Onko täällä muita, joiden ei tarvitse tehdä ruokaa miehelleen ja pestä tämän pyykkejä?
Minun mieheni hoita itse pääosin ruokansa, käy itsenäisesti kaupassa ja ostaa sitä mitä tykkää syödä. Samoin teen minä. Ruokamakumme poikkeavat jonkin verran toisistaan. Toki välillä syömme koko perhe yhteistä ruokaa tai grillataan kaikille, mutta pääosa arjesta menee niin, ettei kumpikaan vanhemmista ole päävastuussa ruoanlaitosta. Samoin mies pesee itse pyykkinsä ja osittain lastenkin.
Tämä tyyli sopii meille oikein mainiosti. On ihanaa, ettei kummankaan tarvitse uhrata elämäänsä hellan vieressä, kun kumpikaan ei sitä halua tehdä. Eikä ole koskaan tullut riitaa asian tiimoilta. Olenkohan poikkeuksellisen onnekas, kun olen löytänyt näin sopivan puolison itselleni.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Mä mielelläni pesen pyykkiä, ei tartte ku nakata koneeseen ja koneesta kaappiin 😊 mies meillä tekee pääasiassa ruoan, joskus minäkin 😊
Meillä on sama juttu vain sillä erotuksella, että myös mies pesee mielellään omat pyykkinsä. Samon minä omani. Ei tartte kuin nakata koneeseen, koneesta narulle ja sieltä kaappiin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole koskaan tarvinnut tehdä em. asioita.
Olen tehnyt nuo erittäin mielelläni, ilman minkäänlaista pakkoa.
En minäkään ole koskaan pakottanut miestäni korjaamaan esim. kenkieni korkolappuja, silti mieheni on ne korjannut, kun olen näyttänyt korkolappujen kehnoa tilaa hänelle.
Kun toista rakastaa, asiat eivät tunnu koskaan pakolta. Hyvin on näillä eväillä menty jo 36 vuotta.
Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Minä rakastan miestäni, mutta varmasti tuntuisi minusta pakolta, jos pitäisi tehdä hänelle ruoka joka päivä. ap
Onko teillä jääkaapissa nimilapulla ruuat, vai miten tiedätte omat ruokanne? Entä kenen sapuskoita lapset syö?
Kyllä me omat ostoksemme erotetaan. Taisin jo mainitakin, että ruokamakumme poikkeavat toisistaan. Lapset syövät sitä, mitä sattuu olemaan tarjolla ja mistä tykkäävät. ap
Ostokset erotetaan. Onko molemmilla omat jauhot ja mausteetkin? Mitä lapset sattuu löytämään? Saa ottaa kumman tahansa hyllyltä? Vai onko heille oma hylly?
Erottaminen tarkoittaa tunnistamista, jos et sitä tajunnut. Ei meillä ole mitään omia hyllyjä. ap
Miten te tunnistatte omat jauhot?
Meillä ei ole omia jauhoja. ap
Hassu keskustelu! Ap:n perheessä molemmat ostavat omat ruokatavarat ja valmistavat niistä isoja satseja sapuskaa. Ja lapset sitten valitsevat kumman ruuasta tykkäävät ja kumman ruokaa on vielä jäljellä. Myös pyykit pesee kumpikin erikseen.
Muissa perheissä taas tehdään samaa ruokaa kaikille. Väliin sen tekee isä, väliin äiti ja joskus yhdessä. Pyykit pestään samassa koneessa riippumatta siitä, kenen pyyhkeitä ne ovat.
Ap:n perhe kyllä käyttää tuplaten aikaa mm.kaupassakäyntiin ja pyykinpesuun ja taitaa käyttää ruuanlaittoonkin., kun kerran mies ei tykkää ap:n tekemistä sapuskoista ja päinvastoin.
Minusta tuo ap:n malli olis rasittava, sit joutuis tekemään sen ruuan aina. Meillä tehdään yhteiset ruuat ja pyykit ja tiskit puoliksi, näin minusta säästyy paljon vaivaa, kun ei tartte tehä kaikkee joka päivä. Samalla vaivalla minä pesen myös miehen pyykit kun omani, ja tiedän sit et hän hoitaa seuraavana päivänä kaikkien pyykit. Hassua olis jaotella sun ja mun pyykkeihin :)
Meillä on kaksi jääkaappia, molemmille omat. Ihmetelkää sitä senkin ihmettelijät! Syömme viikonloppuisin samaa ruokaa mutta arkisin eri miehen työvuoroista johtuen. Arki-iltaisin ruokapöytään ehtii vain minä ja lapset, valitettavasti. Mies syö omasta jääkaapistaan omaa ruokaa kun tulee töistä.
Ja minä pesen kaikki pyykit koska se on maailman helpoin kotityö. Ja osin myös siksi että miehen tapa laittaa ne kuivumaan ei miellytä minua enkä ala aikuista miestä siinä myöskään neuvomaan kun ei tee mitään väärin. Otin sitten vastuualueen itselleni kun kotitöitä jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa monikaan nainen tekee yksin kaiken. Ainakaan työssäkäyvä. Jos tekee, niin omaa tyhmyyttä tai pätemistä. Mutta eri ruokia ei tehdä ja syömme joka päivä yhteisen aterian. Se tekee, jota huvittaa sillä kertaa.
Ei meilläkään tehdä eri ruokia samana päivänä ja yhteinen ateria syödään (jokainen vain valitsee sitä ruokaa, mistä tykkää), jos kaikki ovat kotona samaan aikaan töiden ja harrastusten puolesta. ap
Eli te teette kuitenkin koko perheelle ruuan
Totta ihmeessä koko perheelle löytyy ruokaa joka päivä, mutta syömme miehen kanssa yleensä eri ruokia ja ovat varmaan myös eri päivinä tehtyjä. Pointtina oli se, ettei minun tarvitse tehdä miehelleni ruokaa joka päivä. ap
Miten tämä käytännössä toimii? Käyt kaupassa ja ajattelet että Liisa ja Leevi tarvitsee ruokaa. Teen meille kolmelle lasagnea.
Mies saa syödä omaa eilistä nakkikeittoa.
Ostat myös lapsille leipää ja omenoita sekä juustoa. Mies syököön omiaan.Menet kotiin. Teet lasagnea. Syötte yhdessä. Mies lämmittää eilistä nakkikeittoa.
Seuraavana päivänä on vähän jäljellä lasagnea. Mutta ei riitä kaikille. Kumpikaan teistä ei käy kaupassa tai tee ruokaa. Lapset jakaa lasagnen
Seuraavana päivänä menet taas kauppaan. Ostat ruuaksi broileria. Mies menee kauppaan. Ostaa lihapullatarvikkeet. Molemmat ostaa lapsille välipalaa. Molemmat tekeevruuan ja lapset valitsee kumman ruokaa ottais....Meillä ei ole ruoka koskaan loppunut kesken. Sitä on aina vähintäänkin pakastimessa lisää. Toiset osaavat suunnitella kahta päivää pidemmälle. Ehkä sinun tyyliisi kuuluu ostaa kaupasta aineita vain yhtä ateriaa varten, minun ei. ap
Kerro nyt käytännössä. Suunnitteletko kolmelle ne ruuat moneksi päiväksi? Suunnitteleeko myös mies kolmelle?
Kerroin jo, että ruokaa tehdään kerralla sen verran iso satsi, että sitä riittää moneksi päiväksi ja/tai pakkaseen. Ei tarvitse laskea lukumääriä. Samoin ruokatarvikkeita ostan aina tarjouksesta isommat määrät kerralla, joten aina löytyy aineita ruoan valmistamiseen tai valmista ruokaa pakkasesta tai eineksiä. Vieläkö lisää rautalankaa? ap
Kumpi teistä on vastuussa lasten ruokahuollosta?
