähemmän tervetulleeksi ja tulisi tunne, että hääpari jotenkin häpeää mua, kun imetän, että on ihan tarve pistää mut piiloon, ettei kukaan vaan näe sitä hirveää imetystä. Jos on yhtään järkeä päässä, niin eihän kukaan normaalisti imetä sillä tavoin kaiken keskellä tissit aivan esillä.
Nykyäidieillä usein tapatieto hukassa. Jokaiselle täysjärkiselle ihmiselle on selvää että juhlissa ei imetetä kahvipöydässä. Ennen tälläinen oli itsestään selvää ja nykyäänkin on ns.paremmissa piireissä. Mutta minäminähipstereille ja äityteille tästä on pakko hienovaraisesti huomauttaa jo kutsussa.
Mun täytyy kyllä myöntää, etten lähtisi tuollaisiin juhliin. Olisin sitten koko illan yksin siellä imetyshuoneessa, kun vauvani sattuu roikkumaan lähes 24/7 rinnalla. Imetykset hoidan niin, että mun rintaani ei kukaan edes näe.
Hyvin osasit löytää viestistä sen oleellisen :D:D