Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2019

01.07.2018 |

Hei! Täällä yksi maaliskuun odottaja! Löytyykö jo muita? :-)

Kommentit (129)

61/129 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pyörähti tänään 7+0. Väsymys on ylitsepääsemätöntä, alavatsaa jomottaa, etova olo ja rinnat tosi arat ja kiristää. Ensi viikon perjantaina olis varhaisultra. Tällä hetkellä tää väsymys meinaa vaan olla liian uuvuttavaa...

62/129 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparminttu_ kirjoitti:

”Aaltoilevatko” raskausoireet teillä muilla? Nyt viikkoja 6+0. Olen ehkä liiankin hysteerinen kun takana pari vuotta lapsettomuutta+yksi keskenmeno...

Kuitenkin eilen ja tänään ei ollut ällöolo ollenkaan aamulla ja rinnatkaan ei ole enään niin kipeät. Itkuherkkyyskin on aikalailla kokonaan kadonnut.

Mieleen tulee aina heti kaikista pahimmat vaihtoehdot, keskeytynyt keskenmeno, tuulimuna yms.

Ensi maanantaina ar-ultra eli silloin olis rv 6+3.. pelottaa ihan kamalasti!

Miten meni ultra? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/129 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisaa kirjoitti:

Mulla pyörähti tänään 7+0. Väsymys on ylitsepääsemätöntä, alavatsaa jomottaa, etova olo ja rinnat tosi arat ja kiristää. Ensi viikon perjantaina olis varhaisultra. Tällä hetkellä tää väsymys meinaa vaan olla liian uuvuttavaa...

Mulla kans eilen lähti kahdeksas viikko käyntiin. Väsyttää ja on paha olo koko ajan, eikä tää helle ainakaan auta asiaa. :( Vaikea iloitakin tästä raskaudesta kun mieliala apea/kiukkuinen ja nää muut oireet. Voisipa olla taas oma itsensä!

64/129 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen varhaisultrassa löytyi pikkuinen papu ja sydämen syke <3 en varmaan ole koskaan ollut näin onnellinen!! :’) Myös alkion koko vastasi viikkoja. Ensi tiistaina sitten neuvolan ensikäynti. On tää niin jännää!!

65/129 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityn mukaan. Tänään 5+2. Täällä oli puhetta salaisesta fb-ryhmästä. Kiinnostusta olisi, kun vielä sellaisen osaisi perustaa.

Näistä oireista... tällä hetkellä ei ole muuta kuin todella arat rinnat. Viime viikolla olin pohjattoman väsynyt mut olisko se vielä tuohon raskauteen voinu liittyä.

66/129 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös mukaan keskusteluun. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, rv 9+2 :). Pahoinvointi on jatkuvaa, en onneksi oksenna mutta en jaksa tehdä mitään ja nää hellekelit saisi jo loppua.. tulis jo syksy ja viileää, oon vaan ihan vankina kotona kun kuvotuksen ja väsymyksen vuoksi ei jaksa oikein mihinkään lähteä... Todella onnellinen raskaudesta kuitenkin, en jaksaisi millään odottaa seuraavaa ultraa! <3

67/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään neuvolalääkäri vaikka viikkoja vasta 9+0. Jotenkin tuntuu kun keskustelua seuraa, että mulle on varattu kaikkea kauheen aikaisin :D Ekan neuvolankin olin jo rv 4+. Onkohan kunnilla/terveyskeskuksilla jotain eroja käytännöissä vai mahtavatko vaan lomat aiheuttaa sen, että aika varattava jos niitä on? :D 

Tänään kaikki oli ok, sydänääniä ei vielä kuultu ulkoisella kuuntelulaitteella, mutta lääkäri kovasti lohdutti, ettei ole kyseisellä laitteella saanut keltään vauvan sydänääniä kuulemaan kuin aikaisintaan viikoilla 10-11. Ensi viikolla seulonnan verikokeisiin ja sitten onkin jo kova odotus ensimmäiseen ultraan! :) 

Onko teillä ongelmia nukkumisen kanssa? Tietysti nämä helteetkin vaikuttavat, mutta mulla ainakin ihan mahdottoman huono nukkua. Olen järjestään hereillä 1-2h välein läpi yön... Lisäksi herään aivan pienempäänkin ääneen/rasahdukseen. Viime yönä herätti jopa se, kun koira oli juomassa vettä keittiössä... Aamulla kun kello soi niin johan sitten silloin nukkuisin!  Muilla herkkä-/huonounisuutta?

68/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa noissa neuvolakäyntien aloituksissa olla eroja. Itsellä eka ultra tulossa rv 8+4 ja seuraavalla viikolla uudestaan neuvolaan.

Sais munkin puolesta nää helteet jo loppua. Päivällä ei jaksa tehdä mitään, mutta uni on kyllä maistunu yölläkin.

69/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kyllä niin väsynyt ja huono vointinen odottaja, jonka puolesta helteet sais loppua.. Mutta ainakin tuntuu ihan siltä, että raskaana ollaan heh. Toivottavasti myös ensi maanantaina ultrassa kaikki on kunnossa. Ihanaa, kun osa on jo nähneet pienet papunsa ja ollut kaikki hyvin. ❤️

70/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viikkoja kasassa 6+5 ja varhaisultrassa syke näkyi ja kaikki ok! Jotenkin kuitenkin huolettaa pahoinvoinnin puuttuminen. Tai aamuisin hyyyyyvin lievää ällötystä, mutta helpottaa heti kun syön. Milloin teillä alkoi pahoinvointi? Tiedän kyllä ettei kaikilla odottajilla sitä ole, mutta olisi luottavaisempi olo jos vähän olisi 😀.

71/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois ylihuomenna varhaisultra kun viikkoja on 7+5. Jännittää ihan hirveenä ja on tosi epäuskoinen olo koko raskaudesta vaikka oireita on paljon. Kahvia en ole tällä viikolla pystynyt juomaan ollenkaan ja nukkua voisin kokoajan. Lisäksi etoo melkein kokoajan ja tekee vaan mieli syödä kaikkea suolaista. Oispa jo perjantai!

72/129 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti jos ei oo pahoinvointia piparminttu! Mulla nyt noin viikon ajan etonut kokoajan. Nyt rv 7+3. Ite kyl oisin onnellinen jos ei olis paha olo kokoajan. Jos sulla alkio löydetty sykkeen kanssa niin tuskin syytä huoleen 😊

73/129 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisaa kirjoitti:

Nauti jos ei oo pahoinvointia piparminttu! Mulla nyt noin viikon ajan etonut kokoajan. Nyt rv 7+3. Ite kyl oisin onnellinen jos ei olis paha olo kokoajan. Jos sulla alkio löydetty sykkeen kanssa niin tuskin syytä huoleen 😊

Niin ehkä pitäisi yrittää oikeasti rentoutua ja nauttia. Voihan se paha olo iskeä hetkenä minä hyvänsä! Kiitos tsempistä Alisaa 😊

74/129 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn tähän keskusteluun! Itsellä on nyt 9+1.

Mulla oli eka neuvola reilut pari viikkoa sitten ja ultrassa kävin myös silloin pari viikkoa sitten kun oli vähän epäselvää hedelmöittymisajankohdasta. Mulla oli kierrot vähän mitä sattui ja itse olin aika varma, että edellisistä menkoista laskettuna ei voi pitää paikkaansa ja oikeessa olin. Laskettu aika siirtyi parilla viikolla eteenpäin. :)

Oon vähän ihmeissäni tästä oireettomuudesta. Huono olo tulee välillä, mutta se menee aika nopeesti ohi ja on kyllä todella lievää. Odotin että sais olla yrjöömässä vähän väliä, mutta ei tässä kyllä vielä oo päästy lähellekään yrjöömistä :D No, oon tyytyväinen, voihan se vielä tässä iskeä..

Nyt tuntuu että tää ihan ihan hirveen hidasta! Oon liian malttamaton :D Haluisin jo kertoo kaikille, mut ei vielä viitti. Ja vähän myös pelottaa että tässähän voi vielä käydä vaikka mitä. :(

75/129 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea täältä teidän juttuja <3 Itse olen rv 9+0 eli LA on siellä maaliskuun alkupuolella.. Helteet ovat tosiaan olleet kamalat, pahoinvointi on ollut kova ja pelästyin kovasti, kun oireet hävisivät kuin seinään viime viikonloppuna. Olen käynyt kaksi kertaa yksityisellä ultrassa ja eilen näin meidän pienokaisen tekevän kuperkeikan ruudulla <3 Odotamme mieheni kanssa esikoista ja ikääkin on 35+, takana yksi keskenmeno, joten paljon on ollut huolta ja pelkoa tässä raskaudessa. Julkiselle puolelle ultra ja neuvola vasta 13.8. elikkäs olisin silloin jo rv 11+4. Mieluusti minäkin liittyisin "salaiseen" facebook-ryhmään, jos joku vaan sen perustaa :)

Voimia ja jaksamisia meille kaikille, onneksi helteet alkavat jo helpottaa.

76/129 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin löytyi tänään syke ja sentin mittainen papu. Kohdussa oli myös toinen raskauspussi mutta siellä ei alkiota näkynyt. Oli siis vähällä tulla kaksoset! Mutta hyvä näin, kun kaksosraskaudessa on omat riskinsä. Kuukautisten mukaan olisi nyt 7+5 mutta ultran mukaan 7+1. Voin silti kuulemma edelleen laskea kuukautisten mukaan 😊

77/129 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki tänään varhaisultra. Syke löytyi ❤❤ Olin jotenki varma että ei siellä mitään oo, kun on ollut sitä tiputteluvuotoa. Kaikki kuitenkin näytti ainakin nyt olevan ok. Omien laskujen mukaan pitäisi olla 7+1, mutta gynen mittauksen perusteella oli 6+3.

78/129 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea, että sykkeitä on löytynyt <3 itse tulee niin iloiseksi toisten puolesta! Vaikka meilläkin oli syke varhaisultrassa 6+3 niin silti niin kovin kovasti odotetaan sitä seulonnan ultraa, että onko kaikki hyvin! 27.8 asti pitäisi jaksaa :D 

Täällä alkaa ilmeisesti aamupahoinvointi ainakin välissä helpottaa! Mennyt 3 pv ilman Mr. Yrjöä ja jopa kahvi maistunut 2 päivänä (ennen lensi laatta pelkästä hajusta). Olen nauttinut näistä päivistä, kiitos rv 9 että annoit edes paussin tästä pahoinvoinnista :D 

79/129 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn mukaan, jotta voi jossain lukea ja fiilistellä omaa ja muiden alkuraskautta :) Tällä hetkellä nimittäin vain vanhempamme tietävät asiasta, kun raskaus on niin alkumetreillä.. Reilu viikko sitten havahduin, ettei kuukautisia ole tullut ja tein testin, joka näytti plussaa. Tein varalta vielä toisenkin ja seuraavalla viikolla kolmannen, eikä se tulos siitä mihinkään muuttunut :D Nyt ilmeisesti menossa siis 6+6. Esikoisen laskettu aika olisi siis maaliskuun loppupuolella 24.3.2019. Kahden viikon päästä vasta ensimmäinen käynti neuvolassa, en malttaisi odottaa :)

Tässä vaiheessa kyllä tuntuu vielä hyvin uskomattomalta, että tuolla vatsassa oikeasti kasvaisi joku. Minulla ei ole ollut juuri mitään oireita menkkamaista kivistelyä ja rintojen arkuutta lukuunottamatta.

80/129 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vasta pain viikon päästä eka neuvola ja jännittää kovin :) esikoinen työn alla täälläkin. Tänään oli ensimmäisen kerran oikein etova olo mutta muuten olen päässyt todella helpolla.

Varhaisultraan en ajatellut mennä vaikkakin välillä mietityttää onko masussa mitään kun oireet niin mitättömät. Mutta täytyy varmaan olla tyytyväinen kun on vielä päässyt helpolla. Minulla laskettu aika 23.3 :)