Kumpi teistä? Meillä on molemmat vanhemmat. ap
Teillä molemmat käy kaupassa ja tekee omat ruuat. Mistään ei sovita
Onhan yässä riski että joko molemmat varautuu tai sitten ei kumpikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mielelläni pesen pyykkiä, ei tartte ku nakata koneeseen ja koneesta kaappiin 😊 mies meillä tekee pääasiassa ruoan, joskus minäkin 😊
Meillä on sama juttu vain sillä erotuksella, että myös mies pesee mielellään omat pyykkinsä. Samon minä omani. Ei tartte kuin nakata koneeseen, koneesta narulle ja sieltä kaappiin. ap
Aikaa kuluu tplamäärä ja koneelliset on vajaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä on kukaan harvinaiseksi väittänyt, että mies kokkaa. Eikö tässäkin ketjussa moni juuri ole sanonut, että mieskin kokkaa tai sitten tehdään ruokaa yhdessä. Ei siinä ole mitään poikkeuksellista tai ihmeellistä että mies kokkaa ja pesee pyykkiä, ketjussa ihmetellään sitä, miksi kaksi ruuanlaittoa inhoavaa ihmistä päätyvät ongelman kannalta epäloogiseen ratkaisuun.
Ei kenenkään naisen ole pakko miehelleen ruokaa tehdä tai pestä sen pyykkejä, se vaan on arjen kannalta yleensä toimivampaa molemmille. On helpompi ostaa kaikki yhdellä kauppareisulla, tehdä ruokaa yhdellä kertaa enemmän (samaa tai kahta eri ruokaa) ja heittää samaan pyykkikoneeseen molempien vaatteita jos siellä tilaa on. Ne hommat voi tehdä mies tai nainen, ei siihen mitään pakkoa liity.
Meidän systeemissä ei ole mitään epäloogista. Mielestäni siinä on paljon enemmän epäloogista, että juuri naisen pitäisi hoitaa se 'toimiva' arki yksinään. Miksei yhtälailla sitten perheen mies voi yhdellä kauppareissulla hoitaa kaikki ostokset ja tehdä koko perheen sapuskat? ap
Eikö tässä nyt useimmissa viesteissä tilanne ole ollutkin juuri tämä? Että kun vastenmieliset asiat, kuten kaupassa käyminen jateaan niin, että toinen tekee joskus, toinen tekee joskus ja kerralla kaikille, niin jää enemmän vapaa-aikaa. Nythän te käytte peräkkäin kumpikin erikseen ja ostatte itsellenne, eli molemmat käyttää siihen aikaa, eli käytätte tupla-ajan ja vaivan. Mun mielestä ihan järjetöntä. Varmasti todella harvassa on perheet joissa nainen tekee kaiken.
Joo, joka päivä ei tarvii laittaa ruokaa. Ei tarvii niissäkään perheissä joissa yksi tekee kaikille ja sitten taas toinen jonain toisena päivänä kaikille. Jälleen, aikaa säästyy. On todella hassua, että ruoanlaittoa inhoavat tekevät sen parissa tuplatyön.
Mutta toki saa tehdä.
Ei meillä mene tupla-aikaa mihinkään, koska nyt kumpikin vanhempi selviää puolet pienemmällä ajankäytöllä kuin sinun systeemilläsi. ap
Jos käy kaupassa ei menee yhtään enempää aikaa ostaa myös sille yhdelle ruokaa
Kun ei osaa ostaa toisen maun/mieliteon mukaista ruokaa, eikä pysty kantamaankaan enempää kerralla, joten silloin on parempi, että se toinen käy ihan itse kaupassa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pestä koskaan vajaita koneellisia ja ihan sama aika siihen kuluu, kun kaikki pyykit on kuitenkin pestävä. Silloin on ihan sama, onko innokas pyykkäri minä vai mieheni. Vanhempana myös lapset saavat halutessaan alkaa pyykkäämään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa monikaan nainen tekee yksin kaiken. Ainakaan työssäkäyvä. Jos tekee, niin omaa tyhmyyttä tai pätemistä. Mutta eri ruokia ei tehdä ja syömme joka päivä yhteisen aterian. Se tekee, jota huvittaa sillä kertaa.
Ei meilläkään tehdä eri ruokia samana päivänä ja yhteinen ateria syödään (jokainen vain valitsee sitä ruokaa, mistä tykkää), jos kaikki ovat kotona samaan aikaan töiden ja harrastusten puolesta. ap
Totta ihmeessä koko perheelle löytyy ruokaa joka päivä, mutta syömme miehen kanssa yleensä eri ruokia ja ovat varmaan myös eri päivinä tehtyjä. Pointtina oli se, ettei minun tarvitse tehdä miehelleni ruokaa joka päivä. ap
Miten tämä käytännössä toimii? Käyt kaupassa ja ajattelet että Liisa ja Leevi tarvitsee ruokaa. Teen meille kolmelle lasagnea.
Ostat myös lapsille leipää ja omenoita sekä juustoa. Mies syököön omiaan.Menet kotiin. Teet lasagnea. Syötte yhdessä. Mies lämmittää eilistä nakkikeittoa.
Seuraavana päivänä on vähän jäljellä lasagnea. Mutta ei riitä kaikille. Kumpikaan teistä ei käy kaupassa tai tee ruokaa. Lapset jakaa lasagnen
Seuraavana päivänä menet taas kauppaan. Ostat ruuaksi broileria. Mies menee kauppaan. Ostaa lihapullatarvikkeet. Molemmat ostaa lapsille välipalaa. Molemmat tekeevruuan ja lapset valitsee kumman ruokaa ottais....Meillä ei ole ruoka koskaan loppunut kesken. Sitä on aina vähintäänkin pakastimessa lisää. Toiset osaavat suunnitella kahta päivää pidemmälle. Ehkä sinun tyyliisi kuuluu ostaa kaupasta aineita vain yhtä ateriaa varten, minun ei. ap
Kerro nyt käytännössä. Suunnitteletko kolmelle ne ruuat moneksi päiväksi? Suunnitteleeko myös mies kolmelle?
Kerroin jo, että ruokaa tehdään kerralla sen verran iso satsi, että sitä riittää moneksi päiväksi ja/tai pakkaseen. Ei tarvitse laskea lukumääriä. Samoin ruokatarvikkeita ostan aina tarjouksesta isommat määrät kerralla, joten aina löytyy aineita ruoan valmistamiseen tai valmista ruokaa pakkasesta tai eineksiä. Vieläkö lisää rautalankaa? ap
Ei meillä ainakaan ole ollut mitään riskiä tai ongelmaa ruokatalouden kanssa tällä systeemillä. ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo ap:n malli olis rasittava, sit joutuis tekemään sen ruuan aina. Meillä tehdään yhteiset ruuat ja pyykit ja tiskit puoliksi, näin minusta säästyy paljon vaivaa, kun ei tartte tehä kaikkee joka päivä. Samalla vaivalla minä pesen myös miehen pyykit kun omani, ja tiedän sit et hän hoitaa seuraavana päivänä kaikkien pyykit. Hassua olis jaotella sun ja mun pyykkeihin :)
Mitä hassua pyykkien jaottelussa on, kun kerran koreja on kaapissa useampia?
Sitähän minä olen juuri sanonutkin, että meidän systeemillä kummankaan ei tarvitse vaivautua joka päivä. Ihan niin kuin teilläkin, kun hommat tehdään puoliksi. Meillä vain sattuu olemaan vähän erilaiset maut ruoan suhteen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä on kukaan harvinaiseksi väittänyt, että mies kokkaa. Eikö tässäkin ketjussa moni juuri ole sanonut, että mieskin kokkaa tai sitten tehdään ruokaa yhdessä. Ei siinä ole mitään poikkeuksellista tai ihmeellistä että mies kokkaa ja pesee pyykkiä, ketjussa ihmetellään sitä, miksi kaksi ruuanlaittoa inhoavaa ihmistä päätyvät ongelman kannalta epäloogiseen ratkaisuun.
Ei kenenkään naisen ole pakko miehelleen ruokaa tehdä tai pestä sen pyykkejä, se vaan on arjen kannalta yleensä toimivampaa molemmille. On helpompi ostaa kaikki yhdellä kauppareisulla, tehdä ruokaa yhdellä kertaa enemmän (samaa tai kahta eri ruokaa) ja heittää samaan pyykkikoneeseen molempien vaatteita jos siellä tilaa on. Ne hommat voi tehdä mies tai nainen, ei siihen mitään pakkoa liity.
Meidän systeemissä ei ole mitään epäloogista. Mielestäni siinä on paljon enemmän epäloogista, että juuri naisen pitäisi hoitaa se 'toimiva' arki yksinään. Miksei yhtälailla sitten perheen mies voi yhdellä kauppareissulla hoitaa kaikki ostokset ja tehdä koko perheen sapuskat? ap
Eikö tässä nyt useimmissa viesteissä tilanne ole ollutkin juuri tämä? Että kun vastenmieliset asiat, kuten kaupassa käyminen jateaan niin, että toinen tekee joskus, toinen tekee joskus ja kerralla kaikille, niin jää enemmän vapaa-aikaa. Nythän te käytte peräkkäin kumpikin erikseen ja ostatte itsellenne, eli molemmat käyttää siihen aikaa, eli käytätte tupla-ajan ja vaivan. Mun mielestä ihan järjetöntä. Varmasti todella harvassa on perheet joissa nainen tekee kaiken.
Joo, joka päivä ei tarvii laittaa ruokaa. Ei tarvii niissäkään perheissä joissa yksi tekee kaikille ja sitten taas toinen jonain toisena päivänä kaikille. Jälleen, aikaa säästyy. On todella hassua, että ruoanlaittoa inhoavat tekevät sen parissa tuplatyön.
Mutta toki saa tehdä.
Ei meillä mene tupla-aikaa mihinkään, koska nyt kumpikin vanhempi selviää puolet pienemmällä ajankäytöllä kuin sinun systeemilläsi. ap
Kun ei osaa ostaa toisen maun/mieliteon mukaista ruokaa, eikä pysty kantamaankaan enempää kerralla, joten silloin on parempi, että se toinen käy ihan itse kaupassa. ap
Molemmat käy ja samalla joka päivä kantaa vastuun lasten ruuista... luulisi tulevan tuplamäärät välipal8ja ja ruokia
Et ole tätä osannut käytännössä kuvata
Esim ne jauhot on yhteiset. Kumpi ne ostaa? Vai molemmat. Mikä muu on yhteistä?
Mitä olette esim tänään syöneet ja kuka ne osti. Entä huomenna ja tiistaina?
Vierailija kirjoitti:
Hassu keskustelu! Ap:n perheessä molemmat ostavat omat ruokatavarat ja valmistavat niistä isoja satseja sapuskaa. Ja lapset sitten valitsevat kumman ruuasta tykkäävät ja kumman ruokaa on vielä jäljellä. Myös pyykit pesee kumpikin erikseen.
Muissa perheissä taas tehdään samaa ruokaa kaikille. Väliin sen tekee isä, väliin äiti ja joskus yhdessä. Pyykit pestään samassa koneessa riippumatta siitä, kenen pyyhkeitä ne ovat.
Ap:n perhe kyllä käyttää tuplaten aikaa mm.kaupassakäyntiin ja pyykinpesuun ja taitaa käyttää ruuanlaittoonkin., kun kerran mies ei tykkää ap:n tekemistä sapuskoista ja päinvastoin.
Ei tässä systeemissä mene aikaa todellakaan tuplasti enemmän. Miksi sellaista kuvittelet? Sama ruoka- ja vaatemäärä on yhden perheen käytössä, joten sama aikakin niihin kuluu, kun täydet satsit tehdään kerralla ja ostetaan kaupasta. Ehkä sinulla on tapana ostaa yksi maito ja tomaattipussi kerralla kaupasta ja pestä kaksi puseroa kerrallaan, mutta meillä ei. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pestä koskaan vajaita koneellisia ja ihan sama aika siihen kuluu, kun kaikki pyykit on kuitenkin pestävä. Silloin on ihan sama, onko innokas pyykkäri minä vai mieheni. Vanhempana myös lapset saavat halutessaan alkaa pyykkäämään. ap
Miten voi olla ettei ole vajaita koneellisia
Meillä minä pesen neljän ihmisen pyykit. Lajitellaan värin ja lämpötilan mukaan. Silti koneelliset kaikkea tulee vain kerran viikossa
Onko teillä kaikilla oma pyykkikori. Mihin lasten pyylit laitetaan. Miten varmistuu ettei miehen pyykkiä ole sinun koneellisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toki saa tehdä.
Molemmat käy ja samalla joka päivä kantaa vastuun lasten ruuista... luulisi tulevan tuplamäärät välipal8ja ja ruokia
Ennen tätä ketjua en ymmärtänytkään, miten yksinkertasia ihmiset osaavat ollakaan. Kumpi teillä ostaa jauhot? Mitä teillä syödään huomenna tai tiistaina?
Ei tämä ole yhtään sen monimutkaisempaa kuin muissakaan perheissä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan ole ollut mitään riskiä tai ongelmaa ruokatalouden kanssa tällä systeemillä. ap
Ette ole koskaan ostaneet molemmat lapsille ruokia tai välipaloja
Tai kumpikaan ei ole ostanut kun on olettanut toisen ostavan
Menettekö joskus yhdessä kauppaan? Omat kärrut toki ja molemmilla siellä lapsille leipää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toki saa tehdä.
Ennen tätä ketjua en ymmärtänytkään, miten yksinkertasia ihmiset osaavat ollakaan. Kumpi teillä ostaa jauhot? Mitä teillä syödään huomenna tai tiistaina?
Ei tämä ole yhtään sen monimutkaisempaa kuin muissakaan perheissä. ap
On hiukan eri että kulin tekee omat ruokansa kuin että perhe on yksikkö
Kerro miten käytännössä. Mitä olette kukin syöneet tänään. Mitä syötte huomenna ja tiistaina
Meillä mies keitti perunoita ja teki salaattia. Syötiin sitä kaikki savukalan kanssa. Illalla grillataan
Huomenna syödään kaikki lohikeittoa. Lounaalla kotonaolijat jotain eilistä
Tiistaista ei vielä tiedä. Mutta jokatapauksessa se on jotain yhteistä. Vain tpinen meistä käy kaupassa. Minä koska olen lomalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ettei ole vajaita koneellisia
Meillä minä pesen neljän ihmisen pyykit. Lajitellaan värin ja lämpötilan mukaan. Silti koneelliset kaikkea tulee vain kerran viikossa
Onko teillä kaikilla oma pyykkikori. Mihin lasten pyylit laitetaan. Miten varmistuu ettei miehen pyykkiä ole sinun koneellisessa?
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Meillä on elfa-korihyllystö, jossa on oma useita koreja. Yksi kori on varattu miehen pyykeille. Meillä pyykkikone täyttyy lähes joka päivä, sillä kaikki perheenjäsenet urheilevat aktiivisesti. Joko olette sohvaperunoita tai kuljette likaisissa vaatteissa tai sitten teillä on jättisuuri pesukone, mikäli vain yksi koneellinen tulee pyykkiä viikossa. ap
Laitan ruokaa, koska olen siinä parempi ja tykkään siitä, ei siksi että olisi pakko. Siivoukset tehtiin aiemmin täysin 50-50, mutta nyt kun on omakotitalo ja lapsia niin hieman suurempi osa niistä on lipsunut minulle. Aiemmin oltiin täysin moderneja ja tasa-arvoisia, mutta nyt on pikkuisen heilahtanut perinteisemmälle puolelle mm. siksi, että on tehty lapset lyhyellä ikäerolla enkä ole raskausaikana tai heti synnytyksen jälkeen voinut osallistua täyspainoisesti remontointiin. Tuntuu vaan kohtuulliselta hoitaa sitten vastaavasti enemmän muita kotitöitä. Tarkoitus olisi kyllä palauttaa tasapuolinen työnjako jatkossa.