Kurkku kipeä, kuumetta 37.1, iltavuoro olisi tänään. Menisitkö itse vai kokeilisitko hakea saikkua?
Olisi illalla 8h vuoro, olo on kuitenkin ollut kipeä pari päivää ja nyt on tuo 37,1 "kuume". Saako noin pienestä edes saikkua, mulla olis tän vuoron jälkeen 2 vapaapäivää...
Kommentit (21)
Käy lääkärissä. Meillä työpaikalla saa olla joitakin päiviå omalla ilmoituksella mutta aika herkästi kirjottaa työterveyskin, varsinkin jos näkee että kipeä on.
Illalla vasta vuoro? Nyt otat vaa lepiä ja meet sinne töihi. Ihme valittamista noi pienestä.
Töihin tottakai. Mua ei todellakaan kiinnosta lähteä paikkaamaan "sairaslomaasi". Paikkaan niitä muulloinkin ihan riittävästi. Omat vapaat menee siinä kun soitellaan paikkaamaan näiden lusmujen "saikkuja".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuumetta. Töihin vaan
Unohtui kertoa että olen töissä pikaruokaravintolassa, en tee konttorihommia. Jos olisin ns konttori töissä, en arpoisi saikun hakua, mutta nyt kun on kyseessä elintarvikkeiden käsittely, pohdin sitä että kuuluko mun hakea saikkua vai olla hiljaa alkavasta flunssasta?
Ap
Riippuu työstä. Jos teet töitä yksin, menisin. Jos teet töitä muiden kanssa, en menisi.
Kiva kun duuniin mennään tartuttamaan kaikki pöpöt muihin. Isompi ongelma se on kuin yhden ihmisen saikku. Kiva sitten kun vuoronperään koko porukka kipeenä, tai pahimmillaan useampi samaan aikaan.
En ymmärrä ihmisiä jotka kehuskelee sillä, että menevät aina töihin oli kuumetta ties kuinka paljon, välittämättä yhtään työkavereidensa terveydestä.
Kyllä tuolla saikkua saa ylähengitystieinfektion piikkiin. Itsellä ei ole noussut kuume ollenkaan aikuisiällä flunssien yhteydessä, joten kuulostelisin vointia muuten. Tee mikä tuntuu hyvältä.
Mene töihin, sateita luvassa eikä saikulla ole kiva olla.
Ens viikolla alkaa helteet, silloin voi kurkkua olla kipeänä taas :)
Jos aamulämpö on 37,1 voidaan melkeinpä olettaa varmadti että iltaa kohden se nousee.
En menisi. Tunnen itseni sen verran hyvin, että tietäisin kuumeen nousevan töissä ainakin 38 asteeseen ja olo olisi kuin kuolleella. Lisäksi tartutat vain muita. Alkuvaiheessa flunssa tarttuu helpoiten.
On viisainta jäädä heti flunssan alussa kotiin lepäämään, parhaimmassa tapauksessa se ei pääse iskekään kunnolla vaan huomenna tai ylihuomenna olet jo terve. Siinä ei ole mitään kunnioitettavaa, että menee kipeänä töihin.
Saikkua tietenkin. Perjanta-ilta on mukavampi viettää juopotellen. Samalla ahne porvari saa nenilleen.
Saikkua; varmaan pieni virusinfektio, ja vaikka itse Buranalla selviytyisitkin töistä, ei oo kiva työkavereille ja asiakkaille: voi tarttua sun tauti heihin. Ja erityisesti ruokahuollossa pitää olla ihan terve. Soita Tth/tk:n hoitajalle, hän tekee todistuksen ja kurkkaa nieluun, ettei oo angiina tm. Todistuksen myötä saat myös itsellesi ”luvan” jäädä kotiin toipumaan, kun tunnut olevan kuitenkin tunnollinen ja pohdit tätä asiaa.
Terv lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui kertoa että olen töissä pikaruokaravintolassa, en tee konttorihommia. Jos olisin ns konttori töissä, en arpoisi saikun hakua, mutta nyt kun on kyseessä elintarvikkeiden käsittely, pohdin sitä että kuuluko mun hakea saikkua vai olla hiljaa alkavasta flunssasta?
Ap
Noh, mitäs mieltä nyt nämä "töihin vaan" -huutelijat on? 😁
Miettikääpä seuraavan kerran pikaruokaa syödessä, että mitäs jos tämänkin tekijä on ollut kipeänä töissä 👌
Eli joo, saikkua itse suosittelen. Konttoritöissä voisi vielä yhden päivän kestää, mutta elintarvikkeiden kanssa työskentelevän kannattaa jäädä herkemmin pois.
Jos omailmoitusmahdollisuus, käytä sitä. Jos ei, niin saikkulappua hakemaan. Jos lämpöä on, niin ei töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noh, mitäs mieltä nyt nämä "töihin vaan" -huutelijat on? 😁
Miettikääpä seuraavan kerran pikaruokaa syödessä, että mitäs jos tämänkin tekijä on ollut kipeänä töissä 👌
Eli joo, saikkua itse suosittelen. Konttoritöissä voisi vielä yhden päivän kestää, mutta elintarvikkeiden kanssa työskentelevän kannattaa jäädä herkemmin pois.
Töihin vaan. Jokainen vähän kurkku kipeä olisi poissa? Huh huh
On luvattu huonoa ilmaa, joten töihin vaan. Katot sitten ensi viikolla uudestaan noita saikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Saikkua; varmaan pieni virusinfektio, ja vaikka itse Buranalla selviytyisitkin töistä, ei oo kiva työkavereille ja asiakkaille: voi tarttua sun tauti heihin. Ja erityisesti ruokahuollossa pitää olla ihan terve. Soita Tth/tk:n hoitajalle, hän tekee todistuksen ja kurkkaa nieluun, ettei oo angiina tm. Todistuksen myötä saat myös itsellesi ”luvan” jäädä kotiin toipumaan, kun tunnut olevan kuitenkin tunnollinen ja pohdit tätä asiaa.
Terv lääkäri
En tiedä oleko oikeasti lääkäri, mutta sen takia täällä myös kyselen kun olo on vielä ok, mutta kun kuumetta on noin vähän niin tuleeko turha saikunhakureissu vai pitäiskö vaan helpottaa kaikkien elämää vetämällä buranaa ja finreksiiniä nassuun ja kestää työvuoron läpi. Tiedän että pe illaksi on lähes mahdotonta saada tuuraria...
Törkeetä mennä työkaverit ja asiakkaat tartuttamaan: lomat tulossa ja voi mennä piloille pikkuflunssankin takia monilla. Sain itse flunssaisena töissä olleelta ”tunnollisesta” työkaverilta( vierekkäiset työpisteet) kamalan flunssan, työkaveri räki limaista yskää ja aivasteli ja oli pienessä kuumeessa Buranan ja Finnrexinin ja ties minkä avuin töissä alkuviikon - kehuskeli työmoraalillaan. Samalla viikolla me lähdettiin lomalle Kreetalle loppuviikosta: mulla kuume nousi ja jäseniä alkoi kolottaa ja nenä vuotaa lentokoneessa, lapset ja mies sairastuivat 2.-3. Lomapäivinä, 5. Lomapäivä lapselle korvatulehdus, lääkärireissu Krretalla, uimiset ja retket jäi väliin, paluumatkalla lentokoneessa lapseen korvassa jäätävä kipu ja alkoi vuotaa märkää ja Suomessa todettiin puhjenneeksi.
4 hlön lomamatka maksoi muuten 3400€, koko vuosi säästetty, lapset odottaneet kovasti, heidän eka aurinkolomalle. Puolet matkasta miehen kanssa oltiin petipotilaita, lapset loppuviikon, all inclusive kuumetaudissa ei maistunut ja emme kehdanneet ravintoloissa paljon istuskella nenät vuoteen ja ilmaisesti yskien. Varmaan kyllä vietiin tautia eteenpäin.
Mut tää työkaveri on ihminen, jolla mielestään kova työmoraali ja halveksii meitä, jotka sairaana ei tulla töihin.
Ilmeisesti tänään ei kannata hakea pikaruokaa tänään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työstä. Jos teet töitä yksin, menisin. Jos teet töitä muiden kanssa, en menisi.
Kiva kun duuniin mennään tartuttamaan kaikki pöpöt muihin. Isompi ongelma se on kuin yhden ihmisen saikku. Kiva sitten kun vuoronperään koko porukka kipeenä, tai pahimmillaan useampi samaan aikaan.
En ymmärrä ihmisiä jotka kehuskelee sillä, että menevät aina töihin oli kuumetta ties kuinka paljon, välittämättä yhtään työkavereidensa terveydestä.
Sairaana töihin meneminen ei todellakaan tee kenestäkään pyhimystä, mutta kyllä se tauti ehtii leviämään työkavereihin jo ennen kuin oireet ilmenevät.