Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa te muutkin kauhukertomuksia teinipoikien nälästä

Vierailija
01.07.2018 |

Nehän syö kaiken mitä ikinä käsiinsä saavat..

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veli teininä paistoi itselleen ilta/välipalaksi (eli normiruokailujen lisäksi) usein paketillisen jauhelihaa, söi sen kanssa paketillisen leipää ja kyytipojaksi litra maitoa.

Kuvittavia ruokatottumuksia teillä. Meillä ei tuollaista suvaita. Ruokaa syödään silloin kun sitä tarjotaan, mitään jättimättöjä omin luvin lapset eivät meillä kyhää. Maito on meillä pannassa, sillä ei ihminen rintaruokinnan jälkeen tee mitään. Meillä ei syödä myöskään punaista lihaa, sen vaarat tuntevat kaikki.

Pidätkö itseäsi hyvänäkin vanhempana? Sairas pska olet.

Itse asiassa olen hyvä vanhempi. Lapseni ovat tottuneet säännölliseen ruokailurytmiin. Meillä syödään hyvin ja terveellisesti. En tiedä mitä nälkää pitämättömiä hiilarihöttöjä ja eineksiä syötät lapsillesi, mutta minun lapseni ovat terveitä ja hyvinvoivia.

T.9

Onpa onni ettet ole minun vanhempani. Eräs onnellinen asia lapsuudessani ole se, että meillä ei koskaan tarvinnut nälissään olla. Saatiin syödä nälän yllättäessä arerioiden ulkopuolellakin kunhan vain tehtiin safkamme itse ja jälkemme siivottiin. Ja usko tai älä, olen terve ja hyvinvoiva aikuinen. Säälin lapsiasi.

Vierailija
202/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  pikkuveljelle piti tuoda teini-iässä ennen päivällistä välipalaksi valmisruoka, hampurilaisateria tms. Sillä sitten pärjäsi päivälliseen asti.  Eli kolme lämmintä ruokaa söi päivässä. Pituutta jotain 185cm eikä vieläkään lähes nelikymppisenä ole päässyt yli 75kg painoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veli teininä paistoi itselleen ilta/välipalaksi (eli normiruokailujen lisäksi) usein paketillisen jauhelihaa, söi sen kanssa paketillisen leipää ja kyytipojaksi litra maitoa.

Kuvittavia ruokatottumuksia teillä. Meillä ei tuollaista suvaita. Ruokaa syödään silloin kun sitä tarjotaan, mitään jättimättöjä omin luvin lapset eivät meillä kyhää. Maito on meillä pannassa, sillä ei ihminen rintaruokinnan jälkeen tee mitään. Meillä ei syödä myöskään punaista lihaa, sen vaarat tuntevat kaikki.

Pidätkö itseäsi hyvänäkin vanhempana? Sairas pska olet.

Itse asiassa olen hyvä vanhempi. Lapseni ovat tottuneet säännölliseen ruokailurytmiin. Meillä syödään hyvin ja terveellisesti. En tiedä mitä nälkää pitämättömiä hiilarihöttöjä ja eineksiä syötät lapsillesi, mutta minun lapseni ovat terveitä ja hyvinvoivia.

T.9

Itseasiassa olet myös omahyväinen besserwisser ja se ei tee kenestäkään viehättävää.

Vierailija
204/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme teinipoikaa (16, 17 ja 18v) sekä kaksi aikuista. Kastiketta jossa oli 2 kg jauhelihaa, mukana reilusti sipulia, porkkanaraastetta ja tomaattia. 2 kg pastaa. 5 litran kulho salaattia. Paketti (12 palaa) ruispaloja. Ajatus oli että siitä olisi jäänyt seuraavan päivän lounaaksi.

No joo, lopputulos oli että kastiketta jäi kauhallinen jonka kaavin koiran kuppiin. Maitoa meni 6 litraa kyytipojaksi (minä ja mies emme juo maitoa).

Jos jotain grillilihoja esim. laitetaan niin poikiin uppoaa 4-5 pihviä kerralla helposti ja siihen kaikki lisukkeet päälle. Jonka jälkeen ne kysyvät että onko mitään jälkkäriä...

Pullaa on ihan turha leipoa 2 litraa pienempää taikinaa, pannukakkua menee kolme pellillistä kerralla, riisipuuroa saa keittää 3-4 litrasta maitoa että siitä riittää meille aikuisillekin.

Vierailija
205/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkis kirjoitti:

Mua itseäni vähän närästää nämä ketjussa mainitut syöpöt, jotka huitaisevat huomaamattaan.koko perheelle tarkoitetun satsin omaan napaansa, suunnilleen röyhtäisevät päälle ja menevät hetken päästä jääkaapille vetämään kaikki leikkeet naamaan. Sitten aikuiset ihmiset täällä tykkää-peukuttavat tuollaista röyhkeyttä.

Kyllä meillä kotona ainakin oli joku roti tuommoisessa eikä silti tarvinnut teinienkään kasvaa nälässä.

No minä olen varmaan yksi noista johon viittaat. Meillä siis poika söi viikonloppuna kaverinsa kanssa jättisatsin paistettua broileria kahdestaan tortillaveneiden täytteenä. Koska oli hässäkkää, niin söivät kahdestaan ja ihmettelin tuossa tilanteessa lähinnä positiivisesti sitä, että meidän nirso poikammekin söi omien sanojensa mukaan 4 tortillavenettä. Niin paljon olen joutunut hänen syömisiään murehtimaan, että ehkä sitten hölmösti tuuletin tätä tilannetta innoissani. Ei käynyt edes mielessä, että pystyisivät syömään sen satsin kahdestaan. Olen huomannut, että kasvupyrähdys on viimein alkanut ja ruokahalu kasvanut ja itse olen siitä innoissani, aina menty siellä alakäyrällä pituuden, mutta varsinkin painon kanssa.

Tein sitten pakastimesta "jotain jyviä" tytöille. Eli paistoin quornia, jota olisin muutenkin tehnyt, koska kuten jo siinä viestissä sanoin, toinen tytöistä on kasvissyöjä ja toinenkin syö yleensä mielummin kasvisruokaa, eli tää oli heille mieluisampi vaihtoehto kuin se broileri, ei mikään "tytöille vaan jotain pakastimesta". Olisin toki voinut laittaa pojat pyörillään lähikauppaan hakemaan lisää broileria, mutta en itse pitänyt quornia sen huonompana vaihtoehtona. Kuuluu meillä ihan normaaliin ruokavalioon korvaamassa lihaa silloin tällöin.

Monella nuorella tuo kasvupyrähdys ja siihen liittyvä syöminen tulee ihan yhtäkkiä ja siihen varautuminen on hiukan hankalaa ja sitten tulee tilanteita, että jotkut leikkeleet on syöty kaikki. Ennen kuin on ehditty edes puhumaan asiasta nuoren kanssa. Minä ainakin heräsin kasvavaan ruoan tarpeeseen jotenkin tosi hitaasti. Tuntui, että olin juuri ostanut jättipussin omenoita, pari litraa maustamatonta jugurttia, mysliä ja leipää ja seuraavana päivänä ne oli syöty. Meillä on nuorten kanssa myös puhuttu tästä, että ei ole hyviin tapoihin kuuluvaa mättää vaikka jotain kinkkua puolta paketillista leipien päälle ja muutkin pitää ottaa huomioon. Mutta esikoisteinin kanssa opettelevat niin se teini kuin vanhemmatkin.

Tämä ketju olisi ihan hyvä havainnollistamisketju niihin "miten muka teini-ikäisen kanssa VOI mennä enemmän rahaa kuin päiväkoti-ikäisen kanssa???"

