Maaliskuiset 2019
Hei! Täällä yksi maaliskuun odottaja! Löytyykö jo muita? :-)
Kommentit (129)
Täälä eka neuvola käyty. Nyt sitten odotellaan kutsua ultraan.
Pahoinvointia on ollut aika paljon ja muutamia kertoja on pitänyt oksentaa. Mieliala vaihtelee kyllä erittäin paljon. 😃
Me ajattelimme kertoa raskaudesta sitten ekan ultran jälkeen. Kaksi läheisintä ystävääni tietää, mutta he olisivat sen arvanneet kuitenkin.
Mistä päin täälä odottajat ovat? Itse olen keski-pohjanmaalta.
Ihanaa odotusaikaa teille kaikille ja ennenkaikkea hyviä vointeja.
Mulla on nyt 9+5 ja eilen ja tänään sain dopplerilla sydänäänet kuulumaan ❤ Oon silti tosi huolissaan ja odotan vaan sitä nt ultraa joka on 3 viikon päästä. Huolta aiheuttaa seulantaverikokeet ja arvojen tulkinta. Mulla ne arvot oli melko surkeat ja viittaavat downiin. Mut siihe riskiin toki vaikuttaa se niskaturvotus myöskin joten ei voi vielä tehdä johtopäätöksiä eikä niitä saisi itse alkaa tulkitsemaan.
Pahin pahoinvointi ollut pois muutaman päivän ja oon jopa jaksanu käydä salilla 3 kertaa tällä viikolla 😊
Täällä kans yks odottaja. La pitäs olla 25.3.
Ekassa neuvolassa viikko sitten käyty ja ultraa odotellaan joka on 7.9. Eli viikkoja on nyt 9+0.
Mulla on kans ollut järjetöntä pahoinvointia eikä oikein meinaa koulunkäynnistä tulla mitään kun kokoajan tosi huono olo ja yököttää. Söit sitten tasaisesti tai et niin ei auta :/
Ja tosiaan muutama kaveri tietää jo ja sukulaisille ja muille sit nt ultran jälkeen varmaankin kerrotaan. Yksi km takana joten hirveä stressi päällä jonka takia ei sitten olla pahemmin kellekkään mitään huudeltu
Alisaa kirjoitti:
Mulla on nyt 9+5 ja eilen ja tänään sain dopplerilla sydänäänet kuulumaan ❤ Oon silti tosi huolissaan ja odotan vaan sitä nt ultraa joka on 3 viikon päästä. Huolta aiheuttaa seulantaverikokeet ja arvojen tulkinta. Mulla ne arvot oli melko surkeat ja viittaavat downiin. Mut siihe riskiin toki vaikuttaa se niskaturvotus myöskin joten ei voi vielä tehdä johtopäätöksiä eikä niitä saisi itse alkaa tulkitsemaan.
Pahin pahoinvointi ollut pois muutaman päivän ja oon jopa jaksanu käydä salilla 3 kertaa tällä viikolla 😊
Toivotaan että syytä todelliseen huoleen ei ole, ja että niskaturvotus olisi normaalin rajoissa. :-)
Täällä tänään 11+2, ja nt-ultra ensi viikolla. :-) Onneksi käytiin silloin alkuraskauden ultrassa, sillä ei olla vieläkään saatu sydänääniä kuuluviin dopplerilla. Jos en tietäisi elämää olevan kohdussa, niin olisin huolesta soikea.
Moikka! Taalla kanssa yksi maaliskuun vauvaa odottava, LA 10.3. tahan tietoon. Kovasti kiinnostaisi tuo faceryhma, (josko siella toimisi kaikki kirjaimetkin :D) loytyyko sellaista? :)
Ryhmään mahtuu vielä pari tyyppiä, mutta aika pienenä haluaisimme ryhmän pitää. Poistan feikkiprofiilin siinä vaiheessa, kun ryhmä on täynnä.
Riikka Jii kirjoitti:
Ryhmään mahtuu vielä pari tyyppiä, mutta aika pienenä haluaisimme ryhmän pitää. Poistan feikkiprofiilin siinä vaiheessa, kun ryhmä on täynnä.
Hei,mites siihen paasee mukaan? :)
Ihanaa keskiviikkona on nt-ultra! <3 Nopeasti aika on jo mennyt! Nyt onkin jo 12+1. :-)
Miten muilla menee? Oletteko voineet hyvin? :-) Mitäs viikkoja teillä muilla nyt on?
MyyKoo kirjoitti:
Riikka Jii kirjoitti:
Pari sivua taaksepäin jos vilkaiset, sieltä löytyy ohjeet.
Käyttäjä17823 kirjoitti:
Nehna, uskallatko kertoa mistä sairaudesta on kyse? Itsellä myös krooninen sairaus (reuma-ryhmään kuuluva), jonka lääkitys esti raskautumisen. Oli itsellä ainakin todella vaikeaa henkisesti kun kivut pakottivat lääkehoitoon mutta lasta jo kaivattiin. Oli myös todella vaikeaa olla ilman lääkkeitä raskauden yrittämisen ajan (koska meillä yrittäessä vierähti pitkälti toista vuotta)... olisi kiva jakaa kokemuksia jonkun kanssa kenellä hieman samanlaista taustaa 😊
Ei näköjään mun aikaisempi vastaus ole tullut, joten kokeillaas uudestaan :D Minulla myös reuma-ryhmään kuuluva erittäin harvinainen hengitys-ja verenkiertoelimistön reumasairaus, joka on jo vienyt pahimmassa vaiheessaan lähemmäs hautaa kun sitä ajatusta että tässä toisen elämää pääsisi rakentamaan. Nyt on kaikki mennyt jo ennen raskautta ja nyt vielä raskauden aikanakin todella hyvin. Lääkärit, kätilöt, neuvolatädit yms. kaikki tosin puhuu riskiraskaudesta koko ajan, koska Suomessa ei löydy esimerkkiä tälle sairaudelle+raskaudelle, joten vähän jännittää. Luotan kyllä siihen että omassa kropassa sen kyllä paremmin tuntee kuin mitä muut voi sanoa. Ensimmäinen ultra tänään vkolla 13 ja siellä kaikki hyvin :)
Täälä olis viikkoja nyt 10+4. Perjantaina olisi nt-ultra.
Tänään kyllä tuli järkytys. Ilman mitään ennakkoa minulta holahti paljon verta. Neuvolasta neuvoivat tarkkailemaan tilannetta ja tarvittaessa päivystykseen. En ole yhtään kipeä, eikä vuodossa ollut hyytymiä tms. Vuoto loppui ja aika rauhallisin mielin olen.
Toki jännittää mikä juttu tämä oli ja onko kaikki hyvin jne..
Riikka Jii kirjoitti:
MyyKoo kirjoitti:
Riikka Jii kirjoitti:
Pari sivua taaksepäin jos vilkaiset, sieltä löytyy ohjeet.
Voi ei,nyt myohastyin...ei varmaan enaa mitaan mahiksia paasta mukaan?
Jos ei,niin onko muita innokkaita uuteen ryhmaan?
Sama juttu :( En ole aikaisemmin uskaltautunut edes katsomaan näitä palstoja, mutta faceryhmään olisin mielelläni tullut mukaan, nyt kun mieli alkaa olla mukana... Toivottavasti vielä onnistuisi mukaan pääsy!
Täällä yksi matti myöhäinen kans kovasti haluisi fb ryhmään, eka raskaus ni vertaistuki olis upeeta. Laskettu aika 23.3! en löytänyt tota Riikka Jiitä ni ilmoittakaa ihmeessä jos mihinkään ryhmään enää mahtuisi mukaan. x
Edellispäivänä oltiin np-ultrassa. Aika paljon jännitti mut kaikki oli onneksi oikein hyvin! <3 Laskettu aika siirtyi kaksi päivää aiemmaksi, ollen nyt 7.3. :-)
en aikaisemmin oo edes löytänyt tälläistä. täällä la 5.3.
viikkoja jo 13+3. miten onko kukaan tehnyt mitään extra salaista ryhmää??
markkuli
Seuraan tätä keskustelua, jos kukaan näppärä osais sellasen fb ryhmän tehdä et kaikki me Päästäis mukaan!
Heippa,
Ryhmässä tosiaan äänestettiin siitä, kuinka monta jäsentä otetaan mukaan. Kun jäsenmäärä tuli täyteen, poistin feikkiprofiilin. Itse kuuluin niinhin, jotka olisivat ottaneet vielä parikymmentä jäsentä lisää, mutta enemmistön mielipiteen mukaan mentiin. Pienessä ryhmässä on toki paljon hyviä puolia, jotka itsekin allekirjoitan.
Tehkää ihmeessä toinen ryhmä! Se on helppoa ja varmasti vaivan väärti. :)
Moi! Esikoistani odottelen maaliskuulle, nyt rv 12+2 eli la 15.3 :) Pahoinvointi ja sellainen kuvotus ollut lähes yhtäjaksoista yli kolme viikkoa, mutta nyt toivottavasti pitäis pikkuhiljaa helpottaa. Tuollainen fb ryhmä kiinnostais tosi paljon, osaako joku järkätä? Meitä matti myöhäisiä kun tuntuu olevan monia :D.
Mulla nyt viikkoja 9 ja oon kyl kertonut jo monelle kaverille, kun tää on ollut niin tapetilla pitkään ja kavereiden kanssa puhunut vauvahaaveista. Yks jopa katteli mun vatsaa ennen kun mitään ehdin sanoa ja se arvasi itsekin! Taisi kyllä olla lähinnä turvotusta. Viime yönä kun heräsin niin tuntui että oireet on hävinneet (kun eilenkään ei ollut pahaa oloa) ja tuli paniikki että oliks tää nyt tässä. Mut kaipa se siellä vielä polskii. Neuvola on käyty ja just varailin aikaa ekaan ultraan ja verikokeisiin. Jotenki luulin että neuvolassa ois katottu vielä verestä raskaushormonit mut eipä sitten. Eli sinnehän vois mennä kuka vaan vaikkei oliskaan raskaana! :D Nyt kun työt alkanut niin välillä meinaa unohtaa koko asian, kun nyt olo on vähän parempi.