Maaliskuiset 2019
Hei! Täällä yksi maaliskuun odottaja! Löytyykö jo muita? :-)
Kommentit (129)
Me käytiin toisen kerran varhaisultrassa 1,5vko sitten ja silloin löytyi myös syke 😊 Jos oon pitkään syömättä niin tulee huono olo, muuten vaan oon koko ajan melko väsynyt... Perjantaina oli ne verikokeet ja parin viikon päästä mennään niskapoimu-ultraan, jännitän sitä tosi paljon. Jotenkin mulla on ollu koko ajan olo ettei kaikki oo hyvin 😞 mutta toivotaan kuitenkin parasta!
Tänään 10+2, la 1.3. ❤️
Pystyykö tänne jotenkin tekemään jonkunlaisen listan missä olisi kaikkien lasketut ajat? Tämä keskustelufoorumi on minulle uusi tuttavuus niin itse en tiedä yhtään, mutta jos joukossa olisi "konkari" joka tietää! Olisi kiva nähdä sillee helposti, milloin kenellekin olisi tarkoitus nyytin saapua ❤
Meillä oli tänään varhaisultra, ja vastoin omia uskomuksia, siellä oli yksi ihana pikkuinen joka vastasi viikkoja ja jolla vahva syke! <3
Meillä oli tänään myös varhaisultra, siellähän meidän pieni papu oli ja syke löytyi. ❤️ Mies sanoi pienen näyttävän ihan tulikärpäseltä siinä ultrassa. 😍 Kuukautisista laskeskelin, että ois 7+1, ultran mukaan 6+5, eli eipä paljoa heittänyt. 😊 Annoin itselleni luvan käydä ostamassa parit ekat sukat, pöksyt ja bodyt pienelle. ❤️ Viikon päästä on sitten ensimmäinen neuvola.
Onnea kaikille. ❤️
Heips! Liitytääs myös mukaan keskusteluun ja todellakin jos joku osaa/jaksaa Facebook-ryhmän perustaa, niin kyllä kiinnostais. Itse olen ihan kädetön tuon facen kanssa :D laskettuaika olisi 9.3. Ja monta vuotta tätä haluttu, mutta perus-sairauden rankka lääkitys esti haavelutkin viimeiset 6v. Alkuvuodesta pieneni lääkitys, joten uskallettiin poistaa kierukka keväällä ja heti kesällä tärppäs. Kaikki tapahtui niin nopsaan, että ei oikein uskalla iloita täysillä vaikka 4 positiivista testiä alla, mukaan lukien labrat. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä näihin alkuvaivoihin ❤️
Mä voin perustaa salaisen FB-ryhmän. Tein sitä varten just valeprofiilin. Löydät minut nimellä Riikka Jii (profiilikuvana Jaffa-pullo). Lisää kaveriksi, niin liitän sinut ryhmään. Menee hetki, että saan ryhmän tehtyä.
Vieno pyyntö olisi: voisiko joku sitten ryhtyä ryhmän ylläpitäjäksi? Itse voin alussa olla, mutta sitten mieluummin astun takavasemmalle.
:)
P.S. Itselläni rv 9 meneillään ja pahoinvointi on kamala!
Nehna, uskallatko kertoa mistä sairaudesta on kyse? Itsellä myös krooninen sairaus (reuma-ryhmään kuuluva), jonka lääkitys esti raskautumisen. Oli itsellä ainakin todella vaikeaa henkisesti kun kivut pakottivat lääkehoitoon mutta lasta jo kaivattiin. Oli myös todella vaikeaa olla ilman lääkkeitä raskauden yrittämisen ajan (koska meillä yrittäessä vierähti pitkälti toista vuotta)... olisi kiva jakaa kokemuksia jonkun kanssa kenellä hieman samanlaista taustaa 😊
Heippa,
Uutena ilmoittaudun kanssa mukaan. Hetken jo seuraillut palstaa, mutta tämän aamun ultran jälkeen ehkä uskaltaa jo liittyä ☺️ Takana kaksi keskenmenoa vuoden sisällä ja pitkä toive. Nyt tärppäsi hoitojen avulla. Ennestään meillä perheessä 3 lasta, mutta kaikki ovat jo isoja 😄 nyt LA 26.3.19. Toivotaan et pysyy matkassa ❤️
Meillä oli eilen eka neuvola, huomenna rv 8+0. Viikon päästä neuvolalääkärin ultra :) ihanaa nähdä sitten taas pikkuinen, sormet ja varpaat ristissä että kaikki olis edelleen hyvin ❤ pahoinvointi on lieventyny, en tosin oo oksentanu kun yhtenä päivänä mutta viime viikolla oli pahaa ällötystä, nyt jo maistuu ruoka paremmin.
Kiinnostaisi kuulla mitä "selviytymiskeinoja" muilla on ollut pahoinvoinnin suhteen? Mulla pahoinvointi on siis ollut ihan 24/7, ainoastaan silloin kun nukun ei kuvota. :D Siispä olenkin harrastanut päiväunia ahkerasti! Uima-altaassa on myös ollut jotenkin helpompi sietää kuvotusta ja tietysti sekin on auttanut että pitää verensokerin tasaisena ja pyrkii syömään pieniä aterioita usein. Nektariineja ja vesimelonia olen syönyt varmaan miljoona kiloa kesän aikana! Ja Bran Flakes muroja, niillä elän. Mutta toisaalta koko ajan ei haluaisi mussuttaa jotakin, ei sekään hyvä ole. Apteekista saatavia "akupunktiorannekkeita" kokeilin myös pahimman epätoivon hetkillä. Mun mielestä on kyllä ihan turha tuote, kiva jos joku niistä on itselleen apua saanut! Mulla tuli ainoastaan ranteet kipeäksi :D Onko joku kokeillut esim. intialaista päähierontaa, akupunktiota, tms? Ajattelen että ei tässä muu varmastikaan auta kuin vain purra hammasta ja toivoa että kohta helpottaa, mutta kaikki "selviytymiskikat" otetaan kyllä vastaan! :D
Kävin akupunktiossa ja sain avun 3 päiväksi, kunnes taas oksennettiin.. selviytymiskeinona ainoa mitä itse osaan sanoa, on syödä helposti oksennettavia ruokia, niin ei ole niin hirveä olo laattauksen jälkeen. Suosin jugurttia ja keittoja. Esim. omenan oksentaminen oli niin traumaattinen kokemus, että on jääny omput kaappiin sen jälkeen 🙁 Lisäksi kun juon vettä ihan non-stop läpi päivän sekä imeskelen välillä pastilleja (esim mynthon), ne ehkä auttaa hieman...
Mulla tulee tuo pahin huonovointisuus öisin! Nyt tullut jo joka yö viimeisen kahden viikon aikana. Mulla päivisin auttaa tuo säännöllinen syöminen pahimpiin huippuihin, et pärjää töissä. Sepä tuossa yössä taitaa olla et tulee pitkä ruokaväli tai sit mikä lie😄 jotkut on saanu apua muistaakseni b12 vitamiinista, mut itse en oo tuota kokeillut.
Täällä la 14.3. ja yksi syke löytyi parisen viikkoa takaperin ❤️ Onko tuo jossain mainittu fb-ryhmä hengissä? :)
Missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa raskaudesta muille? Ja miten?
Me ajateltiin että kutsuttaisiin miehen vanhemmat ja mun vanhemmat puolisoineen parin viikon päästä tupareiden merkeissä meille. Mutta mietin, että onko tyhmää kertoa kaikille samalla kertaa? Ainakin se ois sitten tasapuolista kaikkia kohtaan, mutta sitä mietin, että esim. mun äiti varmasti itkee, niin oisko jotenkin huomaavaisempaa kertoa yksityisesti? En tiiä mietinkö tätä nyt vähän liikaa.. :D
Liitynpä myös seuraan :) näillä näkymin La 23.3. Keskiviikkona ultra-aika, kovasti jännittää.
Ennestään poika 2/13 ja tyttö 7/16
Vani: mä en varmaan uskalla kertoa kelleen ennen kuin on ihan pakko eli maha pystyssä 😅 jotenki olen niin varovainen kun edelleen pelkään että joku on pielessä vaikka kaikki oikeesti on menny hyvin... mies saattaa kyl alkaa möläyttelee heti nt-ultran jälkeen kun hän kovasti odottaa vauvaa 😅
Minäkin liityn nyt mukaan keskusteluun. Mulla viimesistä kuukautisista laskettuna laskettu aika olis 26.3 mutta saa nähdä kuinka paljon se muuttuu vielä ultran jälkeen :)
Mä liityn varovasti seuraan. Selkeä plussa saatu, neuvolassa käyty ja kaikki oireet on.
Ultra pitäis pian varata (täällä varataan itse yksityiselle) Vielä ei olla puhuttu muille, ennestään meillä on lapset -14 ja -17
Heippa!
Olen ollut aika hiljaa, mutta Facebook-ryhmä kiinnostaa kun siellä olisi helpompi keskustella.
Ensimmäinen neuvola oli viime viikolla ja nyt vaan odottelen ultra-aikaa että saisi varmistuksen että kaikki on kunnossa.
La olisi siis 21.3. ja viikkoja siis 8+5 nyt. Mieli on herkästi maassa enkä oikein uskalla luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Pahoinvointia on jonkun verran ja se saattaa tulla ihan yllättäen. Väsymys on myös valtava.
Onnea kaikille löytyneistä sykkeistä! <3
Minä nyt päätin kuitenkin varata varhaisraskauden ultran, joten huomenna sinne sitten. Olo on nyt semmoinen että haluan mennä.
Nyt täällä 9+1, eikä tosiaan missään tunnu mitään. :-/ Neljäs raskaus tämä, ja kaikki edellisillä kerroilla mennyt hyvin, mutta näemmä sitä ei vaan osaa ottaa luonnostaan rennosti. :-D