Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisten lasten kanssa vanhemmilla

Vierailija
03.07.2018 |

on jo omaa aikaa myös?

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 16v.

Vierailija
22/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset 6 ja 8 vuotta ja voin jo jättää heidät hetkeksi kahdestaan. Esim lähteä jumpalle ja lapset on hetken kahdestaan ennen kuin mies tulee töistä. Voin myös käväistä lähikaupassa ilman, että pitää raahata lapset mukaan. Sillä tavalla on jo helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 viikon ikäinen vauva ja omaa aikaa on monta kertaa päivässä kun vauva nukkuu ;)

Vierailija
24/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on omaa aikaa? Oltiin perheen kanssa patikoimassa ja kalassa. Seksiä harrastetaan kun lapset nukkuu.. Mitä muuta pitäisi olla.

Niin ja lapset puoli vuotta, 3, 5, 7, 9. Ja ei ole mikään jäänyt tekemättä.

Koira meillä enemmän rajoittaa.

Ei pidä olla, mutta ystäväiseni, ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita, haluja ja tarpeita. Jos joku haluaa teatteriin tai kuntosalille tai vaikkapa käydä kaverin kanssa keskeytyksettömän yksityisen keskustelun, ja se ei onnistu jos mukana on lapset puolivuotta, 3, 5, 7 ja 9, ja silloin se jäisi tekemättä jos omaa aikaa ei ole. Samoin useimmat ihmiset kaipaavat enemmän taukoja vuorovaikutuksesta ja kaikille ei riitä se lasten nukkuma-aika. Se on ihan ok.

Meillä käy ystäviä kylässä, keskustellaan. Lapset leikkivät, katsovat elokuvan.. Mummu on ollut lasten kanssa kun käydään elokuvissa, teatterissa, syömässä.. Käydään niissä myös lasten kanssa. Käydään miehen kanssa hyvinkin syvällisiä keskusteluja yöllä ja lapset nukkuu siinä vieressä, oikein ihania öitä olleet.. Aamulla juodaan kahvia ja luetaan lehteä, lapset touhuaa omiaan.

Ikävä kyllä mä en näe noita ongelmia.

Patikkaretkillä muksut nukkui teltassa ja me juotiin viiniä ja katseltiin suomen kesäyötä..

Olisiko matka ollut sama ilman lasten iloa.. Ei.

Niin, et eiköhän se ole vähän asenteestakin kiinni. Kyllä elämästä saa tehtyä hankalaa, tai voi suhtautua toisin.

Tämä on kyllä tosi ikävän syyllistävä asenne heitä kohtaan jotka jossain vaiheessa lapsen kasvaessa kaipaavat sen ihanan ja tiiviin perheajan lisäksi muutakin kuin 24/7 yhdessäoloa. Koska siinä ei todellakaan ole mitään väärää tai outoa jos haluaa joskus tehdä myös asioita joihin lapset ei sovi mukaan. Nähdä vaikka lapsille huonosti sopivan teatteriesityksen tai hiihtää omaan tahtiin lenkin. Sekin on ok jos ei halua, mutta jos haluaa, niin ei siinä ole kyse vääränlaisesta "asenteesta" tai siitä että "tekee elämästä hankalaa". Ja jos aloittaja on tällaisen halun tai tarpeen itsessään tunnistanut ja kyselee muiden kokemuksia milloin omille jutuille on tilaa, niin hän ei hyödy mitään siitä että joku tulee pätemään että itse ei kaipaa hetkeäkään aikaa erossa lapsista vuosikymmeneen. Joten on vaikea käsittää sellaisen viestin motiivi. "Eläkää ja kokekaa kuten minä, se on oikea tapa."?

Vierailija
25/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina lukenut paljon ja katsonut telkkaria, myös harrastuksia on ollut ja aina niihin on aikaa löytynyt koska lapsilla on ollut myös isä ja nuorimmaisilla oli myös esikoinen lapsenvahtina.

Toki helpointa on sitten kun lapset eivät tarvi kotiin ketään vahtimaan, eskarilaiset voi olla jonkun aikaa yksin kotona ja koululaiset jo todella hyvin. Jos asuu omakotitalossa tai muuten turvallisessa ympäristössä alkaa lapset olla ulkona keskenään 4-5-vuotiaina, toki silloin pitää jonkun aikuisen olla saatavilla jos jotain sattuu.

Vierailija
26/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on omaa aikaa? Oltiin perheen kanssa patikoimassa ja kalassa. Seksiä harrastetaan kun lapset nukkuu.. Mitä muuta pitäisi olla.

- Tavata kavereita

- Tehdä omia projekteja

- Harrastaa

- Kuntoilla

- Lukea

Onneksi ystävilläkin on jo lapsia, olen tänäänkin lukenut.. Harrastan ja mies on lasten kanssa ja toisin päin. Minulla ei tällä hetkellä projekteja, mutta miehen vapautan niitä tekemään ja olen lasten kanssa.

Siis ymmärsinkö oikein, harrastat itseksesi kun miehesi on lasten kanssa, ja oletko siis tuo sama tyyppi joka miettii miksi pitäisi olla omaa aikaa? Mitä se sun harrastusaika sitten on 🤔

Vierailija
27/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla, mutta ystäväiseni, ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita, haluja ja tarpeita. Jos joku haluaa teatteriin tai kuntosalille tai vaikkapa käydä kaverin kanssa keskeytyksettömän yksityisen keskustelun, ja se ei onnistu jos mukana on lapset puolivuotta, 3, 5, 7 ja 9, ja silloin se jäisi tekemättä jos omaa aikaa ei ole. Samoin useimmat ihmiset kaipaavat enemmän taukoja vuorovaikutuksesta ja kaikille ei riitä se lasten nukkuma-aika. Se on ihan ok.

Meillä käy ystäviä kylässä, keskustellaan. Lapset leikkivät, katsovat elokuvan.. Mummu on ollut lasten kanssa kun käydään elokuvissa, teatterissa, syömässä.. Käydään niissä myös lasten kanssa. Käydään miehen kanssa hyvinkin syvällisiä keskusteluja yöllä ja lapset nukkuu siinä vieressä, oikein ihania öitä olleet.. Aamulla juodaan kahvia ja luetaan lehteä, lapset touhuaa omiaan.

Patikkaretkillä muksut nukkui teltassa ja me juotiin viiniä ja katseltiin suomen kesäyötä..

Niin, et eiköhän se ole vähän asenteestakin kiinni. Kyllä elämästä saa tehtyä hankalaa, tai voi suhtautua toisin.

Tämä on kyllä tosi ikävän syyllistävä asenne heitä kohtaan jotka jossain vaiheessa lapsen kasvaessa kaipaavat sen ihanan ja tiiviin perheajan lisäksi muutakin kuin 24/7 yhdessäoloa. Koska siinä ei todellakaan ole mitään väärää tai outoa jos haluaa joskus tehdä myös asioita joihin lapset ei sovi mukaan. Nähdä vaikka lapsille huonosti sopivan teatteriesityksen tai hiihtää omaan tahtiin lenkin. Sekin on ok jos ei halua, mutta jos haluaa, niin ei siinä ole kyse vääränlaisesta "asenteesta" tai siitä että "tekee elämästä hankalaa". Ja jos aloittaja on tällaisen halun tai tarpeen itsessään tunnistanut ja kyselee muiden kokemuksia milloin omille jutuille on tilaa, niin hän ei hyödy mitään siitä että joku tulee pätemään että itse ei kaipaa hetkeäkään aikaa erossa lapsista vuosikymmeneen. Joten on vaikea käsittää sellaisen viestin motiivi. "Eläkää ja kokekaa kuten minä, se on oikea tapa."?

Jaa niin kun sanoo et ei pysty tekemään mitään, kuten ap.. Ei lasten kanssa tai ilman.

Paska puhetta. Lasten kanssa voi tehdä ja ilman lapsia. Siksi ihmiseläimillä on isä ja emo siinä hommassa mukana ja lastenvahtia saa jopa rahalla.

Mitään ei oo jäänyt tekemättä ja meillä sentään 5 lasta. Et voi voi ja kättä pöksyyn.

Vierailija
28/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Tavata kavereita

- Tehdä omia projekteja

- Harrastaa

- Kuntoilla

- Lukea

Onneksi ystävilläkin on jo lapsia, olen tänäänkin lukenut.. Harrastan ja mies on lasten kanssa ja toisin päin. Minulla ei tällä hetkellä projekteja, mutta miehen vapautan niitä tekemään ja olen lasten kanssa.

Siis ymmärsinkö oikein, harrastat itseksesi kun miehesi on lasten kanssa, ja oletko siis tuo sama tyyppi joka miettii miksi pitäisi olla omaa aikaa? Mitä se sun harrastusaika sitten on 🤔

Siis tossa luettelin mitä voin tehdä ja kysyin mitä se oma aika sitten pitäisi olla. Ja mitä ei voi lasten kanssa tehdä..?

Vierailija
29/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noista tarvi mukaan ottaa kuin nuorimmainen, ja sen aikana voi kyllä käydä yksityisen keskustelun. 9 ja 7-vuotiaat on jo isoja, ja katsovat vähän aikaa tarvittaessa nuorempien 3 ja 5-vuotiaiden perään, kuitenkin osaavat syödä ja käydä potalla hekin. Kuntosalille kun menee niin pitää ehkä joku esim. lasten isä pyytää olemaan lasten saatavilla tai vaikka joku opiskelija lastevahdiksi. Ja sama juttu teatteriin, jos miehen kanssa menee niin varmaan joutuu ottamaan jonkun lapsenvahdiksi siksi aikaa. Lapsethan ovat suurimman osan omissa leikeissään, ei mun lapset ole koskaan tarvinneet minua leikittäjäksi tai keksimään tekemistä, ei vaikka esikoinen oli pitkään ainoa lapsi, kyllä mulla on aina ollut omaa aikaa, toki tuo että olisi viisi lasta olisi haasteellisempaa, mulla on vain kolme.

Vierailija
30/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin kun sanoo et ei pysty tekemään mitään, kuten ap.. Ei lasten kanssa tai ilman.

Paska puhetta. Lasten kanssa voi tehdä ja ilman lapsia. Siksi ihmiseläimillä on isä ja emo siinä hommassa mukana ja lastenvahtia saa jopa rahalla.

Mitään ei oo jäänyt tekemättä ja meillä sentään 5 lasta. Et voi voi ja kättä pöksyyn.

No mulla jäisi kyllä lukuisia asioita tekemättä jos olisi 5 lasta. Jää jo nyt,vaikka lapsia on kaksi. Mutta sitä se on,ihan kaikkea ei voi saada. Valitsisinko silti lapseni,vai vapauden tehdä mitä lystää? Lapset tietysti.

Esim.tykkään lukea ja katsoa elokuvia ja sarjoja. Aikaa tähän on lähinnä kun lapset nukkuu,n.2-3h iltaisin. Siitäkin osa menee kun tekee kotityöt,käy pesulla,ulkoiluttaa koiran ym. Toki se oma aika on sitten myös pois yöunista,lapset herättää vielä 4-10krt yössä joten väsynyt ja unen tarpeessahan sitä on kokoajan.

Aikaa ei todellakaan jää kaikelle mitä haluaisi eikä omaa aikaa saa riittävästi,mutta elämä on valintoja.

Vierailija
31/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä lastenhoito työvuoro on kutakuinkin klo 7.00-23.00 koska tänä aikana on aina joku lapsi hereillä. Eivätkä ole isoja vaan heti heräämisestä nukkumiseen asti pitää olla ”läsnä”.

Vierailija
32/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikään asti oma aika on järjestelystä kiinni. Sitten sitä alkaa hiljalleen tulla ihan itsestään.

Sehän ei toki tarkoita, etteikö huolta olisi. Mutta esim normaali 8-vuotias ei estä vanhempaa tekemästä spontaanisti jotain lyhytkestoisia asiaa ja ei vaadi 24/7 valvomista.

Vierailija
33/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat huonoja nukkujia tai työn ja arjen rumba vain väsyttää niin paljon, että ei vaan ehdi tai jaksa käydä mitään yöllisiä keskusteluja miehen kanssa. Miten se on asenteesta kiinni?

Vierailija
34/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12v, 8v ja 5v. Ja kyllä tuntuu täydeltä vuorokausi välillä. En tiedä olenko jotenkin hidas vai mikä on. Mutta on tässä yhä tekemistä.

Vierailija
35/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ja 10 meillä. No jonkin verran ovat kaverien kanssa käymistä. miehen kanssa saa välillä juoda kaffit kahdelleen😀

Vierailija
37/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole yhtään omia ystäviä tai muuta perheen ulkopuolista sosiaalista elämää?

Vierailija
38/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10, 8 ja 8 kk vanhat lapset ja molemmilla on ihan reilusti omaa aikaa. Yhteistä aikaa on juuri nyt vähän vähemmän kun pienin ei vielä paria tuntia pidempään hoidossa ole, mutta vuoden parin päästä järjestynee taas sitäkin. Ja jo kahdeksan vuoden päästä pärjätään helposti kun pienimmille löytyy täysi-ikäinen hoitaja ihan omasta isoveljestä.

Vierailija
39/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole yhtään omia ystäviä tai muuta perheen ulkopuolista sosiaalista elämää?

On. Luen, retkeillään, harrastetaan ja kyllä tuntuu että kaikki kerkeää tekemään. En nyt keksi mitä tässä pitäisi tehdä ja mistä olla katkera.

Vierailija
40/158 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja 7-vuotiaat ovat meillä pari h kahdestaan silloin tällöin äidin kuntoillessa. Puhelinsoiton päässä ja naapurissa asuu luotettavat ihmiset hätätapauksia varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä