Ällövaroitus! Haiseeko teillä alapää koskaan housujen läpi?
Olenkohan ainut jolla tämä ongelma. 🙄Ei ole tulehdusta eikä mitään, mutta silti alapää haisee voimakkaasti. Esim työpäivän jälkeen tunnen hajun housujen läpi jos olen vaikka kyykyssä niin että haarat on levällään. Onko niin että joillakin vain on voimakkaamman hajuinen alapää johon ei mikään auta.😏 Oletko koskaan haistanut vieraan ihmisen alakertaa noin niinkuin normaalitilanteessa? Esim. Vieressä seisoessasi?
Kommentit (451)
Ei haise oma, enkä ole koskaan haistanut muidenkaan. Oletko ap varma, ettei ole ph-häikkää? Oletko kokeillut apteekin maitohappokapseleita, jotka laitetaan vaginaan?
Haisee yleensä pari päivää menkkojen jälkeen. Ja tosiaan jos hikoilee ja joutuu pitkään istumaan paikallaan niin voi haista vähän tunkkaiselta, silloin ei mitenkään erityisen pahalta kuitenkaan. En ole koskaan toisen alapään hajuja haistanut, menkat kylläkin.
Kyllä, vaikka pesen alapääni joka aamu . En tiedä mikä auttaisi :( Laitan hajuvettä mutta ei sitäkään voi laittaa kuin vähän allergikkojen takia.
Mullakin tätä vaivaa ja ihanaa kuulla etten ole ainoa. Yleensä haisee ihan pesun jälkeenkin, pesen siis vedellä kerran päivässä ja vaihdan alushousut joka päivä. Todella runsasta valkovuotoa on välillä ja tosiaan haju tarttuu housuihinkin ja haistan sen sitten jos istun vaikka jalat vähän harallaan. Ihan hirveän kiusallista ja olen monet kerrat käynyt gynekologilla ja saanut vaikka mitä kuureja mutta ei vaan auta mikään. Aina tulee haju takaisin. Tuota ruokavaliomuutosta täytyy kokeilla, voi hyvin olla syömisistäni johtuvaa koska syön aika paljon makeaa... ja vettäkin voisi juoda enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hajun voimakkuuteen ja valkovuodon runsaampaan määrään vaikuttanut kuparikierukka. Ärsyttää tämä muutos, mutta se kai täytyy sietää, jos haluaa ehkäistä ilman hormoneja. Ei ole vaivatonta ehkäisyä olemassa..
On olemassa, sitä kutsutaan vasektomiaksi. Aivan huippuhelppo, vaivaton ja erinomainen ehkäisykeino :) Ainoa, mihin mä enää alennun.
Ei ikinä enää mitään v*tun kierukoita, hormoonitoiminnan sekoittavia pillereitä tai muuta kamalaa.
Niin, jos se sille miehelle sopii. Tuo kun on siemenjohtimien katkaisu.
Oikeesti vai? joo, tiedän kyllä mikä vasektomia on ja jos se ei miehelle sovi, niin sitten saa unohtaa seksin harrastamisen kanssani :)
Mies varmaan harkitsee kyllä tarkkaan, haluaako uhrata suvunjatkamiakykyään miellyttääkseen noin ehdotonta ja itsekästä muijaa.
Noh, minä en haluaisi miestä, joka haluaisi jatkaa sukuaan :) ei ole ollut ongelmaa.
Joku ehdotti sterilisaatiota. Niin, silläkin on haittavaikutuksensa, vasektomia on huomattavan paljon helpompi operaatio.
Miksi naisen pitäisi olla vastuussa ehkäisystä? Vasektomia on helpoin, selkein ja vähiten sivuoireita aiheuttava ehkäisymenetelmä, joten se on ainoa, mikä pidemmässä suhteessa on mahdollinen ehkäisykeino.
Joskus alapää haiskahtaa, mutta yleensä silloin on jotain bakteerihäikkää.
Siirryttyäni k**kuppiin ei ole kuukautistenkaan aikana tarvinnut kärsiä hajuista.
Vasektomia on nimenomaan miehen sterilisaatio, etkö sitä ymmärrä? Se ei siis ole mikään pikkukiva ehkäisykeino. Eli se on sinun kanssasi sitten neuvoteltava että kumpiko sterilisoidaan.
Pillun kuuluukin tuoksua, älkää siitä ottako paineita.
Tulehdus on sitten asia erikseen.
M41
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta kyseessä ei ole mikään pllun haju vaan nivusista tuleva hienhaju. Vaiva ilmeni ekan lapsen imetystaipaleen aikana ja jäi pysyväksi toisen lapsen syntymän ja imetyksen jälkeen. Ikävä ongelma, johon en ole löytänyt mitään ratkaisua, paitsi vaihtaa tosiaan alushousut joskus kahdestikin päivässä, peseytyä joka päivä (en käytä saippuaa alapäähän) sekä sipaista aamuisin vähän dödöä nivustaipeisiin, ihan sinne haaroväliin asti.
Testaan aina välillä varmistuakseni ettei haju tosiaan tule alapäästä ja vaatisi lääkitystä. Jos vedän sormella häppäreiden välistä, on haju normaali ja hyvin mieto, mutta kun vedän sormella nivusesta, tarttuu sormeen sellainen pistävä hienhaju. Jopa ihan heti suihkun jälkeen, vaikka yritän aina kuivatella ja kuivata hyvin :( Haju tarttuu myös housuihin, joita saa pestä väh. 60 asteessa ja jos eivät sitä kestä, niin vaihdettava uusiin usein.
Tämä nivushiki eli nihi on minullakin ongelma. Tyypilliset suomalaiset leveät reidet ei ainakaan auta ongelmassa. Itse pesen nivuset Lactasyd tai vastaava ja sienellä. Samalla varon, että pesunestettä ei mene alapäähän. Tuo sienellä pesu auttaa. Pelkkä kädellä pesu ei.
Pesen iltaisin alapään noin ja aamulla pelkästään tuoksuttomalla kosteusvoiteella ilman vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuoksahtaa ja usein menkkojen jälkeisinä päivinä. Käytän siteitä ja vaikka vaihdan usein, ne hautovat.
Pesu kahdesti päivässä pahentaa tilannetta. Pesen Illalla ja miedolla saippualla nivuset, vedellä alapään muuten. Aamulla hieron alapäähän Aqualan L:ää ja ylimäisen pyyhin paperiin. Auttaa tuoksuongelmaa, enemmän kuin pesu.
Ei ikinä saippuaa pildeen, vaan hapanta pesunestettä (Lacto line).
Ovulaation aikaan voi kyllä haista kitkerähkösti, vaikkei mitään tulehdusta.
Lactasydia nivusiin. Lukutaitoa hyvät kanssasisaret. Nivusussa haisee hiki. Nivusissa on ihan normaali iho ja se ei ole sama asia kuin sukupuolielimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hajun voimakkuuteen ja valkovuodon runsaampaan määrään vaikuttanut kuparikierukka. Ärsyttää tämä muutos, mutta se kai täytyy sietää, jos haluaa ehkäistä ilman hormoneja. Ei ole vaivatonta ehkäisyä olemassa..
On olemassa, sitä kutsutaan vasektomiaksi. Aivan huippuhelppo, vaivaton ja erinomainen ehkäisykeino :) Ainoa, mihin mä enää alennun.
Ei ikinä enää mitään v*tun kierukoita, hormoonitoiminnan sekoittavia pillereitä tai muuta kamalaa.
Oikeesti vai? joo, tiedän kyllä mikä vasektomia on ja jos se ei miehelle sovi, niin sitten saa unohtaa seksin harrastamisen kanssani :)
Jos sinä et halua tulla raskaaksi niin miksi et itsestäsi poista ominaisuutta tai ehkäise? Miksi jonkun muun se pitäisi tehdä "puolestasi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan harkitsee kyllä tarkkaan, haluaako uhrata suvunjatkamiakykyään miellyttääkseen noin ehdotonta ja itsekästä muijaa.
Noh, minä en haluaisi miestä, joka haluaisi jatkaa sukuaan :) ei ole ollut ongelmaa.
Joku ehdotti sterilisaatiota. Niin, silläkin on haittavaikutuksensa, vasektomia on huomattavan paljon helpompi operaatio.
