Kertokaa te muutkin kauhukertomuksia teinipoikien nälästä
Kommentit (230)
Teinipojan pillunnälkä on sitten oma asiansa. Kyrpätanassa kun naapurin mummeli pyllistää kukkapenkin ääressä.
Ihmettele millaista normaalia kotiruokaa nämä ahmiat saavat. Tuntuu olevan pitsa, voileipä, jogurtti -ruokaa mitä ahmitaan. Varmaan lisäksi rasvatonta maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Teinipojan pillunnälkä on sitten oma asiansa. Kyrpätanassa kun naapurin mummeli pyllistää kukkapenkin ääressä.
Ootko vielä teinipoika, naapuri? Tiedoksi mä en ole mummeli ja toiseksi laita sälekaihtimet kiinni. Tulen vastakin tekemään puutarhassani sitä mitä haluan ja en toivo, että stalkkaat mua. Mene kylille touhuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, lisätään vaan niitä kasvisruokapäiviä kouluihin, kun syömishäiriöiset viherpiiperöt haluaa.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Paitsi, että ennemmin sitä voisi sanoa syömishäiriöksi, että luulee, ettei kasvisruoka ole ravitsevaa edes silloin tällöin syötynä ja joutuu toitottamaan sitä, ettei sen takia voi syödä kasvisruokaa ikinä.
No kun se koulun kasvisruoka ei pidä sen teini pojan nälkää loitolla puolta tuntia pidempään, siinä se syy noin rautalangasta.
Kasvissyöjistä noin 80 prosenttia on naisia. Epäilen että energiantarpeella on asiassa paljonkin tekemistä. Voihan se kasvisruoka olla myös energiapitoisempaa, mutta kun se koulun kasvisruoka ei ole, kaiken maailman sosekeittoja tarjotaan kasvaville lapsille. Sitten kun tulevat koulusta kotiin, kaikilla on kiljuva nälkä. Maailmanparannususkovaiset eivät ole kiinnostuneita lasten jaksamisesta koulussa.
Siihen aikaan on kyllä nälkä jo muutenkin vaikka mitä söis koululounaalla. Jos ruoka on yhdentoista maissa ja kotiin pääsee noin kolmen aikaan niin onhan siinä jo pitkä väli
Täytyy vain ihmetellä millaista roskaa nykyäidit ostaa kaupasta. Jugua, lihapullia, pakastepitsoja ja ranskalaisia. Ei tuo ole ruokaa vaan teollista roskaa!
Vankilassa kuulemma joutuu olemaan ilma ruokaa jo klo 16:sta lähtien. Kerran viikossa saa ostaa kanttiinista iltapalaa. :o
Mikähän on teinin ikäraja? Meillä oli työharjoittelussa yrityksessämme nuori mies 19v. Laitoin ateriat hänellekin ja olin melkoisen yllätttynyt ruokahalusta, vaikka itselläni on useampia lapsia.
Esimerkki aterialta tämän nuorukaisen kohdalla:
-7 kpl keskikokoista perunaa
-10 kpl lihapullia kastikkeella
-salaattia
-4 viipaletta leipää
Väliateriana ennen jälkiruokaa lautasellinen puolukkahilloa
Jälkiruokana marjarahkaa
Maitoa 3-4 lasillista
Vastaava ateria x2/pv ja lisäksi kahdet kahvit. Kerran tämä lähti työpäivän jälkeen kotiinsa suoraan ruokapöydästä ja hänellä unohtui jotain meille. Ajoin sitten autolla heille kotiin viemään tämän unohtuneen jutun kymmenen minuutin kuluttua. Äitinsä avasi oven ja sanoi tämän nuorukaisen olevan juuri syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettele millaista normaalia kotiruokaa nämä ahmiat saavat. Tuntuu olevan pitsa, voileipä, jogurtti -ruokaa mitä ahmitaan. Varmaan lisäksi rasvatonta maitoa.
Ne ovat välipaloja. Normaalin kotiruoan lisäksi. Rasvatonta maitoa ei juoda.
Poika kysyi minulta että koska syödään. Muistutin että söimme jo. Noin tunti sitten. Poika kysyi että mitä me muka syötiin. Vastasin että pihviä, perunaa, vihanneksia ja salaattia. Kaveri oli täysin unohtanut syöneensä ison aterian kun oli taas nälkä.
Meillä on kolme poikaa ja tämäntyyppistä sattui vähän väliä.
Vanhemmat vieläkin muistelee, kuinka pikkuveli söi teininä enemmän kuin minä ja vanhemmat yhteensä. Eikä ole koskaan ollut lihava, ei yhtään ja täyttää pian 40. En kyllä kateutta tunne anoppiakaan kohtaan, jolla oli neljän vuoden sisällä kolme urheilevaa poikaa ja kaikista kasvoi pitkiä. On siinä saanut yh-äiti maksaa ruokaa ja kantaa sitä kotiin kädet kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vain ihmetellä millaista roskaa nykyäidit ostaa kaupasta. Jugua, lihapullia, pakastepitsoja ja ranskalaisia. Ei tuo ole ruokaa vaan teollista roskaa!
Nykyään? Ja mikä noista tekee roskaan.
Ihan samanlaisista raaka-aineista valmistettuja ruokia syötiin ainakin 50-60-luvulla.
Ranskalaiset eivät juuri poikkea, upporasvassa paistetuista lohkoperunoista tai voissa paistetuista. Jugurttia ja viiliä on syöty iät ja ajat, samoin jauhelihapullia, samoin pizza ennen oli rasvassa keitetyt lihapiirakat, piiraat jne.
Ja kaikki höystettiin runsaalla sokerilla ja suolalla, toisin kuin nykyään.
Hyvin täytyy olla asiat, jos syömäkelpoinen ruoka voidaan luokitella roskaksi tai jätteeksi.
Eikä nuorilla kasva suinkaan vitamiinien yms. tarve, vaan energiantarve.
Tehtiin 3 kg jauhelihaa kuusi lihamureketta, siis suunnilleen puoli kiloa lihaa per kappale. Oheen tomaattien kastike.
Lisäksi salaattia, riisiä ja ruisleipää. Leikkeleenä suolakurkku ja juusto.
4 teiniä söi kukin yhden pötikän, ja yhdessä ison pussin ruispaloja ja oltermannijuuston. Riisiä meni reilusti.
Vähän ajan päästä paistoivat lettuja ja odotellessa suolakurkkuja hunajalla.
Puoli tuntia tästä tekaisivat tiikerikakun. Sen paistuessa söivöt yhden murekepötikän leipien päällä.
Laihoja kaikki 😮
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää että aina puhutaan teinipojista, jotka syö. Kyllä minä tyttönäkin söin ja koin sitä valtavaa nälkää ihan yhtälailla kuin veljenikin, vaikka minusta tuli vain keskimittainen (165cm). Meillä paheksuttiin minun annoskokojani mutta veljeä vain kehuttiin että hyvä kun poika syö. Ikinä en ollut ylipainoinen, itseasiassa aloin keikkua normaalipainon alarajoilla ja olin usein aneeminen kun en kehdannut vanhempien kuittailun takia syödä kuten olisin tarvinnut. Se nälkä ihan sattui. Halusin vaan muistuttaa ettei ne tytötkään välttämättä vähällä pärjää, esittävät vaan ettei ole nälkä kun siihen muottiin pakotetaan.
Meillä pojat vinoili minulle ja samaan aukaan itse vetivät valtavia annoksia. Harrastin enemmän liikuntaa, mutta ilmeisesti olisi pitänyt syödä söpöjä pieniä salaattiannoksia. Tytöt kasvaa ja liikkuu ihan samalla tavalla ja energiaa kuluu. Todella typerää olettaa mitään muuta.
Kyllä sitä ennenkin varmasti teinit söivät paljon jos vain saivat. Kirjailija Kalle Päätalo on kertonut kirjoissaan, että hän söi teininä reilun kilon kuivaa ruisleipää päivässä ja silti hänellä oli usein nälkäkin. Tosin hän joutui isänsä sairauden vuoksi elättämään perhettään, joten hän joutui tekemään pitkää työpäivää eikä eväinä usein ollut juuri muuta kuin sitä leipää, jota hän raaskinut syödä mahaansa täyteen koska halusi, että rahaa jäisi enemmän säästöön perheelle.
Teinipojat, nuo buffetpöydän painajaiset 😆
Anopilla ollut monta poikaa. Tekee vieläkin valtavat määrät ruokaa kerralla. Oli kerran meillä kylässä ja teki meille pastaa, kolmelle toimistotyötä tekevälle aikuiselle. Olin nostanut valmiiksi pikkukattilan liedelle. Hän oli kaivellut isomman kattilan jostain ja tehnyt sillä pastat, joita sitten tietenkin jäi hirveästi yli. Huvitti kun ei näköjään vaan pystynyt tekemään pientä määrää.
Itse taas kerran nuorena olin tekemässä yhdellä lasten ja nuorten leirillä ruokia. Olin valmiiksi jostain reseptikirjasta katsonut määrät ja aikuisten mukaan mitoitin spagetin määrän jollekin ruoalle. Siinä selvisi että ne teinit tosiaan syövät enemmän..olisi tarvittu anopin neuvoja:D
Meillä on isokokoinen isäntä ja kaksi urheilevaa poikaa. Isäntä syö kuitenkin eniten. Onneksi käy myös itse kaupassa ja laittaa hyvää ruokaa. Leikkeleet ja juustot oudosti katoaa. Nyt ollaan maalla ja on vain niin pitkä matka kauppaan. Mulla on yks salainen kylmäpaikka jääpakastekaapin lisäksi. Kyllä ne syövät vierasvaratkin. Puhelimessa annan sitten ohjeita vieraille mitä vielä tarvitaan.
Muistan itse miten tulin tansseista yöllä 16-vuotiaana, ja söin kaapista kuivakakun. Siis kokonaan. Enkä ollut edes yleensä perso makealle (enkä ole vieläkään), mutta nälkä oli. Purkillinen maitoa meni kakun kanssa.
Aamulla äiti ihmetteli ja etsi kakkuaan, muisti selvästi että oli ottanut sen sulamaan pakasteesta, mutta kun ei löytynyt kakkua mistään. Tunnustin sitten...
Ja joo, BMI tä ei silloin laskettu, mutta jos ois laskettu niin ei se paljon olis ollut. 162 cm pitkä olin ja painoin 42 kg.
Minusta tämä on kummallista, kun tässä keskustelussa kirjoitetaan, että erityisesti teinipojilla on koko ajan nälkä ja he syövät kaiken, mitä käsiinsä saavat. En minä ainakaan teininä ollessani syönyt kaikkea mahdollista ruokaa, mitä oli saatavilla eikä minulla ollut muistaakseni koko ajan nälkä. Kyllä minä koulussa teininä hain lähes aina lisää ruokaa, ostin usein koulun jälkeen jotain syötävää kaupasta, söin kotona välipaloja, mutta en minä kuitenkaan mitä tahansa syönyt saati että olisin syönyt normaalien aterioiden lisäksi kokonaisia pakastepizzoja, paketillista jauhelihaa tai juonut kerralla vaikka 1½ litraa limsaa. Olen mieheksi tosin melko pienikokoinen eli vain vähän yli 150cm pitkä (olen ollut pienikokoinen syntymästäni lähtien. synnyin täysiaikaisena mutta vain parin kilon painoisena), joten ehkä minulla ei yksinkertaisesti ollut niin suuri energiatarve kuin normaalikokoisella pojalla ja eri asia olisi ollut, jos olisin kasvanut vaikka 2 metriä pitkäksi? Nykyäänkin tulen tarvittaessa toimeen melko pienillä ruoka-annoksilla.