Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Itse olisin arvostanut mahdollisuutta imettää halutessani omassa rauhassa, mutta pienen vauvan kanssa se saattaisi tarkoittaa sitä, että koko juhla saattaisi mennä sivu suun, kun tissillä ollaan pitkään. Imetys on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen pitäisi ulkopuolisten sekaantua missään määrin. Hääpari vaikuttaa imetyskieltoineen tympeiltä ihmisiltä!
Vierailija kirjoitti:
Miltäs itsestäsi tuntuisi jos tulisin häissä heiluttelemaan munaa ja runkkaamaan sinun eteesi? Ihan sama koskee imetystä.
Kuulut juurikin siihen kategoriaan miehistä, joille rinnat on pelkkä seksiobjekti.
Suosittelen menemään takaisin biologiantunneille, niin ehkä sinulle valkenee mihinkä tarkoitukseen rinnat on tehty. Ja ei, ne ei ole tehty aikuisten ukkojen imeskeltäviksi eikä puristeltaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Imetys ei kuulu juhlatilanteisiin. Sen voi hoitaa ihan hyvin sivummalla. Rauhoitu AP sen lapsesi kanssa. Ei todellakaan ole maailmannapa. AV palsta ruokkii juuri tuollaista vääränlaista äiditainaoikeassa -asennetta.
Ei saatana :D Eli sulla ei olis mitään ongelmaa esim. kunnioituksen suhteen tuollaisen lauseen kirjoittajan kanssa? Saako sulle ohjeistaa myös, että kun käyt häissämme vessassa pese pyllysi, ei riitä, että pyyhit? Mitä eroa?
Siis meneekö teiltä kokonaan ohi se, että tuollaisen laittaminen kutsukorttiin on äärimmäisen epäkunnioittavaa? Jotenkin vielä kunnioittavana pitäisin sitä, että juhlatilassa olisi suht näkyvästi merkitty imetysnurkkaus.
Kaikkein kunnioittavinta olisi se, että olisi se imetysnurkkaus, ja vauvoje äideille mainittaisiin jollain hienotunteisella tavalla asiasta heidän saapuessaan juhlatilaan. En kyllä tiedä, onko siellä sellaista emäntää vastassa, mutta jos olisi :D
Todella epäkunnioittavaa tökeröä laittaa tuollaista kutsuun! Hirnun naurusta! :D
Onkohan syystä lisätty vain teidän kutsuunne tuo lause...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetys ei kuulu juhlatilanteisiin. Sen voi hoitaa ihan hyvin sivummalla. Rauhoitu AP sen lapsesi kanssa. Ei todellakaan ole maailmannapa. AV palsta ruokkii juuri tuollaista vääränlaista äiditainaoikeassa -asennetta.
Ei saatana :D Eli sulla ei olis mitään ongelmaa esim. kunnioituksen suhteen tuollaisen lauseen kirjoittajan kanssa? Saako sulle ohjeistaa myös, että kun käyt häissämme vessassa pese pyllysi, ei riitä, että pyyhit? Mitä eroa?
Käsittämätön kommentti tuo vastaus. Vessassa käydään eri tilassa eikä potalla ruokapöydän vieressä...
Olen samaa mieltä, että imetys ei kuulu juhlatilanteisiin, vaikka sinällään luonnollista onkin. Kuten luonnollista ulostaa ja pissata, mutta niille oma paikkansa.
Nykyääliömammat imettelee kuulemma rinta paljaana kirkossakin, joten ihan hyvä että asiasta mainitaan kutsussa ettei mene touhu ihan WT-imetykseksi!
Vierailija kirjoitti:
Nykyääliömammat imettelee kuulemma rinta paljaana kirkossakin, joten ihan hyvä että asiasta mainitaan kutsussa ettei mene touhu ihan WT-imetykseksi!
Jumalanko luulet kirkossa imettämisestä häiriintyvän? Hän ei ole varmasti mitään imettämistä pahempaa nähnyt ihmisten tekevän toisilleen? Hei, nyt joku järki käteen!
Minä olen ollut vastaavissa häissä 3 viikkoisen vauvan kanssa. Oli muuten kiva viettää juhlat sivuhuoneessa yksin, vauva kun ei suostunut olemaan hiljaa kuin vain rinnalla :D
Jäi ruuat syömättä ja kakut saamatta. Mies totesi ennen kahveja, että eiköhän lähdetä. Kättelyä lukuunottamatta en edes nähnyt hääparia.
Ikävintä oli 3h automatka sivuhuoneessa vietettyyn 2h yksinjuhlintaan.
No, esikoisen äitinä en osannut varautua, että vieraassa paikassa vauva ei nukukaan ja viihtyy vaan rinnalla.
Silloin ei kyllä naurattanut, tunsin itseni niin nöyryytetyksi ja epätoivotuksi vieraaksi. Nyt osaan tilanteelle jo nauraa, enkä enää lähtisi vastaavaan juhlaan vauvan kanssa toiselle puolelle Suomea.
Jättäisin menemättä noihin häihin, vaikka en ole koskaan imettänyt julkisilla paikoilla. Tosi mauton lisäys kutsuun, eikä kiinnosta tuollaiset hullut pönöttäjäiset.
Oma kokemukseni vauvasta juhlissa on se että istun itkevän vauvan kanssa jossain eteisessä, että saisin sen rauhoittumaan, isot juhlat ja vauva vaan ovat huono yhdistelmä, mielummin vauva hoitoon jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vastaavissa häissä 3 viikkoisen vauvan kanssa. Oli muuten kiva viettää juhlat sivuhuoneessa yksin, vauva kun ei suostunut olemaan hiljaa kuin vain rinnalla :D
Jäi ruuat syömättä ja kakut saamatta. Mies totesi ennen kahveja, että eiköhän lähdetä. Kättelyä lukuunottamatta en edes nähnyt hääparia.
No, esikoisen äitinä en osannut varautua, että vieraassa paikassa vauva ei nukukaan ja viihtyy vaan rinnalla.
Silloin ei kyllä naurattanut, tunsin itseni niin nöyryytetyksi ja epätoivotuksi vieraaksi. Nyt osaan tilanteelle jo nauraa, enkä enää lähtisi vastaavaan juhlaan vauvan kanssa toiselle puolelle Suomea.
Kannattaa kyllä muutenkin miettiä, mihin kolmiviikkoisen kanssa lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sitä imettämistä on twhdä niin näyttävästi että muut häiriintyy? Minulla on ollut mukana suunnilleen samanikäinen vauva. Koko hääjuhlat ajan hän oli kantoliinassa sylissäni ja päältä olin vetänyt ohuen huivin. Välillä vauva nukkui, välillä söi, mutta kukaan muu kuin minä ei vauvan touhuja huomannut. Osa vieraista tuli loppuillasta ihnettelemään että onko tuo vauva ollut minulla tosiaan koko ajan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vetelä mies sinulla ----> fiksu mies tuo tarjottimella imettävälle vaimolleen ruuat ja kakut imetyspaikkaan jolloin sekä vauva että vaimo saavat murkinaa!! Ellei hääpaikalla kukaan kahvittaja/tarjoilija tuo! Kerro tuo tampio ukollesi, okei.
Vierailija kirjoitti:
Miten tänään on näin psskat porvoot. Vaadin parempia porvoita.
Noku nää mun jutut poistetaan koko ajan täältä!
Ei pidä ladata turvonnutta tissiä esille ja näytellä sitä muka imettämisen varjolla. Kukaan täysjärkinen ei palaa kivikaudella ja vaadi että vain nuijaa saa käyttää. Nyt eletään tätä aikaa ja imettämisen voi tehdä muuallakin kuin tässä ja nyt.
Eihän vauvan vaippa (haisuli) vaihdeta hääpari pöydässä, missä syödään kakkua.
Suosittelenkin ihan lämpimästi, että et mene paikalle. Sitten saavat rauhassa juhlia ja miettiä miksi joku imettäjä ei tullut häitä pilaamaan.
PS. En usko, että ne muutkaan häävieraat siellä heiluvat vehkeet tai takapuolet paljaana, joten heiltä ihan asiallinen ja tasa- arvoon perustuva pyyntö. :D
Ymmärrän ap:ta! Pienten vauvojen kanssa häissä saattaa tosin olla hankala muutenkin olla. Tyylitöntä hääparilta sotkeutua toisten imetykseen. Jättäisin varmaan itse juhlan välistä.