Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Parempi,ettet mene,muilla on varmasti hauskempaa ilman tuollaista itsekeskeistä nipottajaa. Toisilla on ainutkertainen,kallis ja arvokas juhlatilaisuus,ja sinä luulet olevasi siinä pääosassa! Maailmassa on muitakin,kuin sinä ja sinun kakarasi.
Ehkä morsiuspari on joutunut kohtaamaan julkista imetystä muiden häissä ja toivoo omissaan toisenlaista käyttäytymistä. Sama kaveripiiri?
Moni suomalainen nainen on lihava, mutta silti hänellä on pienet tissit. Sitten kun kerrankin saadaan muutamaksi kuukaudeksi isommat hinkit, niitä halutaan näytellä kavereille ja kevereiden miehille. En ymmärrä tuota tissinnäyttelyfetissiä, sillä suomalainen nainen ei ennen raskausaikaa ole edes uskaltanut mennä uimarannalle, jos "joku näkee makkaranin ja pienet tissini". Muistan elävästi vuoden 1995, kun näin ensimmäiset topatut bikinit. Nauroin topatuille bikineille kavereiden kanssa. Mietimme, josko miehillekin aletaan myydä topattuja uimahousuja. Edes topatuilla huijausbikineillä eivät nykyneidot uskalla mennä rannalle, mutta heti lapset synnyttyä halutaan näytellä hetkeksi kasvanutta tissiä ystäville ja ystävien miehille.
Aika urpo keskustelu.
Jokainen hääpari päättää tasan tarkkaan millaiset häät haluavat. Jokainen kutsuttu sitten päättäköön osallistuuko. Miten voi olla niin ylivoimaista hankkia häiden ajaksi lapsenvahti? Se onnistuu kyllä...jos vaan niin haluaa. Tietysti jollei oikeasti haluakaan häihin mennä / äiti-isä-kuplasta poistua hetkeksi, niin lapset antavat oivan tekosyyn jäädä kotiin.
Sinänsä ei mitään ongelmaa, minulla ainakaan, julkisen imetyksen kanssa...mutta kaikelle on aikansa ja sopivat paikkansa. Tärkein pointti on se, että täysin kohtuullinen toive on esitetty kutsussa.
Häät ovat pääparin juhlapäivä, on kyse heistä, ei sinusta ja sun imeväisikäisestä. Hän on varmasti sinun universumin keskipiste, muttei kaikkien muiden.
...Ja onhan se nyt täyttä faktaa, että lapsettomat häät ovat hemmetin paljon mukavampia ja hauskempia tapahtumia kaikenkaikkiaan.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005745535.html
Raivo? Miksi te aina tartutte selviin provoihin??
Lapseni häissä hääpaikalla oli erillinen tila, jossa oli leluja, piirustusvälineitä ja tilaa pikkulapsille leikkiä. Siellä oli myös mahdollista hoidella vauvojen intiimiasioita paremmassa rauhassa ja mukavammin kuin kahvipöytien ahtaudessa.
Ei sitä etukäteen mainostettu, mutta mielestäni kutsussa voisi olla yleisenä huomautuksena, että juhlapaikassa on lastenhoito- ja leikkihuone. Tervetullutta informaatiota leikki- ja taaperoikäisten kanssa tuleville. Tuntevat itsensä perheenä tervetulleiksi, eikä tarvitse jäädä poiskaan sen takia, ettei tiedä, jaksaako lapset olla siellä, jos pitää vain pöydässä "istua".
Minä pissaan siinä kaikkien silmien alla kannuun. Pissaaminen on aivan lunnollista.
Mikäli äiti tietää, että lapsen imetys sujuu huomaamattomasti, niin en ymmärrä, miksei sitä voisi tehdä pöydässä. Itse käytän yleensä muiden edessä imettäessä erillistä imetyssuojaa, joten kenenkään ei tarvitse ahdistua tissien näkemisestä, sillä ne eivät tuon alta näy. Olimme juuri viikonloppuna häissä, ja imetin illan aikana monta kertaa pikkuistamme, enkä usko, että aiheutin kenellekään traumoja.
Ihan ihmeellistä imetyksen vertausta kakkavaippojen vaihtamiseen tai seksuaalisiin toimintoihin täällä. Imetys on verrattavissa siihen, kun muut vieraat syövät ruokaansa.
Ihan pienen vauvan kanssa en välttämättä itse lähtisi ollenkaan häihin, sillä päivä on raskas molemmille ja pienestä vauvasta ei vielä tiedä kunnolla, miten hän reagoi hälinään ja suureen määrään ihmisiä.
