Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällövaroitus! Haiseeko teillä alapää koskaan housujen läpi?

Vierailija
03.07.2018 |

Olenkohan ainut jolla tämä ongelma. 🙄Ei ole tulehdusta eikä mitään, mutta silti alapää haisee voimakkaasti. Esim työpäivän jälkeen tunnen hajun housujen läpi jos olen vaikka kyykyssä niin että haarat on levällään. Onko niin että joillakin vain on voimakkaamman hajuinen alapää johon ei mikään auta.😏 Oletko koskaan haistanut vieraan ihmisen alakertaa noin niinkuin normaalitilanteessa? Esim. Vieressä seisoessasi?

Kommentit (451)

Vierailija
141/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, naiseus ja femakkojen moninais(e)uus. Tässä Fanni Noroilalle räpätettävää lesokommuunissa.

Vierailija
142/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle gyne suositteli jotain karpalokapseleita, mitä saa apteekista. Ei oo tulehdusta, mut bakteeritasapaino nähtävästi heilahtelee välillä. En oo vielä testannut.

Karpaloita esim. kuivattuna tai jauheena kannattaa käyttää päivittäin jogurtista, smoothiessa ja puurossa esim.

Pitää virtsatiet kunnossa ja vaikuttaa happoemäs tasapainoon, niin auttaa hajuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lol. Todella hauska ketju. Hirveä määrä alapeukkuja, jos joku kehtaa ehdottaa pesulla käyntiä tai vaatteiden vaihtoa😂. Ihan syystä niissä vessoissa on ne pillupuhelimet. Ei tarvitse hävetä hajuja, kun huuhtaisee pissalla käytyään. Mutta toki jos mieluummin haisee niin voi tyytyä ihmettelemään.

Ei ole ihme, jos haisee, jos ei koskaan pese alakertaansa millään pesunesteellä. Vähän sama kuin ei pesisi kainaloitaan suihkusaippualla koskaan. Tästä ketjusta on muuten poistettu hirveästi sellaisia viestejä, joissa sanotaan, ettei oma alakerta haise koskaan. Yritetään antaa sellaista vaikutelmaa, että kaikkien p*rse haisee. Ei haise.

Genitaalialueille vain vesipesu, että bakteeritasapaino säilyy. Bideellä alapesu vessassa käynnin jälkeen, vessapaperilla vasta kuivaaminen.

Vierailija
144/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos sen kahvilan vierellä leijui sellainen haju, kinuskia ,ei kuitenkaan päästetty kahvilan tiloihin löyhkäämään ja tölläämään miesasiakasta. Pleksin takaa yritty kuitenkin kunnes vartija ilmestyi.

Mitä?

Vierailija
145/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menkansyöjä namnam

Vierailija
146/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kierukka sitä tee vaan siemenneste jos annat laske asen sisääsi. sen se tekee, kokeile joskus kuukausi ilman että päästät siemennestettä vaginaasi, väliajalla voit lääkitä sitä maitohappobakteereilla takaan että huomaat eron

älä kysy että mites sitten toimitaan,,onhan sulla vielä pari reikää käytössä kuten muillakin

Vierailija
147/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään herppes aiheuttaa melkoiset käryt.

Vierailija
148/451 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut havaitsevinani , että jotkut pulverit huonosti huuhdottuna pikkuhousuista, aiheuttavat hajua hikoilun kanssa.   Pesu vähintään 60 astetta ja ekstra huuhtelut auttavat. Puuvilla alkkarit pesen ajoittain 90

asteessa. Kokeilkaa vaihtaa eri pulvereita.

Eikä sitä pesupulveria tarvitse hölvätä hirveitä määriä sinne koneeseen. Merkkihuollosta asentaja valisti, että 15 ml (ruokalusikallinen) pesuainetta riittää koneelliseen ja tämähän on siis vähemmän kuin pesuainepurkin kyljessä lukee. Nykykoneet kuluttavat niin vähän vettä, että pesuaineen määrä tulee suhteuttaa siihen. Näin välttyy turhilta pesuainejäämiltä vaatteissa.

Vierailija
149/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nainen ja todellakin kärsin alapään lemusta keväällä. Tuntui ettei kehtaa olla edes ihmisten ilmoilla kun pesi ja pesi ja vaihtoi alkkareita töissäkin kesken päivän tai ainakin suojia. Gyne testasi ettei ole tulehdus. Sanoi, että haju johtuu siitä, että vajaa 50 naishormonit alkaa vähentyä ja alapään limakalvot kuivaa. Antoi eka jonkin puikkoantibiottikuurin, mutta se tehosi vain pari päivää.

Sanoi muuten, että alapää pitää tosi nopeasti huuhtaista aina vain vedellä ja missään nimessä ei saa pitemmin suihkutella, koska silloin alapään luontainen bakteerikanta joka taistelee näitä hajubakteereita vastaan alkaa taas taistelun nollasta.

Netistä sain vinkin jonka avulla haju on tosi paljon vähentynyt, miltei häipynyt. Joku naisista kirjoitti syövänsä joka päivä Femiflor-maitohappobakteereita. Tavalliset maitohappobakteerit ei auttaneet mitään. Nyt syön joka päivä 2 ja tehoaa vasta useamman viikon jälkeen. Välillä otan vain 1, mutta heti jos alapää alkaa yhtään kirvelemään tai haiskahtaa, syön 2 joka päivä. Helpottunut olo kun vihdoin löytyi apu.

Vierailija
150/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femiflorin vinkkaajalta ja gyneltä vielä vinkki, että alapään vedellä tosi nopea huuhtaisu yleensä vain aamulla eli ei saa suihkuttaa paljon. Tällöin vain pikaisesti suurinpien vesien kuivaus paprulla. Olen huomannut, jos kunnolla kuivailee niin haju meinaa heti alkaa.

151/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois sokerit ja käytä vain öljyjä rasvoina.

Pese alapää vain vedellä ja kuivaa hyvin. Muista pestä nivuset hyvin.

Käytä puuvillaisia alushousuja, jotka ovat ilmavat.

Pese alushousut miedolla pesuaineella ja silitä haarakohta.

Käytä probiootteja ja syö paljon kuituja. Joskus ummetus haisee jopa ihon läpi!

Gynekologi vastaanottoa tietenkin suosittelen tulehdusten poissulkemiseksi.

Käytä kuukautissuojaa, joka ei haise esim. tamponit. Jos käytät siteitä niin muista vaihtaa sidettä usein.

Mustonella

Vierailija
152/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalamainen haju viittaa bakteeritulehdukseen, ammoniakin haju liikaan proteiininsaantiin tai diabetekseen, virtsan haju taas liian vähäiseen vedenjuontiin tai alkoholismiin tai virtsatietulehdukseen.

Monilla naisilla on sellanen ”kalamainen” haju luonnostaan. Eli ei mitään ongelmia alapäässä, mutta se on vaan ominaishaju.

Oma kokemukseni on, että aika harvoilla naisilla on sellainen kalamainen haju luonnostaan. Se on pikemminkin poikkeus. Ainakin ne naiset, joiden kanssa olen ollut, ovat yleensä tuoksuneet aika miedolta. Hyvä niin.

Vierailija
153/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dfgdfdsfgdsf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hajun voimakkuuteen ja valkovuodon runsaampaan määrään vaikuttanut kuparikierukka. Ärsyttää tämä muutos, mutta se kai täytyy sietää, jos haluaa ehkäistä ilman hormoneja. Ei ole vaivatonta ehkäisyä olemassa..

On olemassa, sitä kutsutaan vasektomiaksi. Aivan huippuhelppo, vaivaton ja erinomainen ehkäisykeino :) Ainoa, mihin mä enää alennun.

Ei ikinä enää mitään v*tun kierukoita, hormoonitoiminnan sekoittavia pillereitä tai muuta kamalaa.

Niin, jos se sille miehelle sopii. Tuo kun on siemenjohtimien katkaisu.

Oikeesti vai? joo, tiedän kyllä mikä vasektomia on ja jos se ei miehelle sovi, niin sitten saa unohtaa seksin harrastamisen kanssani :)

Mies varmaan harkitsee kyllä tarkkaan, haluaako uhrata suvunjatkamiakykyään miellyttääkseen noin ehdotonta ja itsekästä muijaa.

Noh, minä en haluaisi miestä, joka haluaisi jatkaa sukuaan :) ei ole ollut ongelmaa.

Joku ehdotti sterilisaatiota. Niin, silläkin on haittavaikutuksensa, vasektomia on huomattavan paljon helpompi operaatio.

Miksi naisen pitäisi olla vastuussa ehkäisystä? Vasektomia on helpoin, selkein ja vähiten sivuoireita aiheuttava ehkäisymenetelmä, joten se on ainoa, mikä pidemmässä suhteessa on mahdollinen ehkäisykeino.

Joskus alapää haiskahtaa, mutta yleensä silloin on jotain bakteerihäikkää.

Siirryttyäni k**kuppiin ei ole kuukautistenkaan aikana tarvinnut kärsiä hajuista.

Vasektomia on nimenomaan miehen sterilisaatio, etkö sitä ymmärrä? Se ei siis ole mikään pikkukiva ehkäisykeino. Eli se on sinun kanssasi sitten neuvoteltava että kumpiko sterilisoidaan.

Joo, minä tiedän, että vasektomia on miehen sterilisaatio ja mikäli mies haluaa minun kanssani seksiä harrastaa, hän käy teettämässä itselleen vasektomian, eli steriloi itsensä. Miehelle vasektomiasta ei ole ollenkaan niin paljoa haittaa kuin naiselle sterilisaatiosta.

Mikäli mies ei tuota tee, hänen ei tarvitse minun kanssani seksiä harrastaa. Yksinkertaista, mutta totta :)

Kaksi miestä on sen tehnyt kun olen asian heille ilmaissut noin ja kumpikin ovat todenneet sen olleen yksi parhaista päätöksistä :)

Ps. en ole enää mikään 20v enkä tapaile mitään 20v poikia.

Vasektomia on ehkä toimenpiteenä pienempi ja joissakin tapauksissa ehkä teoriassa jopa peruttavissa, mutta kyllä se lopullisuudessaan on kuitenkin ihan yhtä iso asia kuin naisenkin sterilisaatio.

Minusta on kummallista, että koska sinä olet se joka on varma ettei halua koskaan lisääntyä, niin sinä et sterilisoi itseäsi, vaan kaikkien miestesi pitäisi rampata pistämässä putkia poikki.

Mutta mikäs siinä, kun näköjään olet saanut kaksikin kaveria menemään saksittavaksi.

Vierailija
154/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä käyttäisi pikkuhousunsuojia=muovia eli hautoo ja ei ole ihme jos alkaa päivän aikana haista. Samasta syystä en käytä siteitä vaan tamponeja.

Eli mielummin työnnät valkaistua vanua toosaasi?

Vierailija
155/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla haisee myös. Ärsyttävää. Joskus niin paljon, että pelkään muidenkin haistavan sen. Siksi pidän esim. töissä aina vara-alkkareita mukana. Vaihtaminen auttaa, vaikka pesumahdollisuutta ei olisikaan. Tai sitten pientä pikkuhousunsuojaa. Minullakaan ei ole mitään tulehdusta tms.

Mutta toisaalta tässä haitassa on seksin kannalta se hyvä puoli, että koska on koko ajan kostea, on myös heti valmis. Mies tykkää siitä! :)

Kannattaa käyttää joskus näitä apteekin tuotteita, jotka vahvistavat limakalvoja, iho voi ärtyä eikä ole kyse tulehduksesta.

Vierailija
156/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kysyisi haiseeko suusi, kainalot. Haisee. Normal.

Vierailija
157/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalamainen haju viittaa bakteeritulehdukseen, ammoniakin haju liikaan proteiininsaantiin tai diabetekseen, virtsan haju taas liian vähäiseen vedenjuontiin tai alkoholismiin tai virtsatietulehdukseen.

Monilla naisilla on sellanen ”kalamainen” haju luonnostaan. Eli ei mitään ongelmia alapäässä, mutta se on vaan ominaishaju.

Oma kokemukseni on, että aika harvoilla naisilla on sellainen kalamainen haju luonnostaan. Se on pikemminkin poikkeus. Ainakin ne naiset, joiden kanssa olen ollut, ovat yleensä tuoksuneet aika miedolta. Hyvä niin.

Joo, ei minullekaan ole kalanhajua tullut vastaan vaikka on tullut naisten alapäissä touhuttua. En tiedä voiko tässä olla joku tulkintaero, jonkun mielestä se normaali tuoksu voi ehkä olla vähän kalamainen?

Vierailija
158/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,  ei todellakaan kannata kayttaa pikkuhousunsuojia paivittain!   Hautovat,  ovat muovia ja kemikaaleja,  varsinkin kaikki hajustetut jne nykyajan harpakkeet.  Mieluummin sitten vaikka useammat pikkuhousut mukaan.  Ma teen tata valilla tyopaikan vessassa vaikka joudunkin ottamaan paallishousut ja kengat sita varten pois..

Mulla tuppas usein olemaan bakteerivaginoosia/hajuja menkkojen jalkeen.  Eras gyne suositteli siirtymista puuvillaisiin tamponeihin ja siteisiin.   Joko organic tai all-cotton.  Ma asun ulkomailla etta en tieda millasia tuotteita Suomesta saa, mutta luulisi netista loytyvan?   Oli itsellekin vahan yllatys kun googlettelin aikoinaan etta mita kaikkea ne laittaa viattoman nakoisiin tamponeihin (rayonia,  erilaisia muovia,  valkaistua puuvillaa) ja kuitenkin nama tuotteet tyonnetaan naisen sisaan,  limakalvon ymparoimiksi.  

Kannattaa kokeilla,  eihan tollanen kokeilu paljoa maksa.  Mulla ollut raikkaampi olo.

Vierailija
159/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani haisi housujen läpi synnytyksen jälkeen, kun välilihan leikkaushaava märki. Muulloin ei haise housujen läpi.

Vierailija
160/451 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa vahvasti että ap:lla on ph-epätasapaino. Apteekista saa viikon mittaisen kapselikuurin, jonka jälkeen hajut ovat tipotiessään. Esim. Vagisan-emätinpuikot auttaa!