Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pluskoon vaatteet on niin rumia?

Vierailija
01.07.2018 |

Ja jos joku vaate on malliltaan kiva, niin se on joko kukkakuvioinen tai sitten pinkki, punainen, violetti tai musta.
Ja toinen asia. Miksi pluskoon vaatteet on suunniteltu lyhyille?
T. 46-48 kokoinen 180cm nainen

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä ompelijalla just semmoset vaatteet kuin haluat.

Ei opiskelijabudjettiin aivan sovi.

Laihduttaminen sopisi. Teille kaikille, pluskoon vaatteita haikaileville. Aika sama mitä pistätte päällenne, ei se upealta näytä. Miettikää nyt edes terveyttänne.

Mikä saa sut kuvittelemaan, etten laihduta? Ei muuten hirveesti motivoi, jos ei voi pukeutua kivasti ylipainoisenakaan.

Ehkä se, että viitit tuhlata rahaa telttoihin, vaikka muka laihdutat mahtuaksesi oikeisiin vaatteisiin :) Luulisi niihin plussakoon rytkyihin nimenomaan motivoivan laihduttamaan nopeasti. Ylipainoisilla vaan tuntuu aina olevan joku selitys ja tekosyy.

Voi luoja. Vaikka mä laihdutan, se ei tarkoita sitä, ettenkö nytkin haluaisi pukeutua kivasti. Onko muuten elämä millaista, kun aivoista toimii vain 10%?

Vierailija
22/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja läski asiakas;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaftaani kierrätyskeskuksesta..jää enemmän fyffee pizzaan ja muuhun kivaan:)

Vierailija
24/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexin "kaikki vaatteet kaiken kokoisille" on muuten huijausta. Siellä on vain murto-osa kledjuista tehty myös plussakokoisille - yleensä joko ne ankeat mustat tai sitten kukertavat kukkaoksennukset/pitsihippihörselöt, joita kukaan normaali ihminen ei päälleen halua laittaa. Ja materiaalit ovat pääsääntöisesti akryylia tai polyesteria (tai polyestersekoitetta). Holly & Whyte-kokoelman vaatteet miellyttävät mun silmääni materiaaleiltaan ja ulkonäöltään, mutta eihän niitä TIETENKÄÄN tehdä vahingossakaan plussakokoisina. 

Parasta oli se, kun viime tai toissa jouluna Lindexillä ei ollut edes kylpytakkia plussakoossa tai XL-kokoisena. Siis sellaista peruskylpytakkia jonka kaavan voi suurentaa vaikka silmät kiinni. Kokoina olivat XS-S ja M-L.

VMP, v ittu mitä p askaa.

Vierailija
25/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet leningit tai takit ovat liian lyhyitä suhteessa leveyteen, joten niiden muoto ei ole erityisen kaunis. Itse en muutenkaan välitä käyttää puoleen reiteen ulottuvia mekkoja (olen tosin kyllä jo aika vanhakin,mutta en sentään halua pukeutua han isoäitivaatteisiin). Itse kun olen erityisesti rintavaa sorttia, pitäisin leningeistä/hameista, joissa on leveä helma, koska se tasapainottaisi vähän muuten kovin yläpainotteista hahmoani. Sellaisia on aika vaikea  löytää, esiemrkiksi leningit ovat useimmiten suoria tai alaspäin kapenevia, toki kangasta säästyy, mutta olen kyllä valmis maksamaan enemmän siitä, että kangasta ja aikaa on käytetty leveämpään helmaan. Sitten tietysti pitäisi olla leveitä olkaimia, ei-avonaista selkää, hyvänmuotoista kaula-aukkoa jotta vaikutelma olisi edes jotensakin siedettävä.

Vierailija
26/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisipituiset vaatteet ovat tunikoita, sopivat lähinnä housujen kanssa pidettäviksi.

Ostan kaiken netistä. Suomalaisista kaupoista hyviä ovat esim. Peter Hahn, Marina Rinaldi, Nanso, Zalando, Navabi. Brittikaupoista Evans on paras, Asoksen laatu on aivan mitä sattuu.

Jenkkilästä Suomeen toimittavat isot tavaratalot kuten Neiman Marcus, Saks, Nordstrom and Macy's. EShaktilta voi tilata mittojen mukaisia vaatteita kohtuuhintaan.

Australiasta mainitsemisen arvoinen on CityChic.

Monet mainitsemani kaupat ovat aika hintavia, mutta hyviä vaatteita ei tarvitse paljon eivätkä ne myöskään kulu hetkessä.

t: nainen kokoa 48/50

Laihdutushuutelijat voivat suksia tästä ketjusta sinne mistä äitinsä heidät maailmaan työnsi ennen kun tulen ja istun päälle.

Vierailija
27/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ja lihavat ihmiset eivät tarvitse kauniita vaatteita. 

Vierailija
28/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, miksi pluskoon vaatteet on sellasia telttoja. Minulla on isot rinnat ja pieni vyötärö joten paidoista on pakko ostaa xl-koko, että rinnat mahtuu. Mutta ne on aina sellaisia laatikkomaisia tunikoita, jotka peittää vyötärön. Tympeää.

Vierailija
30/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat ja lihavat ihmiset eivät tarvitse kauniita vaatteita. 

Kuivan kesän orava jolta viehättävä ja itsevarma iso nainen on vienyt ihastuksen nenän edestä spotattu. Jälleen kerran.

Vierailija
31/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen jos olisin 44-48 kokoa. Olen 50-52 :( No ei auta kuin laihduttaa. Minun kokoisilleni ei ainakaan millään löydy kauniita vaatteita, vaan aina ne on jotain hirveitä mummo rytkyjä (isoja kuvioita, räikeitä värejä, muodottomia jätesäkkejä), joissa näytän vain entistä isommalta.

Sitten taasen 44-46 koossa olen nähnyt paljon kauniita vaatteita :(

Vierailija
32/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä ompelijalla just semmoset vaatteet kuin haluat.

Ei opiskelijabudjettiin aivan sovi.

Kyllä sopii jos pääset eroon siitä ajatuksesta että vaatteita täytyy ostaa alvariinsa lisää.

On paljon parempi että ihmisellä on kolme hyvää asua joita käytetään vuosia kuin että ostaa joka sensongiksi uusia H&M -rääsyjä jotka menee pilalle kolmen pesun jälkeen.

Vierailija
33/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Popkenilla on myös oma verkkokauppa: https://www.ullapopken.eu/

(Toimittavat Suomeen.)

Zizzillä on verkkokaupassa hyviä alennuksia ja uusia tuotteita tulee usein. https://www.zizzi.fi/

Zizziltä löytyy vaatteita myös nuorten makuun, mm. leggingsejä. Ale-kategoria kannattaa tarkistaa aina silloin tällöin, koska sieltä voi tehdä löytöjä halvalla. Toimituskulut on ilmaiset yli 60 euron ostoksille, sitä halvempien ostosten toimituskulu on 10 euroa.

Jos haluaa vaatteita, joissa on normaali leikkaus mutta isoja kokoja, niin niitä löytää helpoiten vanhalta kunnon Ellokselta. Myös Cellbesiltä voi löytää ihan kivoja puseroita, muut vaatteet on siellä huonolaatuisia.

Vierailija
34/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, miksi pluskoon vaatteet on sellasia telttoja. Minulla on isot rinnat ja pieni vyötärö joten paidoista on pakko ostaa xl-koko, että rinnat mahtuu. Mutta ne on aina sellaisia laatikkomaisia tunikoita, jotka peittää vyötärön. Tympeää.

No, minä olen harteikas ja urheilullinen. Pakko ostaa XL- koon paitoja koska hartiat ja käsivarret ei mahdu muihin. Tissien ja vyötärön kohdalle sitten mahtuisi kaksi minua.

Sama housuissa. Jos perse ja reidet mahtuu, vyötäröllä on 20 cm liikaa.

Kookas nainen ei ole aina välttämättä omenavartaloinen läski.

Vierailija
35/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen harteikas ja urheilullinen. Pakko ostaa XL- koon paitoja koska hartiat ja käsivarret ei mahdu muihin. Tissien ja vyötärön kohdalle sitten mahtuisi kaksi minua.

Minä taas olen juuri "omenavartaloinen läski" (46-48) ja vaatteet roikkuvat rintojen kohdalta kun ei ole sattunut tulemaan "muhkeita puskureita". Toivoisin löytäväni enemmän raglan-hihaisia vaatteita niin ei olkasauma aina roikkuisi. Niin, lisäksi olen pätkä joten aina saan lyhennellä hihoja ja laineita puoli metriä.

Vierailija
36/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Popkenilla on myös oma verkkokauppa: https://www.ullapopken.eu/

(Toimittavat Suomeen.)

Zizzillä on verkkokaupassa hyviä alennuksia ja uusia tuotteita tulee usein. https://www.zizzi.fi/

Zizziltä löytyy vaatteita myös nuorten makuun, mm. leggingsejä. Ale-kategoria kannattaa tarkistaa aina silloin tällöin, koska sieltä voi tehdä löytöjä halvalla. Toimituskulut on ilmaiset yli 60 euron ostoksille, sitä halvempien ostosten toimituskulu on 10 euroa.

Jos haluaa vaatteita, joissa on normaali leikkaus mutta isoja kokoja, niin niitä löytää helpoiten vanhalta kunnon Ellokselta. Myös Cellbesiltä voi löytää ihan kivoja puseroita, muut vaatteet on siellä huonolaatuisia.

Zizzin verkkokaupassa palautukset maksavat 15 €. Kokonumerointi heittelee niin paljon vaatteittain, että on useimmiten mahdotonta löytää oikean kokoista. Itse käytän Zizzin vaatteista jopa neljää eri kokoa M-2XL.

Vierailija
37/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen juuri "omenavartaloinen läski" (46-48) ja vaatteet roikkuvat rintojen kohdalta kun ei ole sattunut tulemaan "muhkeita puskureita". Toivoisin löytäväni enemmän raglan-hihaisia vaatteita niin ei olkasauma aina roikkuisi. Niin, lisäksi olen pätkä joten aina saan lyhennellä hihoja ja laineita puoli metriä.

Ja minä taas toivoisin enemmän istutettuja hihoja, jotka antavat ryhtiä olemukselleni. Ragla-hihat saavat minut näyttämään pallolta. Niin me olemme kaikki erilaisia :)

Vierailija
38/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindexin "kaikki vaatteet kaiken kokoisille" on muuten huijausta. Siellä on vain murto-osa kledjuista tehty myös plussakokoisille - yleensä joko ne ankeat mustat tai sitten kukertavat kukkaoksennukset/pitsihippihörselöt, joita kukaan normaali ihminen ei päälleen halua laittaa. Ja materiaalit ovat pääsääntöisesti akryylia tai polyesteria (tai polyestersekoitetta). Holly & Whyte-kokoelman vaatteet miellyttävät mun silmääni materiaaleiltaan ja ulkonäöltään, mutta eihän niitä TIETENKÄÄN tehdä vahingossakaan plussakokoisina. 

Parasta oli se, kun viime tai toissa jouluna Lindexillä ei ollut edes kylpytakkia plussakoossa tai XL-kokoisena. Siis sellaista peruskylpytakkia jonka kaavan voi suurentaa vaikka silmät kiinni. Kokoina olivat XS-S ja M-L.

VMP, v ittu mitä p askaa.

Ohoh, en tiennytkään, että Lindexillä on tuollainen mainoslause! Joopa joo. Siellä oikein kaupan puolella saisi kyllä ravata jatkuvasti ja kysellä, että koska niitä Isompia vaatteita yleensä on tulossa, jos meinaisi sieltä mitään ostaa. Yleensä kivan näköiset isot koot on menneet eikä niitä vastaisuudessakaan tehdä/osteta sinne sen enempää. Eli aina ne vaan on loppu. Minulle käy nettikaupassa sitten aina niin, että vaatetta, jonka voisin tilata ei löydy tietenkään kategoriasta"added sizes". Olen  jo vanhempi nainen, etten toki ihan kaikkia Lindex-vaatteita voisikaan ajatella. Zizzi oli täällä jonkin aikaa, mutta en myöskään ymmärrä, miksi isompien naisten pitäisi käyttää puolireiteen ulottuvia kireitä hameita... käytin minihameita kyllä nuorena ja toisessa kuosissa. Samoin leggingsit pitäisi kai kaikilla olla, itse en niitä laita päälleni kuin ehkä talvella pitkien housujen alle fillaroidessani.

Vierailija
39/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloskin myy Zizziä, tosin ei nyt kovin isoa valikoimaa. Ostin itse takin sieltä ja muistaakseni se on kokoa XL, vaikka muuten olenkin XXL (siro :)

Miten tuonne Asosille maksetaan? Pitääkö maksaa heti tilatessa?

Vierailija
40/73 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.zalando.fi/isot-koot/anna-field-curvy/

Ankeeta ja rumaa.