Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten millään voida antaa periksi ja luopua toimimattoman aktiivimallin parissa askartelusta?

Vierailija
29.06.2018 |

Aika menee nyt tällaiseen sen sijaan että perehdyttäisiin työttömyyden rakenteisiin.
Työttömän on jatkossa kiikutettava "osallistumistodistuksia" kelalle, että voidaan sanoa että katsokaas kuinka tilastollisesti työttömien aktiivisuus on noussut?
Kelalle lisää työtä-----mitään todellista työllistymistä edistävää toimintaa ei tuollaisella synny.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä maksaa veroja jos yhteiskunnan tukiverkkoja puretaan tulevaisuudessa?  Tuleeko suomesta tulevaisuudessa yrittäjien veroparatiisi jossa heikot sortuu elontiellä ? Mihin suomi on menossa?

Vierailija
22/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Antti Rinteen hallitus tulee perumaan tämän hulluuden ja panemaan Suomen kuntoon. 

Monet laittaa toivonsa häneen  Antti Rinteeseen, toivottavasti eivät pety samoin kuin me jotka laitoimme toivomme Lindströmiin (hän antoi kuvan että ymmärtää työttömyyttä ja työttömien kamalaa asemaa kokemuksensa kautta ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en sitten millään ymmärrä, että itsensä vaivalla kouluttanut, töitä tekevä ja veroja maksava osuus väestöstä jouduu elättämään näitä elämäntapa työttömiä. Ymmärrän, että työtöntä tuetaan jokunen kuukausi, mutta en sitä että joku voi roikkua muiden elätettävänä vuosikausia.

Vierailija
25/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Antti Rinteen hallitus tulee perumaan tämän hulluuden ja panemaan Suomen kuntoon. 

Lol, sdp tukee aktiivimallia, se aktiivimallin isäkin (sund) on vassari

Vierailija
26/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin parissa puuhastelu jatkuu, kunnes koko sotu-järjestelmää koskeva remontti saadaan aikaiseksi. Tämä tapahtuu seuraavalla vaalikaudella, jos saadaan aikaan järkevä hallituspohja. 

Vierailija
27/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en sitten millään ymmärrä, että itsensä vaivalla kouluttanut, töitä tekevä ja veroja maksava osuus väestöstä jouduu elättämään näitä elämäntapa työttömiä. Ymmärrän, että työtöntä tuetaan jokunen kuukausi, mutta en sitä että joku voi roikkua muiden elätettävänä vuosikausia.

Ja minä puolestani en sitten millään ymmärrä, että itsensä vaivalla kouluttanut (opintolainalla), töitä ikänsä alalaan tehnyt, veroja ittensä kipeäksi maksanut 50v ammatti-ihminen ei yhtäkkiä kelpaa nykyään kuin karenssin uhalla ilmaistöihin 9e kulukorvauksella per päivä. Tekemään samaa työtä mistä aiemmin sai palkan. Ja työssäkäyvät niskassa vielä vettuilemassa kuten edellä  tuossa kommentissa.

Minä  olen tuotakin k-päätä elättänyt aiemmin omilla veromarkoillani kun oli vasta vaipoissa!

Vierailija
28/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä puolestani en sitten millään ymmärrä, että itsensä vaivalla kouluttanut (opintolainalla), töitä ikänsä alalaan tehnyt, veroja ittensä kipeäksi maksanut 50v ammatti-ihminen ei yhtäkkiä kelpaa nykyään kuin karenssin uhalla ilmaistöihin 9e kulukorvauksella per päivä. Tekemään samaa työtä mistä aiemmin sai palkan. Ja työssäkäyvät niskassa vielä vettuilemassa kuten edellä  tuossa kommentissa.

Minä  olen tuotakin k-päätä elättänyt aiemmin omilla veromarkoillani kun oli vasta vaipoissa!

Jos et ole maksanut veroja jo 5 vuotiaana, niin et ole minua vaippaikäisenä elättänyt.

Vierailija
29/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi vastustatte 4 työhakemuksen lähettämistä kuukaudessa? Se on 1 hakemus/viikko. 40 "työtuntia" aikaa lähettää YKSI hakemus. Ei kuulosta kovin hankalalta tai kenenkään kyykyttämiseltä.

Vierailija
30/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole maksanut veroja jo 5 vuotiaana, niin et ole minua vaippaikäisenä elättänyt.

Sitten sinua elättivät vanhempani. Esimerkiksi maksamalla lapsilisäsi . Heidän taskuistaan pois nuo veromarkat.

Vierailija
31/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miksi vastustatte 4 työhakemuksen lähettämistä kuukaudessa? Se on 1 hakemus/viikko. 40 "työtuntia" aikaa lähettää YKSI hakemus. Ei kuulosta kovin hankalalta tai kenenkään kyykyttämiseltä.

Koska haettavia paikkoja on niin vähän, että hulluksihan siinä tulee, kun joutuu pähkäilemään, onko joku haku realistinen ym.

Vierailija
32/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia ihmisiä ei tarvitse nöyryyttä lapsellisella ja syyllistävällä kontrollilla (kelalle kiikutettavilla "osallistumistodistuksilla" että saat työttömyysturvan jonka ylläpidosta olet aiemmin maksanut veroina työelämässäsi ollessa) . He osaavat hakea töitä kuten ennenkin, tajuatko pointin? Turhaa aikaa ja rahaa menee aktivointimallin parissa  askarteluihin, joista ei todellisuudessa hyödy kuin tilastot.  Kyseessä on selkeä leikkuri jolla käytännössä työttömyysturvaa rapautetaan. Ymmärsitkö pointin?

Toiset ymmärtää toiset ei halua ymmärtää, loput eivät kykene ymmärtämään. Noin se vain menee.

Vierailija
33/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kuulostaa aika vähäiseltä työmäärältä. Olikos noille hakemuksille joku laatuvaatimus? Voinko siis hakea töitä, joihin minulla ei ole edes ammatillista pätevyyttä? Voinko pyytää järjetöntä palkkaa, jolloin en varmasti tule valituksi?

Vierailija
34/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haettavia paikkoja on niin vähän, että hulluksihan siinä tulee, kun joutuu pähkäilemään, onko joku haku realistinen ym.

Asutko syrjäseudulla?

Vierailija
35/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia ihmisiä ei tarvitse nöyryyttä lapsellisella ja syyllistävällä kontrollilla (kelalle kiikutettavilla "osallistumistodistuksilla" että saat työttömyysturvan jonka ylläpidosta olet aiemmin maksanut veroina työelämässäsi ollessa) . He osaavat hakea töitä kuten ennenkin, tajuatko pointin? Turhaa aikaa ja rahaa menee aktivointimallin parissa  askarteluihin, joista ei todellisuudessa hyödy kuin tilastot.  Kyseessä on selkeä leikkuri jolla käytännössä työttömyysturvaa rapautetaan. Ymmärsitkö pointin?

Toiset ymmärtää toiset ei halua ymmärtää, loput eivät kykene ymmärtämään. Noin se vain menee.

Kun kaikki eivät ole oma-aloitteisia niin silloin tarvitaan säädökset joka pakottaa kaikki aktiivisiksi. Se joka jo valmiiksi lähettää tarvittavan määrän hakemuksia, ei huomaa mitään eroa aikaisempaan käytäntöön.

Vierailija
36/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinua elättivät vanhempani. Esimerkiksi maksamalla lapsilisäsi . Heidän taskuistaan pois nuo veromarkat.

Meneekös tämä nyt kilpailuksi, kenellä on pisin sukuhistoria Suomessa? Eiköhän tässä jokainen sukupolvi maksa juuri tämänhetken yhteiskunnan kuluja?

Ei se, että minäkin olen kohta 30 vuotta maksanut veroja, mielestäni oikeuta minua heittäytymään toisten elätettäväksi seuraavaksi 20 vuodeksi, kunnes ehkä saavun eläkeikään.

Vierailija
37/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kuulostaa aika vähäiseltä työmäärältä. Olikos noille hakemuksille joku laatuvaatimus? Voinko siis hakea töitä, joihin minulla ei ole edes ammatillista pätevyyttä? Voinko pyytää järjetöntä palkkaa, jolloin en varmasti tule valituksi?

Tietääkö joku vastausta tähän?

Luulisi ettei yhden geneerisen työhakemuksen lähettämiseen mene kuin minuutti.

Vierailija
38/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi lukea älykästä ja kriittistä keskustelua aktiivimalli 2:sta?  Antakaa kiitos vinkkejä.

Varmaankin kahdesta eri paikasta...

Vierailija
39/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkun ja parkumisen perusteella vaikuttaa oikein toimivalta.

Sinkkumies

Kuuluuko se sivistysvaltioon onkin sitten ihan toinen juttu.

Vierailija
40/114 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan työvoimapula on Suomessa laajentunut uusiin ammatteihin.

Valtakunnallisiksi työvoimapula-ammateiksi määritellään nyt 40 ammattia, kun vuosi sitten niitä oli 24. Tämä käy ilmi työ- ja elinkeinoministeriön keskiviikkona julkaisemasta ammattibarometristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi