Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen aamu ok-talossa, ihanaa! Voin mennä tupakalle ja lapset rynnätä trampoliinille aamukahdeksalta ilman, että naapurit natkuttaa

Vierailija
02.07.2018 |

Asuimme ennen kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja parveke oli niin iso että sinne sai trampoliinin, lapset olivat innoissaan ,sitten tuli postiluukkuun lappua että ei trampoliinilla hyppimistä ennen kello kymmentä !
Myös tupakoinnista valitettiin. että savu nousee heille. Grillatakaan ei olisi saanut, vaikka olimme varmistaneet isännöitsijältä asian ja saaneet luvan. Päivittäin kuikki pää parvekkeen kaiteen yli ja alkoi hirveä valitusvirsi.
No, ostimme omakotitalon ja täällä voimme elää kuten haluamme, emme kuten naapurit haluavat.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on naapureita ok-talossakin, sellasilla vieri vieessä ok-talo-alueilla vasta kytätäänkin mitä naapuri touhuaa, se on tarkkaa puuhaa kun aitakin on yhteinen, että miten tullaan toimeen. Uusilla alueilla ei usein ole edes aitoja, talot on kiinni toisissaan. 

Vierailija
22/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on kyllä 5/5. Onhan siinä ne omat huonot puolensa mutta saapahan tuprutella rauhassa pihalla piippua ilman, että joku oman elämänsä epäonnistuja tulee itkemään asiasta suu vaahdossa nyrkit perseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paratiisi maan päällä kirjoitti:

Miten kukaan voi edes asua kerrostalossa :)Kuolisin viikossa jo pelkkä ajatus puistattaa.Tietenkin työläiset ja köyhät pitää johonkin pinota mutta ei ole minun hommaa.

Minua taas puistattaa ajatus että joutuisi asumaan ok-talossa. 

Kerrostalo on itselleni kodikkain vaihtoehto, olen laiska ja mukavuudenhaluinen. :)

Vierailija
24/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin taas tästä aloituksesta, että pois aion minäkin lähteä kerrostalosumpusta. Kiitos tsempistä :)

Vierailija
25/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia, me ei viihdytä Ok-talossa, kaihotaan kerrostaloon.

Tätä vain ei saa kaupaksi.

Vierailija
26/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ap:lla on wt-äidin prioriteetit kunnossa otsikkoa myöden.

Ensin tupakka, sitten lasten tarpeet.

Vierailija
27/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kävelylenkillä naurattaa kerostalojen parvekkeella kuikkivat ihmiset :)Tulee mieleen pöllöt kuikkimassa puun oksalta :)Päät kääntyilevät edestaas ja tulipesä hehkuu hampaiden välissä.Taitaa Suomen tupakoijat olla 90% kerrostaloissa.Wt-porukkaa.

Vierailija
28/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on kyllä 5/5. Onhan siinä ne omat huonot puolensa mutta saapahan tuprutella rauhassa pihalla piippua ilman, että joku oman elämänsä epäonnistuja tulee itkemään asiasta suu vaahdossa nyrkit perseessä.

Tämä. Yritäppä bongia porisuttaa parvekkeella ilman, että joku elämäänsä kyllästynyt meinaa tulla ovesta läpi keuhkoamaan.

Vierailija
29/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen usein sanonut että ok talot pitäisi rakentaa ns. huutoetäisyydellä. Siis karjutaan pihalla täysillä ja sinne mihin huuto ei kuulu saa rakentaa seuraavan talon. Tämä ihan kokemuksista kuinka "hyvin" suomalaiset tulee toimeen naapuriensa kanssa.

Nykyään ainakin ok-talot rakennetaan ihan kiinni toisiinsa, talojen välissä joku metri seuraavan seinään.. onpa hieno asumismuoto. ihmettelen kuka tollasiin ok-slummeihin vapaaehtosesti muuttaa asumaan.

Sellaset ok-alueet on kivoja, joissa vanhempia taloja ja on rehevät isot pihat.

mutta kaikki uudemmat,. hyi helvata, en muuttas vaikka maksettas, olen introvertti. Rauhallinen kerrostalo keskustassa pikkukaupungissa on tämän introvertin paras paikka pitää kotia. 

Vierailija
30/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet ansainnut tyytyväisyytesi.

Vierailija
31/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme ennen kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja parveke oli niin iso että sinne sai trampoliinin, lapset olivat innoissaan ,sitten tuli postiluukkuun lappua että ei trampoliinilla hyppimistä ennen kello kymmentä !

Myös tupakoinnista valitettiin. että savu nousee heille. Grillatakaan ei olisi saanut, vaikka olimme varmistaneet isännöitsijältä asian ja saaneet luvan. Päivittäin kuikki pää parvekkeen kaiteen yli ja alkoi hirveä valitusvirsi.

No, ostimme omakotitalon ja täällä voimme elää kuten haluamme, emme kuten naapurit haluavat.

Ota kuitenkin naapurisi huomioon muissa toimissasi. Esim. moottorisahan,lehtipuhaltimen,trimmerin käyttäminen su aamuna klo 7.00!

Vierailija
32/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, omakotitaloissa asuvilla on usein naapureita, ja toimeen pitää tulla, jos haluat, että elämä ei ole helvettiä. Enpä hehkuttaisi heti ensimmäisenä päivänä, ellette asu maalla isolla tontilla kaukana naapureista. Tuskin teillä on maatilaa, jossa on oikeasti tilaa, maata ja metsää.

Vierailija
33/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä.....Niinpä niin...

Vierailija
34/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asuntoni oli kerrostalossa. Silloin päätin, että kun sieltä pääsen, en enää ikinä muuta takaisin kerrostaloon.

Elämäni paras päätös ja nyt takana yli 20 vuotta onnellista elämää omakotitalossa!

Vierailija
35/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein niitä lehtipuhaltimia, trimmereitä ja moottorisahoja siellä omakotialueella muka käytetään? 

En nyt muista koska joku olisi viimeksi sellaisia käyttänyt tässä lähialueella.  Ja muka seitsemältä aamulla.  Kummallisia käsityksiä joillakin kerrostalokähmyillä.

Itse asuin keskellä kaupunkia kerrostalossa seitsemän vuotta.  Joka ikinen aamu jouduin heräämään noin kuuden aikaan viereisessä talossa olevan elintarvikekaupan takia, kun sinne tuotiin tavaraa ja isot jakeluautot käydä pörräsivät siinä ikkunan alla, joskus en päässyt lähtemään töihin ajoissa, kun nämä autot tukkivat yhteisen pihatien.  Toisella puolella katua oli suosittu baari ja sen ikkunat olivat auki kesäöinä, opin tuntemaan kuukauden orkesterin repertuaarin alusta loppuun.  Se kesti silloin noin yhteen yöllä, jolloin väki alkoi lipua ulos huutaen ja remuten ja linnoittautuivat läheisen grillin tienoille.  Kun tämä porukka sitten viimein haihtui ja hiljeni, noin kolmen aikoihin, alkoi lokkien ohimoja viiltävä konsertti, kun ne tappelivat maahan tippuneista grilliruuan jämistä ja papereista. 

Puhumattakaan, että ylipäänsä liikenteen meteliä täytyi sietää yöt päivät.  

Tähän urbaaniin mekkalointiin totuin tietysti nuoruuden sopeutuvaisuudella, mutta kun sitten ostin omakotitalon ja muutin sinne, tuntui kuin olisin hypännyt paratiisiin.  Mitä ihmettä siinä joku kerran pari vuodessa kuuluva lehtipuhaltimen ääni vaikuttaisi, sekään ei ikinä ole kuulunut aamulla seitsemältä, jos totta puhuen on kuulunut milloinkaan.  Tämä asunalueeni on idylli.  Voin vannoa ja vakuuttaa sen.

Ja sitä paitsi eikö muka kerrostalojen pihoissa käytetä koskaan moottorisahoja, lehtipuhaltimia ja trimmereitä?  Ja enemmänhän niiden pihoissa ihmisiä liikkuu ja autoja pörryytetään kuin omakotaloissa.  Eikä minun ainakaan tarvitse kuunnella kenenkään kulkemisia ja ovien paiskomisia porraskäytävissä, minun eteistilojani ei vieraat ihmiset käytä.

Vierailija
36/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia, me ei viihdytä Ok-talossa, kaihotaan kerrostaloon.

Tätä vain ei saa kaupaksi.

Missä päin Suomea sijaitsee?

Vierailija
37/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paratiisi maan päällä kirjoitti:

Miten kukaan voi edes asua kerrostalossa :)Kuolisin viikossa jo pelkkä ajatus puistattaa.Tietenkin työläiset ja köyhät pitää johonkin pinota mutta ei ole minun hommaa.

Entäpä sitten, kun olet elämäsi ehtoopuolella, lapsilla omat perheet ja haluat huoletonta elämää? Lasten ollessa pieniä asuttiin isossa ok-talossa, jossa valtava tontti ja se oli siihen aikaan hyvä. Nyt kuitenkin kt-osake hyvässä taloyhtiössä (omistusasuntoja, ei remusakkia) on paras asumismuoto.

Vierailija
38/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tramboliiniperhe muutti pois naapurista. Tupakoivatkin vielä.

Vierailija
39/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampasta on kyllä haittaa. Meteli melkoinen, kun sillä trampalla kiljutaan.

Ja sit se natina.

Turhaa valitusta on paljon mutta aiheellistakin.

Ei kukaan jaksa möykkäreitä.

Toki ok-talossa voi enemmän möykätä, ei kuulu niin helposti.

Voi imuroida illalla ja pestä pyykkiä.

Asutaan rivarissa ja muut on pakko ottaa huomioon. Nyt lapset jo teinejä niin meillä tosi hiljaista.

Vierailija
40/52 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole teidän naapuri. Lasten trampoliinilla hyppelyssä ei ole mitään, mutta tupakoijat, yyh.

Niin, tämä ketjuhan koski tupakoinnin kauheutta. Eiku.

Nää valistajat käy hermoon, on ihan pakko tunkea jokaiseen mahdolliseen rakoon vinkumaan. Pakko lähteä röökille.

Joidenkin elämänsisältö ja ainoa saavutus on tupakoimattomuus... Tottakai siitä pitää sanoa joka käänteessä, kun ei ole muuta pätemistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän