Miksi pluskoon vaatteet on niin rumia?
Ja jos joku vaate on malliltaan kiva, niin se on joko kukkakuvioinen tai sitten pinkki, punainen, violetti tai musta.
Ja toinen asia. Miksi pluskoon vaatteet on suunniteltu lyhyille?
T. 46-48 kokoinen 180cm nainen
Kommentit (73)
Normaalipainoiset ovat enemmän toistensa kaltaisia mitoituksesta.
Kun on paljon ylipainoa, vartalo on usein erittäin epäsopusuhtainen ja kullakin eri tavalla.
Joillain on valtavat rinnat ja vatsa, mutta aivan tikkujalat ja pieni peppu.
Joillain taas on pienet rinnat, mutta suuri peppu ja paksut reidet ja paksut käsivarret.
Lihavilla on variaatioita niin monia, että on vaikeaa saada juuri itselle sopivia vaatteita.
Kun valmistusmäärät suurissa kokonumeroissa muutenkin ovat pienet, ei ihme, että vaatteet ovat kaikille ylipainoisilla sopivia säkkejä. Siis sellaisia, että mahtuu suuripeppuisille, isorintaisille, isovatsaisille ja paksujalkaisille. Siis sama vaate kaikille niille, vaikka mittasuhteet olisivat mitkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei emakko muutu prinsessaksi jos sille puetaan mekko päälle ja nostetaan pystyasentoon.
Et sitten mitään muuta keksinyt? Jokaisella on kropassa hyviä puolia ja niitä pitäisi pystyä korostamaan. Mutta nykyisillä mallistoilla ei pysty.
Teen parhaani, että saisin erityylisiä ja uniikkeja asukokonaisuuksia rakennettua Plus koon naisille 🙂.
Välillä kyllä tapahtuu ihme ja löydän zalandosta (jota en NYKYÄÄN enää voi suositella kenellekään, koska eivät ikinä hyväksy laskua) jonkun ihanan paidan ja sitten se onkin plussakokoa eli teltta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Teetä ompelijalla just semmoset vaatteet kuin haluat.
Joo ja maksa mansikoita.
Miksi lihavan pitäisi maksaa vaatteistaan enemmän, kuin muiden??
Netissäkin lihavien koot ovat muita kalliimmat useissa vaatepuljuissa.
Äläkä sano, että menee enemmän kangasta, tottakai menee - mutta kivijalkapuljuissa on kuitenkin kaikkein vaatteet samanhintaisia. Miksi??
Ja miksi aina oletetaan, että lihavat ovat myös karseen pitkiä??
Perusmalliston ja pluspuolen väliin putoavan kannattaa nettikaupoissa (esim. Asos) filtteröidä se oma kokonsa, niin näkee mitä molemmilla on tarjolla. Pitkille on myös tall-mallistossa valinnanvaraa kokoon 48 saakka.
Jos koko on enemmän kun 46 niin teltta päälle. Mikään rytky ei niin isolla näytä hyvältä sori vaan. Ja olen itsekin ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
täällä toinen joka tosin lyhyempi ap:tä, linkatkaa kivoja vaatteita plus kokoiselle vaikka Asokselta
Katso Asos Curve-mallistosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä sitä, miksi pluskoon vaatteet on sellasia telttoja. Minulla on isot rinnat ja pieni vyötärö joten paidoista on pakko ostaa xl-koko, että rinnat mahtuu. Mutta ne on aina sellaisia laatikkomaisia tunikoita, jotka peittää vyötärön. Tympeää.
Vyötäröä voi korostaa vyöllä. Vaate olisi paljon kalliimpi jos siinä olisivat muotolaskokset. Suorempi vaate sopii sekä tiimalasille että omenavartaloiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen 173cm ja 75kg eli keikun siinä normaalin malliston ja xl-malliston välimaastossa. Normaalit ovat liian ahtaita ja isommat järjettömiä telttoja! Oma vartalonmallini on sellainen, että parhaalta näyttävät mahdollisimman tyköistuvat vaatteet, ylimääräinen kangas vain suurentaa entisestään. Kaipaisin siis isompia normaalilla mitoituksella olevia vaatteita, joissa on myös pituutta eikä vain leveyttä! Teltat jää kyllä kauppaan...
Sinulla on pakko olla outo vartalon malli. Olen pari senttiä pitempi ja 75kg painossa olen kokoa S. Joissakin mallistoissa jopa xs.
Ei emakko muutu prinsessaksi jos sille puetaan mekko päälle ja nostetaan pystyasentoon.