Maaliskuiset 2019
Hei! Täällä yksi maaliskuun odottaja! Löytyykö jo muita? :-)
Kommentit (129)
Piparminttu_ kirjoitti:
Testailin vielä tänään digitestillä, että onhan viikot lisääntyneet ja olihan ne ”raskaana 3+ viikkoa:). Nyt siis 5+2.
Todella vaikeaa nauttia raskaudesta kun edellinen meni kesken ja oikeastaan juuri näinä päivinäkin. Viime yönäkin heräsin painajaiseen, jossa sain keskenmenon. Enpä sitten nukkunutkaan ollenkaan loppu yönä :(. Onneksi 30.7 on jo varhaisultra.. onko muilla tällästä stressiä/panikointia?
Samoja painajaisia nähty täällä... Meillä odotuksessa esikoinen, jota on odotettu ja toivottu kauan ja hartaudella niin jotenkin ei pysty uskomaan/luottamaan että kaikki voisi mennä ok. Jatkuvat alavatsakivut ei rentouta mua yhtään tässä tilanteessa... Oli syksyllä tarkoitus mennä ihan jo lapsettomuusklinikalle (tai piti mennä jo keväällä, mutta mulla iski kylmäys ja halusin lykätä vielä syksyyn) ja sitten tulikin ihana ylläri! Meillä rv 6+3 ultrauksessa sairaalassa oli kaikki oikeassa paikassa ja sydän löi, mutta en edes siitä oikein osannut rentoutua... Ehkä sitten rv 12 ultrassa elokuun lopulla osaa vihdoin alkaa luottaa :/
Mäkin liityn nyt vähän varovaisin mielin tänne, vaikka olo on niin epätodellinen.. Tosiaan viime vuoden huhtikuussa jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois, ja kyllähän siinä kerkes molemmat pikku hiljaa masentumaan kun mitään ei tapahtunutkaan 😕 Lopetettiin yrittäminen aika lailla kokonaan eikä mietitty koko vauva-asiaa kunnes tänään tajusin että kuukautiset jo kaks viikkoa myöhässä.. Uskaltauduin sitten tekemään testin ja samantien siihen lävähti kaksi vahvaa viivaa 💕 Eli laskettu aika olisi 13.3 ja nyt rv 6+5, esikoinen olisi siis kyseessä. Kamala pelko kolkuttelee takaraivossa et jotain tässä vielä menee pieleen, mut se nyt varmaan on aina jokaisella.. 😄 Seuraavaks pitäis soitella neuvolaan, ehkä sitten tää alkaa tuntua vähän todellisemmalta. Tsemppiä ja onnea kaikille 💕
Onpas tänne tullut paljon väkeä! :-) Tervetuloa uusille ja onnea plussista!
Meillä on ensimmäinen neuvola perjantaina. <3 Ihanaa kun tapahtuu jotain konkreettista, olo kun on kovin oireeton.
Minä kans odotan neuvolaa, kun olo on aika oireeton vielä.. Eka neuvola täälä vasta 13.8.
Oisko täällä kannatusta sellaselle super salaiselle ja suljetulle facebook ryhmälle. Kuuluin sellaiseen edellisessä raskaudessa hetken aikaa ennen keskenmenoa. Ryhmä oli sellainen ettei sitä löydy edes millään haulla ja ylläpitä kutsuu ryhmään kaikki henkilöt yksitellen.
Yksi porukasta loi valeprofiilin facebookiin ja loi ryhmän. Tämän jälkeen kaikki, jotka halusivat ryhmään pyysivät kaveriksi esim. Maija Meikäläisen. Sitten Maija Meikäläinen lisäsi kaikki kaveriksi pyytäneet henkilöt ryhmään.
Itse koin ainakin fb-ryhmän selkeäksi ja helpommin luettavaksi kuin tälläisen ketjun.
En osaa itse osaa sellaista salaista ryhmää luoda :(
Mä olisin ainakin tuollaisesta fb ryhmästä kiinnostunut! Joku maaliskuiset 2019 ryhmä facessa jo on, mutta en uskalla liittyä, jos tosiaan joku näkee sen. 😅
Täällä kans kovasti odotellaan ultraa ja neuvolaa. Oireita kyllä on.. Saatiin lapsettomuuspolin kautta aika varhaisultraan 6.8,joten peruin meidän ajan yksityiselle. Mua jännittää ihan kamalasti, toivon todella, että kaikki olisi kunnossa! ❤️ Eka neuvolakäynti on sitten 14.8, innoissani tein jo sähköiset ennakkotietolomakkeet.
Mä kans vihdoin uskaltaudun tänne. Tänään oli varhaisultra ja kaikki oli meidän pienellä hyvin ainakin tällä hetkellä. Siellä se pieni sydän sykki ❤️Kova oli pelko siitä, että onko siellä edes mitään ja onko kaikki hyvin. Kyseessä on meidän kovasti odotettu esikoinen parin vuoden lapsettomuuden jälkeen ja yllätykseksi ensimmäinen letrozol-hoitokierto toi odotetun tuloksen. Oli melkoinen häälahja, kun saatiin plussa muutama päivä häiden jälkeen :) ❤️
Maanantaina eka neuvola ja nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja itse jännitän myös sokeriarvoja, kun ne oli viimeksi just rajalla ja raskausaikana arvot on matalammalla...
Kaikille kovasti peukkuja ja onnea odotukseen! :)
Niin joo. Jäi tosta viestistä puuttumaan, että viikkoja tosiaan tällä hetkellä 7+5 ja LA 8.3.
Sen verran on hämmentynyt edelleen aamuisen lääkärin jäljiltä. 😅
On tosi vaikea uskoa tätä todeksi kaiken sen odotuksen ja epätoivon jälkeen.
Meillä eka neuvola 7.8 ja sitä ennen olisi varhaisultra yksityisellä 3.8. Jännittää niin paljon, ei malttaisi odottaa. En ole uskaltanut kertoa raskaudesta vielä kenelläkään miehen ja siskon lisäksi, kun tuntuu niin kovin epätodelliselta vielä. Huomenna tulee 6 viikkoa täyteen.
Minulla ei ole Facebookissa profiilia, mutta olisi kyllä kiva jos joku ryhmä saataisiin.. Ja saisi vertaistukea.. Onko whatsapp liian henkilökohtainen? Mitä mieltä ootte?
Kyllä se plussa sitten tuli, kun vihdoin tein testin. Ei mikään yllätys, kun oli niin selvät oireet. Mulla ois nyt 7. viikko. Täytyypä varata se neuvola. On kyl todella outoa! Olin odottanut pitkään tätä ja nyt kun se tapahtui, en oikeen tiedä mitä ajatella. Yllättäen päälimmäisenä onkin huoli ja pelko. Ehkä lähinnä liittyen tulevaan elämään, kun on niin pitkään saanut olla täysin vapaa mistään velvoitteista. Asun poikaystäväni kanssa vielä eri osotteissa ja yhteenmuuttokin vähän mietityttää että mitenköhän se sujuu. Mutta kun mulla jo ikää 36 ja miehellä pian 40 ja lapsi molemmilla iso haave, niin tässä sitä nyt sitten mennään. Toivottavasti tulisi myös ilon ja onnen tunteita kun tämä alkushokki hälvenee 😊 Millasia tunteita teillä muilla on ollut?
Faceryhmä kiinnostaisi täällä myös! Ja extra-salaisena, koska tässä on vielä herkät viikot meneillään :D
Kellään mitään ideoita miten laskea/piilottaa tätä vattan turvotusta? Oikeasti mun maha on saman näkönen kun mitä netistä kattelin kuvia niin porukalla on keskimäärin rv 20+ :O Oon huomannu muutaman kaverin ja esim oman mutsini tsiikailevan mun mahaa kulmiensa alta ja oikeesti kohta varmaan tulevat kysymään vaikka oon vasta rv. 8+1 enkä todellakaan halua kertoa tässä vaiheessa mitään! :/
”Aaltoilevatko” raskausoireet teillä muilla? Nyt viikkoja 6+0. Olen ehkä liiankin hysteerinen kun takana pari vuotta lapsettomuutta+yksi keskenmeno...
Kuitenkin eilen ja tänään ei ollut ällöolo ollenkaan aamulla ja rinnatkaan ei ole enään niin kipeät. Itkuherkkyyskin on aikalailla kokonaan kadonnut.
Mieleen tulee aina heti kaikista pahimmat vaihtoehdot, keskeytynyt keskenmeno, tuulimuna yms.
Ensi maanantaina ar-ultra eli silloin olis rv 6+3.. pelottaa ihan kamalasti!
Kyllä mulla vähän vaihtelee oireet. Paha olo on nyt ollu tän viikon ajan joka aamu mut loppupäiväksi helpottaa. Itkuherkkyyttä oli alkuviikosta mut eilen illalla ja tänään ei oo itkettäny yhtään, jee 😄 Välillä tuntuu että rinnat ei olis niin arat. On se kyl mälsää ettei voi vaan iloita kun myös pelot vaanii taustalla.
Kyllä ne on mennyt oireet ylös alas mulla ainakin! Just 6+3 ku oli ultra niin olin ihan paniikissa että meni kesken/on kohdunulkoinen koska oli kovia alavattakipuja ja koin että rintojen kivutkin loppui. Ehkä sitä vaan on liika hysteerinen aina välillä :D
Oireet aaltoilee täälläkin, nyt muutaman päivän ollut ihan vähän punertavaa valkovuotoa, tietenkin pelottaa keskenmeno, tuulimuna tai kohdun ulkoinen, vaikka googlen mukaan tuhruvuoto voi olla myös ihan viatonta... tasan viikko ultraan!
Täällä myös oireet hävinneet ja eka neuvola vasta 15.8..kuulemma normaalia että aaltoilee mutta ensimmäinen lapsi kyseessä niin kyllä vähän jännittää.. Eli nyt menossa viikko 6. No, täytyy yrittää asennoitua ja ottaa iisisti tässä helteessä. Väsyttänyt on kovin mutta se lienee enemmän helteestä kuin raskaudesta. Faceryhmä kiinnostaisi myös :)
Huh miten huojentavaa kuulla, että muillakin on samaa! :)
Ja oireet palasivat ja vahvistuivat eilen illalla ❤️.
Itsekin näin yhtenä yönä kahta eri unta joissa sain keskenmenon. Pelko on läsnä, mutta yritän pysyä realistisen positiivisena ja olla ajattelematta ikäviä asioita, stressi aiheuttaa vaan vielä enemmän ahdistusta eikä tee vauvan alullekaan hyvää. Ja kun ikinä ei voi tietää miten käy, voi olla että murehtii aivan turhaan :) Nyt pitää vaan yrittää olla kärsivällinen ja odottaa, vaikka odottavan aika on pitkä ;D