Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku selittää mulle yhden jutun Handmaid's Talesta?

Vierailija
03.07.2018 |

Jos oon ymmärtänyt oikein, niin kaikki handmaideiksi eli orjattariksi joutuneet olivat entisessä elämässä jotenkin "siveettömiä". Miten juuri he sitten sattuvat olemaan niitä hedelmällisiä? Miten sattui juuri niin että econowivesit ovat hedelmättömiä?

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata jatkaa sarjaa, jos tää on liian vaikeaa pääteltäväksi. Vinkki: kaikki vaimot voivat olla hedelmällisiä, miesten kykyjä ei edes epäillä.

Vierailija
2/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siveellisyydellä ei ole merkitystä siihen oliko hedelmällinen tai ei. Offredkaan ei ollut millään muotoa siveetön. Hänhän oli parisuhteessa oleva äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit niiden olleen siveitä? Kaikilla ole edellisessä elämässä lapsi, eli olivat hedelmällisiä.

Vierailija
4/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siveellisyydellä ei ole merkitystä siihen oliko hedelmällinen tai ei. Offredkaan ei ollut millään muotoa siveetön. Hänhän oli parisuhteessa oleva äiti.

...joka aloitti suhteen lapsensa isään tämän ollessa vielä naimisissa.

Vierailija
5/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ilmeisesti naimisissa, joten "siveetön". Ehkä kaikilla orjattariksi joutuneilla oli todistettavasti elävä lapsi, tai hedelmällisyys muuten testattu. Esim lesbo-Emily/Offglen.

Vierailija
6/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kaikki vaimot ole hedelmättömiä. Vain ne keille ei vauvaa kuulu, ottavat orjattaren kotiin.

Vierailija
7/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on romaaniin perustuva sarja. Ehkä valkenisi paremmin, jos sen lukisi. En tiedä, koska en ole lukenut.

Vierailija
8/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotkut vaimotkin hedelmällisiä, mutta ne jotka eivät ole voivat ottaa orjattaren avuksi. Orjattaret on ns. huonoja naisia, jotka on kuitenkin jätetty henkiin, koska ovat hedelmällisiä. Muut on tapettu tai lähetetty siirtokuntiin.

Vierailija
9/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko naiivimpaa ja ulkokultaisempaa ajattelutapaa olla?

Vierailija
10/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko naiivimpaa ja ulkokultaisempaa ajattelutapaa olla?

Se on se Gileadin ajattelutapa, jolla oikeutetaan koko järjestelmä.

Vierailija
11/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa selitetään tarkemmin. Kaikki vaimot eivät suinkaan ole hedelmättömiä, osalla on omia lapsia. Muilla apuna sitten orjattaret. Orjattaret todistettavasti hedelmällisiä. Lisäksi kirjassa on vielä säästövaimoja (muistaakseni), eli ns. tavallisten miesten vaimoja. Komentajathan ovat siis yhteiskunnan huipulla, kaikki miehet eivät elä niin.

Hyvä sarja. Ikinä ei pitäisi verrata kirjaan, mutta hyvin huomaa, että on pitänyt tehdä nykyisten kauneusihanteiden mukaiseksi; kirjassa komentaja ja vaimonsa ovat jo vanhoja ja vaimon taustaa avataan mielenkiintoisesti.

Vierailija
12/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lukenut kirjan joskus... Sarjassa voisi kyllä vähän paremmin avata sitäkin, että on siellä varmasti myös jotain perus roskakuski-penttejä, jotka yhä asuvat pirjoliisansa kanssa kuten ennenkin, "uskovat" Gileadiin sen minkä täytyy selvitäkseen, ja elo on niin tavallista kuin se nyt diktatuurissa koskaan on.

Vierailija
13/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen lukenut kirjan joskus... Sarjassa voisi kyllä vähän paremmin avata sitäkin, että on siellä varmasti myös jotain perus roskakuski-penttejä, jotka yhä asuvat pirjoliisansa kanssa kuten ennenkin, "uskovat" Gileadiin sen minkä täytyy selvitäkseen, ja elo on niin tavallista kuin se nyt diktatuurissa koskaan on.

Kyllähän siinä sarjassa avataan myös tämä asia, kun June on karkumatkalla ja tälläinen perhe majoittaa hänet. June vielä sanookin, että voisivat olla Luken ja Hannahin kanssa sellaisia, jos olisivat lähteneet siihen mukaan.

Vierailija
14/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oon ymmärtänyt oikein, niin kaikki handmaideiksi eli orjattariksi joutuneet olivat entisessä elämässä jotenkin "siveettömiä". Miten juuri he sitten sattuvat olemaan niitä hedelmällisiä? Miten sattui juuri niin että econowivesit ovat hedelmättömiä?

Ei, vaan hedelmälliset naiset ovat orjattaria, heidät valikoidaan nimenomaan hedelmällisyyden perusteella. Sarjassa kyllä kieltämättä korostetaan aika lailla sitä, että entisessä elämässä orjattaret ovat olleet joko lesboja tai jotkut aviottomien lasten äitejä. Offredhan taisi olla naimisissa miehensä kanssa (?). Kaikki vaimot eivät suinkaan ole hedelmättömiä - yhdessä jaksossa mainitaan, kuinka yksi komentajista odottaa lasta vaimonsa kanssa. Toivottavasti tämä ei ole spoillaus, katson sarjaa HBO:lta.

Vierailija
15/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä sarjassa avataan myös tämä asia, kun June on karkumatkalla ja tälläinen perhe majoittaa hänet. June vielä sanookin, että voisivat olla Luken ja Hannahin kanssa sellaisia, jos olisivat lähteneet siihen mukaan.

Ei spoilereita, ole niin hyvä.

Vierailija
16/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki jaksot on katsottavissa Hbolla, joten en voi tietää kuka katsoo mitäkin jaksoa.

Vierailija
17/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki jaksot on katsottavissa Hbolla, joten en voi tietää kuka katsoo mitäkin jaksoa.

Joo, ja minä aloin lukea Game of Thrones -kirjasarjaa jo 2004, mutten silti pyörinyt pitkin nettiä spoilaamassa tulevista käänteistä, kun jotkut mattimyöhäiset katsoivat sitä tv-sarjana...

Vierailija
18/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata jatkaa sarjaa, jos tää on liian vaikeaa pääteltäväksi. Vinkki: kaikki vaimot voivat olla hedelmällisiä, miesten kykyjä ei edes epäillä.

Niinpä - tarvitsihan Offredkin Nickin siementä hedelmöityäkseen. Aika moni komentaja taitaa olla itse hedelmätön - onneksi on noita vireämpiä autonkuljettajia ja turvamiehiä. 

Vierailija
19/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja minä aloin lukea Game of Thrones -kirjasarjaa jo 2004, mutten silti pyörinyt pitkin nettiä spoilaamassa tulevista käänteistä, kun jotkut mattimyöhäiset katsoivat sitä tv-sarjana...

Ei kannata lukea tälläisiä keskusteluja, jos pelkää spoilereita.

Vierailija
20/198 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut julistetaankin pyhimykseksi jo eläessäsi :D Älä huoli, ilman sinuakin taitaa koko saagan loppu olla jo kaikkien tiedossa. Eikös se ole niin, että sitä kirjasarjaa ei ole vielä kirjoitettu loppuun, vai ymmärsinkö ihan väärin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän