Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko miehesi lähteä kaveriensa kanssa kesälomalla etelänmatkalle?

Vierailija
02.07.2018 |

Mies puhuu, että lähtee miesporukalla jonnekin etelään kun lasten iän ja huonon rahatilanteen takia varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Minun palkkani ei ole niin hyvä, että siitä paljon säästäisin ja toisaalta lapset ovat hankalassa iässä.

Mitä mieltä, päästäisitkö miestä? Mies on kuulemma laittanut palkastaan sivuun eikä ole muuten käytellyt rahojaan. Viikko kuulemma "ihan vaan kreikassa".

Kommentit (308)

Vierailija
221/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheissähän voi olla hyvinkin suurta eroa rahankäytössä, jonka vuoksi toisella on säästöjä ja toisella ei. Toinen vaikkapa tupakoi ja toinen ei. Toinen käyttää vaatteisiin, kauneudenhoitoon ja harrastuksiin ja toinen kulkee samoissa vaatteissa ja harrastaa vaikkapa juoksua, joka ei maksa mitään. Miksi ei vähemmän kuluttava saisi matkustaa?

Minä en oikeastaan käytä yhtään rahaa. Minulla on työsuhdeauto, syön lounaan työnantajani suurimmaksi osaksi kustantamana, parturissa käyn neljän viikon välein. Siinä ne minun henkilökohtaiset menoni. Vaimo huolehtii kaikesta muusta. Hän maksaa laskut, ostaa ruuat ja kaikkien vaatteet. Tai minun vaatteet ostetaan kerran vuodessa, kun vaimo saa houkuteltua minut Stockalle.

Vaikka en käytä rahaa, niin ei tulisi mieleenkään lähteä neljän viikon kesälomalla yhdeksi viikoksi lomalle muiden kuin perheen kanssa. Meillä on muuten aina ollut yhteinen tili, johon on tulleet kaikki tulot.

Sinullapa ihanan kuuloinen elämä. Käyt vähän tienaamassa rahaa töissä. :D

Vierailija
222/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheissähän voi olla hyvinkin suurta eroa rahankäytössä, jonka vuoksi toisella on säästöjä ja toisella ei. Toinen vaikkapa tupakoi ja toinen ei. Toinen käyttää vaatteisiin, kauneudenhoitoon ja harrastuksiin ja toinen kulkee samoissa vaatteissa ja harrastaa vaikkapa juoksua, joka ei maksa mitään. Miksi ei vähemmän kuluttava saisi matkustaa?

Voihan sinne reissulle ottaa lapsetkin mukaan, aivan varmasti tykkäisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikeastaan käytä yhtään rahaa. Minulla on työsuhdeauto, syön lounaan työnantajani suurimmaksi osaksi kustantamana, parturissa käyn neljän viikon välein. Siinä ne minun henkilökohtaiset menoni. Vaimo huolehtii kaikesta muusta. Hän maksaa laskut, ostaa ruuat ja kaikkien vaatteet. Tai minun vaatteet ostetaan kerran vuodessa, kun vaimo saa houkuteltua minut Stockalle.

Vaikka en käytä rahaa, niin ei tulisi mieleenkään lähteä neljän viikon kesälomalla yhdeksi viikoksi lomalle muiden kuin perheen kanssa. Meillä on muuten aina ollut yhteinen tili, johon on tulleet kaikki tulot.

Sinullapa ihanan kuuloinen elämä. Käyt vähän tienaamassa rahaa töissä. :D

Kyllä se arki pitkälle on työtä ja illat perheen kanssa. Työhön kuuluu myös paljon matkustamista ja sekin on tehdasvierailuja tai käyttöönoton seurantaa.

Minulla on hyvä elämä, ihana vaimo ja lapset ja nyt odotetaan ensimmäistä lastenlasta. Ja täällä mökillä saa tehdä käsillään monenlaista. Se on minulle luksusta.

Vierailija
224/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elellään yhdessä, niin lomaillaan yhdessä.

Erillään touhuaminen tuo vaan eripuraa suhteeseen.

Onhan se tosiaan hurjaa olla viikko erillään.

Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.

Mies käy kerran viikon ulkomailla ilman sinua tarkoittaa että mies laittaa kaiken muun sinun edellesi?  Sinullakin on kyllä vielä melkoinen matka aikuistumiseen, tuollainen ehdottomuus on vahvasti sitä teiniosastoa myös. 

Vierailija
225/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin suhteessa ihmisen kanssa, joka mieluummin jakaa vapaa-aikansa muiden kuin minun kanssani? Sairasta.

Sinunkaan puolisollasi ei siis ole nyt eikä voi/saa olla koskaan tulevaisuudessa muita mielenkiinnon kohteita kuin sellaiset. jotka sinäkin jaat? Hän ei saa haluta lähteä sukeltamaan, golfaamaan, katsomaan formuloita tai jalkapalloa tai jääkiekkoa, ei harrastaa kuorolaulua ja lähteä muiden kuorolaisten kanssa kiertueelle? Tuota minä pidän sairaana.

Vierailija
226/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisilla menee tunteisiin se, että miehet nauttivat ajastaan ilman vaimoaan. Melko säälittävää.

Älä yleistä. Kirjoitustyylistä ja maanisesta vyörytyksestä voi helposti päätellä, että täällä on yksi nainen TAI trolli, joka uhoaa avioerolla, jos mies on viikon kavereiden kanssa reissussa. Me muut naiset olemme monia kertoja kummastelleet sitä, etteikö puolisoilla saa olla omia menoja ja mielenkiinnon kohteita. Itse en suostuisi elämään liitossa, jossa pitää olla symbioosissa 24/7.

Vierailija
227/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ei mielestäni lomailla erikseen. Täysin vierasta.

Jos ei rahat riitä yhteislomaan, niin sitten keksitään yhdessä muuta.

Siitä rakentuu tiivis yhteiselämä, että taaperretaan yhdessä.

Jos ei maistu, niin sitten voi kumpikin taapertaa omia polkujaan jossain, muttei avioliitossa.

Vierailija
228/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kertaakaan meidän pitkän avioliittomme aikana tullut tilannetta, että vaimoni tai minä lähtisimme jollekin etelänlomalle "kavereiden" kanssa. Enkä kyllä tunne yhtään ystäväperhettä, jossa näin olisi toimittu. Ja mitä kivaa siinä edes olisi. Vaimon kanssa kahdestaan tai koko perheen kanssa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona on ihana lomailla.

Meillä on teekkariajoista lähtien ollut viiden pariskunnan poppoo ja teemme joka kevät la-su matkan johonkin kivaan kohteeseen. Tänä vuonna se oli Fiskars.

Niin, mitäpä kivaa voisi olla viettää kunnon vapaa-aikaa vain kaverien kanssa! Kyllä pitää olla sairas ihminen jos tykkää olla vapaalla muiden kuin vaimon ja lasten kanssa! Ja todella sairasta mennä veitsitehdasta kauemmaksi.

Ohis. Opiskellessani taidehistoriaa, Fiskarsin ruukkimiljöö oli eräs arkkitehtuuriin liittyvä tutustumiskohde. En kiinnittänyt veitsiin huomiota. - Suomessa on tosi paljon kiinnostavaa katsottavaa, mutta moni luulee, että viikko etelässä uima-altaalla on kulttuurikohde.

Me on käyty tänä kesänä Fiskarsissa. Tähän mennessä myös yhdessä tietyssä taidenäyttelyssä, vielä on käymättä Salon, Turun ja Tampereen tietyt näyttelyt, ehkä myös Harjavalta, Iittala ja Varkaus. On myös tehty yksi ulkomaanmatka ja kahden viikon kuluttua lähdetään seuraavalle. Nämä yhdessä. Lisäksi mies on käynyt ulkomailla kaverinsa kanssa oman harrastuksensa puitteissa ja elokuussa hänellä on seuraava reissu. Minulla ei tällä hetkellä ole omia matkoja suunnitteilla, mutta mahdollisesti alkusyksystä lähden itse kaupunkilomalle kohteeseen, joka miestä ei kiinnosta. Uima-altaalla emme ole tainneet olla kertaakaan koko suhteemme aikana. En ymmärrä, miten kotimaassa retkeily sulkisi pois ulkomaanmatkat ja sen, että matkustetaan sekä yhdessä että erikseen.

Vierailija
229/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei maistu, niin sitten voi kumpikin taapertaa omia polkujaan jossain, muttei avioliitossa.

Jos tuo on puolisollesi ok, niin siihen ei ole kenelläkään ulkopuolisella nokan koputtamista. Itse en tuollaisessa liitossa voisi olla, koska olen erillinen yksilö, en yhtä kuin puolisoni. Hänellä on omat harrastuksensa ja mielenkiinnon kohteensa, jotka eivät minua kiinnosta ja joista en koe tarpeellisena väkisin kiinnostua. Jos hänelle tarjoutuu tilaisuus esimerkiksi lähteä naapurimaahan katsomaan mm-futista livenä, niin en todellakaan änkeä mukaan, kun ajatuskin istumisesta siinä stadionin metelissä ja tungoksessa ahdistaa enkä futiksesta mitään ymmärrä. Ja sama päinvastoin; jos minua kiinnostavat tietyt kaupunkikohteet ja miestä ei, niin en näe miksi minun pitäisi roudata hänet väkisin mukanani.

Vierailija
230/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos käy niin kuin meillä tänä vuonna että ei saatu yhteistä lomaa kuin viikko ja kummallakin on kolma lomaviikkoa erikseen?

Avioero tulee koska miehellä on elokuussa 2vk vaellusreissu yksinään ja minäkin lähden ilman miestä ensi viikolla reissuun?

Pitäisi olla kiltisti kotona vaan paitsi se yksi viikko joka voidaan reissata yhdessä?

Vierailija
231/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.

Tämä. Teinisuhde keski-ikäisenä on elämän tuhlausta sitoutuvalle ihmistyypille.

Vierailija
232/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä... ulkommailla... kuulostaa kovin walkoisen roskaväen elämältä.

Terveisin Tuomas etelästä, Liettuan pääkaupungista Wilnosta.

Vierailija
233/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat ja harrastuksen vuoksi tehtävät on asia aivan erikseen.

Ymmärsin et tässä keskustellaan kesälomamatkasta.

Vierailija
234/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy kerran viikon ulkomailla ilman sinua tarkoittaa että mies laittaa kaiken muun sinun edellesi?  Sinullakin on kyllä vielä melkoinen matka aikuistumiseen, tuollainen ehdottomuus on vahvasti sitä teiniosastoa myös. 

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Mistä ihmeestä kumpuaa tuollainen ehdottomuus ja mustavalkoisuus? Vaikka kävisi joka vuosi viikon kaverin kanssa ulkomailla niin eihän se millään tarkoita että kaikki muu menee perheen edelle. Todella harva käy niin usein, yleisempää on että käy kahden, kolmen tai viiden vuoden välein jossain Isommalla kaverireissulla esimerkiksi etelässä. Ja siitä heikkoitsetuntoiset kanat kaakattavat kuinka miehellä ei koskaan ole perhe mielessä! Mitä helvettiä?

Vierailija
235/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Teinisuhde keski-ikäisenä on elämän tuhlausta sitoutuvalle ihmistyypille.

Jaksat jankuttaa tuota teinisuhdetta mutta et pysty vastaamaan kysymykseen, pitäisikö puolisoilla siis olla vain ja ainoastaan samat mielenkiinnon kohteet.

Vierailija
236/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkat ja harrastuksen vuoksi tehtävät on asia aivan erikseen.

Ymmärsin et tässä keskustellaan kesälomamatkasta.

Harrastusten vuoksi tehtävät matkat ovat nimenomaan lomamatkoja. Jos ne tehtäisiin työaikana ja työnantajan kustannuksella, niin ne olisivat työmatkoja.

Vierailija
237/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos käy niin kuin meillä tänä vuonna että ei saatu yhteistä lomaa kuin viikko ja kummallakin on kolma lomaviikkoa erikseen?

Avioero tulee koska miehellä on elokuussa 2vk vaellusreissu yksinään ja minäkin lähden ilman miestä ensi viikolla reissuun?

Pitäisi olla kiltisti kotona vaan paitsi se yksi viikko joka voidaan reissata yhdessä?

On se minusta sääli, että lapset saavat olla vain yhden viikon yhdessä lomalla perheenä. Itse en kyllä voisi kuvitellakaan lähteväni kahden viikon lomalle ilman lapsia, kun heitä näkee liian vähän työn takia.

Vierailija
238/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos elää avoliitossa, miten siinä kuuluu elää?

Entä jos lomat ei ole mahdollista pitää yhtaikaa. Onko silloin lupa matkustella erikseen vai ei ole? Silloin pitää silti kotona kiltisti odottaa että kumppani saapuu töistä kun itse on lomalla?

Vierailija
239/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikissa tuntemissani perheissä vanhempien lomat on porrastettu niin, etteivät lapset joudu olemaan yksin lomalla. En tiedä ketään, joka olisi lähtenyt kesällä lomalle ilman lapsia. Sellaisia tiedän, että äiti on lasten ja mummin kanssa viikon jossain ja isä lasten kanssa vaikka mökillä tai telttailemassa.

Vierailija
240/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ei sovi toiselle, sopiikin toiselle.

Monen kymmenen vuoden yhteisen taipaleen aikana lomat on vietetty yhdessä rahatilanteen mukaan.

Jos loma eri aikaan, niin silloin toinen on tehnyt kodin eteen kaikenlaista, toisen oltua töissä.

Kumpikaan ei ole kieltänyt toista menemästä.

Olemme avioliitossa ja yhdessä koemme kaiken.