Ällövaroitus! Haiseeko teillä alapää koskaan housujen läpi?
Olenkohan ainut jolla tämä ongelma. 🙄Ei ole tulehdusta eikä mitään, mutta silti alapää haisee voimakkaasti. Esim työpäivän jälkeen tunnen hajun housujen läpi jos olen vaikka kyykyssä niin että haarat on levällään. Onko niin että joillakin vain on voimakkaamman hajuinen alapää johon ei mikään auta.😏 Oletko koskaan haistanut vieraan ihmisen alakertaa noin niinkuin normaalitilanteessa? Esim. Vieressä seisoessasi?
Kommentit (451)
Olen ollut havaitsevinani , että jotkut pulverit huonosti huuhdottuna pikkuhousuista, aiheuttavat hajua hikoilun kanssa. Pesu vähintään 60 astetta ja ekstra huuhtelut auttavat. Puuvilla alkkarit pesen ajoittain 90
asteessa. Kokeilkaa vaihtaa eri pulvereita.
Vierailija kirjoitti:
Voi lol. Todella hauska ketju. Hirveä määrä alapeukkuja, jos joku kehtaa ehdottaa pesulla käyntiä tai vaatteiden vaihtoa😂. Ihan syystä niissä vessoissa on ne pillupuhelimet. Ei tarvitse hävetä hajuja, kun huuhtaisee pissalla käytyään. Mutta toki jos mieluummin haisee niin voi tyytyä ihmettelemään.
Meillä on töissä naisten vessassa kaksi vessakoppia. Lähes joka kerta, jos toisessa kopissa on joku samaan aikaan, ihmettelen sitä vauhtia millä pyyhitään pissalla käynnin jälkeen. Esimerkkinä se, jos molemmat lorottaa suunnilleen samaan aikaan, niin itse olen pyyhkäissyt vasta kertaalleen, kun toinen vetäisee jo housut ylös tai pahimmillaan olen itse pyyhkäisemässä vasta ekaa kertaa, kun naapurikopissa vedetään jo housun vetskaria kiinni. Tapaan ottaa pariin tai kolmeen kertaan sen muutaman palan paperia (nuo yleisten vessojen paperit eivät ole edes imukykyisiä) ja pyyhkiä huolella joka välistä. Inhottaisi, jos jäisi vähänkin "märkä" tunne ja varmaan tarttuu kivasti housuihinkin se pissan haju, yök.
Yleensä myös samat tyypit avaa hanan käsien pesua varten, kastelee sormenpäät ja kuivaa. Käsien pesu kestää heillä sen 3 sekuntia.
Mulla tuoksuu usein. Alapää ja nivuset hikoilee. Haju on itse asiassa aika miellyttävä, eli ei ole mitään tulehdusta. Pikkuhousunsuojalinjalle en ole lähtenyt, vaihdan pikkarit tarvittaessa ja välillä pyyhin itseäni vauvan kosteuspyyhkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Voi lol. Todella hauska ketju. Hirveä määrä alapeukkuja, jos joku kehtaa ehdottaa pesulla käyntiä tai vaatteiden vaihtoa😂. Ihan syystä niissä vessoissa on ne pillupuhelimet. Ei tarvitse hävetä hajuja, kun huuhtaisee pissalla käytyään. Mutta toki jos mieluummin haisee niin voi tyytyä ihmettelemään.
Ei ole ihme, jos haisee, jos ei koskaan pese alakertaansa millään pesunesteellä. Vähän sama kuin ei pesisi kainaloitaan suihkusaippualla koskaan. Tästä ketjusta on muuten poistettu hirveästi sellaisia viestejä, joissa sanotaan, ettei oma alakerta haise koskaan. Yritetään antaa sellaista vaikutelmaa, että kaikkien p*rse haisee. Ei haise.
Haisee aina jos istun haarat auki. Sellainen kosteanimelä naisen tuoksu. Tulehduksia ei ole ollut koskaan ja gyne sanoi että naisen alapäässä on ominaistuoksu mikä kuuluu asiaan.
Varmaan voi olla alapäässä tietty ominaistuoksu jos työntää naaman alapäähän ja nuuhkii. Mutta kalamainen?! Ei kuulu olla. Paitsi jos on sp-tauti tai muuta häikkää tai saanut lastin sisäänsä edellispäivänä. Ja että haisisi housujen läpi? Lihavien ihmisten ja/tai aamusuihkun väliin jättäneiden vaiva.
En ole kyllä ikinä haistanut toisten p*llua tai menkkoja. Onko ne haistajat samoja jotka kuvittelevat haistavansa paskan hajunkin toisten perseistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta kyseessä ei ole mikään pllun haju vaan nivusista tuleva hienhaju. Vaiva ilmeni ekan lapsen imetystaipaleen aikana ja jäi pysyväksi toisen lapsen syntymän ja imetyksen jälkeen. Ikävä ongelma, johon en ole löytänyt mitään ratkaisua, paitsi vaihtaa tosiaan alushousut joskus kahdestikin päivässä, peseytyä joka päivä (en käytä saippuaa alapäähän) sekä sipaista aamuisin vähän dödöä nivustaipeisiin, ihan sinne haaroväliin asti.
Testaan aina välillä varmistuakseni ettei haju tosiaan tule alapäästä ja vaatisi lääkitystä. Jos vedän sormella häppäreiden välistä, on haju normaali ja hyvin mieto, mutta kun vedän sormella nivusesta, tarttuu sormeen sellainen pistävä hienhaju. Jopa ihan heti suihkun jälkeen, vaikka yritän aina kuivatella ja kuivata hyvin :( Haju tarttuu myös housuihin, joita saa pestä väh. 60 asteessa ja jos eivät sitä kestä, niin vaihdettava uusiin usein.
Mulla sama ongelma, että nivuset hikoaa. Pikkuhousutkin pitää pestä kuumalla vedellä ja vaihtaa usein. Urheiluhousut liotan säännöllisesti etikkavedessä. Itse hiki ei haise epätavallisen pahalta, mutta kyllähän kosteassa hautuvat pikkuhousut alkavat haista.
Deodoranttia en pysty päivittäin käyttämään, koska se sotkee housut ja ärsyttää ihoa. Käytän silloin tällöin mineraalikiveä, joka ehkäisee hajut, muttei hikoilua.
"Ihanaa", että on muutama muukin, jolla tämä ongelma. Ts en ole ainut, välillä on jo tuntunut siltä. Mutta toisaalta, eihän tälläisistä puhuta työpaikan kahvipöydässä, että eipä tulisi helposti ilmikään moiset ongelmat muilla.
Pesen tosiaan alusvaatteet ja urheiluvaatteet aina 60 asteessa ja alushousut vaihdan päivittäin, joskus kaksikin kertaa päivässä. PH-suojia käytän vain kun menen kuntosalille tai menkkojen lähestyessä sekä pari päivää menkkojen jälkeen. Istun suurimman osan päivästä ja käytän suht tiukkoja housuja. Reidet ovat leveät ja sinne väliinhän se nivushiki jää kivasti muhimaan päiväksi :( ei se dödökään ihan hirvittävästi auta, mutta poistaa pahimmat hajut. Itse sipaisen sormeen dödöä ja laitan pestyihin ja hyvin kuivattuihin nivustaipeisiin sitä vähän. En siis holvaa suoraan purkista.
Tuota jonkun mainitsemaa talkkia en olekaan kokeillut. Pilaakohan housut miten helposti?
Mulla itse hiki ei haise kovin paljon, mutta alushousut alkavat haista, jos niitä ei ole pesty tarpeeksi usein todella kuumassa vedessä tai etikan kanssa. Vähän niin kuin jotkin tiukat keinokuitupaidat alkavat haista kainaloista lähes heti päälle laitettuna. Siksi käytän vain puuvillaisia alushousuja, jotka pesen tavallisesti 60 asteessa ja välillä 90:ssä. Näyttävät kyllä rumilta, mutta se on sivuseikka mukavuuden rinnalla.
En jaksanut kahlata ketjua läpi, mutta minulla hajuun auttoi maitohappobakteerien jatkuva syöminen. Ne pitävät koko elimistön bakteerit oikeanlaisina.
Vierailija kirjoitti:
Melkein joka päivä mutta omani vaan. Ei ole mitään tulehdusta. Märkyyttä piisaa. Nukun aina yöt ilma alkkareita jos ilmakylvyt auttais. Pikkuhousunsuojia ei kai suositella mutta pakko laittaa jos koko päivän liikenteessä. Jos pääsee pesulle ja vaihtamaan puhtaat alkkarit päivällä niin sitten menee ilman pikkuhousunsuojaa. Melko rasittava ongelma tämä.
Mullakin haisee jokapäivä ja se on todella kiusallista. Istun suurimman osan työpäivästä ja tuntuu että haarat "muhii" koska olen kokoajan märkä ja pakko pitää pikkuhousunsuojaa aina. Tykkään käyttää hyvin istuvia housuja, mutta vaikka olisi hame ja sukkahousut (ei niin kireät haaroista) niin silti valkovuoto on runsasta. :(
Kaikista inhottavinta tässä ei ehkä ole se märkyyden tunne (vaikka sekin on inhottavaa), vaan se että tuntuu että haarani haisevat koko ajan! Todella ärsyttävää, pelkään koko ajan että joku huomaa. Omaan nenään haju tuntuu melkein koko ajan. Muiden tuoksuja en ole haistanut.
