Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2019

01.07.2018 |

Hei! Täällä yksi maaliskuun odottaja! Löytyykö jo muita? :-)

Kommentit (129)

21/129 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä17823 kirjoitti:

Täällä yksi varovaisesti liittyy mukaan. Jos kaikki menee hyvin niin LA 6.3.2019 :) Ensi maanantaina yksityiselle varhaisultraan kurkkaamaan että onko siellä ketään. Erittäin vahvan plussan tein 3.7 ja vielä seuraavana aamuna yhtä vahvan. 

Raskausoireet ihan mahdottomat, mulla on kaikki oppikirjan oireet :D Rinnat ei kohta mahdu enää liiveihin ja ns. "pitkät päällä" kokoajan, pahoinvointi, kohtukivut, finnejä, muuta ei tekis ku nukkuis, unohtelen kaiken... ja mikä ihaninta niin mulla on alkanu kasvaa jo vauvamaha vaikka rv 6+2

Turvotusta se masu taitaa vielä olla..

Mulla on kans alamaha pyöreä ja ei mahdu kaikki housut jalkaan mut turvotusta se vaan on 😊

22/129 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Keskiviikkona tein ekan plussan ja nyt kolmannen plussatestin jälkeen (viimeisin tänä aamuna) uskallan ilmoittautua! LA olis laskureiden mukaan 23.3. Kovasti ahdistaa raskaus vaikka olen tosi innoissanikin. Mieltä varjostaa toukokuinen varhainen keskenmeno :( Ollaan jo lapsettomuuspolilla mieheni kanssa kirjoilla ja tarkoitus oli käyttää metforminia tämä kesä ja siirtyä rankempiin hoitoihin syksyllä. Eipä ehkä tarvitse 😊 Alkuraskauden ultra varattu 30.7 julkiselle puolelle lapsettomuustaustan vuoksi.

Oireita on tällä hetkellä rintojen aristus, Flunssa ja jatkuva aivastelu sekä itku herkkyys. Hyvä olla festareilla kun pillitän niille menevillekin biiseille 😆.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa postaan tänne! 😊 Mulla nyt kp 36, rinnat olleet jo kaks viikkoa kireät ja arat, välillä ihan pienen hetken paha olo, alavatsaa välillä nipsaisee. Ei muita oireita. Menkkojen olis pitänyt alkaa viimeistään muutama päivä sitten. Nyt en vaan uskalla tehdä testiä 😂. Pelkään että mitä jos onkin nega. Helmikuussa menkat alko kp 40 eli ihan varmana olin hetken aikaa raskaana. Sitten tulikin tosi runsaat menkat ja niiden kanssa tosi uupunut olo. Pelkään että nyt käy samoin. Ikää 36 ja eka yrkkä menossa.

24/129 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on "varhaisultra" takana. Eilen iski niin kovat kivut alavatsaan, että oli pakko käydä päivystyksessä. Mulla taustalla munasarjakystien leikkauksia ja lääkärin mukaan altistavat kohdunulkoiselle raskaudelle niin ovat kipujeni kanssa erittäin tarkkoja. Siellä papu kuitenkin oli ihan oikeassa paikassa ja pieni sydän löi <3 Oli helpotus. Kipujen epäilevät johtuvan leikkauksista. Vahvimpana ajatuksena oli, että leikkauksesta muodostunut sisäinen arpikudos siellä venyy ja paukkuu... 

Onko muilla ollu kovia kipuja näin alkuraskaudesta? Entä olisiko hyviä vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen? Tuntuu että nämä helteet vain pahentavat olotilaa :( 

25/129 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä17823 kirjoitti:

Nyt on "varhaisultra" takana. Eilen iski niin kovat kivut alavatsaan, että oli pakko käydä päivystyksessä. Mulla taustalla munasarjakystien leikkauksia ja lääkärin mukaan altistavat kohdunulkoiselle raskaudelle niin ovat kipujeni kanssa erittäin tarkkoja. Siellä papu kuitenkin oli ihan oikeassa paikassa ja pieni sydän löi <3 Oli helpotus. Kipujen epäilevät johtuvan leikkauksista. Vahvimpana ajatuksena oli, että leikkauksesta muodostunut sisäinen arpikudos siellä venyy ja paukkuu... 

Onko muilla ollu kovia kipuja näin alkuraskaudesta? Entä olisiko hyviä vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen? Tuntuu että nämä helteet vain pahentavat olotilaa :( 

Mulla kouristelee ja jomottaa alavatsaa ja alaselkää vihloo myöskin. Vatsakivut on välillä ainoastaan ioikealla puolella. Ei ole kovin suuria kipuja mutta kyllä ne kokoajan tuntee ja pistää myös miettimään onko kaikki ok. Vatsa on ihan kamalan turvonnut ja on tosi tukala olo! Varsinkin illalla maha on kauhea tynnyri. Pahoinvointia ei onneksi oo vielä pahemmin ollut :)

26/129 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

theresa kirjoitti:

Ekaa kertaa postaan tänne! 😊 Mulla nyt kp 36, rinnat olleet jo kaks viikkoa kireät ja arat, välillä ihan pienen hetken paha olo, alavatsaa välillä nipsaisee. Ei muita oireita. Menkkojen olis pitänyt alkaa viimeistään muutama päivä sitten. Nyt en vaan uskalla tehdä testiä 😂. Pelkään että mitä jos onkin nega. Helmikuussa menkat alko kp 40 eli ihan varmana olin hetken aikaa raskaana. Sitten tulikin tosi runsaat menkat ja niiden kanssa tosi uupunut olo. Pelkään että nyt käy samoin. Ikää 36 ja eka yrkkä menossa.

Mulla oli tässä kierrossa sama. Oireita oli mutta en halunnut uskoa että olisin raskaana ja en uskaltanut tehdä testiä. Tein kuin teinkin sen sitten kun oli menossa kp 33/29 ja plussa sieltä tupsahti! Selitin ennen testin tekoa itselleni että sama se on tehdä koska tekisin sen silti vaikka aikaisi vuoto, ihan varmuuden vuoksi 😁

27/129 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin viimeviikon keskiviikkona (6+4) varhaisultrassa ja sydämensykettä ei vielä näkynyt... saatiin uusiaika ensiviikolle, jännittää miten käy vaikkakin kuulemma melko normaalia ettei vielä tossa vaiheessa kaikilla ultrauslaitteilla näy :/

28/129 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin varhaisultran rv 7+4. Pitäis kai siellä silloin jo syke näkyä 😊 Nyt pitäis pari viikkoa jaksaa odottaa!

29/129 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisaa kirjoitti:

Käyttäjä17823 kirjoitti:

Mulla kouristelee ja jomottaa alavatsaa ja alaselkää vihloo myöskin. Vatsakivut on välillä ainoastaan ioikealla puolella. Ei ole kovin suuria kipuja mutta kyllä ne kokoajan tuntee ja pistää myös miettimään onko kaikki ok. Vatsa on ihan kamalan turvonnut ja on tosi tukala olo! Varsinkin illalla maha on kauhea tynnyri. Pahoinvointia ei onneksi oo vielä pahemmin ollut :)

Mulla kans vaivaa ihan jatkuvana alavatsan kipuilu... Niinku olis menkat 24/7, jipii :( Mutta varmasti itellä on ihan looginen syy nämä leikkaukset. Jos sinullakin on vaikka kovin tiukat vatsan kudokset niin siksi kohdun kasvaminen kipuiluttaa? Mutta jos oikein mietityttää niin kehotan käyntiä vaikka päivystyksessä. Itsellä huoli helpotti kun näki kaiken olevan ok! Lisäksi mittailivat veriarvoja ettei ole umpparitulehdus. 

Mulla myös alavatta aivan mahdoton pallo! Vähän mietityttää miten tämän pitää piilossa kun normaalisti olen hoikka ja nyt vatta hirvee möhkäle! Itselläni syytän kyllä muutenkin heikkoa ruoansulatustani, olen aina ollut vatsan turpoamisen kuningatar :D 

30/129 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 23.3 ja ensimmäinen raskaus.

Ikää jo 38v mutta eivät olleet neuvolassa mitenkään huolissaan. Rinnat aristaa mutta ei ole muita oireita vielä.

Jännän äärellä eletään :)

31/129 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn minäkin varovasti mukaan. Tällä viikolla sain testiin haamuviivat , tein vielä clearbluen digitaalitestin varmuuden varalle ja kyllä sekin positiivista näytti :D La ois 23.3 näillä näkymin:)

32/129 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minäkin täältä varovasti tulen mukaan. Laskureiden mukaan la 21.3.2019, viikkoja 5+0.

Neljäs raskaus ja pieni yllätys tämä oli.

Oireita ei hirveästi vielä ole. Kauhea väsy kokoajan ja hajuherkkyys vaivaa.

33/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi varovainen vauvaintoilija, eka plussa tuli 9.7 kp26/29. Laskurin mukaan laskettu aika on noin 22.3.2019. Ensimmäistä odotellaan ja toivottu tapaus on, pelottaa vain kovasti jos tuleekin keskenmeno tai jos kaikki ei olekaan ok :( Oon kuitenkin yrittänyt suhtautua neutraalisti ja olla maalailematta kauhukuvia seinille. Tsemppiä meille kaikille alkuraskauteen :)

34/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisaa kirjoitti:

Onkos teillä vasta plussanneilla ollut minkäänlaisia oireita? Mulla välillä alavatsaa kouristelee kovasti ja pitää aina silloin hetkeksi pysähtyä. Lisäksi emättimessä tuntuu poltetta, rinnat arat... Kai nämä asiaan kuuluu 🤔

Ajoittain kovaakin kipuilua mullakin, sen lisäksi hajuherkkyyttä, rinnat turvoneet ja välillä arat ja vatsa on toosi turvoksissa, normaalisti olen hoikka ja nyt tuntuu ettei housut mahdu jalkaan :D

35/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs siirryn keskustelusta pois. Aamulla alkoi vatsakivut ja iltapäivällä vuoto. Toivotan teille muille hyvää odotusta ja toivottavasti saatte pienet nyytit syliin maaliskuussa!

36/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, uskaltaudun minäkin nyt mukaan! :) Miehen kanssa ollaan yritetty lasta 14 kuukauden ajan. Vuoden jälkeen meistä tehtiin lähete lapsettomuuspolille ja tutkimuksia jo tehtiinkin, joissa kaiken todettiin olevan hyvin. Seuraavaksi piti jäädä oottelemaan kuukautisia, jotta olisin saanut varattua ajan aukiolotutkimuksiin. Yllätys oli kuitenkin melkoinen, vaikkakin toivottu, kun tein ensimmäisen plussan 16.7. <3 Meillä on siis kolme hailakkaa haamuplussaa taustalla, jotka on sitten päivän parin päästä jo haalistuneet ja päättyneet vuotoon. Oon sen vuoksi tehnyt jo useammankin testin ja tänään oli kyllä jo todellatodella vahva plussa. <3 laskujen mukaan nyt olis viikko 5 meneillään ja maaliskuun loppupuolella la. meillä on taustojen vuoksi varattuna aika yksityiselle varhaisultraan 6.8. Ensimmäinen neuvolakäynti on 14.8. Jännittävää, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! <3

Tsemppiä kaikille! ❤️❤️

37/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara11, olen todella pahoillani.. Paljon tsemppiä! ❤️

38/129 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista oli kyselyä.. Ekan kerran oli etovaa oloa lauantaina, tein ekan raskaustestin siis sunnuntaina. Rintoja aristaa ja ovat turvoksissa, vatsaa turvottaa, röyhtäilyttää, lämmöt koholla, mielialat vaihtelee aika herkästikin.. Vatsa jatkaa nippailuaan (alkoi n. 6 päivää ovulaation jälkeen muistaakseni) ja ajoin on aika koviakin menkkamaisia kramppeja. Eilen aamuyöstä heräsin kovaan kohdun kramppiin, pelkäsin että nyt alkaa vuoto, mutta ilmeisesti tää on ihan normaalia ja tosiaan plussa vain vahvistunut. ❤️

39/129 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn varovasti mukaan! La kuukautisten mukaan 21.3. Ja nyt viikkoja 5+2 :) esikoista odotellaan ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin ❤️

Tsemppiä kaikille odottajille :)

40/129 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin vielä tänään digitestillä, että onhan viikot lisääntyneet ja olihan ne ”raskaana 3+ viikkoa:). Nyt siis 5+2.

Todella vaikeaa nauttia raskaudesta kun edellinen meni kesken ja oikeastaan juuri näinä päivinäkin. Viime yönäkin heräsin painajaiseen, jossa sain keskenmenon. Enpä sitten nukkunutkaan ollenkaan loppu yönä :(. Onneksi 30.7 on jo varhaisultra.. onko muilla tällästä stressiä/panikointia?