Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen aamu ok-talossa, ihanaa! Voin mennä tupakalle ja lapset rynnätä trampoliinille aamukahdeksalta ilman, että naapurit natkuttaa

Vierailija
02.07.2018 |

Asuimme ennen kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja parveke oli niin iso että sinne sai trampoliinin, lapset olivat innoissaan ,sitten tuli postiluukkuun lappua että ei trampoliinilla hyppimistä ennen kello kymmentä !
Myös tupakoinnista valitettiin. että savu nousee heille. Grillatakaan ei olisi saanut, vaikka olimme varmistaneet isännöitsijältä asian ja saaneet luvan. Päivittäin kuikki pää parvekkeen kaiteen yli ja alkoi hirveä valitusvirsi.
No, ostimme omakotitalon ja täällä voimme elää kuten haluamme, emme kuten naapurit haluavat.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasukkaallakin on oikeutensa jotka on laissa määritelty. Niitä ei naapurit määrittele.

Vierailija
2/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näin, oma tupa ja oma lupa. Onnea uuteen kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasukkaallakin on oikeutensa jotka on laissa määritelty. Niitä ei naapurit määrittele.

Tarkoitit varmaan taloyhtiönsääntöjä.

Vierailija
4/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on sinulle pahasta. Lopettaisit. Olet lapsillesi huonona esimerkkinä.

Vierailija
5/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole teidän naapuri. Lasten trampoliinilla hyppelyssä ei ole mitään, mutta tupakoijat, yyh.

Vierailija
6/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrostalossa monta tyytyväistä.

Vierailija
7/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo olis muuten munkin mieleen, mutta en sitten vaan jaksa sitä kolikon kääntöpuolta, eli että on vastuussa itse kaikesta (rempoista, pihan kunnostuksesta jne...)

Vierailija
8/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tupakoinnista tuli tuollainen ongelma? OLen asunut ikän (41v) kerrostaloissa, eikä IKINÄ ennen ollut tälläistä kyttäämistä ja valitusta kuin nykyisin !  Kasvata chilejä keittiössä- joku soittaa poliisit hamppuviljelmästä. Polta parvekkeella- valitetaan isännöitsijälle. Laita pieni matto tuulettumaan parvekkeen kaiteelle-tulee heippalappua. Vauvasi itkee- soitetaan lastensuojeluun.

Vierailija
9/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tupakoinnista tuli tuollainen ongelma? OLen asunut ikän (41v) kerrostaloissa, eikä IKINÄ ennen ollut tälläistä kyttäämistä ja valitusta kuin nykyisin !  Kasvata chilejä keittiössä- joku soittaa poliisit hamppuviljelmästä. Polta parvekkeella- valitetaan isännöitsijälle. Laita pieni matto tuulettumaan parvekkeen kaiteelle-tulee heippalappua. Vauvasi itkee- soitetaan lastensuojeluun.

Miten voikin jokaisessa kerrostalossa olla vähintään yksi naapurikyttääjä? Puhuttelen meidän talon kyylää v.tt.pääksi. Sillä saa sen kivasti suuttumaan vaikka vihainen se on aina muutenkin.

Vierailija
10/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin omakotitalossa on ihanaa. Ei tarvitse haistella tupakansavua eikä kärsiä kiljuvista lapsista. Oma rauha, kukaan ei näe pihalle.

Vierailija
11/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa teille, onnea! Kuulostaa kivalta. Ok-talo on lapsiperheelle fantastinen asumismuoto.

Lapset ovat nyt lähellä aikuisikää ja muuttamassa pois opiskelemaan ja minulle alkaa tulla haaveita kerrostaloasumisen helppoudesta. Aikansa kutakin. Ei jaksaisi aina hoitaa pihaa, kolata lunta, haravoida, kitkeä...

Mutta kun meillä piha oli aikanaan täynnä lasten juttuja - oli trampoliinia, telttaa, kahluuallasta jne.jne., tämä oli aivan ihana asua.

Vierailija
12/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut talosta! Mä olen aina asunut kerrostalossa. Toi tupakointi voi olla oikeesti häiritsevää. En ole mielestäni mikään nipo, mutta ahdisti hirveesti, että parvekkeemme molemmilla sivuilla olevat sekä suoraan alhaalla olevat tupakoi. Kaikki pariskuntia joista molemmat tupakoi. Minulla on astma ja sain astmaoireita.

Käytännössä aina joku näistä kuudesta tupakoitsijasta oli sauhuttelemassa partsilla. Parvekkeemme oli makuuhuoneemme puolella. Kesällä oli pakko pitää ikkunaa/tai ovea auki makuuhuoneessa. Monesti heräsin yöllä savun hajuun. Joillakin taisi jäädä vielä tuhkakuppi käryttämään, tuli sellainen palaneen haju.

Talvella kaikkien ovien ja ikkunoiden olessa kiinni haistoin olohuoneessa tupakan hajun. Tuli ilmastoinnin kautta.

Nykyiset naapurit ei onneksi polta.

Vierailija
13/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä Ok-talo ole onnela. Meillä entinen naapuri jopa otti salakuvia meistä. Ei jaksettu riidellä vaan muutettiin.

Nykynaapurit ovat sellaisia kyttäöviä 50-80 - vuotiaita naisia. Milloin mistäkin valitetaan ja udellaan kaikkea.

Yksi naapureista hyppää tielle auton eteen - jos joku ajaa liian ”lujaa”. Mukavaa jos mummo jää auton alle. Itse parkkeeraa autonsa siten, ettei ohi pääse.

Ostakaa talo, jossa hehtaarin tontti!

Vierailija
14/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu ap. Taidat olla ällöttävä wt rööki äiti?

Vierailija
15/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole teidän naapuri. Lasten trampoliinilla hyppelyssä ei ole mitään, mutta tupakoijat, yyh.

Niin, tämä ketjuhan koski tupakoinnin kauheutta. Eiku.

Nää valistajat käy hermoon, on ihan pakko tunkea jokaiseen mahdolliseen rakoon vinkumaan. Pakko lähteä röökille.

Vierailija
16/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime sä ap vaa sitä tupakkaa. Jokainen savuke lyhentää elämääsi ja lisää riskiä sairastua.

Onhan se tietysti parempi sairastaa omakotitalossa niin ei häiritse naapureita :)

Vierailija
17/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein sanonut että ok talot pitäisi rakentaa ns. huutoetäisyydellä. Siis karjutaan pihalla täysillä ja sinne mihin huuto ei kuulu saa rakentaa seuraavan talon. Tämä ihan kokemuksista kuinka "hyvin" suomalaiset tulee toimeen naapuriensa kanssa.

Vierailija
18/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odotellaan mitä ne ok-naapurit tykkää tuollasesta perheestä. Ette vaikuta oikein minnekään sopivilta naapureilta.

Tietysti jos asutte keskellä peltoa eikä ole naapureita, se on onni kaikille, mutta liekö näin.

ok-taloalueilla yleensä naapurien kanssa täytyy olla tekemisissä ja hyvää pataa, menee asuminen muuten helvetiksi. Kerrostalossa naapureita ei tarvitse edes tuntea.

Vierailija
19/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi edes asua kerrostalossa :)Kuolisin viikossa jo pelkkä ajatus puistattaa.Tietenkin työläiset ja köyhät pitää johonkin pinota mutta ei ole minun hommaa.

Vierailija
20/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa pitää olla huomaavaisuutta muita kohtaan. Tupakansavu on inhottavaa ja en ainakaan itse anna lasten leikkiä äänekkäästi viikonloppuaamuina aikaisin, koska en itsekään halua kuunnella möykkää ennen klo 9-10. Mutta hyvä, että sait hankittua ok-talon, varmasti sopii sinulle paremmin.