Miksi naisen pitäisi olla vastuussa ehkäisystä? Vasektomia on helpoin, selkein ja vähiten sivuoireita aiheuttava ehkäisymenetelmä, joten se on ainoa, mikä pidemmässä suhteessa on mahdollinen ehkäisykeino.
Siksi, että nainen on ainoa joka voi tulla raskaaksi. Ehkä mies ei halua lasta _sinun_ kanssasi (mieti mikä voi olla syynä?) mutta eipä voi koskaan tietää vaikka kuolisit ja mies tapaisi uuden naisen sekä saisi yllättävän vauvakuumeen. Sinä haluat olla osaltasi päättämässä tuollaisista tapauksista?
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ongelma hoituu käymällä pesulla ja vaihtamalla vaatteet riittävän usein. Työpäivän aikanakin voi käydä vessassa alapesulla ja vaihtamassa
pikkuhousunsuojan vähintään.
Ihmettelen naisia, joita näen samoissa housuissa viikkotolkulla. Ei ihme jos haisee.
Mutta kun niitä farkkuja ei saa pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuoksahtaa ja usein menkkojen jälkeisinä päivinä. Käytän siteitä ja vaikka vaihdan usein, ne hautovat.
Pesu kahdesti päivässä pahentaa tilannetta. Pesen Illalla ja miedolla saippualla nivuset, vedellä alapään muuten. Aamulla hieron alapäähän Aqualan L:ää ja ylimäisen pyyhin paperiin. Auttaa tuoksuongelmaa, enemmän kuin pesu.
Ei ikinä saippuaa pildeen, vaan hapanta pesunestettä (Lacto line).
Ovulaation aikaan voi kyllä haista kitkerähkösti, vaikkei mitään tulehdusta.
Luitko yhtään viestiä mihin vastasit? Nivuset ei ole pilde.
Osta lactal balancea. Sen jälkeen ei enää haise millekään. Tasoittaa ph:n.
En ole koskaan haistanut julkisella paikalla pillun hajua
kusen paskan hien ja lian hajua sen sijaan päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä nämä jotka haistavat toisten ihmisten alapäät (paitsi nyt ehkä jossain jumpassa, jos toinen pyllistelee ihan lähellä). En ole ikinä tunnistanut toisesta ihmisestä hajua, jonka olisin voinut päätellä satavarmasti tulevan alapäästä.
Ei ole kukaan muukaan..outo ketju
Vierailija kirjoitti:
Kalamainen haju viittaa bakteeritulehdukseen, ammoniakin haju liikaan proteiininsaantiin tai diabetekseen, virtsan haju taas liian vähäiseen vedenjuontiin tai alkoholismiin tai virtsatietulehdukseen.
Monilla naisilla on sellanen ”kalamainen” haju luonnostaan. Eli ei mitään ongelmia alapäässä, mutta se on vaan ominaishaju.
dfgdfdsfgdsf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus alapää haiskahtaa, mutta yleensä silloin on jotain bakteerihäikkää.
Siirryttyäni k**kuppiin ei ole kuukautistenkaan aikana tarvinnut kärsiä hajuista.
Vasektomia on nimenomaan miehen sterilisaatio, etkö sitä ymmärrä? Se ei siis ole mikään pikkukiva ehkäisykeino. Eli se on sinun kanssasi sitten neuvoteltava että kumpiko sterilisoidaan.
Joo, minä tiedän, että vasektomia on miehen sterilisaatio ja mikäli mies haluaa minun kanssani seksiä harrastaa, hän käy teettämässä itselleen vasektomian, eli steriloi itsensä. Miehelle vasektomiasta ei ole ollenkaan niin paljoa haittaa kuin naiselle sterilisaatiosta.
Mikäli mies ei tuota tee, hänen ei tarvitse minun kanssani seksiä harrastaa. Yksinkertaista, mutta totta :)
Kaksi miestä on sen tehnyt kun olen asian heille ilmaissut noin ja kumpikin ovat todenneet sen olleen yksi parhaista päätöksistä :)
Ps. en ole enää mikään 20v enkä tapaile mitään 20v poikia.
Vauvojen peppupyyhkeillä on myös hyvä siistiytyä. Toki on olemassa kaikenmaailman intiimipyyhkeitä ja märkää vessapaperia, mutta ovat huomattavasti kalliimpia.