Antaisitko miehesi lähteä kaveriensa kanssa kesälomalla etelänmatkalle?
Mies puhuu, että lähtee miesporukalla jonnekin etelään kun lasten iän ja huonon rahatilanteen takia varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Minun palkkani ei ole niin hyvä, että siitä paljon säästäisin ja toisaalta lapset ovat hankalassa iässä.
Mitä mieltä, päästäisitkö miestä? Mies on kuulemma laittanut palkastaan sivuun eikä ole muuten käytellyt rahojaan. Viikko kuulemma "ihan vaan kreikassa".
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei lähtisi viikoksi kavereiden kanssa ulkomaille ilman minua. Ei, vaikka meillä ei ole yhteisiä lapsiakaan. Yhden yön yli hän voi jossain kauempana sukuloimassa/mökillä/kaverin luona käydä, mutta korkeintaan on yön pois, jos paikka on niin kaukana ettei kotiin asti ole järkeä yötä vasten lähteä.
Miksi? Eikö hänellä ole mitään sellaisia mielenkiinnon kohteita, joita sinä et jaa? Kuulostaisi ahdistavalta.
Ymmärrän kotiin yöksi haluavaa.
Itse jouduin lapsena sukkuloimaan kaiken aikaa koulupaikkakunnan ja kodin väliä, siis asuin viikot poissa kotoa 11-vuotiaasta. Sitten seurasi sellainen elämänvaihe, että aina oli mentävä viikonlopuiksi jonkun sukulaisen luo. Olihan se kivaa myös, mutta aikuistuttuani ja itsenäistyttyäni ei mikään voita mahdollisuutta saada olla ihan omassa kodissa. Vieraissa yöpyminen on kauhistus (en ole ujo tai estoinen, en vain halua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kertaakaan meidän pitkän avioliittomme aikana tullut tilannetta, että vaimoni tai minä lähtisimme jollekin etelänlomalle "kavereiden" kanssa. Enkä kyllä tunne yhtään ystäväperhettä, jossa näin olisi toimittu. Ja mitä kivaa siinä edes olisi. Vaimon kanssa kahdestaan tai koko perheen kanssa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona on ihana lomailla.
Meillä on teekkariajoista lähtien ollut viiden pariskunnan poppoo ja teemme joka kevät la-su matkan johonkin kivaan kohteeseen. Tänä vuonna se oli Fiskars.
Niin, mitäpä kivaa voisi olla viettää kunnon vapaa-aikaa vain kaverien kanssa! Kyllä pitää olla sairas ihminen jos tykkää olla vapaalla muiden kuin vaimon ja lasten kanssa! Ja todella sairasta mennä veitsitehdasta kauemmaksi.
Kyllä minulle riittää lenkkiporukka kerran viikossa ja sauna siihen päälle. En kaipaa viikon yhdessäoloa missään muussa kuin läheisteni seurassa.
Kahdessa päivässä ei kovin kauas pääse. Fiskarsissa oli paljon nähtävää ja hyvä hotelli ja ravintola. Ollaan yli 20 vuoden aikana käyty monessa hienossa paikassa, aina löytyy uusia kohteita kuten viime vuoden kaivosvierailu Outokummussa ja mukava majoitus entisellä vieraskerholla.
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli näitä miehiä juuri ja siksi onkin eksä. Oli muutenkin hirmuinen mieslapsi, jätkien reissut ja viina veti. Pettämistähän näillä reissuilla sitten tietenkin tapahtui ja ero seurasi. Nyt on vierellä onneksi aikuinen ja vastuullinen mies, joka vapaaehtoisesti haluaa viettää oman perheensä parissa ja matkustella perheen kesken.
Ja siinä meidät yhtäläisyyden niiden välille, että jos mies haluaa joskus matkustaa ystäviensä kanssa, onhan pettäjä ja alkoholisti sekä mieslapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elellään yhdessä, niin lomaillaan yhdessä.
Erillään touhuaminen tuo vaan eripuraa suhteeseen.Kyllähän vankilastakin pääsee lomalle joskus. Avioliitosta ei näköjään ikinä. Tässäkin tapauksessa on kyse ensimmäisestä kerrasta.
Aika vahvalla pohjalla, kun liitto vertautuu vankilaan. Eipä silti, on minullakin aikanaan ollut puoliso, jolle en ollut myös paras ystävä. Nykyään osaisin jo vaatia enemmän.
Kyllä tuo kuulostaa pahamaineiselta vankilalta, jos ei edes yhtä viikkoa voi olla erillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään touhuaminen tuo vaan eripuraa suhteeseen.Onhan se tosiaan hurjaa olla viikko erillään.
Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.
Viikko vuodesta = kaikki menee sinun edellesi?
Itse en ainakaan halua enkä ota vaimoa jolle tuottaa vaikeuksia keskustella asioista neutraalisti lyömättä niitä samantien överiksi.Ehkä et ”ota” vaimoa lain. Lomailet poikien kanssa tappikiinnityksellä neutraalisti. Itsekäs elämä sopii joillekin loppuun saakka.
Unohtui, että myöskään keskusteluissa henkilöön käyvää naista en kaipaa. Anteeksi erheeni, ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli näitä miehiä juuri ja siksi onkin eksä. Oli muutenkin hirmuinen mieslapsi, jätkien reissut ja viina veti. Pettämistähän näillä reissuilla sitten tietenkin tapahtui ja ero seurasi. Nyt on vierellä onneksi aikuinen ja vastuullinen mies, joka vapaaehtoisesti haluaa viettää oman perheensä parissa ja matkustella perheen kesken.
Ja siinä meidät yhtäläisyyden niiden välille, että jos mies haluaa joskus matkustaa ystäviensä kanssa, onhan pettäjä ja alkoholisti sekä mieslapsi?
Kyllä tuollaiset reissut kavereiden kanssa aikuisella miehellä kertovat aika paljon. Mieslapset eivät ole kovin huudossa tänä päivänä. Kannattaa jatkaa sinkkuna - perhe-elämä, rakkaus, aikuisuus ja avioliitto ovat vaativia lajeja. Jos teini-ikäisten touhut ja kamusuhteet tuntuvat yhä tosi tärkeiltä, on ehdottoman hyvä jäädä pysyvästi sille tielle.
Palstan naisilla menee tunteisiin se, että miehet nauttivat ajastaan ilman vaimoaan. Melko säälittävää.
Äiti kävi yksin viilpn reissussa lapsuuden ystävänsä luona kerran vuodessa. Me lapset jäätiin isän kanssa kotiin. Se oli äidin akkujen lataus reissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään touhuaminen tuo vaan eripuraa suhteeseen.Onhan se tosiaan hurjaa olla viikko erillään.
Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.
Itse en ainakaan halua enkä ota vaimoa jolle tuottaa vaikeuksia keskustella asioista neutraalisti lyömättä niitä samantien överiksi.Ehkä et ”ota” vaimoa lain. Lomailet poikien kanssa tappikiinnityksellä neutraalisti. Itsekäs elämä sopii joillekin loppuun saakka.
Unohtui, että myöskään keskusteluissa henkilöön käyvää naista en kaipaa. Anteeksi erheeni, ;-)
Luultavasti ketään sitoutuvaa naista ei kiinosta sinun kaipuusi - huoli pois ja takaisin teinimetsään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mun antamisestani kiinni :D Hän saa ihan itse päättää, hänhän on aikuinen ihminen. Enkä mä kyllä koe mitään tarvetta tai halua rajoittaa hänen elämäänsä. Viime vuonna oltiin molemmat reissussa kavereiden kanssa, mies kesällä 5 päivää Prahassa parin työkaverinsa kanssa ja itse syksyllä 4 päivää Ranskassa tyttöjen pidennettyä viikonloppua viettämässä. Matkusteltiin ja matkustellaan kyllä yhdessäkin, mutta on se mukavaa ystäväporukallakin välillä :)
N28
En tiedä onko teillä lapsia, mutta toi tuntuu ihan ok:lta ilman perhettä, mutta itse ajattelen ihan erilailla jos on jo lapsiakin. Kyllä minä käyttäisin ylimääräiset rahat kaikkiin enkä vain yhteen henkilöön perheen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti!
Ei meillä kyllä mitään "päästetä", kun aikuisia ollaan. Miksi joku ei "päästäisi" ja miten aikuinen kieltää toiselta jonkin tekemisen?
Ja kenelle tuosta on mitään vahinkoa, että lomailee ja rentoutuu?Jos perheellä on huono rahatilanne, niin sitä ei auta jos yksi perheenjäsen tuhlaa rahansa matkailuun. Sitten kun on ok rahatilanne koko perhe luonollisesti pääsee matkalle. Jälleen yksi lapsekas mies, joka kuvittelee elävänsä poikamiehenä ilman vastuuta , vaikka on se perhe tehty.
Johan tuossa sanottiin, että vaimolla ei ole varaa säästää. Onko silti oikeus päästä matkustelemaan?
Kyllähän se perhe yhtenä talousyksikkönä toimii. Jos ei ole varaa kaikkien matkaan ei kukaan matkusta. Perheessä ei voi olla elintasoeroja jäsenyen välillä. Jos ei tätä hyväksy parempi pysyä perhettömänä.
Tuohan on ihan jokaisen oma asia. Logiikallasi perheessä pitää olla kaksi samantasoista autoa jos molemmilla on käytössä autot. Molempien pitää saada käydä joka päivä ulkona lounasruokailulla. Miehen pitää päästä 120€ kampaamokäynnille jos nainenkin pääsee. Jne jne
Ohis, mutta pidän kyllä säälittävänä sellaista, jos mies ajaa isolla Audilla ja rouvalla on joku kusinen pikku kauppakassi, joka hajoaa silpuksi kolaritilanteessa. Jos siis autoilun tarve on molemmilla samanlainen, eikä paremmalla autolla ajava esimerkiksi aja merkittävästi pidempää työmatkaa tai kyyditse lapsia paljon useammin. Näitä pariskuntia on vielä nyky-Suomessakin yllättävän paljon.
Tahdot siis sanoa, että miehen henkeä voidaan vähemmällä tunnon tuskalla uhrata huonon auton ratissa?
Oletko sä oikeesti noin tyhmä vai esitätkö vaan ? Niin, se lukemisen ymmärtäminen, se ymmärtäminen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ketään sitoutuvaa naista ei kiinosta sinun kaipuusi - huoli pois ja takaisin teinimetsään.
Sitoutuneella naisella siis tarkoitat naista joka ei todellakaan tuhlaile perheen rahoja vaatteisiin tai kampaajalle eikä käy missään tyttöjen reissuilla? Pallo jalassa kotona tai muutenha tämä naislapsi ei miestään edes arvosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies aikoo hoitaa osuutensa lastenhoidosta loman aikana? Järjestääkö hän sinulle viikon, jolloin vastaa yksin lapsista? Vai järjestääkö hän viikon ajaksi sinulle jonkun, joka ottaa puolet lastenhoitovastuusta.
Pienten lasten vanhempi ei voi kadota viikoksi järjestämättä ensin lastenhoitoa. Lapsettomat ovat eri juttu.
Onko lasten äiti joku vammainen ettei osaa huolehtia lapsistaan jos mies on poissa? Entä jos mies kuolee? Pitääkö miehen tätäkin varten järjestää lasten asiat naisen puolesta?
Kyllä taas huomaa mitälapsellisia typeryyksiä tämä ketju on pullollaan. Mietitklö sä edes yhtään mitä kirjoitat ? Olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitoutuneella naisella siis tarkoitat naista joka ei todellakaan tuhlaile perheen rahoja vaatteisiin tai kampaajalle eikä käy missään tyttöjen reissuilla? Pallo jalassa kotona tai muutenha tämä naislapsi ei miestään edes arvosta?
Lasten höpöjuttuja taas.
Perheissähän voi olla hyvinkin suurta eroa rahankäytössä, jonka vuoksi toisella on säästöjä ja toisella ei. Toinen vaikkapa tupakoi ja toinen ei. Toinen käyttää vaatteisiin, kauneudenhoitoon ja harrastuksiin ja toinen kulkee samoissa vaatteissa ja harrastaa vaikkapa juoksua, joka ei maksa mitään. Miksi ei vähemmän kuluttava saisi matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies aikoo hoitaa osuutensa lastenhoidosta loman aikana? Järjestääkö hän sinulle viikon, jolloin vastaa yksin lapsista? Vai järjestääkö hän viikon ajaksi sinulle jonkun, joka ottaa puolet lastenhoitovastuusta.
Pienten lasten vanhempi ei voi kadota viikoksi järjestämättä ensin lastenhoitoa. Lapsettomat ovat eri juttu.
Onko lasten äiti joku vammainen ettei osaa huolehtia lapsistaan jos mies on poissa? Entä jos mies kuolee? Pitääkö miehen tätäkin varten järjestää lasten asiat naisen puolesta?
Kyllä taas huomaa mitälapsellisia typeryyksiä tämä ketju on pullollaan. Mietitklö sä edes yhtään mitä kirjoitat ? Olet oksettava.
Ja sinä kuulostat pahemmanlaatuiselta herkkänahkaiselta vinkuiitalta. Jos nainen ei pärjää lasten kanssa viikkoa yksin, niin kyllä jollain tavalla lähes vammainen pitää olla. Pätee myös mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kertaakaan meidän pitkän avioliittomme aikana tullut tilannetta, että vaimoni tai minä lähtisimme jollekin etelänlomalle "kavereiden" kanssa. Enkä kyllä tunne yhtään ystäväperhettä, jossa näin olisi toimittu. Ja mitä kivaa siinä edes olisi. Vaimon kanssa kahdestaan tai koko perheen kanssa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona on ihana lomailla.
Meillä on teekkariajoista lähtien ollut viiden pariskunnan poppoo ja teemme joka kevät la-su matkan johonkin kivaan kohteeseen. Tänä vuonna se oli Fiskars.
Niin, mitäpä kivaa voisi olla viettää kunnon vapaa-aikaa vain kaverien kanssa! Kyllä pitää olla sairas ihminen jos tykkää olla vapaalla muiden kuin vaimon ja lasten kanssa! Ja todella sairasta mennä veitsitehdasta kauemmaksi.
Ohis. Opiskellessani taidehistoriaa, Fiskarsin ruukkimiljöö oli eräs arkkitehtuuriin liittyvä tutustumiskohde. En kiinnittänyt veitsiin huomiota. - Suomessa on tosi paljon kiinnostavaa katsottavaa, mutta moni luulee, että viikko etelässä uima-altaalla on kulttuurikohde.
Vierailija kirjoitti:
Perheissähän voi olla hyvinkin suurta eroa rahankäytössä, jonka vuoksi toisella on säästöjä ja toisella ei. Toinen vaikkapa tupakoi ja toinen ei. Toinen käyttää vaatteisiin, kauneudenhoitoon ja harrastuksiin ja toinen kulkee samoissa vaatteissa ja harrastaa vaikkapa juoksua, joka ei maksa mitään. Miksi ei vähemmän kuluttava saisi matkustaa?
Minä en oikeastaan käytä yhtään rahaa. Minulla on työsuhdeauto, syön lounaan työnantajani suurimmaksi osaksi kustantamana, parturissa käyn neljän viikon välein. Siinä ne minun henkilökohtaiset menoni. Vaimo huolehtii kaikesta muusta. Hän maksaa laskut, ostaa ruuat ja kaikkien vaatteet. Tai minun vaatteet ostetaan kerran vuodessa, kun vaimo saa houkuteltua minut Stockalle.
Vaikka en käytä rahaa, niin ei tulisi mieleenkään lähteä neljän viikon kesälomalla yhdeksi viikoksi lomalle muiden kuin perheen kanssa. Meillä on muuten aina ollut yhteinen tili, johon on tulleet kaikki tulot.
Ketjussa miehet valittavat, kun naiset tuhlaavat kampaajalle, vaatteisiin ja laukkuihin. Muuten palstalla valitetaan, kun suomalaiset naiset ovat niin rumia, eivät meikkaa, hiukset on rumat, vaatteet on rumat ja kengätkin rumat. No omalta osalta tuo ont totta. Tänä vuonna en ole ostanut yhtään uutta vaatetta, viime vuonna ostin alusvaatteita ja sukkia, laukun ostin 2012 (maksoi yli satasen) ja kampaajallekin menee satanen vuodessa. Tuo on minun tapa säästää, mutta kyllä se ulkonäössä näkyy.
Ehkä et ”ota” vaimoa lain. Lomailet poikien kanssa tappikiinnityksellä neutraalisti. Itsekäs elämä sopii joillekin loppuun saakka.