Minulla on ollut runsas valkovuoto teini-iästä saakka, nyt olen 42v. Muistan ajat kun olin yläasteella ja lukiossa pikkuhousut märkänä kun en tiennyt pikkuhousunsuojista häpeilin hajua. Pikkuhousut menevät haaroista päivänaikana pahimmillaan läpimäriksi jos en käytä pikkuhousunsuojia. Se märkä tunne on todella epämiellyttävä.
Ei puhettakaan että menisin esim. töihin ilman suojaa. Kotona olen ilman suojaa ja vaihdan vuodon takia pikkuhousut 1-4 kertaa päivässä. Yöt nukun usein ilman suojaa, silloin saa alapääni tuulettua.
No ei haise. Pidätteks te jotain keinokuitusia pitsipöksyjä/stringejä 24/7?
Ilmankos sen kahvilan vierellä leijui sellainen haju, kinuskia ,ei kuitenkaan päästetty kahvilan tiloihin löyhkäämään ja tölläämään miesasiakasta. Pleksin takaa yritty kuitenkin kunnes vartija ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta kyseessä ei ole mikään pllun haju vaan nivusista tuleva hienhaju. Vaiva ilmeni ekan lapsen imetystaipaleen aikana ja jäi pysyväksi toisen lapsen syntymän ja imetyksen jälkeen. Ikävä ongelma, johon en ole löytänyt mitään ratkaisua, paitsi vaihtaa tosiaan alushousut joskus kahdestikin päivässä, peseytyä joka päivä (en käytä saippuaa alapäähän) sekä sipaista aamuisin vähän dödöä nivustaipeisiin, ihan sinne haaroväliin asti.
Testaan aina välillä varmistuakseni ettei haju tosiaan tule alapäästä ja vaatisi lääkitystä. Jos vedän sormella häppäreiden välistä, on haju normaali ja hyvin mieto, mutta kun vedän sormella nivusesta, tarttuu sormeen sellainen pistävä hienhaju. Jopa ihan heti suihkun jälkeen, vaikka yritän aina kuivatella ja kuivata hyvin :( Haju tarttuu myös housuihin, joita saa pestä väh. 60 asteessa ja jos eivät sitä kestä, niin vaihdettava uusiin usein.
Tämä nivushiki eli nihi on minullakin ongelma. Tyypilliset suomalaiset leveät reidet ei ainakaan auta ongelmassa. Itse pesen nivuset Lactasyd tai vastaava ja sienellä. Samalla varon, että pesunestettä ei mene alapäähän. Tuo sienellä pesu auttaa. Pelkkä kädellä pesu ei.
Pesen iltaisin alapään noin ja aamulla pelkästään tuoksuttomalla kosteusvoiteella ilman vettä.
Nivushiki - rasvaa kookosöjyllä, jollakin puhtaalla ekotuotteella, vaikuttaa jotenkin bakteereihin tai kokeile talkkia. Pesuun yleisesti pelkkä lämmin vesi ja harvemmin nuo erityispesuaineet, mutta ei tvaallista saippuaa, jos on taipumusta ärtyvään ihoon.
Ja tarkista, ettei joihinkin kankaisiin, esim. urheiluvaatteissa - ole pinttynyt pysyväkin haju. Jotkut vaatteet pitää vaan hävittää ja hankkia uusia tilalle. Tekokuitu tietysti hiostaa enemmän.
Muĺlakin kuparikierukka tuonut hajuongelman. Aina menkkojen ja lähes aina yhdynnän jälkeen joutuu käyttämään vagibalancea vai mikä onkaan Canestenin tuote. Rraivostuttavaa..
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuoksuu usein. Alapää ja nivuset hikoilee. Haju on itse asiassa aika miellyttävä, eli ei ole mitään tulehdusta. Pikkuhousunsuojalinjalle en ole lähtenyt, vaihdan pikkarit tarvittaessa ja välillä pyyhin itseäni vauvan kosteuspyyhkeillä.
Nuo vauvan kosteuspyyhkeetkin saattavat ärsyttää.
Itselleni laitettiin hormonikierukka n. 1,5 vuotta sitten, sen jälkeen on alkanut alapää haista todella voimakkaasti ja sen haistaa housujenkin läpi ihan helposti ainakin minä, muista en tiedä. Haju ei ole kuitenkaan mikään paha vaan sellainen makea tuoksu mutta voimakas. Mitään epämääräistä vuotoa/kutinaa ei ole vain normaalia valkovuotoa. Lactalia kokeilin yhden "kuurin", haju kuitenkin palasi melko pian. Pitänee varata gynelle aika jossain vaiheessa.
En käytä mitään aineita.