Miksi pluskoon vaatteet on niin rumia?
Ja jos joku vaate on malliltaan kiva, niin se on joko kukkakuvioinen tai sitten pinkki, punainen, violetti tai musta.
Ja toinen asia. Miksi pluskoon vaatteet on suunniteltu lyhyille?
T. 46-48 kokoinen 180cm nainen
Kommentit (73)
Pluskoon vaatteet näyttävät hyviltä ei-pluskokoisten päällä. Testattu.
Eipä pluskokoiset itsekään mitään ruusuja ole, joten eipä niillä rytkyilläkään mitään taikoja tehdä. Ei dinosaurus muutu kauniiksi vaikka sille vetäisi mitä läskikokoista tunikaa ja legginsiä ylle.
Vierailija kirjoitti:
Kivojahan niitä on paljon, monesti kun selailen vaikka Zalandoa niin tulee joku kiva vaate vastaan ja harmitus kun onkin pluskoon.
Tämä. Ja miksi niitä äitiysvaatteita tarjotaan tavallisten seassa, kyllä ihminen osaa etsiä jos nimenomaan niitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku vaate on malliltaan kiva, niin se on joko kukkakuvioinen tai sitten pinkki, punainen, violetti tai musta.
Naiset ovat monella eri tavalla pluskokoisia. Tulisi kalliiksi tehdä erikseen vaatteita reheville tiimalaseille ja omenille sekä lanteikkaille. Sen vuoksi kaavoitus on lähinnä mallia säkki. Se on mielestäni suurempi ongelma kuin kuosit tai värit. Vaatteen värin pitää sopia kantajalleen. Ikävä kyllä monet ajattelevat että vain musta ja harmaa ovat pluskokoisten vaatteita koska pluskokoinen haluaa pysyä näkymättömänä. Monesti sisäänostajat ja myyntipäälliköt tyrmäävät suunnittelijoiden ideat kauniimmista pluskokoisista vaatteista. T. Vaatesuunnittelija
Olen 173cm ja 75kg eli keikun siinä normaalin malliston ja xl-malliston välimaastossa. Normaalit ovat liian ahtaita ja isommat järjettömiä telttoja! Oma vartalonmallini on sellainen, että parhaalta näyttävät mahdollisimman tyköistuvat vaatteet, ylimääräinen kangas vain suurentaa entisestään. Kaipaisin siis isompia normaalilla mitoituksella olevia vaatteita, joissa on myös pituutta eikä vain leveyttä! Teltat jää kyllä kauppaan...
Halvat lennot Berliiniin sesongin ulkopuolella. Sieltä löytyy ihan tavallisista tavarataloista kaikenkokoisille kauniita vaatteita. Varsinkin pitkille naisille löytyy hyvin valikoimaa vaikka kokoa olisikin. Suosittelen shoppailureissua.
Nyt on muuten henkkamaukalla pluskoon urheiluliivejä vaaleansinisenä. Yleensä vain mustia. Kerran oli pinkkejä ja ostin heti kahdet, lihaville on harvoin tarjolla mitään kivaa urheiluvaatetta. Normikoossa löytyy kaikissa sateenkaaren väreissä ja hauskoilla printeillä. Minusta ainakin olisi kiva liikkua silmää miellyttävissä vaatteissa, no onneksi lenkkarit mahtuu aina :)
Hei te jotka olette sitä mieltä, ettei pluskokoiset ole kauniiden vaatteiden arvoisia. Onko teillä itsetunnossa ongelmia, kun täytyy muita mollata?
Vierailija kirjoitti:
Eipä pluskokoiset itsekään mitään ruusuja ole, joten eipä niillä rytkyilläkään mitään taikoja tehdä. Ei dinosaurus muutu kauniiksi vaikka sille vetäisi mitä läskikokoista tunikaa ja legginsiä ylle.
Itse kaipaisin esimerkiksi vyötäröltä tyköistuvia vaatteita, sillä löysät paidat tekevät musta vielä isomman näköisen. Mun ongelmakohdat ovat käsivarret ja yläreidet ja niitä peittelen. Muuten mun vartalo on kiva ja haluaisin korostaa niitä hyviä puolia.
Ihmetyttää joskus ettei joku löydä sopivia vaatteita, ensin löydettävä tyyli.
Isoja kokoja joskus hankala saada, pulska ei ole sama asia kuin ruma, jos on sopusuhtainen.
On tehtävä itse, oikean käyttötarkoituksen mukaan, väljät housut talvella hyvät, kun on pitkä takki.
Näitä alushousurajoja en edes ajatellut ennen nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kivojahan niitä on paljon, monesti kun selailen vaikka Zalandoa niin tulee joku kiva vaate vastaan ja harmitus kun onkin pluskoon.
Tai äitiys-!!
Olen pyytänyt, että Zalandossa voisi suodattaa mammikset pois hakutuloksista, mut eivät vaan saa sitä aikaan.
Pitäishän se olla selviö, että mammiskuteet on erityisryhmälle! Ei niitä kukaan muu osta.
Facebookissa on isojen tyttöjen kirppis ryhmiä, näissä kannataa käydä tutustumassa, valinnanvaraa tyylistä on näissä enemmän kuin kauppojen sesongeissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaisin esimerkiksi vyötäröltä tyköistuvia vaatteita, sillä löysät paidat tekevät musta vielä isomman näköisen. Mun ongelmakohdat ovat käsivarret ja yläreidet ja niitä peittelen. Muuten mun vartalo on kiva ja haluaisin korostaa niitä hyviä puolia.
Mene peruskaavakurssille ja opettele kuosittelemaan ja ompelemaan. Mä en ikinä löytänyt housuja joissa olisi tarpeeksi pitkät lahkeet mun koossa. Lopullinen niitti oli, kun lakattiin myymästä villakankaisia talvihousuja. Jotain vuorittomia viskoosi-polyesterilerpakkeita vaan on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan toisenlainen kokemus, kun löytäisikin jotain punaista iänikuisten tummansinisten telttojen sijaan. Ja voi kun sopivissa housuissa ei olisi puolta metriä liikaa lahjetta!
Mä ihmettelen miksi nuo on tehty päärynöille kun katukuvastakin huomaa että suurempi osa ylipainoisista on omppuja. Nuo lepattaa persauksesta ja samaan aikaan kinnaa niin vyötäröltä, rinnoista, hartioista kuin käsivarsistakin.
Kai ne nyt on rumia, kun ei ne istu päällä nätisti vaan mittasuhteet on ihan pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksi nuo on tehty päärynöille kun katukuvastakin huomaa että suurempi osa ylipainoisista on omppuja. Nuo lepattaa persauksesta ja samaan aikaan kinnaa niin vyötäröltä, rinnoista, hartioista kuin käsivarsistakin.
Pötköille ne on tehty eikä päärynöille. Lantiolle levenevän perustrikoopaidan löytäminen on sula mahdottomuus, paidan sivut on suorat kuin talon seinät ja minä en.
Tosiaan, mustaa kyllä riittää, ja talvitakkeja on vaikea löytää. Klingel on hyvä, hauskoja puseroita.