Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku selittää mulle yhden jutun Handmaid's Talesta?

Vierailija
03.07.2018 |

Jos oon ymmärtänyt oikein, niin kaikki handmaideiksi eli orjattariksi joutuneet olivat entisessä elämässä jotenkin "siveettömiä". Miten juuri he sitten sattuvat olemaan niitä hedelmällisiä? Miten sattui juuri niin että econowivesit ovat hedelmättömiä?

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö June nyt siis vapaaehtoisesti Gileadiin? Ajatuksia tästä..?

Vierailija
182/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Margaret Atwoodin kirjassa, jolle sarja perustuu, ei perustella kaikkia asioita, miksi ne ovat niin. Ne ovat viittauksia tapoihin, joilla uskonnolliset yhteisöt ja amerikkalainen yhteiskunta on alistanut naisia, sekä kirjoitusajankohdan pelkoihin yhteiskunnan tulevaisuudesta. Sitä voi verrata vaikka Islamilaisen valtion tapaan kohdella naisia ja perheitä: sääntöjä ja rangaistuksia on paljon, mutta ajateltuja perusteluja vähemmän. Naisten alistaminen muutetaan moraaliseksi koodistoksi, joka palvelee miehiä ja määräävää luokkaa, eikä lopulta heitäkään. Seksuaalisuudesta ei saa nauttia, vaan sen on likaista ja kiellettyä, mutta toisaalta pakollista ja ritualisoitua. Vertauskohtina voisi olla esim. katolisen kirkon tai ortodoksijuutalaisten suhde ehkäisyyn ja seksiin, tai amerikkassa edelleen abortilla tehtävä politiikka. 

Margaret Atwood on itse kertonut esimerkkinä olleen Iranin, jossa naisten vapaus tyssäsi islamistien vallankumoukseen. Gilead on sijoitettu nykyamerikkaan, mikä tekee tuo tilanteen länsimaista katsojaa lähemmäs. Nainen on silti sama nainen sorrettinpa häntä sitten missä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi, eikö se ole selvää? Hän ei voi jättää toista lastaan sinne, kasvatettavaksi noihin kieroutuneisiin oppeihin. Lisäksi luulisin, että hän haluaa kostaa Fredille ja ehkä näiden ajatusten lisäksi hänellä on isompikin agenda - koko Gileadin kaataminen.

Vierailija
184/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nick ja June saavat toisensa <3

Vierailija
185/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Serena ei lähtenyt mukaan? Hänen omien sanojen mukaan hänellä ei ole enää mitään ja nyt joutui vielä luopumaan lapsesta jonka takia oli kaiken tehnyt. Tietää itsekin ettei Gilead ole hyvä paikka elää.

Vierailija
186/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä miten vapaaehtoista on jäädä pelastaakseen lapsensa.

Vierailija
187/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet kommenteista yhden asian? Naispuolisten päähenkilöiden ajatellaan vain haluavan pelastaa lapsensa, partnerinsa, itsensä jne. Mutta miespuolisten päähenkilöiden voidaan kuvitella haluavan vallankumousta. Kaikkien mukaan June ajattelee vain lapsiaan. Minä olen melko varma, että hänellä on muitakin ajatuksia.

Tässä mielessä Emily on mielenkiintoinen, koska hän ajattelee selvästi vallankumousta ja politiikkaa. Hänelläkin on lapsi.

Vierailija
188/198 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu tyrehtyi.

Vierailija
189/198 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
190/198 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä Serenasta? Se kohtaus, jossa raiskasivat raskaan Offredin, jotta vauva syntyisi, oli aivan hirveiä. Silti pidän Serenasta, ja toivon hänelle hyvää. Toivoin, että hän antaisi Offredin pelastaa Nicholen, ja itkuhan sitä kohtausta katsoessa pääsi.

Vierailija
191/198 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kolmas kausi alkaa? Tietääkö joku milloin alkaa Aika on meidän sarjam toimem kausi?

Vierailija
192/198 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
193/198 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
194/198 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua otti päähän tuo 2. kauden viimeinen jakso kun sillä akalla oli mahollisuus lähtä vekeen sieltä paikasta ja siinä se vaan anto vauvan toiselle ja paiskas oven kiinni ja niin sitä ollaan taas kovin sankaria.. Minä kait lähtisin v..ittuun ja aika nopiasti jos tilaisuus olisi ja miettisin sitten myöhemmin miten saisin oman lapseni sieltä pois.

Hohhoijaa, tätäkö samaa paskaa se 3 kausikin tulee olemaan.. On mahdollisuus paeta mutta aina se jää.. 

Koko sarjan sais jo lopettaa. Tuo olis ollu hyvä loppu kun ois noussu sen auton kyytiin ja päässy pakoon. 1 kausi oli pirun hyvä mutta siihen se sitten jäikin. BOOOORIIING!

Vierailija
195/198 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieletöstä ajassa on mennyt max kaksi vuotta, koska sarjassa sanottiin, että vuoden välein orjattaret siirtyy uusiin perheisiin. Muistaakseni Serena sanoi Junelle, että aika alkaa kohta loppumaan ja siksi pitäisi harrastaa seksiä Nickin kanssa.

En kerennyt lukea koko ketjua vielä joten en tiedä onko joku jo maininnut mutta ihan ekassa jaksossahan Serena kysyy Junelta että onko hän ollut aiemin orjattarena johon June vastaa että on. Eli on jo ollut aiemmin ainakin yhdessä perheessä ennen kun tulee Waterfordeille...

Vierailija
196/198 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieletöstä ajassa on mennyt max kaksi vuotta, koska sarjassa sanottiin, että vuoden välein orjattaret siirtyy uusiin perheisiin. Muistaakseni Serena sanoi Junelle, että aika alkaa kohta loppumaan ja siksi pitäisi harrastaa seksiä Nickin kanssa.

En kerennyt lukea koko ketjua vielä joten en tiedä onko joku jo maininnut mutta ihan ekassa jaksossahan Serena kysyy Junelta että onko hän ollut aiemin orjattarena johon June vastaa että on. Eli on jo ollut aiemmin ainakin yhdessä perheessä ennen kun tulee Waterfordeille...

Mä aloin eilen lukea tätä kirjaa, ja siinä Offred on ollut kahdessa paikkaa ennen Waterfordeja.

Vierailija
197/198 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumous mielessä, siksi jäi sinne.

Vierailija
198/198 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helleaallon kourissa mietin, että kuinka "mukavia" nuo Gileadin vaatteet olisivat naisille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän