Millainen on Joensuu kaupunkina entä ihmiset?
Pääsin opiskelemaan Joensuuhun, jossa en ole ikinä käynyt, en oikeastaan edes siellä suunnalla. Onko esim. julkinen liikenne toimiva? (vuoroja usein yms.) Ihmiset nyt mielestäni on joka puolella aika samanlaisia mutta onko jotakin erityispiirteitä, jotka monesti tunnistaa nimenomaan itä- suomalaiseksi?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei minua häiritse täällä kuin rasistisuus esimerkiksi venäläisiä kohtaan. Olen ollut monta kertaa todistamassa tilannetta kuin suomalainen haukkuu venäläistä ihan julkisella paikalla. Mutta ei tule tappelua, kun venäläinen on yleensä hiljaa. Silloin todellakin on hävettänyt olla suomalainen ja joensuulainen. Ja on monta kertaa tehnyt mieli sanoa näille huutajille että nyt suu kiinni. Menkää itse suomalaiset asumaan Venäjälle vähäksi aikaa ja kokeilemaan minkälaista on olla ulkomaalaisena vieraassa maassa. Ei ole helppoa.
Tämä kommentti vanheni kuin maito :D
Joensuu vaikuttaa kyllä todella kalliilta paikalta asua, nyt kun olen pakon edestä asuntoja sieltä päin katsellut! Yksiöt ihan helposti yli 600 euroa, ja puhutaan kakskytjotain-neliöisistä kopeista...
Menin hoitamaan läheiseni kuolinpesän asioita Joensuuhun ja jouduin rajun kiusaamisen kohteeksi. Kaikki levitellään ympäriinsä. Tietosuojasta ei tietoakaan. Juorut liikkuu ja päästä keksitään vielä lisää asioita.
Pieni piiri pyörittää toimintaa ja jos et piiriin kuulu, elämäsi on aika mahdotonta. Jäät kaikesta ulkopuolelle.
Ihmiset ovat nuivia, negatiivisia eivätkä tee yhteistyötä. Sillä ei ole merkitystä miten ihana ja mukava heitä kohtaan olet, sontaa tulee niskaan joka tapauksessa. Perhetausta määrittelee lähes kaiken.
Lisänä, että sanomalehti Karjalaisen päätoimittaja Koivumaa on varmaan pahimmasta päästä kiusaajia. Tehtailee yksityisistä henkilöistä kiusantekomielessä perättömiä huoli-ilmoituksia.
Korruptio jyllää.
Tämä suvaitsemattomuus ja avarakatseettomuus että ihan pitää tanssia toisten pillin mukaan , siellä asuneitten kaksinaamaisten pieni piiriläisten käskytettävänä ärsyttää ja en halua savoon takaisin. Ne kyllä on itse pulassa ilman toisia savossa asuneita muualla ja haluaa elää vain savolaisten kanssa mutta entä jos ei halua enää niiden pillin mukaan mennä? Ihan kuin omistaisivat toisensa ja ei voi luottaa edes lääkäriin.