Aika noloa että tällainen provokeskustelu päätyy Ilta-Sanomiin!
Vierailija kirjoitti:
Mikäli äiti tietää, että lapsen imetys sujuu huomaamattomasti, niin en ymmärrä, miksei sitä voisi tehdä pöydässä. Itse käytän yleensä muiden edessä imettäessä erillistä imetyssuojaa, joten kenenkään ei tarvitse ahdistua tissien näkemisestä, sillä ne eivät tuon alta näy. Olimme juuri viikonloppuna häissä, ja imetin illan aikana monta kertaa pikkuistamme, enkä usko, että aiheutin kenellekään traumoja.
Ihan ihmeellistä imetyksen vertausta kakkavaippojen vaihtamiseen tai seksuaalisiin toimintoihin täällä. Imetys on verrattavissa siihen, kun muut vieraat syövät ruokaansa.
Ihan pienen vauvan kanssa en välttämättä itse lähtisi ollenkaan häihin, sillä päivä on raskas molemmille ja pienestä vauvasta ei vielä tiedä kunnolla, miten hän reagoi hälinään ja suureen määrään ihmisiä.
Imettämisessä ollaan kuitenkin intiimisti tekemisissä rintojen kanssa ja se herättää tiettyä eroottisia tunteita vaikka rintoja ei näkyisikkään,
Kun kutsuu toista ihmistä typeräksi lehmäksi ja samalla yrittää opettaa ymmärrystä,on tilanne jokseenkin huvittava. Opettele käytöstavat ennen kuin alat opettaa muita. Suurinta typeryyttä on se,että käyttäytyy ja puhuu rumasti. Se kertoo sinusta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D
Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!
Ehkä hääpari tietää kaverinsa, jotka imettää pöydässä. Ehkä niitä on useita ja eivät halua erikseen kaikille sanoa vaan toivovat ilman draamaa.
Ihan vittuuttaan imettäisin varsin näkyvästi.. miehenä se on toki hankalaa mutta yrittäisin
Vierailija kirjoitti:
Ennen toimittajat tekivät toimittajan työtä, ottivat selvää asioista, käsittelivät ao. asiaa monelta kantilta. Nykyään toimittaja tekee juttua samaan konserniin kuuluvista, ilman minkäänlaista suodatinta. Kehtaavat vielä toimittajaksi itseään kutsua. Rassukat.
Radio Suomipopilla puhuttiin just tästä ketjusta!
Vierailija kirjoitti:
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Jos kyseessä olisi oikeasti pikkuvauva, jota ei kiinnosta mikään muu kuin se äidin tissi, sen imettämisen voisi tehdä aika huomaamattomastikin, mutta 7 kk ikäisen vauvan imettäminen vieraassa paikassa on oman kokemukseni mukaan sellainen show, että en itse tekisi sitä vieraiden ihmisten nähden. Vähän imaistaan tissiä ja sitten katsotaan ympärille. Revitään se katseilta suojaava harso pois jne.
Suosittelen joko jäämään kokonaan pois häistä tai menemään kiltisti sen vauvan kanssa erilliseen imetystilaan (toivottavavasti se on joku muu kuin vessa.)
Onko kyseessä pelkästään suomalaiset vieraat ja suomalainen kulttuuritausta? Julkisesti imettäminen on aika monelle ulkomaalaiselle kauhistus ja ikävää olisi jos häävieraalle ainoa muisto suomalaisen ystävänsä häistä oli nänni pitkällä roikkuva rinta samassa ruokapöydässä. Ulkomaalainen voi taustansa vuoksi kokea jopa häpeää tästä. Tuskin romanihäissäkään imetetään missä sattuu, vaikka muuten elittäisiinkin vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sinne koskaan vielä mitään muuta täältä päätynyt olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen huivin alla imettäminen, jossa ulkopuoliset eivät erota mitenkään nukkuuko vai syökä vauva vai mitä tekee, on ihan ok. Mutta välillä se imettäminen on sitä showta jossa tissi ensin kaivetaan kaiken kansan näkyville, sovitellaan isoa vauvaa syliin, korjaillaan asentoa vähän väliä, pyyhitään ympäriinsä valuvaa maitoa ja lopuksi vielä röyhtäytetään se lapsi siinä sylissä. Tällaisen spektaali vertautuu mielestäni varsin hyvin ulostamiseen tai seksiiin, jota kukaan ulkopuolinen ei siis halua nähdä ja se on mielestäni syytä hoitaa jossain syrjemmässä.
Että säkään typerä lehmä et tajua ketjun pointtia! Ei se ole imetys häissä vaan se, onko siitä sopivaa mainita kutsussa vai ei!