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sinun esimerkkisi nyt ei ollut edes pahimmasta päästä. On näitä, että poika vetää kaikki edellispäivänä seuraavan päivän koko perheen ruoaksi tarkoitetut lihapullat (jotain 40 kpl) ja sitten mankuvat vanhempien tullessa kotiin, että koska syödään ja mitä. Tuleeko näistä rohmuista niitä lasten vanukkaat syöviä miehiä, joilta pitää piilottaa ruokaan varatut nakit ja lenkkimakkarat vihanneslaatikkoon? Ei siis mene jakeluun, vaikka erikseen sanotaan, että ethän syö näitä välipalana, syövät silti.

Sama ketju minulle tuli mieleen eli juurikin se missä mies syö kaiken mitä jääkaapissa on (etenkin kaiken helpolla syötävän) ja lasten karkit ym. Onko jatkuva syöminen myös jonkinlainen tapa ja tottumus.Äidit myös kantavat selkä vääränä ruokaa ,juomaa kotiin....Miksei se nuori voi itse käydä kaupassa /valmistaa ruokaa? Ai niin fudis ym ym. Miten opiskelemaan ja omilleen muuttava nuori pysyy hengissä ilman tätä palvelijaa?

Itse olen sekä tytön että pojan äiti (asuvat jo omillaan) ja ihan normaalein ruokamäärin meillä kasvoivat 178cm ja 190cm.

Vierailija
206/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään nakkeja tai makkaroita ei voi koskaan pitää jääkaapissa. Ne menee parempiin suihin ennen ruoanlaittoa.

Multa hävisi kerran 400g jauhelihaa. Poika oli paistanut sen ja syönyt!

Ei sentään raakana vetänyt, paketista suoraan! 😜

Vierailija
207/230 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme teinipoikaa (16, 17 ja 18v) sekä kaksi aikuista. Kastiketta jossa oli 2 kg jauhelihaa, mukana reilusti sipulia, porkkanaraastetta ja tomaattia. 2 kg pastaa. 5 litran kulho salaattia. Paketti (12 palaa) ruispaloja. Ajatus oli että siitä olisi jäänyt seuraavan päivän lounaaksi.

No joo, lopputulos oli että kastiketta jäi kauhallinen jonka kaavin koiran kuppiin. Maitoa meni 6 litraa kyytipojaksi (minä ja mies emme juo maitoa).

Jos jotain grillilihoja esim. laitetaan niin poikiin uppoaa 4-5 pihviä kerralla helposti ja siihen kaikki lisukkeet päälle. Jonka jälkeen ne kysyvät että onko mitään jälkkäriä...

Pullaa on ihan turha leipoa 2 litraa pienempää taikinaa, pannukakkua menee kolme pellillistä kerralla, riisipuuroa saa keittää 3-4 litrasta maitoa että siitä riittää meille aikuisillekin.

Johan nuo kohta muuttavat omilleen. Onneksi. Taitavat syömistavat vähän muuttua, kun pitää itse ostaa ainekset ja kokata.

Kuulostaa jo tapasyömiseltä tuo. Jos tekisit soppatykissä vaikka viidestä kilosta lihaa tuon soosin, menisikö silti kaikki? Itse olisin jakanut tuon kahdesta kilosta lihaa tehdyn kastikkeen kahteen astiaan ja sanonut, että toinen syödään huomenna. Uusi pasta tai vaikka perunat on helppo keittää seuraavan päivän ruoalle, jos menee kaikki.

Vierailija
208/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö koska ne kasvaa.

Ei kovin moninmutkanen prosessi. Normaali iso mies syö helposti sen 3000 kaloria, mikä on 2 isoa pääruokaa+ pari pienempää voileipä etappia.

Siihen päälle jos kasvaa ja urheilee niin vielä kolmas isoruoka päälle. JOKA AINUT PÄIVÄ.

Vierailija
209/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti edes ostaa jotain ranskanleipää? Tulee mieleen joku 60-luku.

Vierailija
210/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää että aina puhutaan teinipojista, jotka syö. Kyllä minä tyttönäkin söin ja koin sitä valtavaa nälkää ihan yhtälailla kuin veljenikin, vaikka minusta tuli vain keskimittainen (165cm). Meillä paheksuttiin minun annoskokojani mutta veljeä vain kehuttiin että hyvä kun poika syö. Ikinä en ollut ylipainoinen, itseasiassa aloin keikkua normaalipainon alarajoilla ja olin usein aneeminen kun en kehdannut vanhempien kuittailun takia syödä kuten olisin tarvinnut. Se nälkä ihan sattui. Halusin vaan muistuttaa ettei ne tytötkään välttämättä vähällä pärjää, esittävät vaan ettei ole nälkä kun siihen muottiin pakotetaan.

Tuo on totta. Itselläni on tyttö ja poika. Molemmat söivät teininä ihan tajuttomia annoksia ja silti olivat hoikkia, ovat edelleen.

Vierailija
211/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha teinien syömisiä on kauhistella ja manata sellaista peikkoa, että syöminen jää päälle kun kulutus aikanaan laskee ja sitten tulee niitä lihavia aikuisia. Oma kuopukseni söi järjettömiä määriä kasvupyrähdyksen aikana. Teimme niin, että ensin söimme kaikki yhdet annokset, sen jälkeen kuopus kysyi syökö joku vielä ja kun sai luvan, niin söi loput ruoat. 

Nykyisin hän syö ihan normaalisti kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamiaisen, iltapalan ja välipalan. Aterioilla hän ei santsaa ja välttelee turhaa sokerin syömistä. Pituutta hänellä on 198 cm ja painoa noin 85 kg. 

Vierailija
212/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostan kaikkea halpaa ja täyttävää. Kananmunia, porkkanaa, puuroa. Niitä voi vetää sitten vaikka kilon samalta seisomalta ja silti säästytään vararikolta. En minä tavallista ruokaa tee mitään jättimääriä, siinä loppuisi rahat äkkiä kesken.

Vierailija
213/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?? :D Oikeastiko. Ihan jäätäviä määriä. Syökö teinit oikeasti noin paljon?

Vierailija
214/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti teki kaksi isoa makaronilaatikkoa, siis sen kokoisia että ne mahtui juuri ja juuri rinnakkain uuniin.

Hänen 15 ja 17 -vuotiaat veljensä söivät sen kaiken kahdestaan, äidiltään kuulemma pääsi itku kun joutui raataa keittiössä vielä kolmannen makaronilaatikon muulle perheelle.

Vierailija
215/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden teinit syövät näitä jättimääriä, niinkun vaikka 2kg makaronilaatikkoa tai 3 lautasellista ruokaa + paketillisen leipää yhdellä aterialla. Minkälaisia aineksia käytette ruuanlaitossa? Käytättekö siis esim. vähärasvaista jauhelihaa (7-10%), margariinia, kevytjuustoa (15-20%), ruokakermaa (5-15%)? Vältättekö voin, kerman ja ihan "normaalirasvaisten" tuotteiden käyttöä? Minun on tosi vaikea uskoa ettö kukaan (pl. huippu-urheilijat kuten Michael Phelps) pystyisivät syömään tuollaisia määriä, jos ruoka on tuhtia ja normaalirasvaista. Ymmärrän että teiniltä nälkä ei välttämättä lähde jos aina vältellään rasvaa ja käytetään kevyttuotteita ruuanlaitossa, ja leivänpäälle sivellään margariinia. En sano tätä pahalla, vaan enemmänkin vinkkinä. Meillä syödään joka aterialla kasviksia, runsaasti salaattia ja ruuanlaitossa käytetään "reilusti" rasvaa. Mikään ei ns. lillu rasvassa ja tämä ei tarkoita mitään että käärisimme kaiken pekoniin tms. Mutta tällaisesta ruuasta lähtee paremmin nälkä eikä heti tarvitse olla tankkaamassa lisää. Tulee myös paljon edullisemmaksi tehdä normaali annos ruokaa käyttämättä esim. voita ja kermaa kun että tekisi jättiannokset ruokakermalla.

Vierailija
216/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?? :D Oikeastiko. Ihan jäätäviä määriä. Syökö teinit oikeasti noin paljon?

Eivät tietenkään kaikki, vaan ne joille sattuu voimakas kasvupyrähdys. Jotkut kasvavat pituutta jopa 15-20cmv iohon tarvitaan energiaa.

Eikä pelkästään teinit syö, vaan yhtälailla myös 5-6v johon ikähaitaruin sattuu voimakas kasvukausi.

Ja ajatelkaapa, kuinka paljon vastasyntyneet vauvat syövät, kun se suhteutettuna heidän pituuteen ja painoon. Rintamaitohan on oikea energiapommi.

Vierailija
217/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän urheileva poika tekee esim. kanakastiketta(450g suikale paketti) ja syö sen yksin. Sen lisäksi vielä toinen lämmin ruoka jotain muuta. Iltapalaksi mahdollisesti vielä pakastepizza.

Vierailija
218/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joiden teinit syövät näitä jättimääriä, niinkun vaikka 2kg makaronilaatikkoa tai 3 lautasellista ruokaa + paketillisen leipää yhdellä aterialla. Minkälaisia aineksia käytette ruuanlaitossa? Käytättekö siis esim. vähärasvaista jauhelihaa (7-10%), margariinia, kevytjuustoa (15-20%), ruokakermaa (5-15%)? Vältättekö voin, kerman ja ihan "normaalirasvaisten" tuotteiden käyttöä? Minun on tosi vaikea uskoa ettö kukaan (pl. huippu-urheilijat kuten Michael Phelps) pystyisivät syömään tuollaisia määriä, jos ruoka on tuhtia ja normaalirasvaista. Ymmärrän että teiniltä nälkä ei välttämättä lähde jos aina vältellään rasvaa ja käytetään kevyttuotteita ruuanlaitossa, ja leivänpäälle sivellään margariinia. En sano tätä pahalla, vaan enemmänkin vinkkinä. Meillä syödään joka aterialla kasviksia, runsaasti salaattia ja ruuanlaitossa käytetään "reilusti" rasvaa. Mikään ei ns. lillu rasvassa ja tämä ei tarkoita mitään että käärisimme kaiken pekoniin tms. Mutta tällaisesta ruuasta lähtee paremmin nälkä eikä heti tarvitse olla tankkaamassa lisää. Tulee myös paljon edullisemmaksi tehdä normaali annos ruokaa käyttämättä esim. voita ja kermaa kun että tekisi jättiannokset ruokakermalla.

https://www.terve.fi/artikkelit/76465-osaatko-nimeta-seksuaaliset-suunt…

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000000976189.html

Vierailija
219/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi noilla määrillä jo leipoa leivät itse. Samoin hernekeitto on helppo tehdä isojakin määriä. Miksi kukaan ei mainitse papujen lisäämistä ruokiin? Esim. chili con carne ja täysjyväriisistä tehty pilahviriisi. Uunijuurekset ovat halpoja ja täyttävät kuitujensa ansiosta. Luulen, että tosiaan surkeat ruokakermat ja kaikenlaiset kevyttuotteet aiheuttavat tuon ns. nälän. Ja muutenkin vähäkuituinen ruoka ranskanleipineen.

Vierailija
220/230 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän urheileva poika tekee esim. kanakastiketta(450g suikale paketti) ja syö sen yksin. Sen lisäksi vielä toinen lämmin ruoka jotain muuta. Iltapalaksi mahdollisesti vielä pakastepizza.

Harmi, ettei vanhemmat tee lapsilleen ruokaa ja tue näin pojan urheilu-uraa. Noh onneksi on aikaa palstailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä