Ei kai kukaan nykyisin silitä liinavaatteita?
Kommentit (22)
Meillä on kyllä yleensä enempi mankeloitu liinavaatteita kuin silitetty. - Mutta mitäs haittaa liinavaatteiden silittämisessä on?
Mä silitän tyynyliinat.
Lakanat vedetään vanhanaikaisella metodilla kaappikuivina. Jos olisi mankeli, niin mankeloisin, Niin ihania on äidilläni mankeloidut lakanat.
Minä silitän tyynyliinat ja mankeloin lakanat.
Aiemmin silitin, siis ihan viitisen vuotta sitten. Nyt olen vanhentunut ja selkä kipeytyy seistessä, ja myös laiskempi olen. Kyllähän ne ihanilta tuntuvat, silitetyt liinavaatteet. Varsinkin tyynyliinat. Mankelia en omista ja jotenkin en halua talon mankeliin laittaa. Kukaan ei varmaan sitä puhdistakaan.
Olen herkkäihoinen, joten käytänkin puuvillasatiinisia pussilakanoita aluslakanoina. Ovat niin sileitä silittämättäkin ja pysyvät paikallaan, vaikka luultavasti en nuku kovin rauhallisesti.
Tietysti silittää! Miksei silittäisi?
Mankeloisin jos olisi tilaa. Silittäisin jos olisi aikaa.
Minulla on kuumamankeli ja mankeloin kaikki lakanat ja tyynyliinat. Paitsi silkkisiä.
On vaan niin ihana nukkua sileissä lakanoissa ja sänkykin näyttää siistimmältä kuin ryppyisissä lakanoissa.
No, ei silitä. Kun ostaa puuvillasatiinilakanoita, ei tarvii silittää.
Jos siitä tykkää niin mikä jottei. Mutta kun silittäminen on niin perhanan tylsää niin miksi ihmeessä silittäisin jotain mikä ei näy kellekään ja mikä joka tapauksessa rytistyy ekassa käytössä. Mieluummin käytän sen ajan johonkin mukavaan tekemiseen, kun sitä mielestäni turhaa työtä ei ole mikään pakko tehdä.
Minä ensisijaisesti mankeloin, toissijaisesti silitän.
Minä mankeloin ikivanhalla mankelilla mutt sileää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä tykkää niin mikä jottei. Mutta kun silittäminen on niin perhanan tylsää niin miksi ihmeessä silittäisin jotain mikä ei näy kellekään ja mikä joka tapauksessa rytistyy ekassa käytössä. Mieluummin käytän sen ajan johonkin mukavaan tekemiseen, kun sitä mielestäni turhaa työtä ei ole mikään pakko tehdä.
Kuten netissä notkumiseen...
Vierailija kirjoitti:
Näkyyhän se itselle,toisten vuoksiko kotihommia tehdään ??
Ikinä en oo silittänyt, mutta nyt ostin uudet pussilakanat ja pesun jälkeen on niin ryppyset että täytyy nyt vakavasti harkita... No, lopputulema on hyvin todennäköisesti että nukun jatkossakin ryppyisissä lakanoissa.
Minä silitän kaiken, paitsi en alusvaatteita. Ihanan terapeuttista, katselen samalla netflixiä.
Mankeloisin, jos olisi mankeli. Silitysrauta on mutta ei -lautaa, joten silitän tosi vähän.
Olisi ihana käyttää mankeloituja lakanoita. Ja niiden viikkaaminen olisi yhtä juhlaa!!
Vierailija kirjoitti:
Minä silitän tyynyliinat ja mankeloin lakanat.[/quote
Samoin.
Kyllä silittää mun äiti. Ja voi että niissä on ihana nukkua.