Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyn joka kerta kun teini-ikäinen lapseni tottelee minua ilman mitään riitaa

Vierailija
14.02.2024 |

Itse vastustelin nuorena ihan kaikkia vanhempieni määräyksiä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, muistan tunteen. Mulla on kohta 23-v nepsylapsi, jonka suunnilleen ensimmäinen sana oli "ei". Teinivuosien jälkeen ensimmäiset "okeit" tuntuivat samalta kuin se, kun astuu rappuselle, jota ei olekaan. Humps vaan, olipa helppoa. :D

Vierailija
2/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu sielu hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lapseni oli lähdössä kotibileisiin ja suunnitteli jäävänsä sinne yöksi. Sanoin, että ei käy ja kerroin tulevani hakemaan klo 24. Vastaus tähän oli okei. Itse olisin karannut ja piilotellut jossain enkä todellakaan kertonut sijaintiani.

Vierailija
4/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että liian tiukat rajat ja autoritäärinen kasvatus aiheuttavat lähinnä kapinointia. Keskusteleva, kunnioittava ja sellainen kasvatus, jossa säännöt (sekä vapaudet) perustellaan, aiheuttaa kunnioitusta myös vanhempia kohtaan. Toki silti vaikeita aikoja ja kapinointia tulee ja kuuluukin tulla, mutta itse uskon, että tuon jälkimmäisen kaltainen vanhemmuus kantaa pidemmälle. 

Vierailija
5/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ihan valtava merkitys, millä tavalla lapselle puhuu. Minä tottelin äitiäni huomattavasti enemmän kuin isääni, joka lähinnä huusi ja mäkätti. 

Vierailija
6/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Lapseni oli lähdössä kotibileisiin ja suunnitteli jäävänsä sinne yöksi. Sanoin, että ei käy ja kerroin tulevani hakemaan klo 24. Vastaus tähän oli okei. Itse olisin karannut ja piilotellut jossain enkä todellakaan kertonut sijaintiani.

Teini arveli ettet päästä bileisiin ollenkaan ja liioitteli pyyntönsä arvaten, että tulet puolivälissä vastaan. Nyt hän pääsee bileisiin ja saa kyydin kotiin :)

Vierailija
7/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini arveli ettet päästä bileisiin ollenkaan ja liioitteli pyyntönsä arvaten, että tulet puolivälissä vastaan. Nyt hän pääsee bileisiin ja saa kyydin kotiin :)

Eli kaikki voittivat :)

Vierailija
8/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on ihan valtava merkitys, millä tavalla lapselle puhuu. Minä tottelin äitiäni huomattavasti enemmän kuin isääni, joka lähinnä huusi ja mäkätti. 

Tämä. Äitini vaan kielsi ja tuhahteli, mutta ei koskaan perustellut kieltoja tai suostunut neuvottelemaan. Vihainen tuhahdus vaan ja selän kääntäminen.

Ap

Vierailija
9/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Äitini vaan kielsi ja tuhahteli, mutta ei koskaan perustellut kieltoja tai suostunut neuvottelemaan. Vihainen tuhahdus vaan ja selän kääntäminen.

Ap

Rajat on rakkautta, mutta järjettömistä säännöistä kiellosta tulee vain paha mieli kaikille. Joillain on se ajatus, että mitä tiukemmat säännöt niin sen parempi vanhempi.

Sanon, että pienet on ongelmat, jos kotiintuloajoista pitää vääntää, jos luottamus on muuten. 

Vierailija
10/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rajat on rakkautta, mutta järjettömistä säännöistä kiellosta tulee vain paha mieli kaikille. Joillain on se ajatus, että mitä tiukemmat säännöt niin sen parempi vanhempi.

Sanon, että pienet on ongelmat, jos kotiintuloajoista pitää vääntää, jos luottamus on muuten. 

Mua on arvosteltu siitä, että en pidä riittävästi kuria ja joskus päiväkotiaikana hoitaja huomautti siitä kuinka selitän lapselle liikaa.. Näyttää siltä, että se oli ihan hyvä toimintatapa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi